Millaisia raskausoireita sinulla on?

@mrz Mä myös ajattelin, että jatkan silloin tällöin kahvin juontia maltilla, mutta ei kyllä maistunut yhtään parina viime päivänä. Tänään ostin kahvilasta kofeiinittoman kahvin ja se oli ihanaa, tuskin tosin johtui kofeiinittomuudesta, ehkä vain siitä, että se oli hyvin tehty. 😄

Mun vatsatuntemukset on tänään loistaneet poissaolollaan. On viikon mittaan koko ajan vähentyneet ja edelleen yritän olla huolestumatta asiasta 🙈

Sen sijaan tilalla on nyt toista päivää aivan kamala päänsärky 😩 Yleensä mulla ei ole, joten tämä on ihan poikkeuksellista.
Mullakin vatsatuntemukset on vähentyneet. Tai alkuun oli sellaisia menkkajomoja oikein kunnolla, mutta nyt on vain ihan silloin tällöin pientä nipistystä/viiltelyä, sellaista erikoista ettei oikein osaa edes kuvailla... Ehkä tää on ihan normaalia :Grinning Face With Smiling Eyes:

Mullakin vatsatuntemukset on vähentyneet. Tai alkuun oli sellaisia menkkajomoja oikein kunnolla, mutta nyt on vain ihan silloin tällöin pientä nipistystä/viiltelyä, sellaista erikoista ettei oikein osaa edes kuvailla... Ehkä tää on ihan normaalia :Grinning Face With Smiling Eyes:
Mulla kans rv3-4 oli kaikenlaista viiltelyä ja jomotusta. Nyt ei juuri mitään, mutta "onneks" edes etoo hieman aamusin.

Meillä koko perhe kipeenä ja kuumeessa lapsi ja puoliso. Itsellä ei ole vielä kuume noussut, voi johtua infulenssarokotteesta jonka otin joulukuussa koulun piikkiin🤔 eli ehkä tää on nyt sit kausi-infulenssaa.

Täälläkään ei enää oikeastaan mitään oireita. Ei edes tiputtelua. Harkitsin jo oman mielenrauhan takia varhaisultraa, mutta ei nyt oikein budjettikaan anna myöten, joten täytyy vain odotella.

Flunssa iski tännekin ja esikoinen on nukkunut lähiaikoina taas todella huonosti. Saisipa vain mennä yksin kotiin nukkumaan ja torkkua aamuun asti 😴

@Suski87 ja @Lilileilaa @dea on kyllä ihan huojentavaa kuulla, että teilläkin oireiden määrä vaihtelee. Vaikka sen tietää, että se tosiaan on normaalia, niin silti aina ajatus lähtee laukalle, kun mieli fokusoituu niin vahvasti oman olon pohtimiseen.

@dea ja @Lilileilaa tosi harmi kuulla, että olette kipeänä! Itse olen vielä jatkuvan arpomisen tilassa enkä tiedä johtuuko tämä raskaudesta vai onko flunssa ja päätelmäni vaihtelee tunnin välein.

loppuuko tämä infernaalinen väsymys ikinä?😩
Toivottavasti. Mun muistaakseni keskiraskaudessa ei oo väsyttänyt niin paljon ku alussa. Tänäänkin tuntu et voisin nukahtaa rattiin ko hain lapsia koulusta 😬

Sit mulla lisäks tuli ihan hirvee heikotus tänää aivan yhtäkkiä. Vissii verensokerit kerkes laskee liian alas. Nyt sit mätin ruokaa kaksin käsin naamaan ja tajut vois lähtee. Tuo 11kk ikäinen on sitä mieltä ettei todellakaan ennen iltaa nukuta 😀

Puuttuuko muilla sormet? 🤔 mulla on melkein plussasta asti etenkin yöllä sormet puutunut 🧐
Ja tää vilu, tutisen ihan horkassa koko ajan, mies vähän järkyttyneenä katto ku eilen vetelin topin päälle merinovillapaidan ja siihen päälle vielä toisen paksun villapaidan 🤣

Mulla toi palelu paljastaa kyllä raskauden. Siitä tiesin viimeksi jo ennen testiä ja nyt epäilyt heräsi samasta syystä. Mutta kunhan tämä tästä etenee niin tilanne kääntyy päälaelleen ja kuumuus on jotain kamalaa. Viimeksi se onneksi jäi sairaalaan synnytyksen myötä.

Toi puutuminen voi muuten kanssa olla. Mulla puutuu kädet kokonaan ja olen ihmetellyt olenko niin jumissa, mutta täähän voi olla yksi oire 😅

Täällä on myös yksi palelija, välillä on ihan horkassa eikä mikään määrä vällyä riitä!

Onko kellään alaselkäkipuja? Mulla on niitä muutenkin aika ajoin, mutta nyt on takana pidempi hyvä kausi. Nyt on pari päivää nukkuessa ja aamuisin särkenyt. Tässä voi olla vain ajallinen yhteys ja selkä on ärtynyt jostain muusta, mutta mietiskelen voisiko raskaus sitä nyt jo buustata.

Täällä on myös yksi palelija, välillä on ihan horkassa eikä mikään määrä vällyä riitä!

Onko kellään alaselkäkipuja? Mulla on niitä muutenkin aika ajoin, mutta nyt on takana pidempi hyvä kausi. Nyt on pari päivää nukkuessa ja aamuisin särkenyt. Tässä voi olla vain ajallinen yhteys ja selkä on ärtynyt jostain muusta, mutta mietiskelen voisiko raskaus sitä nyt jo buustata.
Mulla on ainakin ollut selkä nyt paljon kipeämpi ku ennen raskautta. Mullakin selän kanssa on ollut huonoja kausia, mutta pitkään se on ollut parempana. Mulla ainakin särkyä on tuolla alaselässä ja kipu ei oo menkkamaista vaan just sen tyylistä et selkä on jumissa.

Mulla on ainakin ollut selkä nyt paljon kipeämpi ku ennen raskautta. Mullakin selän kanssa on ollut huonoja kausia, mutta pitkään se on ollut parempana. Mulla ainakin särkyä on tuolla alaselässä ja kipu ei oo menkkamaista vaan just sen tyylistä et selkä on jumissa.
Kuulostaa tosi samanlaiselta! Just sellaista kipua, että tekee mieli venytellä jumeja ja vaihdella asentoa jatkuvasti.

Minä kärsin alaselkäkivuista. Fysioterapeutti paikansikin kivun SI-niveleen ja antoi ohjeita vahvistaa pakaralihaksia ja poikittaisia vatsalihaksia. Hieman kivut alkaneet hellittää, mutta epäili että raskauden edetessä ja pötsin kasvaessa tulee vielä kipuja olemaan 😓

Minä kärsin alaselkäkivuista. Fysioterapeutti paikansikin kivun SI-niveleen ja antoi ohjeita vahvistaa pakaralihaksia ja poikittaisia vatsalihaksia. Hieman kivut alkaneet hellittää, mutta epäili että raskauden edetessä ja pötsin kasvaessa tulee vielä kipuja olemaan 😓
Onko apu tullut sulle liikeharjoituksista vai ovatko hellittäneet itsestään? Itseä myös pelottaa, että kivut voi tosiaan mennä raskauden edetessä tosi pahaksi 🙈 Yritän nyt aloittaa säännöllisen pilateksen, josta on ollut kyllä apua aiempiin selkävaivoihin. Myös fyssarilla käyminen voisi olla taas muutaman vuoden jälkeen hyvä idea kyllä.

Onko apu tullut sulle liikeharjoituksista vai ovatko hellittäneet itsestään? Itseä myös pelottaa, että kivut voi tosiaan mennä raskauden edetessä tosi pahaksi 🙈 Yritän nyt aloittaa säännöllisen pilateksen, josta on ollut kyllä apua aiempiin selkävaivoihin. Myös fyssarilla käyminen voisi olla taas muutaman vuoden jälkeen hyvä idea kyllä.
Kyllä ovat varmasti harjoituksista helpottuneet, vaikka en kyllä täysin suositeltua määrää ole niitä tehnyt. Olen ottanut arkiliikkeissä huomioon myös mahdollisuudet missä onnistuu aktivoida lihaksia 🤭

Itse nyt 6+4, oireina vaan lievä etova olo päivisin, ja esimerkiksi kahvi maisuu pahalle ja jotkut ruuat ällöttää.

Muoks: Herrajesta luin noita kommentteja, siis voiko tää kurkun kuivuus/kipu ja järjetön väsymyskin olla raskausoireita :tears: onhan niitä sit jotain mullakin.

Alkuraskaudesta oli hetken rinnat turvoksissa mutta se meni ohi, harmi vaan kun mieskin oli innoissaan :tears: toki oli turvoksissa myös mahakin ja oli vatsakipuja, nyt ei enää niitäkään. Toivottavasti tää etova olo ei kamalasti pahene kun joinain päivinä vaikuttaa aika paljon ruokahaluunkin. Mutta toki kiitollinen olen etten ole edes oksentanut:folded:

Muokattu viimeksi:
Takaisin