Toukokuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pikkis91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla loppu pienet tuntemukset :) oli kiva käydä eilen neuvolassa ja kuulla sydänäänet. Ehkä ne liikkeet jo parin viikon päästä palaa takaisin.

Nyt vaan vähän meinaa ahdistaa ja masentaa. Missä se pirteä keskiraskaus nyt oikein on?

Huoh.. tuli huonoja uutisia seulonnoista. Down-riski 1:16. No nyt odotellaan sit NIPT-tuloksia sormet ristissä. Oma puoliso ei oikein osaa olla tukena nyt ja just nyt on se "eniten vituttaa kaikki"-olo.
Olen pahoillani, toivottavasti NIPT toisi teille helpottavia uutisia. ❤ Tsemppiä.

Huoh.. tuli huonoja uutisia seulonnoista. Down-riski 1:16. No nyt odotellaan sit NIPT-tuloksia sormet ristissä. Oma puoliso ei oikein osaa olla tukena nyt ja just nyt on se "eniten vituttaa kaikki"-olo.
Voih, toivottavasti saatte hyviä uutisia NIPTistä ❤️ jos asiaa katsotaan prosenttien kautta, niin teidän suhdeluku ei-down-vauvaan on kuitenkin melkein 94 %! Se kuulostaa mielestäni hurjan paljon pienemmältä riskiluvulta kuin 1/16. Voimia odotteluun ❤️

Mitä vitamiineja te syötte, tai mitä pitää syödä ja mihin saakka? Syön raskausajalle tarkoitettua monivitamiinia (oon syönyt tätä pari vuotta hedelmöityshoitojen takia), mutta yhtäkkiä muistin et foolihappo piti neuvolatädin mukaan lopettaa jossain viikkojen 12 tietämillä. Foolihappoa on tuossa 500µg. Miten teitä on ohjeistettu? Asia jäi neuvolassa vähän epämääräiseksi ja nyt 12+3 oon kiihdyttänyt itseni paniikkiin et mitä vahinkoja oon saanut aikaiseksi.

Minä syön ihan sitä normaalia mama-vitamiinia, jossa on lisänä foolihappoa. Monessa paikassa sanotaan, että foolihappoa voi syödä läpi raskauden. Epäilen, että tuo 12 viikon raja on vain sitä varten, että siihen asti vähintään odottajan on erityisen tärkeää sikiön kehityksen kannalta syödä foolihappolisää.

Mitä vitamiineja te syötte, tai mitä pitää syödä ja mihin saakka? Syön raskausajalle tarkoitettua monivitamiinia (oon syönyt tätä pari vuotta hedelmöityshoitojen takia), mutta yhtäkkiä muistin et foolihappo piti neuvolatädin mukaan lopettaa jossain viikkojen 12 tietämillä. Foolihappoa on tuossa 500µg. Miten teitä on ohjeistettu? Asia jäi neuvolassa vähän epämääräiseksi ja nyt 12+3 oon kiihdyttänyt itseni paniikkiin et mitä vahinkoja oon saanut aikaiseksi.
Mulle varhaisultrassa sanottiin että foolihappo lisää voi syödä vaikka loppuun asti. Neuvolassa sanottiin että viikon 12 jälkeen voi lopettaa. Ni tiedä siitä nyt sitten...
Mulla on vielä purkissa jäljellä ni meinasin syödä sen loppuun enkä osta sit enää lisää. Nyt alkamassa rv17.

Kiitos teille. Rauhotti kyl paljon. 😊 Jatkan tän purkin loppuun ja hommaan sit vain tuota D-vitamiinia.

Kiitos teille. Rauhotti kyl paljon. 😊 Jatkan tän purkin loppuun ja hommaan sit vain tuota D-vitamiinia.
Jopa Imetys-monivitamiinissa on foolihappoa, joten sen saaminen ei ole missään nimessä haitallista, mutta tosiaan vähintaan rv12 sitä olisi sikiön kehityksen kannalta syötävä.

Minäkin syön foolihappoa ja sit d-vitamiinia, rautalisää, joka on samassa kuin foolihappo ja c-vitamiini, idoformia ja iltaisin magnesiumia. En tiennyt, että foolihappoa ei tarvitsisi syödä koko raskautta. Viimeksi söin koko raskauden ajan ja ajattelin myös tässä raskaudessa syödä.

Onko kukaan muu tuntenut vielä liikkeitä? Nyt viikon ajan joskus maatessa tunnen vauvan muljuttelua ❤️
Olihan täällä jo keskustelua tästä! Töissä taas palaa hyvin mehut päivän mittaan, ni nyt taas tauon jälkeen täällä 🙄 Oon flunssassa, joten aikaa käydä kurkkimassa! Mutta on kyllä kiva tuntea muljuttelua 🥰 Kun pahoinvointi hellitti, oli hetken niin "normaali" olo, että sitä pohti onko edes raskaana :-D ni mukava päästä bondailemaan vauvan kanssa liikkeitä fiilistelemällä.

Olihan täällä jo keskustelua tästä! Töissä taas palaa hyvin mehut päivän mittaan, ni nyt taas tauon jälkeen täällä 🙄 Oon flunssassa, joten aikaa käydä kurkkimassa! Mutta on kyllä kiva tuntea muljuttelua 🥰 Kun pahoinvointi hellitti, oli hetken niin "normaali" olo, että sitä pohti onko edes raskaana :-D ni mukava päästä bondailemaan vauvan kanssa liikkeitä fiilistelemällä.
Meillä tuntui se hipsutusvaihe jääneen kokonaan pois, koska olen pääsääntöisesti tuntenut vain sellaisia muljahtelun tunteita ja tökkimistä. Sydämessä läikähtää aina, kun pieni ilmoittaa itsestään 🥰

täällä vain odotellaan.. mulla on istukka edessä, joten vaimentaa liikkeitä niin paljon ettei oo vielä mitään toiveita, että tuntuisi. ehkä muutaman viikon sisään alkaa jotain tuntumaan.

Hiphei.
NIPTi tuli normaalina takaisin. Nyt jatketaan pojan odottamista. Jokohan sitä oikeesti uskaltaa myöntää olevansa raskaana 🙃
Paljon onnea hyvistä uutisista! Inhottavaa tuo ylimääräinen stressi, toivottavasti voit nyt alkaa nauttia raskaudesta! Paljon onnea pojasta! ❤️

Huhhuijaa, puoliväliä huitelee! Ja positiivista on, että oon alkanut tuntea taas nälkää ja innostua ruuasta. Alun ruoka- ja syömiskammon jälkeen tuntuu mahtavalta 😋
Hienoa kuulla!
Itse olen huomannut, että selkeästi pienemmät annoskoot on jääneet ruokavalioon. Heti tulee tukala olo, jos syö liikaa kerralla. Myös erilaiset ruoat alkaa taas mennä, ensimmäisen kolmanneksen aikana mieluisampia oli sellaiset simppelit jutut ruokana.

Hienoa kuulla!
Itse olen huomannut, että selkeästi pienemmät annoskoot on jääneet ruokavalioon. Heti tulee tukala olo, jos syö liikaa kerralla. Myös erilaiset ruoat alkaa taas mennä, ensimmäisen kolmanneksen aikana mieluisampia oli sellaiset simppelit jutut ruokana.
Joo, pienempiä määriä tulee edelleen syötyä kans. Kyllä se masu silti näinkin kasvaa 😁

Takaisin