Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Heikotusta ja väsymystä. Tulee tosi huono olo, jos nälkä pääsee tulemaan. Siksi pitää syödä jotain vähänväliä.😃
 
Mua on huimannut nyt viikon, ihan asentohuimauksen tyyppistä ja aina kun käy vähänkin pitkälleen tai istumaan niin päässä pyörii vaan, tänään siis kp 31/31. Rinnat vaihtelevasti arat.
 
Menkkamaisia kipuja jonkin verran ja vihlaisuja silloin tällöin. Rinnat arat ja ehkä hieman turvonneen oloiset. Palelua.
 
Välillä oksettaa,jos maha ehtii tyhjäksi. Flunssan sain myös,ja lämpö ollut koholla. Välillä nipistelee kohdussa,mutta ei enää menkkamaista kipua,sitä oli ennen plussaa pari pv ennen kuin menkat olisi pitänyt alkaa,plussa tulikin aika yllätyksenä,olin varma että negatiivinen tulee..
 
Pahoinvointia, väsymystä ja arat rinnat. Nälkä jos tulee, tulee tuplaten huono olo ja samaan aikaan ei kuitenkaan tee mieli syödä mitään.
 
Oksensin pari kertaa ennen menkkojen oletettavaa alkua. Seuraavana päivänä kaupassa tuli huono-olo, tuttu olo aiemmista raskauksista, niin ostin testin ja sain plussan heti. Pientä pahoinvointia ollut, ei edes joka päivä. Rinnat arat ja väsymys on kova. Iltaisin ei kannata telkkaria avata, kun uni tulee jo ennen yhdeksää 😂 Toistaiseksi yllättävän vähillä oireilla, toivottavasti kaikki menee hyvin.
 
Tänään 4+2. Vielä ei ole ollut juurikaan oireita, mikä huolettaakin, kuinkas muuten. :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye: Rinnat on vähän isommat ja olivat muutaman päivän aristivat, mutta tänään ei ole tuntunut enää miltään, edelleen isommat ovat. Eilen ja toissapäivänä oikealla alavatsassa oli todella lievää menkkamaista tuntemusta ja alavatsa jotenkin pinkeä. Tänään ei tunnu tuotakaan.

Mielialan puolesta, ennen positiivisen testin tekemistä noin pari viikkoa olin aivan raivona ja itkuna, kunnon pms-myrsky. Melko epätyypillistä minulle tuo kiukkuisuus. Itkeä tihrustan ja liikutun aina, ihan mistä vaan, joten se nyt on mulle vaan ihan arkipäivää.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Eilen liikutuin kyyneliin ihan koko ajan, tänään ei ole itkettänyt, pelottanut, jne, kertaakaan, vaan jotenkin ihan tosi calm mielentila. Sekös jos mikä saa nyt epäilemään, että onko raskaus pysähtynyt täysin, kun näin vahvasti menee.

Ruokahalua on ehkä normitilaan nähden vähän vähemmän. Mikään ei himota, mikään ei ällötä.

Ainut "todiste" raskaudesta tällä hetkellä on Ouran lämpötila ja leposyke. Ajattelin, että täytyy tehdä vielä clearbluen viikkonäytöllinen testi ens viikolla, jolloin pitäisi sitten tulla 3+ viikkoa ovulaatiosta -merkintä ruutuun, kun perjantaina oli 2-3. Näkisi edes siitä, onko suunta oikeaan vai miten.

On tää kyllä varsinaista odottelua ja hermoilua koko touhu, huh!! Nostan hattua meille kaikille. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
 
Tänään ois 5+2. Ei oikeestaan mitään muuta mihin oisin kiinnittänyt huomioo tällähetkellä kuin alavatsan ajoittainen lievä jomotus ja rinnat hieman arat ja toooooosi turvoksissa.
 
Minulla on tänään 4+1. Minulla ei ole ollut tyypillisimpiä raskausoireita, mutta olen kyllä ollut flunssassa viikon. Ehkä siinä voi olla raskaus yhtenä tekijänä mukana, kun näin kauan kestää. Yleensä menee flunssat nopeammin ohi, eli ehkä jotenkin vastustuskyky heikompi.
Ja aika voimakkaasti olen joihinkin tilanteisiin suhtautunut kiukulla tai itkulla, että ehkä myös siinä näkynyt. Mutta sama kuin Madeleinella, nyt on varsin tyyni mieli.
 
Täällä myös kova flunssa päällä. Välillä yskiessä sattuu oikealle,munasarjaan? Muilla tällaista? En tiedä pitäskö lääkäriin ens viikolla jos ei hellitä,nyt siis 4+1 mun laskujen mukaan.
 
Aika klassiset, nälkä, viluttaa kokoajan, menkkamainen tunne alavatsassa ja selkä myös ihmeen kipeä
 
Nyt alkanut olla lievää pahoinvointia aamuisin. Onko kokeneemmilla jotain hyviä vinkkejä millä helpottaa oloa? 🙈
 
Nyt alkanut olla lievää pahoinvointia aamuisin. Onko kokeneemmilla jotain hyviä vinkkejä millä helpottaa oloa? 🙈
Suolakeksejä heti kun maha tuntuu tyhjältä ja huono olo meinaa tulla 😄 Ritz tai Tuc keksejä menee mulla,kerran piti yölläkin käydä syömässä pari kun koko ajan vello mahassa.

Mulla viime viikolla paljon huonompi olo,nyt flunssaa lukuunottamatta aika hyvä..
 
Väsyttää, väsyttää ja väsyttää. Vähän on huono olokin, mutta tämä tajuton väsymys on paljon häiritsevämpi. 😵‍💫 Tuntuu ettei jaksa tehdä kuin pakolliset hommat.
 
Väsyttää, väsyttää ja väsyttää. Vähän on huono olokin, mutta tämä tajuton väsymys on paljon häiritsevämpi. 😵‍💫 Tuntuu ettei jaksa tehdä kuin pakolliset hommat.
Täälläkin väsymys on ihan hullua. Ei jaksais tehdä yhtään mitään! Lisäks koko ajan on nälkä. Ruokahalu ihan mahdoton.😅 Niin ja rinnat on niin kipeät, että ei pysty liikuttamaankaan.😁
 
Tänään 4+4. Ei minkään valtakunnan raskausoireita. Ei ees väsytä, vaikka yleensä tähän aikaan vuodesta koivun siitepölykausi saa aikaan aivan narkoleptisen olon.

Pakko tehdä viikonloppuna clearblue viikkotesti, jos näkis siitä, että eteneekö vai taantuuko tää homma vai mitä. 🤔

EDITED | Ei ku hei, onhan mulla sentään pari datapistettä oireista: Ouran lämpötilat ja leposykkeet koholla. 🥳 Pienestä sitä ihminen ilonsa löytää. 😅
 
Muokattu viimeksi:
Mulla tänään 4+3. Täälläkään ei ole vielä alkaneet oireet. Toivottavasti me oireettomatkin nyt saatais joitakin, sopivan siedettäviä, oireita, niin saadaan vähän mielenrauhaa 😉 Jee, hyvä Madeleine Oura-pisteille!
 
Takaisin
Top