BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomaatteko muuten lämpöjen seuraajat olotilassa että elimistön lämpötila nousee? Mulla on aina luteaalissa paleleva olo. Oviksen jälkeen on aina kylmä! 😬
Mulla on tää sama. Sellanen kylmyys, johon ei tunnu auttavan mikään. Saunassakin palelen luteaalivaiheessa 😅

Mulla ainoastaan talvella on luteaalissa kylmä, mutta johtuu varmaan siitäkin, että on nii kylymä mökki talvellakin 😆

Mulla meni taas usko tärppiin, ei mitää dippejä vaan lämmöt ainoastaan ylöspäin ja vauhdilla 🤣 viime yönä oli ihan älytön hiki vaikka talon lämpötila nippa nappa +18 astetta, mutta silti nous oma lämpö vaikka ajattelin että ois ollut alempi.

Screenshot_20220923_060950.jpg

Mulla ainoastaan talvella on luteaalissa kylmä, mutta johtuu varmaan siitäkin, että on nii kylymä mökki talvellakin 😆

Mulla meni taas usko tärppiin, ei mitää dippejä vaan lämmöt ainoastaan ylöspäin ja vauhdilla 🤣 viime yönä oli ihan älytön hiki vaikka talon lämpötila nippa nappa +18 astetta, mutta silti nous oma lämpö vaikka ajattelin että ois ollut alempi.

View attachment 116018
Hieno nousu sul! Ei kaikil aina näy dippejä vaan tollasia hyviä nousuja kans ollu. Ja dpo9 kuulemma viel mahdollinen dippipäivä. Mul oli toissa kierros unelma dippi dpo8 kohdal mut ei tarkottanu mitää🙄

No nyt tän aamun lämmön perusteel ff usko myös, et ovis oli tiistaina ja nyt siis dpo3😁 eilen illal laitettu se eka luge, sormet ristii et tois vihdoin plussa👌

Liitteet

• Screenshot_20220923-080832_FF App.jpg
    Screenshot_20220923-080832_FF App.jpg
    391.3 KB · Katsottu: 112
@Nurppu Sit ku täällä käyt joskus lukaseen juttuja, niin olis kiva tietää millon teillä on ne ivf-suunnittelut ja tositoimien aloitus 😊

Meillä tosiaan ens viikolla eka suunnittelukäynti ja jänskättää sillai "sopivasti" 😱

Ja mites muilla menee? 🙂
Tää ketju on hiljentyny aika radikaalisti ja harmittaahan se. 😕

Itse käyn aktiivisesti kyllä lukemassa, mutta kommentointi tahtoo jäädä.
Nyt on menossa (toivottavasti) viimeinen kierto ennen ivf/icsi-kiertoa ja yrityskerta on jo 21 eikä nyt kovin suuria odotuksia ole onnistumisen suhteen. 😅 Vaikka olishan se ihan jees just ennen hoitoja onnistuakin 😌

Uusin kannan kautta letro-reseptin ja ihan piruuttaan otin sen käyttöön tähän kiertoon, koska se aikaistaa ovista muutamalla päivällä. Nyt on menossa kp8 ja ovista odottelen kp14-15 tienoille. Lämmöt on tavalliset alkukierron lämmöt, eipä niissä ihmeitä.

Mutta kertokaapa tosiaan, missä vaiheessa kukakin menee ja onko kohta testien tekoa odotettavissa? 😊

Täällä ei tässä kohtaa mitään ihmeellistäm dpo4 ja kaks päivää nyt luget menny. En oo mitään sivuvaikutuksia niis huomannu ja yllättävän vähän suttaaviakin. Mulla siis annostuksena 1×200mg iltaisin. Positiivisen ettei mitään tissituntemuksia viel. Välil on oviksesta asti jo. Koitan olla rauhallisin mielin, mut kyl jo henkisesti koittaa taas varautua negaan. Vähän viel epävarmuutta onko tosiaan vika yrityskierto ennen sitä tiputusta. Sit pääseeki oottelee lapsettomuuspolei ja ivf jonoja. Lämmöissä ei mitään erikoista.

Vähän hiljentyny joo on. Muutamat ahkerta höpöttelijät plussaski.

Liitteet

• Screenshot_20220924-170832_FF App.jpg
    Screenshot_20220924-170832_FF App.jpg
    379.7 KB · Katsottu: 98
@lepus timidus, komea nousu siellä kyllä! Enempi olisin epäileväinen jos olis paljon sahaamista tai alhaiset lämmöt; korkee lämpö kuullostaa hyvältä 🤞

@Juliet92, toivotaan että lugeista on apua, mahtavaa että ne sait!

@Harmi89, jospa viimeisessä kierrossa olisi se taika 💗. Sä pääset sit varmaan ensi viikolla talletteluihin 👍

Itse tulee nyt kommentoitua vielä aikaisempaa harvemmin, kun palasin viime viikolla takas töihin äitiysloman jälkeen. Vaikka teenkin vaan 20h/viikko, niin pikkasen se nipistää vapaa-ajasta. Ja sit sen lisäksi aikaeron takia oon yleensä aina vähän myöhässä keskusteluihin, niin ei sit tule kaikkea kommentoitua, vaikka käyn kyllä kaikki jutut lukemassa.

Ovis pääsi sit kuitenkin yllättämään tällä viikolla; tiistaiaamuna testi näytti ihan inasen tummemmalta kuin ”normisti” (Premom näytti viivan vahvuudeksi 0.19 vs 0.15-0.10), niin testailin sitten päivällä ja illalla, ja illalla olikin jo plussa (digillä vahvistettu). Seuraavana päivänä oli droppi lämmöissä ja iltapäivällä oli sellaiset tuntemukset, että olisin veikannut oviksen olleen keskiviikkona, mut koska testi oli vielä iltaa vahvempi sillon ke aamuna ja to aamuna lämmönnousu oli aika maltillinen, niin en nyt sit tiedä olisko nyt dpo2 vai 3. Flo tietenkin laittaa oviksen torstaille, kun testi oli positiivinen vielä keskiviikkona. Noh, niin tai näin, tallettelut jäi kahteen kertaan, kun meillä ei ole hirveästi turnauskestävyyttä. Nyt lähinnä jännittää, että piteneekö luteaali ollenkaan. Viime kierrossa siis sen 7 päivää 🤬.

80DC15F1-65E0-46F3-8932-76B9B5E326FF.png

72C99472-9AD1-4D20-A065-6505AE3ED08D.png

Mä en osaa kommentoida aina kaikkeen, esimerkiksi hoidoista ei ole mulla yhtään mitään tietoa, en tunne lainkaan edes perussanastoa. Ei ole tietoa minkäänlaisista pillereistä ylä- eikä alapäähän, ei mistään 😂 just ja just dpo:t ja kp:t hallussa. Ja sit se tyypillinen negakierron aiheuttama pien vitutus iskee tässä vaiheessa kiertoa aina, niin tekis vaan mieli hävitä maailman kartalta. Mut koitan aina edes reagoida jonkinlaisella hymiöllä viesteihin, jos en mitään osaa vastata tai kommentoida.

Alaspäin lämmöt tulossa siis kuten aina tässä vaiheessa ja muutenkin näyttää käyrä ihan tavallisen tasaiselta negakierrolta. Ei mitään oireitakaan, ylä-eikä alapäässä, ainoastaan hirmu arat nännit. Ei mitään hinkua testata ja odotan menkkojen alkavan viim perjantaina, koska lämmötkin lähti jo tippumaan.

Screenshot_20220925_055933.jpg

Mä en osaa kommentoida aina kaikkeen, esimerkiksi hoidoista ei ole mulla yhtään mitään tietoa, en tunne lainkaan edes perussanastoa. Ei ole tietoa minkäänlaisista pillereistä ylä- eikä alapäähän, ei mistään 😂 just ja just dpo:t ja kp:t hallussa. Ja sit se tyypillinen negakierron aiheuttama pien vitutus iskee tässä vaiheessa kiertoa aina, niin tekis vaan mieli hävitä maailman kartalta. Mut koitan aina edes reagoida jonkinlaisella hymiöllä viesteihin, jos en mitään osaa vastata tai kommentoida.

Alaspäin lämmöt tulossa siis kuten aina tässä vaiheessa ja muutenkin näyttää käyrä ihan tavallisen tasaiselta negakierrolta. Ei mitään oireitakaan, ylä-eikä alapäässä, ainoastaan hirmu arat nännit. Ei mitään hinkua testata ja odotan menkkojen alkavan viim perjantaina, koska lämmötkin lähti jo tippumaan.

View attachment 116049
Sympatiat täältä❤ vielähän olis pieni toivonkipinä, mut ymmärrän paremmin ku hyvin ettei semmosia halua elätellä. Ootteko muuten miettiny jotain apuja/hoitoja kyselemään? Teil kun on yli vuos kans yritystä.

@Aloy toivotaan sulle pidempää luteliaalia tai sitä tärppiä 😍

Mä nautin toistaseks täst oireeettomuudesta. Valkkaria tulee vaihdellen, tos dpo2 holahteli ihan älyttömästi, mut oli varmaan vielä oviksen jälkimaininkeja. Ei kyl juuri ikinä valu housuihi asti. Ei ees sillo ku oli se tulehdus. Dpo5 täällä tänään ja lämmöt suht tasasta. Onks kellää tääl kokemusta rupeeko noi luget jossai kohtaa nostaa enempi lämpöi?

Liitteet

• Screenshot_20220925-100629_FF App.jpg
    Screenshot_20220925-100629_FF App.jpg
    374.7 KB · Katsottu: 93
Sympatiat täältä❤ vielähän olis pieni toivonkipinä, mut ymmärrän paremmin ku hyvin ettei semmosia halua elätellä. Ootteko muuten miettiny jotain apuja/hoitoja kyselemään? Teil kun on yli vuos kans yritystä.
Ei tätä meidän 4/21 alkanutta "taivalta" ainakaan meillä päin lasketa yli vuoden yrittämiseksi, koska tärppäs kuitenkin nopeasti, vaikka kesken myöhemmin menikin 🤔 edit: oli siis puhe kesäkuun myoomakontrollissa (tuli raskauden aikana 2 myoomaa ja sit piti kkm:n jälkeen läydä tsekkaa et häviskö ne vai ei, lääkäri samalla ajan kanssa ultras kohdun ja munasarjat yms joiden perusteella ei nähnyt mitään estettä raskautumiselle, edes iästä ei kuulema tarvinnut huolestua), että jos nyt keskenmenon jälkeen ei vuoteen tärppää niin suositteli kyllä tarkempia tutkimuksia. En tiedä sit että lasketaanko eri paikoissa eri tavalla tai huomioitaisiinko muualla koko historia, kun nythän ei noteerattu ollenkaan sitä että oon nuorena saanu myöhäisen kkm:n, koska siitä on aikaa 12v, oli eri kumppani ja sen jälkeen nykyisen kanssa ei ollut yritystä ollenkaan ennen viime vuotta.

Meillähän tosin on niin, että ei oo lapsettomuushoidot vaihtoehto, koska ei vaan haluta sille tielle ollenkaan. Rupee olemaan ikääkin jo. Ennemmin jatketaan eloa sit nelijalkaisten kanssa kuten tähänkin päivään asti. Paitsi sen verran tietysti "hoitoja", että jos ois vaikka polyyppi, myooma tms. mikä muutenkin vaikuttaisi esim. raskautumiseen tai sen kestoon, omaan kiertoon ja ylipäätään elämään, niin niiltä osin hommat hoidetaan, mutta muutoin ei olla menossa "jonon jatkoksi". Toki kovasti nyt lasta halutaan ja sitä yritetään, mutta ollaan lähes 10v oltu yhdessä ilman omia lapsia ja nuo lapsentekohaaveetkinhan alkoi vasta "äskettäin", että voihan tietty vielä ajatukset muuttua, mutta ainakaan vielä ei ole kummallekaan varsinaiset lapsettomuushoidot kuitenkaan vaihtoehto.

Muokattu viimeksi:
@Nurppu Sit ku täällä käyt joskus lukaseen juttuja, niin olis kiva tietää millon teillä on ne ivf-suunnittelut ja tositoimien aloitus 😊

Meillä tosiaan ens viikolla eka suunnittelukäynti ja jänskättää sillai "sopivasti" 😱
Nyt tulin kurkistelee!

Meillä se suunnittelukäynti oli elokuussa jo, ja nyt tän kierron jälkeen on koronakarenssi täynnä ja saadaan ilmoittautua hoitoon! En vaan yhtään tiedä kuin iso riski on että ei mahtuis heti ekasta kierrosta kyytiin. Mut surraan sitä mahdollista lisämyöhästymistä sit ku sen aika on 🤷🏼 niin hauskaa, että ootte ihan samalla aikataululla mahdollisesti liikkeellä! :D meillä on siis lyhyt kaava, eli heti aletaan tositoimiin! Vähäsen jo alkaa jännittämään että mites se piikittely nyt siis menikään ja mitkä kaikki kalliit lääkkeet kannattaa ostaa heti ekalla kerralla ja mitkä hakea vasta myöhemmin... 😅 Tylsää kun suunnittelukäynnistä on jo monta kuukautta ni ehtiny unohtaa osan. Muistettiin onneks sentään että johonkin verikokeisiin piti mennä nyt lähempänä hoitoja ja varattiin siihen tiistaille aika :)

@lepus timidus joo ei ne hoidot oo kaikille! Mainitsen kuitenkin et ite olin kans yrityksen alkuvaiheessa sitä mieltä et jos meillä ei luomuna tärppää niin en kyllä haluu mihinkään hoitoihin lähteä, sit mennään vaan ilman. Joillekkin jopa tätä toitotinkin avoimesti. Vuosien vieriessä mieli muuttui ja mieskin rohkaisi siihen suuntaan, että jos me kuitenkin haluttais yhteistä jälkikasvua niin eikö kannata kuitenkin kääntää kaikki kortit, ja samaa mieltä olin ja oon. Mut mulle se hoitoihin meno oli jotenkin tosi iso henkinen kynnys, mies otti sen paljon rennommin! Lähinnä haluun sanoa että aina on lupa muuttaa mieltä! Mutta siitä huolimatta tosiaan ymmärrän täysin sen, että jos ei luomuna tuu niin sit ei tuu :) silti uskon vahvasti että tää on teidän kohdalla turha huoli ja tärppi käy pian taas! 💪

@Juliet92 mulla luget ei tehny mitään merkittäviä lämmönnousuja. Ei ees ollu epänormaalin kokeet, normaalilla tasolla oli! (Vai oliko jopa hitusen alemmat ku ilman 🤔) Ja voi vitsi se oli ikävää se lugevuoto ainakin mun mielestä, kun oli niin öljystä 😅 luget tungetaan siis tosiaan toosaan! Jotkut muut progetuet on suun kautta otettavia. Tai olikohan niin et se lugeohje oli sen suhteen avoin, että niitäkin vois suun kautta ottaa? No mun ohje oli ainakin tunkea alakautta sisään 😌

Ja takas itse aiheeseen: Veikkaan että tääl olis ehkä ovis just menny tai menossa mut mitään varmuutta ei oo. Jostain syystä oli tossa pari päivää lämmöt vähän koholla ja FF veti siitä tulkinnan että olis ovis menny jo :D mut ite en kyl yhtään usko!

Screenshot_20220925-234441.png

Hyvää uutta viikkoa kaikille! Täällä on näköjään jo kivoja dpo-lukemia, joten kohta pääsee jänskättämään teidän testejä 🥳

Tänne on tullut viikon aikana sen verran paljon viestejä, etten oikein tiedä mitä kaikkea kommentoisi, joten otan kopin tuosta hoitoihin hakeutumisesta ja millaiset mietteet meillä on täällä ko. aiheesta. Me ollaan yritetty vasta aika lyhyen ajan, mutta jo ennen yrityksen alkua pohdittiin myös sitä, että entäs jos ei luomusti tärppää. Puoliso oli tällöin sitä mieltä, ettei haluaisi aloittaa hoitoja, mutta itselläni ei ollut oikein mitään tarkkaa ajatusta tästä aiheesta. En silloin tiennyt käytännössä mitään mitä nämä mahdolliset hoidot pitävät sisällään. Enkä oikeastaan tiedä edelleenkään kovin tarkasti, vaikka olen täältäkin nyt seurannut aiheeseen liittyviä keskusteluja 😅 Tuossa edellisen kierron aikana miehellä kuitenkin mielipide vaihtui ja hän on ainakin tällä hetkellä valmis hoitoihin, jos ei ala tärppäämään. Myös adoptio olisi meille yksi vaihtoehto, mutta siitä ollaan vielä todella kaukana.

Ja sitten itse aiheeseen 😁 Tänään on kp10. Olen koko alkukierron hieman ns. epäonnistunut aamulämpöjen mittaamisessa. Olen herännyt aamuyöstä ennen kelloa, mutta en ole tällöin mitannut lämpöä vaan yrittänyt nukahtaa uudelleen. Mutta en ole ilmeisesti kunnolla nukahtanut ja lämmöt ovat olleet tavallista korkeammat. Epäilin myös, että voiko peiton vaihtaminen vaikuttaa lämpöihin näin paljon (otin siis täkin takaisin peiton sisälle, olen tähän asti nukkunut pelkällä pussilakanalla kesän jäljiltä), mutta eiköhän se ole tuo herääminen mikä nostaa lämpöjä. Tämä kierto on mennyt hiemän "pieleen" myös greipin syönnin suhteen. Ei vaan ole jaksanut sitä syödä. Monivitamiinit olen kuitenkin ottanut 😇 Eli vähän tällainen rennompi kierto minulla meneillään. Ovis pitäisi olla tällä viikolla, joten täytyy hieman työllistää puolisoa. Eli voi olla, että tää rennompi kierto loppuu tähän ja alkaa kaikenmaailman olojen ja tuntemusten ylianalysointi 😂 (puolisolla ois muuten synttärit ens kuun puolella. Mitenkä hienoa ois antaa hänelle positiivinen testi synttäriaamuna 🙏)

@lepus timidus ymmärrän, eihän ne hoidot ajatuksenkaan tasolla helpolta tunnu. Itteä syö todella paljon jotenkin ajatus niihin joutumisesta varsinkin kun yhden vauvan luomusti syliin asti saanut ja tärppikin kävi jo välissä mikä vietiin pois. Eihän sillä pitäs olla mitään väliä millä keinoin vauva tulee, kunhan tulee, mutta kaikki varmaan täällä allekirjoittavat, et helpompo olis kun helpolla tulis. Ja onhan teillä juu ihan hyvä mahdollisuuskin saada luomusti.

@Nurppu kiva kuulla susta❤ sua on kaipailtu. Oot jotenkin tän keskustelun sydän täällä. Ja hyvältä kuulostaa rento asenne, ei sitä koskaan tiiä vaikka toiski tulosta😏
Joo ei näy kyl itelläkää vaikuttavan lämpöihin. Enkä kyl oo huomannu mitää haittavaikutuksiakaan, yllättävän oireetonta. Mahaa juilii välillä, mut se voi kans olla ku vetäny viljoja täs mitkä ei sovi mul🙈 seesteinen oloki täl hetkel. Voimistuks sul luteliaaliolot noist lugeist? Juu toosaan täälläkin niitä tungetaan😁

Hauskoja varsinkin nää loppukierron käppyrät, piirtää joka kierto omanlaista käppyräänsä. Aika tasasta on.

Liitteet

• Screenshot_20220926-094422_FF App.jpg
    Screenshot_20220926-094422_FF App.jpg
    381.3 KB · Katsottu: 100
@Juliet92 hyvän näkönen käppyrä siellä! :) Mul oli lugekierrot tammikuu ja helmikuu, vähän jo ehtiny muistot heikkenee matkan varrella 😅 katoin FF merkinnöistä että tammikuussa en oo merkannu melkeen mitään oireita lugejen aikana, helmikuussa taas oon merkannu ihan hirveesti erilaisia oireita! Eli ei näytä olleen edes mikään toistettava oirekirjo mulla :P

@Emna mittailetko mistä lämpöä? Uskon et peiton vaihto vois ihan hyvin jotain vaikuttaa. Sulla ei sentään FF oo aatellu että olis erittäin varhainen ovis ollu siel :D

Mulla tais vähän tässä helpottaa tää pahin loman tarve kun piti alkaa mietiskelemään noita ens kierrossa alkavia hoitoja! Lämmöistä päätellen ovis oli lauantaina, mikä mun luteaalilla meinaa että menkatkin alkaa lauantaina. Se on varmaan erityisen huono aika ku viikonloppuna ehtii kasautua sit iso jengi muitakin hoitoon hakeutuvia. Ei auta ku toivoa et me ollaan korkeella prioriteetissä ku eka hoito tulossa. Muistelen että olis sanottu että sillon on korkeella 🤔 mut voihan meitäki olla liikaa sit!

Tästä vielä käyrää, ja pupusteluaikataulut mukana! Ei mitään seksihellelukemia tällä kertaa mut ihan ok 😌

Screenshot_20220926-123805.png

@Juliet92 hyvän näkönen käppyrä siellä! :) Mul oli lugekierrot tammikuu ja helmikuu, vähän jo ehtiny muistot heikkenee matkan varrella 😅 katoin FF merkinnöistä että tammikuussa en oo merkannu melkeen mitään oireita lugejen aikana, helmikuussa taas oon merkannu ihan hirveesti erilaisia oireita! Eli ei näytä olleen edes mikään toistettava oirekirjo mulla :P

@Emna mittailetko mistä lämpöä? Uskon et peiton vaihto vois ihan hyvin jotain vaikuttaa. Sulla ei sentään FF oo aatellu että olis erittäin varhainen ovis ollu siel :D

Mulla tais vähän tässä helpottaa tää pahin loman tarve kun piti alkaa mietiskelemään noita ens kierrossa alkavia hoitoja! Lämmöistä päätellen ovis oli lauantaina, mikä mun luteaalilla meinaa että menkatkin alkaa lauantaina. Se on varmaan erityisen huono aika ku viikonloppuna ehtii kasautua sit iso jengi muitakin hoitoon hakeutuvia. Ei auta ku toivoa et me ollaan korkeella prioriteetissä ku eka hoito tulossa. Muistelen että olis sanottu että sillon on korkeella 🤔 mut voihan meitäki olla liikaa sit!

Tästä vielä käyrää, ja pupusteluaikataulut mukana! Ei mitään seksihellelukemia tällä kertaa mut ihan ok 😌

View attachment 116074
Onpas sulla aikanen ovis ollu! Erilaista käppyrää sielläkin vetää vissiin. Vaihteleehan noi olot ja oireet toki kierroissa muutenkin. Yks kierto tossa oli kyllä oloineen niin törkee ku vahvasti viittas raskauteen, eikä haamun haamua. Viime loppukierto oli sit taas suht helppo. Mua vaan häiritsee taas kun on niitä eggismäisiä limoja näin dpo6 taas. Ja ne kun taas voi kertoa raskaudesta tai menkoista. Mietin tässä, et jos dpo12 näyttää negaa niin uskaltaakohan siihen jo sit luottaa ja lopettaa luget jo, et pääsis seuraavaan kiertoo mahdollisimman pian. Meil on nyt viel vähän epäselvää ehditäänkö ens kiertokin yrittää, kun sitä Tampereen talletus aikaa ei oo viel kuulunu.

Takaisin