BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Nurppu kiva kuulla, että vastetta on! Hyvältähän tuo määrä kuulostaa ja pienemmätkin saattavat ehtiä mukaan! Ja ei se määrä vaan laatu😏 ja saattasitte päästä tuoresiirtoonkin sit jos maltillinen määrä, eikä muutakaan hyperriskiä ilmaantuis. Huih, sulla on sit jännät paikat pian! Mites se jarru sulla? Alkoko jo ja oliko paha?

@Harmi89 tsemppiå mietintöihin ja kiva kun saat miehen kotiin ja läheisyyttä tavalla tai toisella. Toivottavasti paikat paranee pian❤

@NM90 luteliaalilämmöt siellä, ja eikös joku just plussanni siksakil vai muistanko omiani 🤔

Luulen et omat olot liittynee letroihin ja niiden vaikutukseen tällai alkukierrosta. Vagisan autto kuivuuden tunteeseen ja mahajomokin vaihtelevaa ja valkkarikin alkaa vähän jo enempi hedelmällisempää päin muuttumaa. Vika letro meni tänää.

Tänää suunnittelin innolla ens kuulle kosteaa 30v ja pikkujouluiltaa joulukuulle😁 kerran sitä 30 täyttää. En jaksa uskoa tärppiin viimehetkellä ni ainakin voi sit muuta kivaa tehdä. Mutta toki yritetään kaikkemme 😏 sunnuntaina kp10 rupeen kunnolla ovistestei tekee ja tästä päivästä alkaen alotellaa joka toinen päivä talletteluja. Kokeillaan myös tähän kiertoo tarkempaa talletteluja oviksen ylikin et varmasti ajotus kunnos ja siittiöit oikeesee aikaa.

@Juliet92 kosteat kolmikymppiset kuulostaa tosi hyvältä suunnitelmalta, sillon negallakin on positiivinen aspekti! Ja samaa mietin että ainakaan ei oo suljettu tuoresiirtoa pois liian suuren vasteen takia! 😊 Vaik voihan silti olla että ei tuu mitään siirrettävää, ei ne ilman syytä tavottele sitä että saatas poimittua 10-15 munasolua... Se kato joka vaiheessa on aika karu. Mutta näin on että laatu ratkasee, katotaan miten tää tästä menee! 😊 Jarrut on nyt menny tässä rinnalla neljä päivää. Ne sattuu vähän enemmän. Ja @Kultahippi oli oikeassa että ekat pistot oli helpompia, en tiiä miks mutta esim tänään molemmat piikit vähän sattu kun alkuun en edes tuntenu sitä gonal-f:ää kun pistin! Ehkä tuo maha tässä herkistyy 🤔 mut ei vielkään mitään ongelmaa mulla piikityksen kans. Vielkin vaan oon ilonen että saa tehdä jotain 😅 enää huomenna nää kaks piikkiä, sit sunnuntaina irrotuspiikki ja sit tiistaina totuuden hetki, iik!!

@Juliet92 kosteat kolmikymppiset kuulostaa tosi hyvältä suunnitelmalta, sillon negallakin on positiivinen aspekti! Ja samaa mietin että ainakaan ei oo suljettu tuoresiirtoa pois liian suuren vasteen takia! 😊 Vaik voihan silti olla että ei tuu mitään siirrettävää, ei ne ilman syytä tavottele sitä että saatas poimittua 10-15 munasolua... Se kato joka vaiheessa on aika karu. Mutta näin on että laatu ratkasee, katotaan miten tää tästä menee! 😊 Jarrut on nyt menny tässä rinnalla neljä päivää. Ne sattuu vähän enemmän. Ja @Kultahippi oli oikeassa että ekat pistot oli helpompia, en tiiä miks mutta esim tänään molemmat piikit vähän sattu kun alkuun en edes tuntenu sitä gonal-f:ää kun pistin! Ehkä tuo maha tässä herkistyy 🤔 mut ei vielkään mitään ongelmaa mulla piikityksen kans. Vielkin vaan oon ilonen että saa tehdä jotain 😅 enää huomenna nää kaks piikkiä, sit sunnuntaina irrotuspiikki ja sit tiistaina totuuden hetki, iik!!
Jep nimenomaa sit ei harmita nega niin paljon kun kivaa tiedossa, mitä raskaana ei voisi tehdä.
Ai hitsi, mieskin kyllä huomas talletusten yhteydessä tän letrojen kuivaavan vaikutuksen limakalvoihin🙈 ei kiva. Täytyy ottaa vagisan liukkariks käyttöö. Valmistajan mukaa ei pitäs haitata siittiöiden liikkuvuuttakaa. Onkos noilla ivf pistoksil vaikutust alakerran limakalhoihi?

Mä luulen kans ja hoitsukokemuksenki perusteel et ärtyy just se vatsanalue useammista pistelyistä. Vaihteletko pistopaikkaa ja puolta? No sul ei montaa pistoo enää oo, tsemppiä niihi👌 miehel on jemmas emlapuudutusgeeliä, antaa mulle sen sit tammikuu pistoihi😁

@Juliet92 auts, kuivat limakalvot ei oo kiva 😬 mulla on tullu ihan älyttömät ovilimat täst IVF lääkityksestä 😆 vessassa oikeen roikkuu isoi limaklönttei... Sori 😆 ja joo, koitan aina löytää uuen kohan pistoon, mut esim puolen vaihtelu ei kauheest auta enää ku kaks piikkiä samalla kertaa, oon ne laittanu sit aina eri puolille :D alkuun tosiaan ei ollu mitää ongelmaa mut nyt noi vetelee jo mustelmille mahaa.

@Juliet92 auts, kuivat limakalvot ei oo kiva 😬 mulla on tullu ihan älyttömät ovilimat täst IVF lääkityksestä 😆 vessassa oikeen roikkuu isoi limaklönttei... Sori 😆 ja joo, koitan aina löytää uuen kohan pistoon, mut esim puolen vaihtelu ei kauheest auta enää ku kaks piikkiä samalla kertaa, oon ne laittanu sit aina eri puolille :D alkuun tosiaan ei ollu mitää ongelmaa mut nyt noi vetelee jo mustelmille mahaa.
Joo siis alkaa täälki vv olee ja muuttuu taas limaisaa suuntaa mut limakalvot silti kuivat🙈 kiva kuulla ettei noil pistolääkkeil semmost. Mies harvemmin valittelee kuivia paikkoja😁 hahhah vai et oikee roikkuu, hyödyntäkää ihmees luonnonlimat ennen pidättäytymist🤣 noh onneks ei tosiaa enää monta sulla👌

@Nurppu unohtu eilen vastata, että suusta mittaan. 😊

@Kultahippi testitulosta odottamassa 🤩🤭

Oma käppyrä ei niin lupaavalta näytä. Ei oo aiemmin näin aikasin lämmöt laskenut. Eilen oli jotain kohtutuntemuksia ja mietinkin, että onko ne menkkakipuja vai mitä.
En taida saada huomiseks miehelle isänpäivälahjaksi positiivista testiä. 😪

Liitteet

• Screenshot_2022-11-12-07-59-36-293-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_2022-11-12-07-59-36-293-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    261.3 KB · Katsottu: 115
Muokattu viimeksi:
@Nurppu unohtu eilen vastata, että suusta mittaan. 😊

@Kultahippi testitulosta odottamassa 🤩🤭

Oma käppyrä ei niin lupaavalta näytä. Ei oo aiemmin näin aikasin lämmöt laskenut. Eilen oli jotain kohtutuntemuksia ja mietinkin, että onko ne menkkakipuja vai mitä.
En taida saada huomiseks miehelle isänpäivälahjaksi positiivista testiä. 😪
Toivotaan, ettei lämpöjen lasku merkkaa negaa❤

Täällä kyllä jotenkin korkeemmalla alkukierron lämmöt🤔 jonkun kommentin näin, et letrot vois nostaa lämpöi. Mut vois toisaalta olla loogista kun laskevat estrotasoja yleisesti. Ja kun estrogeeni taas laskee lämpöjä.

Liitteet

• Screenshot_20221112-095005_FF App.jpg
    Screenshot_20221112-095005_FF App.jpg
    338.4 KB · Katsottu: 99
Hyvä on vaste @Nurppu lla ❤️ Eiköhän sieltä vielä hyvä sato tule 🌈 Älä sä turhaan vielä seuraavia kiertoja mieti, tämä voi hyvin olla toistaiseksi se viimeinen.

@NM90 Älä heitä kirvestä kaivoon vielä, tuohan voi olla kiinnittymisdippiäkin 😃

Täällä myös jännätään @Kultahippi testausta 🌈

@Juliet92 Hyvät suunnitelmat sulla negan varalle 🥳🍹 Toivotaan silti kuitenkin kuivempia juhlia, hyvästä syystä. Mutta nyt liukkaampia ajokelejä 😉

Kiva kuulla @Harmi89 että pääsit miehen kainaloon ja yhdessä suunnittelemaan tulevaa. Eikähän asiat vielä parhain päin järjesty ❤️

Mulla alkoi vuoto eilen ip ja tänään vasta (kp2) laski lämmöt. Eilen tosiaan vielä 37.07 ja tänään 36.60. Ei siis kyllä käyrän perusteella voinut odottaa uutta kiertoa alkavaksi.
Mutta olipa kyllä todella ilkeilevä käyrä tuossa edellisessä kierrossa. Aloin jo epäilee että ehkä se olikin mun vi🤬uskäyrä kun niin tasaiseen nousi ja testit näytti negaa 🤣
No, nyt taas pitää tästä pettymyksestä selvitä ja tehdä päätöksiä tulevasta. Miehen reissu nyt vähän hankaloittaa tätä kiertoa. Ajatuksena oli kokeilla inssia, mutta taitaa mennä ajoitukset pieleen. Mietin nyt sitä muutenkin kun mun iässä onnistumisprosentti inssissa on aika pieni. Miehen sperman koholla olevat vasta-aineet on ainoa joka puhuu sen puolesta, että kannattaisi yrittää.
Mutta jos jotain positiivista niin, lugeista oli nyt selvä hyöty. Tiputtelu pysyi pois loppuun asti ja toistaiseksi kkvuoto ja kivut on ollut murto-osa siitä mitä normaalisti. Nyt pitää vaan yrittää jostain ruinata sitä lisää kun lääkäri kirjoitti sitä vaan tähän yhteen kiertoon 🙄

@Summerwalk eilen kiinnitty toinen ja tänään toinen 🤔🤣
Naurahdin vitutuskäyrälle. 🙈😅 Toivottavasti saatte aikatulut kohdilleen ja lääkettäkin lisää!

@NM90 toivotaan et lämpödroppi olis kuitenkin hyvä merkki :) sulla kuitenkin varhaset päivät vielä että ei oo toivo plussasta ollenkaan mennyttä vaikka ei tänään tai huomenna vielä tulis 🌈

@Juliet92 jännää, ehkä sulla ne letrot vähän nostelee sit lämpöi! Onko tuntunu muuten mielialassa? Mulla ekassa letrokierrossa ei ollu mitään, mut tokassa oli mieli yhtäkkiä tosi synkkänä. Syytin ite letroja siitä.

@Summerwalk oho, yllätysmenkat! Siis lämpöjen osalta. Luget sit vähän hämänny. V**utuskäyrä se varmaan sit olikin 👀 mä varmaan en tuhlais aikaa inssiin ja yrittäisin sitä IVFää puskea teinä, mut nää on niin kauheen vaikeita päätöksiä. Se naisen iän tuoma paine on vaan tosi kova ja sitä ei yhtään kannata sivuuttaa.

Munkin iässä (35) yhen IVF kierroksen onnistumisprosentti on jo alle 50. Siks itekkin yritän olla realisti tässä omassa tilanteessa, en tahdo pitää väärää toivoa päällä vaikka ei myöskään oo tarkotus olla epärealistisen pessimistinen. Jos me saadaan tuo 7 munasolua niin niistä saattaa tulla tuoresiirrettävää, mut ei välttämättä enää pakkaseen mitään. Mutta tää arpapeli on aina sellasta et hyväl tuuril saldo onkin isompi ja huonol tuuril pienempi. Toivon siis parasta ja varaudun pahimpaan, niin pysyy jalat maassa. :)

Ja tällästä nyt lämpöjen saralla:

Screenshot_20221112-131157.png

Kerron nyt tännekin, että päädyttiin miehen kanssa odottamaan sinne tammikuulle niitä julkisen hoitoja. Syynä taloudellinen epävarmuus ens vuoden puolella.

Eli jään vähän enemmän nyt taustailemaan, mutta toki seuraava kierto mennään ihan "luomuyrityksellä", joten lämpöjä seuraan tavalliseen tapaan. Jotain päivityksiä varmaan on luvassa. Ja heittomerkit luomuun sen takia, että taidan popsia noita letroja edes alkukierron, kun niitä inssikierroista jäi yli. Ei niistä koskaan yhtä munasolua enempää tullu, kiertoa vaan hieman lyhensi aikaistamalla ovista. Ja jos nyt vaikka kaksoisraskaus tuliski, niin en valittais! 🤪

Määki tuun takas kohtapuoliin. Hcg oli noussut 135:stä vain 860:n kuudessa päivässä ja sain taas ens viikolle uudet verikokeet, mutta sit loppui selkeä närästys ja kuvotus yks kaks, alkoi taas menkkakramppailua joka loppui parin pvän jälkeen ja nyt alkoi näköjään jo tuhruamaan ja taas vähän kamppailee. Pelkäsin tm:naa tai ku:ta, toivottavasti poistuu itsestään ongelmitta ja kierto palaa asap normaaliksi 🙄

Kiitos Nurppu ❤️

Tosi ärsyttävää ku soittivat iloisesti hcg:stä et hirmu kivasti noussu ja varas väkisin neuvolankin jo, eikä oo kuulema perustetta varhaisultraan, mut mä taas laskin et ei kyllä oo yhtää hyvä nousu ja vaan mun mieliks sain ens viikolle uusintalabran 😒 ei nyt sinänsä tullu yllärinä tää, tosin lämmöt yhä korkealla, mut ehkä pääsis tän tiimoilta kohta tsekkaa sit että kaikki varmasti ok. Pitää siirtää labra viikolla eteenpäin ja tehdä sitä ennen digi ens viikolla, niin on ainakin satavarma miten tää etenee ja toki miten vuoto yltyy niin kertoo omaa tarinaansa myös. Digin pitäs näyttää 3+ maanantaina jos nousee hcg normaalisti ja jos ei, niin sit ainaki varmaa et meni kesken.

Kiitos Nurppu ❤️

Tosi ärsyttävää ku soittivat iloisesti hcg:stä et hirmu kivasti noussu ja varas väkisin neuvolankin jo, eikä oo kuulema perustetta varhaisultraan, mut mä taas laskin et ei kyllä oo yhtää hyvä nousu ja vaan mun mieliks sain ens viikolle uusintalabran 😒 ei nyt sinänsä tullu yllärinä tää, tosin lämmöt yhä korkealla, mut ehkä pääsis tän tiimoilta kohta tsekkaa sit että kaikki varmasti ok. Pitää siirtää labra viikolla eteenpäin ja tehdä sitä ennen digi ens viikolla, niin on ainakin satavarma miten tää etenee ja toki miten vuoto yltyy niin kertoo omaa tarinaansa myös. Digin pitäs näyttää 3+ maanantaina jos nousee hcg normaalisti ja jos ei, niin sit ainaki varmaa et meni kesken.
Voi ei😔 mä niin toivoin sun puolesta, et nyt olis ollut teidän vuoro. Eihän toi kieltämättä hyvältä nyt kuulosta, vaikka ihmeitäkin sattuu. Mulla kyllä digi kertoi. Mut jos siellä kuitenkin toiveikkaita ovat? Voihan se joskus vaan vähän hitaammi nousta. Mut ymmärrän, et tos tilantees ei kauheen toiveikas olo ole. Jos kesken menee niin toivon, et mahdollisimman helpolla itestään sit ja keho palautuis äkkiä❤ tsemppiä sinne epätietoisuuteen. ❤

@NM90 pahoittelut kp1, lämmöt näköjää ties tällä kertaa😔

@Harmi89 ehkä toisaalta ihan hyvä ratkaisu, eihän se tammikuu kauhean pitkällä ole ja onhan yleisestikin maaiman tilanteenkin kantilta talousjutut hyvin epävarmoja. Sä pääset sit kans letroilee, tulikos sulla mimmosia vaikutuksia niistä? Meillä ei varmaan tän kierro jälkee oo letrokiertoo, ellei sit just ehtis seuraava kierto sopivasti ennen miehen tiputust, ei nyt viel tietooo taas millon on, mahdollisesti joulukuus jossai kohtaa.

@Nurppu en koe kyl et erityisen voimakkaasti vaikuttas mielialaan, ku täs ollu melko ailahtelevaa jo ennen niit ni en pistäs niiden piikkii😁 ja väsykin voi mennä koronan piikkii. Isoin vaikutus lienee noihin limakalvoihin. Nyt murehdin tota liukkariasiaaa kun siitä lukee kauheesti vaikutust siittiöihi. Vesipohjaset olis kuulemma parhait, mut sit ph arvo voi olla huono🤔 vagisanist lukee niiden omil sivuil et ei vaikuttais liikkuvuutee. Mut kehitän tästäki nyt kauheen dilemman, et onko nyt kauheen haittaava tekijä. Mut ainakaan eilen en kauheesti nauttinu touhuilusta kun tuntu aika kitkaselta ja kuivalta meno ja mieski huomautti. Ei oo aikasemmin ollu kyllä kuivuusongelmaa🙄 ikävä sivuvaikutus lääkkeel minkä pitäs tehostaa raskautumist🤣 en viittis yli 30e pistää mihinkään "huippuliukkariin".

Sulla on kyllä mieletön asenne! Hyvä olla realistinen, mutta samalla sopivan toiveikas. Haluan uskoa, että teillä hyviä tuloksia tulee😊

Onpas ahdistava tilanne @lepus timidus 😢 Mulle tuo hcg-nousu ei kuulosta aivan toivottomalta vielä, mutta ymmärrän huolen ❤️
Jatkuuko tuhruilu vielä? Onneksi sait vielä uusintalabran kuitenkin 🙏🏻

Pahoittelut @NM90 uuteen kiertoon joutumisesta 💔

Takaisin