BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläpä on mielenkiintoisia käyriä! :Eyes: Mites @Nurppu tilanne tänään? @Harmi89 hyvää nousua! :Clapping Hands Sign: @Summerwalk ja sun jännittävä tilanne jatkuu vieläkin! Jatkaisin vielä testailua enkä heittäis ollenkaan kirvestä kaivoon, kun sulla on niin uskomaton kierto tällä hetkellä menossa ja lämmöt noin ylhäällä edelleen! @Emna mä kans veikkaisin tuota kp15 oviksen ajankohtaa oikeammaksi 🤔

Mä sain vasta perjantaina uuden mittarin ja vasta tänä aamuna pääsin ekan kerran mittaamaan, joten tästä taas lähtee. Ovistestejä tuli tilattua mittarin mukana, joten ehkä otan ne taas käyttöön kun viime kierto meni ilman mitään testejä :D

oct-02-2022.jpg

Muokattu viimeksi:
50ED2FBB-A372-42D4-BA20-AE6B62BDC1F0.jpeg

@lepus timidus Tervetuloa takaisin käyrille, toivotaan että uusi mittari tuottaa hyvää käppyrää :folded:
Mikäs @Nurppu tilanne? @Harmi89 Hyvän näköistä käppyrä. Pieni dippi olisi nyt paikallaan :Winking Face:

Täällä edelleen lämmöt pysyttelee korkealla. Tosin viime yö nukuin todella huonosti eikä tämän aamun lämpöön voi oikein hirveesti luottaa. Testi oli tänään taas nega. Ja oireet on semmoiset että menkat alkaa huomenna täsmällisesti niin kuin kuuluisikin itse havaitsemani ”ekan oviksen” mukaan. Tiedä sitten surkastuiko se ultrassa dpo5 näkynyt iso folli kokonaan pois vai lähtikö sieltä joku liikkeelle dpo7. Siitä laskettuna olisi vasta dpo6, mutta oma olo ei vastaa sitä ollenkaan. No huomenna viimeistään luulisi jotain selvyyttä asiaan tulevan.

@lepus timidus kiva että sait uuden mittarin! Ihana sun käyrä 😆

@Summerwalk äh, tylsää että negaa taas. Voihan tosiaan olla että se toka ovis oli vaan sellanen "aalto" mikä ei kuitenkaan tuottanut uutta ovulaatiota 🤔 eikö siinä tutkimuksessa just mainittu että monilla niistäkin jotka vaan kerran ovuloi oli tälläsiä useampia "aaltoja" ja ne spekuloi että niitä vois ehkä hyödyntää lapsettomuushoidoissa joskus tulevaisuudessa. Tosin se tutkimus oli jo melkeen 20v vanha että ehkä eivät sit ole nähneet siinä etua kun yhtä ovista vieläkin hyödynnetään :P

Täällä toimi kroppa kuin junan vessa ja lämmöt putos selkeästi indikoiden menkkojen alkua! Vielä ei siis vuoto alkanu mutta kyllä mä nyt luotan että tänään pääsen ilmottautumaan, jännää!!

Screenshot_20221009-111901.png

@Nurppu Mä epäilen juuri tuon skenaarion tapahtuneen. Aika yleistähän on että ovistestin tuloskin aaltoilee niillä jotka testailee koko kierron ajan ja voi olla kyse tuosta ilmiöstä. No niin tai näin, niin ei tästä kierrosta paljon viisaammaksi tullut :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Eikä 20 vuodessa näemmä olla päästy tutkimuksen tuloksiakaan hyödyntämään.
Mun käyrä tekee hyvin todennäköisesti samanlaisen syöksyn huomenna kun sulla tänään.

9C2490EA-FCB3-42ED-AC53-A52985F822A4.jpeg

Huomenta. Täällä lämmöt teki täsmällisesti syöksyn alas. Vuoto ei vielä alkanut mutta luultavasti iltapäivällä sitten hanat aukeaa.
Miten @Nurppu, alkoiko vuoto? Toivottavasti, niin pääset ilmoittautumaan :folded:

@Summerwalk pahoittelut lämpödropista :( ootteko vielä muodostaneet uusia tulevaisuudensuunnitelmia tällä saralla vai jatkatteko vielä samalla taktiikalla?

Täällä alkoi tosiaan eilen se vuoto ja ilmottauduttiin hoitoon! Vielä ei ole tullut ilmotusta että mahdutaanko, vielä jännäillään sen suhteen :)

@Summerwalk pahoittelut lämpödropista :sad001 ootteko vielä muodostaneet uusia tulevaisuudensuunnitelmia tällä saralla vai jatkatteko vielä samalla taktiikalla?

Täällä alkoi tosiaan eilen se vuoto ja ilmottauduttiin hoitoon! Vielä ei ole tullut ilmotusta että mahdutaanko, vielä jännäillään sen suhteen :)
Hui jännää teillä 😃 toivottavasti mahdutte mukaan!!! :folded: Te ootte ilmeisesti siis julkisen puolen hoidoissa?
Mulla kans näyttää vuoto nyt alkavan, aivan ajallaan. Ja positiivista tässä se, että ainakin kroppa toimii täsmällisesti ja ennustettavasti, ja ovis oli tosiaan juuri silloin kun se oletinkin olevan. Kumma vaan ettei sitä keltarauhasta löytynyt ultrasta. Vaikea uskoa että olisi ollut ovuloimatonkaan kierto, kun kaikki muu meni niin oppikirjan mukaisesti.
Nyt pitäis varata puhelinaika lääkärille, kun mies sai siemennesteanalyysinsa tulokset ja minä kilppari ym. verikoetulokset. Pitää vaan nyt miehen kanssa jutella asiasta kun hän on nyt kääntynyt turhankin optimistiseen suuntaan tämän yrittämisen suhteen saatuaan omat normaalit tulokset. Varmaan on joku kompromissi löydettävä, esim. vuoden loppuun yritystä lääkityksellä tuettuna ja sitten hoitojen aloittaminen. Mutta itse en kyllä enää katselisi yhtään kiertoa, jos asia olisi yksin mun päätettävissä.
Taidan kuitenkin alkaa kurkkimaan sinne lapsettomuushoitojen ryhmään, jos sieltä löytyisi vahvistusta omille ajatuksille.

@Summerwalk harmi jos mies ei ihan vielä ole ymmärtänyt kiireellisyyttä 😔 itsekin olisin sillä kulmalla että yhtään kiertoa ei kannata heittää hukkaan ja edetä kannattaa sillä missä on parhaat mahdollisuudet. Toivottavasti löydätte toimivan kompromissin!

Me ei mahduttu tästä kierrosta hoitoihin. 😞💔 Hoitaja varasi kuitenkin ajan ensi kierrolle jo, sillä oletuksella että kierto olisi säännöllinen.

Täällä tämmönen dpo6 käppyrä ja vi**u mitkä pms-oireet päällä pitkästä aikaa..

Taustaa: Mielialalääkityksen jouduin aloittamaan varmaan joskus reilu vuosi sitten näihin pms:n oireisiin, jotka tosin oli ennemminkin pmdd-oireilua. (pmdd = pms:n steroideja vetävä serkku) Päivystykseen jouduin tuolloin hakeutumaan, etten olisi tehnyt itselleni tai jollekulle muulle jotain. Aivan silmitöntä raivoa ja tuskaa oli luteaalivaiheet ennen mielialalääkitystä.

Tähän asti lääkkeet pitäny mielen tasaisena, mutta nyt siis mieliala ihan hunningolla, alkoi tänään ja todennäköisesti loppuu vasta kun menkat alkaa. 😑 Kivaa.
Screenshot_20221010-173155_Flo.jpg

Voi ei @Harmi89 miten inhottavaa! 😭 Muistan että oot ennenkin puhunu tuosta. Minkä takia nyt yhtäkkiä lääke ei auttanutkaan 😞 ihan kamala vaiva. Oon tosi pahoillani.

@Nurppu Voi ei, kylläpä sua nyt koetellaan 😔 Toivottavasti tuo nyt sitten kuitenkin toteutuu seuraavassa kierrossa!

@Harmi89 'lle tsemppiä. Kuulostaa todella raskaalta tuollainen höykkyytys hormonien puolelta 😕

Mä kävin tänään shoppailemassa. Nyt on pc:n testit odottamassa keskiviikkoaamua varten. Tunteet on vetänyt toiveekkaasta epätoivoiseen tässä muutaman päivän ajan.

Vaihtelu virkistää kaiketi. Ei ole siksakista tietoakaan tällä hetkellä 🤔

Liitteet

• Screenshot_20221011-054618_FF App.jpg
    Screenshot_20221011-054618_FF App.jpg
    219.4 KB · Katsottu: 117
@Nurppu Oon pahoillani takaiskusta 😢 Mutta toivotaan sulle nyt normaalinpituista kiertoa ja ensi kierrosta sitten tositoimiin! :red-heart:

@Harmi89 Aivan kamalalta kuulostaa nuo sun mielialavaihtelut :sad-face: Tuossahan alkaa varmaan jo pelkäämään piinailua etukäteen, jos olo saattaa mennä noin hurjaksi. Onko keltarauhastukea kokeiltu, onko siitä ollut apua? Eikös sen pitäisi olla rauhallisuutta lisäävä hormoni? No varmaan oot kaikkesi tehnyt ja kokeillut tuossa tilanteessasi. Kovasti voimia loppukiertoon:red-heart:

@Emnan testejä odotellessa :Sleuth Or Spy:

@Harmi89 voi ei, kuulostaa aivan kamalalle 😔 onko tuohon jotain syytä, miksi pms on noinkin hurja?

Ja @Nurppu kans, eikä! Mä kun en tiedä hoitojutuista mitään, niin mitä se tarkoittaa ettei mahdu hoitoihin? Ei ole aikoja antaa? Aika kohtuuttomalle kuulostaa, että kun on ensin joutunut odottamaan muutenkin ja aika kuluu, että sitten ei mahdukaan.

@Summerwalk pahoittelut uudesta kierrosta ❤️oli kyllä niin potentiaalinen ja yllättävä samaan aikaan, en usko että oli ovuloimaton. Toivottavasti saatte kompromissin tehtyä jatkosta.

Aikookos @Emna testata koska? 🤭

Mä huomasin tänään että mullahan onkin semmonen trendi lämmöissä, tämän taas toistuessa, että lämpö notkahtaa vähän ja sit irtoo limatulppa ja alkaa limailu. Tänä aamuna kävi taas näin, eli hedelmällinen aika taisi alkaa joten ehkä aloitan tänään tikuttelemaan 😀 (veri)greippimehun ryystöä jatkan tässäkin kierrossa, jos jatkuis selkeämmät limat kuin ennen mehua.

Screenshot_20221011_072525.jpg

@lepus timidus tuokoon uus mittari onnea tähän kiertoon😏
@Nurppu voi ei! Mul tuli niin paha mieli sun puolesta! Itkupotkuraivarit olis täysin oikeutettua täs tilantees! Ite ainakin vetäisin. Toivottavasti saisit niil primoil sit kierron sopimaan tohon sopivaan ajankohtaan, eikä enempää vastoinkäymisiä tulis!
@Harmi89 onpas todella ikävän kuuloiset pms oireet! Tsemppiä sinne niiden kanssa❤ itselläkin ruvennut välillä olee aika voimakkaita, mut ei ihan noin pahoja😔
@Emna jännä käyrä siellä, toivotaan plussaa❤
@Summerwalk pahoittelut negakierrosta❤ toivottavasti mies suostus ajoissa lähtee hoitorulianssii sit.

Täällä kp 8 ja lämmöt jotenki sahaa edellee ja suht korkeitakin. Jotenki ei voi ol miettimät kertooko se jostai. Mies menee huomen antaa sen talletuksen. Jännittää kovasti et mimmonen "satsi" sielt tulee, tarviiko toisen talletuksen ja missä kunnossa ylipäätään on. Sekin voi sit selventää meiän tärppäämättömyyttä jos ei oo kondiksessa.

Edit. Tässä tän päivä ovistesti. Ei ihan kolkuttele viel. Uskaltaisko tän perusteel jättää testaamat huomen ku haluisin säästel noit testei? Ikinä ei oo noin haaleesta pompannu suoraa plussaks.

Liitteet

• Screenshot_20221011-090707_FF App.jpg
    Screenshot_20221011-090707_FF App.jpg
    367.7 KB · Katsottu: 108
  • 20221011_133301.jpg
    20221011_133301.jpg
    725.6 KB · Katsottu: 105
Muokattu viimeksi:
Ja äsken tein paniikkitestauksen. En edes tiedä kuinka kauan/vähän aikaa olin pidättänyt. Mutta siis negaa näytti testi. Nyt täytyis päättää että testaanko aamulla uudestaan vai jäänkö seuraamaan et kääntyykö tuo tiputtelu menkoiksi. Onpas kyllä pska fiilis.

Takaisin