Yleistä jutustelua 💬

Itsellä viestit jo täynnä mutta vähän mietityttää kun loppiaisena vasta ultra että uskaltaako sitä liittyä salaisella puolella jos ei siellä olekaan 🤔 onkohan muut liittyneet vaikka eivät "varmistusta" ultrassa oo vielä saaneet? 🤔
Luulenpa, että valtaosa on tainnut liittyä ennen varhaisultraa. 🤔

Me ei näillä näkymin koko varhaisultraan mennä, joten kauan pitää odotella lopullista varmistusta. Mulle tää oli eka plussakierto kaikkien negatiivisten jälkeen, joten otan ilon irti niin kauan kuin suinkin on aihetta iloita. 🤣

Toivottavasti pian helpottaisi ❤️ Mulla vähän sama fiilis, vaikka nyt on vasta 5+5 menossa niin väsyttää hirveästi ja pahoinvointiakin on jo ollu 😬 En arvannu että se näin aikaisessa vaiheessa alkais. Tänäänkin oli semmoinen olo et laatta lentää hetkenä minä hyvänsä. Autossa pahenee, samoin jos ei oo syöny vähään aikaan. Varhaisultraan pääsen vasta 10.1., milläköhän sais ajan kulumaan sinne asti 😄
Hei, mulla samana päivänä ultra!

Heippa, minä en ole pitkään aikaan tänne kirjoitellutkaan. Raskaus on (kai) sujunut hyvin, mutta muuten on ollut tosi raskasta aikaa. Tiistaina käytiin ekassa neuvolassa ja seuraavaksi on nt-ultra 30.1. Mulla on ihan älytön tämä väsymys ja myös pahoinvointi.😞
Mulla on myös väsymys jotain ihan järkyttävää; en muista, että olisi ollut näin paha silloin yli 10 vuotta sitten, kun olin edellisen kerran raskaana... tai ehkä aika on kullannut muistot 🤔

Mulla on väsymystä havaittavissa, ei kuitenkaan ole tarvinnut vielä päiväunia ottaa. Varmaan viimeiset neljä yötä on tullu herättyä yöllä vessaan vaikka kuinka käy ennen nukkumaan menoa vessassa. Lievää pahoinvointia, mutta ei paha onneksi, tai no jollekin oli kommentoitu, et sehän olis vaan hyvä merkki, ni en sit tiiä.

Mulla on väsymystä havaittavissa, ei kuitenkaan ole tarvinnut vielä päiväunia ottaa. Varmaan viimeiset neljä yötä on tullu herättyä yöllä vessaan vaikka kuinka käy ennen nukkumaan menoa vessassa. Lievää pahoinvointia, mutta ei paha onneksi, tai no jollekin oli kommentoitu, et sehän olis vaan hyvä merkki, ni en sit tiiä.
Minulla on suht samaa, lievää väsymystä ja joskus hetken vähän etoamista. Öisin heräilen vessaan, mitä normaalisti ei tartte tehdä. Ei myöskään tiedä pitäisikö olla iloinen vähäoireudesta tai "huolissaan", 🙈.

Täällä kans väsymystä paljon ja lievää etovaa oloa ja tietyt jutut alkaa ällöttävä tosi lujaa 😅. Nyt vielä lisäksi ihan saa*ananmoinen selkäkipu, joka lääkärin arvion mukaan johtuu jostain nikamasta. Kipu on siis vain toisella puolella ihan alaselässä ja juilii pakaraan ja reiteen. Eniten yöllä nukkuessa ja illalla ku yrittää sohvalla olla. Yöllä ei tiennyt että ottaako koko alaselkään kipeetä vai vain toiselle puolelle vai jopa maahankin, kun oli niin kovaa särkyä. Välillä se on mietittynä että onko nyt tulossa joku km. Mutta lääkäri kyl sanoi että ihan tosta nikamasta vain johtuisi. Huh huh..

Niin ja itsellä vielä viestit reilusti vajaat salaiselle puolelle 😄. Siellä ehkä olisi helpompi alkaa kirjoittaakkin 🤔

Pahoinvointini pahenee koko ajan 😣 soitin nyt reseptin pahoinvointilääkkeille, toivottavasti toimii ja auttaa!
Kävin joku aika sitten hakemassa pahoinvointirannekkeet, mutta niiden teho taisi mennä jo 😅 eilen vaan laatta lens, vaikka ne oli kädessä.
Tekisi mieli itkeä, ihan hirvee aika töissä näin kirjanpitäjällä.. tilinpäätös.. tiedossa on pitkiä päiviä ja viikonlopputöitä. Saispa vaan maata silmät kiinni!!
Anteeksi tuskainen avautuminen 😂 ei tämä koko ajan kauheeta ole, vain sillointällöin kun itsesääli iskee..
(Nyt 7+1)

Pahoinvointini pahenee koko ajan 😣 soitin nyt reseptin pahoinvointilääkkeille, toivottavasti toimii ja auttaa!
Kävin joku aika sitten hakemassa pahoinvointirannekkeet, mutta niiden teho taisi mennä jo 😅 eilen vaan laatta lens, vaikka ne oli kädessä.
Tekisi mieli itkeä, ihan hirvee aika töissä näin kirjanpitäjällä.. tilinpäätös.. tiedossa on pitkiä päiviä ja viikonlopputöitä. Saispa vaan maata silmät kiinni!!
Anteeksi tuskainen avautuminen 😂 ei tämä koko ajan kauheeta ole, vain sillointällöin kun itsesääli iskee..
(Nyt 7+1)
Mä niin fiilaan niinku varmasti aika moni muukin. 😭
Mä sain kans reseptin pahoinvointilääkkeisiin (metoclopramide orion) eikä mitään vaikutusta😫
Huomasin kyllä et lomalla ku oli niin pahoinvointi lievempää. Vaikuttaa varmasti työstressi ja tälläset myös tohon oloon.

Voi että tota pahoinvointia. Mulla ei oo kun ihan muutamia kertoja tullu paha olo tai semmonen etova. Paljo helpompaa nyt ku esikoisen aikaa. Vaikka sillonki olin todella vähän oireinen koko raskauden.

Missä mun pahoinvointi on 😅. Miksi sitä edes odottaa alkavaksi, kun muistaa ettei se ollut viimeksikään niin mukava juttu 😅. Mutta jotenki siitä muka tietäisi että varmasti raskaana 😂. Nyt 5+5 että ehtiihän se sieltä tulla, jos on tullakseen 🤭

Missä mun pahoinvointi on 😅. Miksi sitä edes odottaa alkavaksi, kun muistaa ettei se ollut viimeksikään niin mukava juttu 😅. Mutta jotenki siitä muka tietäisi että varmasti raskaana 😂. Nyt 5+5 että ehtiihän se sieltä tulla, jos on tullakseen 🤭
Mulla alko pari pv sen jälkeen ku tein testin😂 eli 3+5 muistaakseen.
Mäkin toivoin sillo et alkais mut nyt odottelen jo loppua tällee useamman viikon jälkeen.😵‍💫 tänää 8+2.

Joo sama täällä, ei tietoakaan pahoinvoinnista ja nyt 5+1. Saahan nähdä tuleeko sit myöhemmin. 🤔

Itselläki olis vielä aika monta viestiä, että pääsis salaiselle puolelle. Olis tulossa aika rauhallinen uuden vuoden vietto, mies joutuu olemaan töissä koko viikonlopun. Jos ei olis raskaana, ni varmaan lähtisin jonnekin kaverille hiukan kuoharia nauttii, mutta ei oo kertonut kellekään. Voishan sitä utelua tulla reilusti, kun ei ottaisikaan alkoholia.

Mulla taas on nyt pahoinvointi jo lieventynyt. Tosin ei missään vaiheessa ollutkaan mitenkään kovin pahana, en oo edes oksentanut kertakaan. Semmoista ällöttävää oloa vaan, ja se pysyy hyvin kurissa syömällä. Voihan se olla, että tulee vielä takaisin, katsotaan kuinka käy 😄

Pahinpana oireena mulla on unettomuus. Herään vähintään kerran yössä, ja 3-4 väliin aamuyöstä herään niin etten saa enää unta ollenkaan. Neljättä viikkoa tätä, niin alkaa olla vähän veto pois. Varhaisultran tehnyt kätilö sanoi, että jotkut reagoi hcg:hen näin, ja että toivottavasti ei kestä ihan koko raskautta, kun niinkin voi käydä 😵‍💫

Täällä myös vähintään kerran yössä tulee herättyä ja käytyä vessassa 😄. Toki nyt on muutenkin valvottanut se selkäkipu.

Joo sama täällä, ei tietoakaan pahoinvoinnista ja nyt 5+1. Saahan nähdä tuleeko sit myöhemmin. 🤔
Mulla alkoi vasta 6+jotain. Sitä ennen ehdin jo iloitsemaan etten joudu kärsimään pahoinvoinnista :tears:
Näin esikoista odottaessa olen vähän ehkä naivisti koko ajan silleen, että "tää on nyt tätä" vaikka ilmeisesti voi ihan viikottainkin joku oire muuttua/tulla/poistua.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Minullakin oli tuota unettomuutta ekat pari viikkoa, se poistu onneksi, se oli ihan kamalaa. Toivottavasti @Pahabarbi ei kestä koko raskautta! :folded:

Takaisin