Millaisia raskausoireita sinulla on?

Minulla alkoi aamuyövalvominen 😑Tämä oli mun merkittävin ja inhottavin oire myös kesän raskaudessa ja toivoin niin välttyväni tältä nyt. Mutta ei. On jotenkin niin epäloogista, miksi ihmeessä mun kroppa haluaa tehdä näin juuri nyt, kun pitäisi nimenomaan saada kunnolla lepoa.
 
Täällä myös eilen oksennettu ensimmäistä kertaa. Tuntuu että iltaisin pahoinvointi on ehkä pahinta, mutta pahenee aina myös syömisen jälkeen 🤢 Niin ristiriitaista kun olo on kauhea, mutta samalla on niin iloinen että on oireita 🙈
 
Aamulla pyyhkäisyvuotoa. En kyllä keksi muuta syytä kuin alkava km. Ei oo viel tullu lisää. Eikä kipuu. Mut joo, se siitä kivasta päivästä
Olitko millä viikoilla? Mulla tosiaan itsellä alkoi vuoto olisko ollut viikolla 4(jotain) ja jatkui melkein 2 vkon ajan. Ei ollut kipuja eikä tullut edes pikkareihin asti. Aina vessassa käydessä ja varsinkin kakkoshädällä tuli aika paljonkin. Sitten se loppui itsestään ja tpsiaan 7+0 kävin varhaisultrassa ja kaikki enemmän kuin hyvin 🙌 eli voi olla ihan jotain vaaratontakin! Tsemppiä kauheasti ja toivottavasti tää lohdutti edes vähän!
 
Täällä myös pahoinvointi eilen illalla alkanut ja aattelin että kuolen varmaan sohvalle kun oli niin kurja olo. Oksensin vain kerran, mutta nieleskellessä tuo on mennyt.
Tälläkin hetkellä todella etova olo ja ihan aamusta asti pohtinut jos soitti esihenkilölle että olisi loppu päivän poissa. Ei vaan pysty oikein keskittymään mihinkään kun koko ajan tuntuu, että laatta lentää.
Koitin napsia tuossa pensasmustikoitakin, muttei niistä ollut kyllä mitään hyötyä. 🤢
 
Mulla on pahoinvointi kummasti laantunut 🧐 la jälkeen ollut paljon parempi olo, yökkimistä kyllä ja pientä etomista mutta paljon vähemmän kun ennen... Yritän olla panikoimatta että ois huono merkki, kaikki muut oireet kuitenkin edelleen läsnä🙈 ihan kiva toisaalta että saa taas syötyä, se sitä pahoinvointia koko ajan on pahentunut kun verensokeri liian alhaalla kun ei ole saanut syötyä 🤔
 
Minun maha on niin turvonnut et ihan ku olisin jo puolivälissä😆

Mulla on kans tuo aamuyön valvominen..Ai että se onki ihanaa.😑
 
Minun maha on niin turvonnut et ihan ku olisin jo puolivälissä😆

Mulla on kans tuo aamuyön valvominen..Ai että se onki ihanaa.😑
Hyvä kuulla, etten ole yksin tämän valvomisriesan kanssa, vaikken toivoisikaan tätä toki kellekään 😔 Kenelläkään tutulla ei ole koskaan ollut tälläista vaivaa niin oon ihmetellyt tätä paljon.
 
Aaa .. tämä hemmetin aamuyön valvominen on siis oire. Olin varma, että unet on vain edelleen esikoisen huonon nukkumisen takia sekaisin, mutta tämähän voi liittyä tähänkin 😄
Miehellä on vatsatauti ja olen yrittänyt pysytellä mahdollisimman kaukana hänestä. Ja nyt kun luin noita aiempia kommentteja, niin viime raskaudessa mullakin se vähäinen paha olo mitä oli, oli kanssa enemmän illalla kuin aamulla. Nyt ei kyllä ole mitään sen ihmeempää.
 
Tänään 6+6. Tällä hetkellä vaihtelevasti pahaa oloa, kerran vasta kuitenkin oksentanut. Kun syön säännöllisesti ja kevyttä ruokaa olo on ihan ok. Rinnat ovat hieman kipeät ja ala vatsaa on alkanut kiristää. Väsynyt erityisesti illalla ja aamulla.
 
Olitko millä viikoilla? Mulla tosiaan itsellä alkoi vuoto olisko ollut viikolla 4(jotain) ja jatkui melkein 2 vkon ajan. Ei ollut kipuja eikä tullut edes pikkareihin asti. Aina vessassa käydessä ja varsinkin kakkoshädällä tuli aika paljonkin. Sitten se loppui itsestään ja tpsiaan 7+0 kävin varhaisultrassa ja kaikki enemmän kuin hyvin 🙌 eli voi olla ihan jotain vaaratontakin! Tsemppiä kauheasti ja toivottavasti tää lohdutti edes vähän!
Kiitos kun jaoit kokemuksiasi, rauhoittaa kyllä :red-heart: Tänään 6+0 ja nuo vuodot on ollu 4+0–4+4 ja 5+4–5+6. Tänään ei viel aamulla ollu, mutta ehkä myöhemmin sit taas ku nousin ny ylös. Muutenkin sitä tuntuu pyyhkäistessä tulevan vain niinä aikoina, kun olen ollut pystyssä tai kävellyt. Toivon kovasti, että kun kipuja ja kunnon vuotoa ei oo tullu niin kaikki voisi olla hyvin. Mieli vaan käy välillä tosi synkkänä. Äitini rauhoitteli myös, että saattaa olla vaan limakalvot, jotka on tosi kuivina.
 
- Mun tissit räjähtää. Nännien kipuilun/arkuuden lisäksi on alkanut tuntua ikään kuin paineen tunnetta, kun painan rintoja yläosasta. Eilen oli myös hetki, kun rintoja tuntui kirvelevän tai kuumottavan hirveästi.
- Vähintään kevyttä kuvotusta esiintyy lähes päivittäin.
- Voisin vain nukkua, nukkua ja nukkua.
 
Onko muita joilla ei rinnoissa tunnu mitään? Muistan et esikoisesta mulla oli ihan jäätävän kipeät rinnat mutta nyt ei mitään. Mietin et voiko siihen vaikuttaa et on jo kerran raskaana käyny läpi rintojen muutokset ja sit viel imettänyt?

Muita oireita kuites on; palelee, huono olo (enimmäkseen iltaisin tai jos ruokaväli menee liian pitkäksi), turvottaa, väsyttää vähän normaalia enemmän.
 
Onko muita joilla ei rinnoissa tunnu mitään? Muistan et esikoisesta mulla oli ihan jäätävän kipeät rinnat mutta nyt ei mitään. Mietin et voiko siihen vaikuttaa et on jo kerran raskaana käyny läpi rintojen muutokset ja sit viel imettänyt?

Muita oireita kuites on; palelee, huono olo (enimmäkseen iltaisin tai jos ruokaväli menee liian pitkäksi), turvottaa, väsyttää vähän normaalia enemmän.
Täällä ei juurikaan tunnu mitään.. Jos ihan hakemalla hakee, niin sitten ehkä vähän nännit saattaa olla kipeet :rolling: Ja itselle tämä on ensimmäinen raskaus..

Tuntuu ettei oireita oikein ole, väsymys ainoastaan 🤨
 
Onko muita joilla ei rinnoissa tunnu mitään? Muistan et esikoisesta mulla oli ihan jäätävän kipeät rinnat mutta nyt ei mitään. Mietin et voiko siihen vaikuttaa et on jo kerran raskaana käyny läpi rintojen muutokset ja sit viel imettänyt?

Muita oireita kuites on; palelee, huono olo (enimmäkseen iltaisin tai jos ruokaväli menee liian pitkäksi), turvottaa, väsyttää vähän normaalia enemmän.
Mulla oli juuri näin. Esikoisesta oli tosi kipeät tissit ensioireena muutama päivä ennen plussaa. Seuraavassa kahdessa raskaudessa ei ollut samaa ja ajattelinkin, että ehkä rinnat oli sen verran kuiviksi imetyt jo, että ei reaktiota tullut :Upside Down Face:
 
Mä kans oon miettinyt, ku viimeksi oli raskaudessa tosi arat rinnat ja nyt vaan vähän, niin vaikuttaako se et imetin kaks vuotta viimeksi 😄 Niissä varmaan oo enää tuntoa 🤣

Muuten on aika oireetonta yhä. Tosiaan lievää aristusta rinnoissa, yöheräilyä ja väsymystä, siinäpä ne. Niin ja pistelee välillä oikealle ja vasemmalle munasarjan kohdille. Vasemmalle enemmän. Nälkä ehkä myös yllättää nopeammin ku ennen.
 
Mulla on nyt menossa 4+4 ja ekan positiivisen testin tein viime sunnuntaina 4+2, oli kyllä tosi haalea haamu (testin herkkyys 20mlU/ml).

Ollu ihan sekopäinen olo, kun koko viime viikko ollut selkeät oireet, mut testit näytti negaa (testailin keskiviikosta alkaen):
- Kamala närästys kaikesta syömisestä, varsinkin makeat herkut tuntuu tuovan oksennuksen ylös kurkkuun. Vielä olen kuitenkin pystynyt pitämään kaiken sisällä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
- Rintojen pistely. Aina välillä tulee ihan järkky pistos rintaan. Muuten eivät ole vielä ihan hirveän kipeät, vain hieman.
- Palelu, siis ihan kokoajan välillä jopa vilunväristyksiä.
- Turvottaa.
- Väsyttääkin! 😩
- Lisääntynyt virtsaamisen tarve, ei kiva.
- Tänään huomasin et näppyjä pukkaa taas naamaan.

Tosiaan kysessä toinen, esikoisesta (tammikuinen 2021 tyttö) ei ollut oireita pitkään. :Face Without Mouth:
 
Muokattu viimeksi:
Onko muita joilla ei rinnoissa tunnu mitään? Muistan et esikoisesta mulla oli ihan jäätävän kipeät rinnat mutta nyt ei mitään. Mietin et voiko siihen vaikuttaa et on jo kerran raskaana käyny läpi rintojen muutokset ja sit viel imettänyt?

Muita oireita kuites on; palelee, huono olo (enimmäkseen iltaisin tai jos ruokaväli menee liian pitkäksi), turvottaa, väsyttää vähän normaalia enemmän.
Täälläkään ei isompia tuntemuksia paitsi jos nyt oikein puristaa niin huomaa arkuuden. Esikoisestakaan ei tosin tullut kun joskus rv7 nännien arkuutta. 😁
 
Eilen oli jo sellainen päivä, että oireita oli hyvin vähän ja tänään tuntuu romahtaneen lämmöt. Palelun sijaan on kuuma. Huolettaa. 😔 Onko kellään muulla palelu aaltoillut tai loppunut?

Myös kesän raskaudessa oli oireita tosi vähän, mutta se nyt ei päättynytkään hyvin. Miksi pitää olla näin musertavaa tämä epävarmuus.
 
Takaisin
Top