IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Virosta kannattaa ostaa Lugesteronia, jos on muutenkin menossa Tallinnaan. Lääke (Utrogestran) maksoi siellä 8,27 euroa ja Suomessa 17,82. Lugesta kun ei saa Kela-korvausta, niin ei tarvitse erikseen hakea korvausta jälkikäteen. Piikitkin saa tietysti myös halvemmalla, mutta kylmäsäilytys ongelmana.
Lisäys. Sähköisen reseptin tietojen avaaminen ulkomaille vaatii potilaan suostumuksen. Saat reseptin toimimaan, kun aktivoit Omakanta-palvelussa suostumuksen palvelun käyttöön.
 
Lisäys. Sähköisen reseptin tietojen avaaminen ulkomaille vaatii potilaan suostumuksen. Saat reseptin toimimaan, kun aktivoit Omakanta-palvelussa suostumuksen palvelun käyttöön.
Olen myös ihan vain printannut kannasta suomalaisen reseptin ja antanut sen Espanjassa apteekissa, eivät ole sen enempää vaatineet. Tokikaan en ole mitään huumausaineita ostanut, niissä saattavat katsoa reseptejä tarkemmin.
 
Noniin, kotiuduttu on punktiosta ja vointi on oikein hyvä :) mömmöt oli tosi hyvät, sain etukäteen rauhoittavan (mikä pisti mukavasti pään sekasin) ja sit ite punktiossa kans meni uusista mömmöistä pää vielä lisää sekasin. Mut se vaikutus meni kyl nopee ohi ja aika pian punktion jälkeen oli jo normaali olo. Mulla ei myöskään tullu punktiosta mitään kipuja eikä vieläkään oo tullu (ny n. 3h toimenpiteestä).

Saalis oli sit toivottua heikompi. Folleja tyhjennettiin kyllä 8+3, mutta moni oli kuulemma pieniä ja munasoluja löytyi vain 6. Huomenna pitäis saada tietää moniko hedelmöitty, ja torstaina olis sit alkion siirto jos sinne asti päästään.

En ees tiedä millon pääsee keskustelemaan lääkärin kanssa siitä että mikä voi olla syynä odotettua alhasempiin tuloksiin. Varmaan sit vasta seuraavalla suunnittelukerralla kun on ensin jonottanut uudestaan...?
 
Noniin, kotiuduttu on punktiosta ja vointi on oikein hyvä :) mömmöt oli tosi hyvät, sain etukäteen rauhoittavan (mikä pisti mukavasti pään sekasin) ja sit ite punktiossa kans meni uusista mömmöistä pää vielä lisää sekasin. Mut se vaikutus meni kyl nopee ohi ja aika pian punktion jälkeen oli jo normaali olo. Mulla ei myöskään tullu punktiosta mitään kipuja eikä vieläkään oo tullu (ny n. 3h toimenpiteestä).

Saalis oli sit toivottua heikompi. Folleja tyhjennettiin kyllä 8+3, mutta moni oli kuulemma pieniä ja munasoluja löytyi vain 6. Huomenna pitäis saada tietää moniko hedelmöitty, ja torstaina olis sit alkion siirto jos sinne asti päästään.

En ees tiedä millon pääsee keskustelemaan lääkärin kanssa siitä että mikä voi olla syynä odotettua alhasempiin tuloksiin. Varmaan sit vasta seuraavalla suunnittelukerralla kun on ensin jonottanut uudestaan...?
Ihana kuulla, että voit hyvin! Mäkin tykkäsin Tilkan mömmöistä 😁
Voi toivotaan nyt niiiiin kovasti että kerätyt pallerot olisivat supersoluja ja mahdollisimman moni niistä hedelmöittyisi normaalisti 🙏❣️ nyt ansaittua lepoa!
 
Kiitos @Kultahippi! ❤️ Otin pikku tirsat ja nyt on jo valosampi mieli, 6 on kuitenkin loppujen lopuks monta solua! Jos ei näistä saada kyytiläistä niin meillä on ainakin vähän lisätietoa siitä miten reagoin lääkkeisiin ja siitä on hyvä jatkaa seuraavaan yritykseen sit :) katotaan muuten meneekö meillä hedelmöitys IVF:llä vai ICSIllä nyt, miehellä oli vähän enemmän siittiöitä tällä kierroksella ja niistä pitäisi periaatteessa riittää IVF:nkin näille soluille 😄 eli nyt en yhtään osaa ennakoida kumpi tulee!

Onko täällä kyydissä muuten ketään punktion läpi käynyttä joka myös seuraa ruumiinlämpöjä? Mä seuraan aktiivisesti, ja mulla oli jo viime yönä noussu lämmöt "luteaalilämpöihin" mikä yleensä mulla tapahtuu siis oviksen jälkeen. Kävi mielessä et eikai sieltä olis se yks isompi sit jo karannu, minkä takia soluja tuli 6 eikä 7 🤔 ei siitä kyllä mitään puhetta mun mielestä ollu siel salissa.
 
Noniin, kotiuduttu on punktiosta ja vointi on oikein hyvä :) mömmöt oli tosi hyvät, sain etukäteen rauhoittavan (mikä pisti mukavasti pään sekasin) ja sit ite punktiossa kans meni uusista mömmöistä pää vielä lisää sekasin. Mut se vaikutus meni kyl nopee ohi ja aika pian punktion jälkeen oli jo normaali olo. Mulla ei myöskään tullu punktiosta mitään kipuja eikä vieläkään oo tullu (ny n. 3h toimenpiteestä).

Saalis oli sit toivottua heikompi. Folleja tyhjennettiin kyllä 8+3, mutta moni oli kuulemma pieniä ja munasoluja löytyi vain 6. Huomenna pitäis saada tietää moniko hedelmöitty, ja torstaina olis sit alkion siirto jos sinne asti päästään.

En ees tiedä millon pääsee keskustelemaan lääkärin kanssa siitä että mikä voi olla syynä odotettua alhasempiin tuloksiin. Varmaan sit vasta seuraavalla suunnittelukerralla kun on ensin jonottanut uudestaan...?
Mullakin saatiin vaan 6 solua ja kaikki hedelmöittyi! Yks siirrettiin 2päiväisenä ja 4 jäi viljelyyn, mutta niistä ykskään ei selvinnyt. Nyt plussa tuosta siirrosta! Tsemppiä että 6 on maaginen luku ja teilläkin tärppää! 😊
Mulla oli gonali pienellä annoksella 150/pvä niin luulet, että uudessa hoidossa(jos joskus sellaiseen päädytään) tuota varmaan nostetaan, että olis parempi saalis.
 
Mullakin saatiin vaan 6 solua ja kaikki hedelmöittyi! Yks siirrettiin 2päiväisenä ja 4 jäi viljelyyn, mutta niistä ykskään ei selvinnyt. Nyt plussa tuosta siirrosta! Tsemppiä että 6 on maaginen luku ja teilläkin tärppää! 😊
Mulla oli gonali pienellä annoksella 150/pvä niin luulet, että uudessa hoidossa(jos joskus sellaiseen päädytään) tuota varmaan nostetaan, että olis parempi saalis.
Mulla sama annos oli :) ihana kuulla että teillä tuli kuudella solulla plussa ❤️ mä vähän mietin, että ensi kerralla voisin ehdottaa pitkää kaavaa. Me saatiin käytännössä valita itse kummalla mentiin.
 
Mulla sama annos oli :) ihana kuulla että teillä tuli kuudella solulla plussa ❤️ mä vähän mietin, että ensi kerralla voisin ehdottaa pitkää kaavaa. Me saatiin käytännössä valita itse kummalla mentiin.
Jännitetään nyt optimistisesti solujen menestystä pari päivää ennen ku rupeat seuraavaa stimulaatiota suunnittelemaan! :Face Throwing A Kiss:
 
Muokattu viimeksi:
Onko täällä kyydissä muuten ketään punktion läpi käynyttä joka myös seuraa ruumiinlämpöjä? Mä seuraan aktiivisesti, ja mulla oli jo viime yönä noussu lämmöt "luteaalilämpöihin" mikä yleensä mulla tapahtuu siis oviksen jälkeen. Kävi mielessä et eikai sieltä olis se yks isompi sit jo karannu, minkä takia soluja tuli 6 eikä 7 🤔 ei siitä kyllä mitään puhetta mun mielestä ollu siel salissa.
Mä seuraan lämpöjä Ouralla, joka antaa unen aikaisen lämmön verrattuna omaan pidemmän ajan keskiarvoon. Mullakin oli noussut punktiopäivää edeltävänä yönä jo keskiarvon yli eli luteaalin puolelle.
 
@Nurppu ihania uutisia 🤩

Omaa napaa. Eilen uä oli ok. 10follia kummallakin puolella lähtenyt kasvuun ja kysta alkanut lyssähtää kasaan. Jotenkin oudon rauhallinen ja tyyni fiilis tähän kiertoon. Ei oo tullut kipuja tmv, toki vielä ehtii. Voikohan aiheuttaa näin ison eron vointiin, kun menty pitkällä kaavalla? 🤔 Oon kuvitellut et se olis huomattavasti raskaampi versus lyhyt kaaava.
 
@Nurppu ihania uutisia, mahtavaa! Mulla kun meni kaikki pakkaseen niin kyllä mulla oli soittoaika jatkoista, oletan että muutoin samat juttelut hoidettaisiin jotenkin sen alkionsiirron yhteydessä tj.. toki meillä ei sikäli uudesta kierroksesta ollut puhe, vaan siitä että millaisin eväin lähdetään PAS:ja tekemään.

@Kefir90 on kyllä yllättävää, mulle ainakin sanottiin et lyhyessä ei tulis juurikaan oireita kuten pitkässä.. toki ehkä tarkoittivat muita oireita kuin kipuiluja...

Täällä kp 1 ja pääsin ilmottautumaan PAS:n, nyt vaan odottelen mahdutaanko, jos ei mahduta niin sit menee vähän tiukille päästäänkö seuraavastakaan kierrosta, koska joulunpyhät :Grimacing Face:
 
@Kefir90 kuulostaa siltä että oikein passeli määrä siellä kasvaa, ja voi olla että tukalat hetket on vielä edessäpäin! Kystista en oikein mitään tiedä, mutta kuulostaa positiiviselta että se siellä lyssähtelee, toivottavasti on myös sitä 👍

@siska voi kun mahtuisitte kyytiin heti! Kuulostaa siltä että muutoin tosiaan iso riski osua seuraavasta just siihen ikkunaan kun ei PASiin voi ilmoittautua 😬

Ja joo tosiaan, nyt kun ehkä päästään huomenna tuoresiirtoon niin varmaan siinä yhteydessä puhutaan enemmän siitä miten tästä eteenpäin jatkuu :) varmaan samalla kuullaan että moniko vielä on 2. päivänä kyydissä ja että käytettiinkö IVFää vai ICSIä vai molempia 🤔
 
Vitsi, hetken tässä oon tuijotellu omakannassa tätä toimenpidettä joka tehtiin: "LAA10 Munasolun ottaminen munasarjasta iholta käsin tai emättimestä". Kyl tuli tuota tuijotettua että anteeks miten se munasolu on sinne iholle joutunu ja miks se poimitaan sieltä käsin ja miks tälle on oma mainintansa... 🙈 Sit tajusin 🙈
 
Vitsi, hetken tässä oon tuijotellu omakannassa tätä toimenpidettä joka tehtiin: "LAA10 Munasolun ottaminen munasarjasta iholta käsin tai emättimestä". Kyl tuli tuota tuijotettua että anteeks miten se munasolu on sinne iholle joutunu ja miks se poimitaan sieltä käsin ja miks tälle on oma mainintansa... 🙈 Sit tajusin 🙈
No onhan tuo ihan käsittämätön väännös! 🤣
 
Lääkäri soitti eilen: 10 munasolusta 5 hedelmöittyi, kolmantena päivänä oli enää 3 normaalisti jakautunutta, neljäntenä päivänä enää yksi joka lopetti jakautumisen siihen 😭😭😭

Lääkäri kehoitti ite soittamaan tänään lähisairaalaan siitä nestekaiusta ja sen johdosta pikaisesta tähystysajasta. Sen operaation jälkeen olis 2 viikkoa toipumista ja sit riippuen millon kk alkais, saisin ilmoittautua vielä kerran julkisen puolen IVF-hoitoon. Sillon kyllä lääkäri haluaa tehdä tuoresiirtoon, mikä passaa itellekin. Toivon mukaan sais myös oikeesti muutaman alkion pakkaseenkin asti, vai olisiko se jo liikaa toivottu? 😞

Mies kysyi entä jos siinäkin tulos on sama? Vastasin et otetaan yks asia kerrallaan.
 
Voi ei @Kisu83 oon niin pahoillani 😭 kovasti voimia ❤️😞 onneksi teille vielä julkisella tarjotaan uusi kierros kuitenkin, ja sit on toki yksityinen vielä, mutta näin on että askel kerrallaan ❤️
 
Takaisin
Top