Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ollu tänää ainoostaan rinnat pinkeet/ turvoksissa ja hellät, turvotusta mahassa ja kohtu nippailua🤔

Sai mut jotenki huolestuu ku rinnat ei yhtä kipeet ko aiemmin😩

Muokattu viimeksi:
4+5 olen tänään ja äsken halailin ekaa kertaa pönttöä 😅 Tuli kyllä puun takaa kun ei ole edes huono olo ollut tänään. Kirppu sieltä viestitteli että älä äippä huolehdi täällä kaikki hyvin
Nauroin sit tol kirppujutul, en sun pöntön halailul 🤣

Mulla ollu tänää ainoostaan rinnat pinkeet/ turvoksissa ja hellät, turvotusta mahassa ja kohtu nippailua🤔

Täällä sama että rinnat ei oo niin kipeet kun aiemmin..

Mulla on rintojen sijaan pelkät nännit kipeät. Ja ne on siis niin kipeät, että jos vaikka pyyhkeellä osuu niihin niin HUH! On myös ollut pahoinvointia nyt aamulla, menkkamaista jomotusta alavatsalla ja kylmiö ja kuumia aaltoja. Eilen palelin lähes koko päivän.

Mulla on nyt 3+5 ja tosiaan on ollut loppukierron tukena lugesteron. Ollut ihan järkyt oireet jo jonkin aikaa, syytän lääkkeitä mutta nyt pitänee alkaa syyttää myös raskautta.😂 Järkky turvotus, väsymys ja närästys. Vatsatuntemuksia ollut myös pari päivää ja tissit kipeenä myös. Saas nähdä helpottaako nää hetkeksi kun luget loppuu vai paheneeko vaan. Eli mä oon raskauspahoinvoinut täällä jo hyvin etukäteen kun progesteronit vissiin ollut pilvissä 😳

Viime raskaudessa josta nyt 13 vuotta niin kärsin ihan hullusta pahoinvoinnista. Itse asiassa olen toivonut että se tulisi nytkin niin aikakin tietäisin olevani vahvasti raskaana 😂 tätä kyllä varmaan kadun kun/jos se iskee
Hei, täällä toinen joka toivoo pahoinvoinnin tulevan pian, ja jolla edellisestä raskaudesta yli 10 vuotta. Tätä kolmatta on yritetty vuosia, joten toivon niiin kovasti että raskaus nyt etenee, ja koitan epätoivoisesti muistella millä päivillä pahoinvointi noiden nyt jo teinien raskauksissa alkoi 😅 Enpä ois ikinä uskonut, että halun näin kovasti etovaa oloa pariksi kuukaudeksi.. 😄

Hyperemeesin (osastohoidot ✔️ tipassa viikkotolkulla ✔️ parinkymmenen kg painon tippuminen ✔️ veren oksentelu kun ei muutakaan ole mitä oksentaa ✔️ ) kokeneena en halua pahoinvointia, tämä tällä hetkellä oleva pieni ja hetkittäinen kuvotus on aivan riittävä sitä osastoa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tissioireet voisin ottaa kyllä. Nyt on mullakin ainoastaan turvonneet, vähän saattaa nännit olla yön jäljiltä arat mutta siihen se sitten jää. Keväisessäkään ei ollut tissit kipeänä, mutta sitä edellisellä kerralla oli taas ihan hervottoman arat.

Mitäs muita oireita päällä.. no vv:tä tulee ja ainiin, yöhikoilu! Ihan märkänä paita aina yöllä ja saa olla vaihtamassa vähän väliä. Välillä nippailee, mut saa nähdä kasvaako myoomat takaisin kun nippailu on vähän saman tyylistä mitä ne keväällä aiheutti.

Hei joo vielä yks, hajuaisti herkistynyt! Haistan asioita joita mies ei joko haistan ollenkaan tai ei edes kiinnitä huomiota. Itse nyrpistelen tyyliin ihan kaikelle koko ajan, kun tulee nenään niin voimakkaasti kaikki. Tältäköhän koirista tuntuu :D

Muokattu viimeksi:
Nonii nyt on paha olo 😅 alko joku pari tuntii sit. Semmone etova ällöttävä, mut saan kuitenki syötyy.

Mulla kans pahoinvointi hellittänyt parina päivänä ja heti huolestuin😩 On tää alku aika kurjaa odottelua😐

Mulla kans pahoinvointi hellittänyt parina päivänä ja heti huolestuin😩 On tää alku aika kurjaa odottelua😐
Sama täällä tänään. Aamulla tunne ettei mitään oireita ja jotenkin tyhjä olo 😔 nyt kyllä illalla huono olo ja alavatsalla paljonkin tuntemuksia et kai ne vaihtelee ainakin toivon niin 😊

Sama täällä tänään. Aamulla tunne ettei mitään oireita ja jotenkin tyhjä olo 😔 nyt kyllä illalla huono olo ja alavatsalla paljonkin tuntemuksia et kai ne vaihtelee ainakin toivon niin 😊
Sama olo oli mulla ja itkin jo lohduttomat itkut, mut eteenpäin mennään ja varhaisultra mulla on jo perjantaina, josko sieltä hyvät uutiset🙏🏼 Ilmeisesti oireiden vaihtelu on ihan normaalia, mut kyl erityisesti oireiden vähyys tässä pistää huolestuttamaan😩

Mul on selkä kipee! Alaselkä siis. Väsyy tosi äkkii ja alkaa särkemään 😳 ja alkuillast oli muutaman tunnin ällö olo. Tää on nii hämmentävää ku esikoisest ei ollu mitään ja nyt on kaikkee pientä 😂

Sama olo oli mulla ja itkin jo lohduttomat itkut, mut eteenpäin mennään ja varhaisultra mulla on jo perjantaina, josko sieltä hyvät uutiset🙏🏼 Ilmeisesti oireiden vaihtelu on ihan normaalia, mut kyl erityisesti oireiden vähyys tässä pistää huolestuttamaan😩
No ei oo enää onneks pitkä aika ultraan toivottavasti siellä kaikki hyvin ❤️

• Sympatiaa
Reaktiot: AAK
Mulla rinnat on arat, väsyttää tosi paljon, pää vaihtelevasti kipeä, närästää melki koko ajan, välillä huimaa ja on metallinmakua suussa, mahassa tuntuu jos esim. yskäisee. Oksentanut en ole vielä kertaakaan, mutta aina välillä tekee pahaa. Sitä en kyllä kaipaakaan, inhoan oksentamista 🙈

Rinnat todella arat, nännit kasvanu ja on koko ajan isot, mitä ne ei oo ikinä ollu :rolling:
Etovaa oloo, jos ei syö ja vaikka syökin, niin saattaa tulla. Ei oikein maistukaan.
Alavatsalla sellanen hassu tunne, vähän menkkamaista kipua, mutta ei ehkä niin kovaa. Turvottaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Ja tosiaan nyt vähän jännittää, kun oireet helpottanut aika paljon tai vähentyny. Onneks ens viikolla varhaisultra

Rinnat on arat, paha olo on läsnä melkein kokoajan ja tänään on huimaillut. Välillä tuntuu alavatsalla painetta.

Tänään yökkäilin erittäin aggressiivisesti vain avatessani jääkaapin oven, en edes haistanut sitä. Ja hajut kyllä jo varmasti aiheuttaa melko inhottavia oloja, mm. Se kissan märkäruoka.😬

Mulla ei oo ajoittaisten menkkakipujen lisäks melkeinpä mitään oiretta. Ehkä vähä semmonen öklö olo välillä, mut mietin siitäkin onko kuviteltua. 😄 Nyt rv5+1.

Tänään rv6+0 ja olo ollu tosi kehno, sain jonkun flunssankin mut sen lisäks pahoinvointia jo aika kovasti. Tavallaan tekis mieli koko ajan syödä, toisaalta ei oikeen ruoka maistu. Oksentamista ei oo vielä ollu, mut pelkään joka päivä et oiskohan tänään sen aika 😅 Etovaa oloa meinaan ollu jo mont viikkoa hitaasti vahvistuen päivä päivältä.

Muita oireita on ollu:
- Rinnat arat, mut en oo huomannu et ois kasvanu vielä tms.
- Erilaisia tuntemuksia alavatsalla.
- Kovempi pissahätä välillä ja yöllä pissalle herääminen.
- Yöllä herätessä unen saaminen vaikeampaa kun yleensä, saattaa olla ihan virkeänä yhtäkkiä.
- Illalla nukahdan heti ja väsymystä on jo iltapäivästä.
- Vatsaa turvottaa joka päivä, tulee illuusio et maha jo kasvais, vaikka tietää ettei se alle sentin kaveri vielä mihinkään näy.
- Hengästyn helposti, leposykkeet koholla.
- Verenpaineet vissiin laksussa ku meinaa pyörryttää välillä ylösnoustessa.
- Röyhtäily?! (onks kellään muulla tätä?? 😂)

Oon aatellu et yllättävän normaali olo ja välillä ihan unohtaa olevansa raskaana. Mut näin listattuna huomaa et onhan tässä monenlaista ollu 😁

Takaisin