Huhtikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa. Liityn joukon jatkeeksi. Tarkoitus oli tulla vasta varhaisultran jälkeen, mutta se venyy niin pitkälle etten enää malta odotella. Tänään tuli 7+0 täyteen, ja soittelin neuvolaan. Sain ekan ajan kahden viikon päähän, ja siitä lääkärikäynti vielä melekein toiset kaks viikkoa. Mulle tämä on 9. raskaus, joista 5 lasta saanut, ja nyt olisi viimeinen kierros tätä elämänvaihetta menossa, jos kaikki menee hyvin. Olen lueskellut teidän juttuja jo pari viikkoa täällä taustalla :)

Heippa. Liityn joukon jatkeeksi. Tarkoitus oli tulla vasta varhaisultran jälkeen, mutta se venyy niin pitkälle etten enää malta odotella. Tänään tuli 7+0 täyteen, ja soittelin neuvolaan. Sain ekan ajan kahden viikon päähän, ja siitä lääkärikäynti vielä melekein toiset kaks viikkoa. Mulle tämä on 9. raskaus, joista 5 lasta saanut, ja nyt olisi viimeinen kierros tätä elämänvaihetta menossa, jos kaikki menee hyvin. Olen lueskellut teidän juttuja jo pari viikkoa täällä taustalla :)
Tervetuloa joukkoon!:)

Talvella lääkäri päätti ottaa yhdet labrat kaikenvaralta, varsinaisesti menin kyllä kyselemään koronarokotteiden sekoittamista menkoista, johon ei ottanut oikeastaan mitään kantaa 🙄, mutta kiinnitti huomionsa siihen että mulla ollut kolme keskenmenoa, ei kylläkään peräkkäisiä, kun yksi lapsi välissä. Ihan positiivista aktiivisuutta julkisen puolen lääkäriltä!! 😊 Labroista sitten paljastui, ja kontrollit vahvisti, että fosfolipidiarvot koholla eli kohonnut riski verisuonitukoksille. On kuulemma voinut aiheuttaa ihan minimaalisen pienen tukoksen istukan verisuoniin, mikä sitten aiheuttanut sikiön kasvun pysähtymisen. 😥 Joten olen keväästä asti syönyt ennakkoon vertaohentavaa aspiriinia pienellä annoksella, ja rv6+ lähtien noi pistokset lisäksi, jatkuen vielä 6vko synnytyksestä. Jos oikein ymmärsin, niin normaalissa arjessa riskit ei ole kovin suuria eli lääkitykset tultaisiin purkamaan synnytyksen jälkeen.
Minä sain nyt myös miniaspiriinit raskauden tueksi, vaikkei minulla olekaan todettu tukostaipumusta. Lääkäri halusi kaikki keinot käyttöön kahden keskenmenon jälkeen.

Yksi myös viime raskaudessa olleista ns arjen haasteista muistutti tänään jo itsestään. 😣 Nimittäin tiskaamisen vaikeus! Meillä ei ole tiskikonetta, en tiedä millä korkeudella ja millaiset tiskipöydät muilla on, mutta toi meidän on niin karmea mulle kuin vaan mahdollista. Ryhdikkäästi suorassa seisten kädet ei yltä kuin altaiden etureunaan, ei edes hanan kahvaan. Normaalisti nojaan lantiolla/alavatsalla pöydän reunaan, jolloin asento on ihan siedettävä. No, sitä kun ei varmaan enää auttais jatkaa kovin kauaa. 😬 Eli joutuu taivuttamaan selkää etukumaraan, ja sitten ettei alavatsa taas litistyis pöydän reunaan, niin joutuu myös vähän nojamaan pyllyä taaksepäin, joten koko kroppa on ihan karmeassa asennossa jokasuuntaan mutkalla jännittyneenä, ja koko selkää alkaa särkeä jo muutaman astian jälkeen. 😖🤦‍♀️ En mä nyt kuitenkaan vielä voi siirtää tiskaamista kokonaan miehenkään vastuulle, kun me esikoisen kanssa tehdään päivisin suurinosa tiskeistä, ja mieheltä vaan joku satunnainen murokulho, plus sitten loppuis äkkiä astiat kesken jos odottais miestä tiskaamaan. 😅

Yksi myös viime raskaudessa olleista ns arjen haasteista muistutti tänään jo itsestään. 😣 Nimittäin tiskaamisen vaikeus! Meillä ei ole tiskikonetta, en tiedä millä korkeudella ja millaiset tiskipöydät muilla on, mutta toi meidän on niin karmea mulle kuin vaan mahdollista. Ryhdikkäästi suorassa seisten kädet ei yltä kuin altaiden etureunaan, ei edes hanan kahvaan. Normaalisti nojaan lantiolla/alavatsalla pöydän reunaan, jolloin asento on ihan siedettävä. No, sitä kun ei varmaan enää auttais jatkaa kovin kauaa. 😬 Eli joutuu taivuttamaan selkää etukumaraan, ja sitten ettei alavatsa taas litistyis pöydän reunaan, niin joutuu myös vähän nojamaan pyllyä taaksepäin, joten koko kroppa on ihan karmeassa asennossa jokasuuntaan mutkalla jännittyneenä, ja koko selkää alkaa särkeä jo muutaman astian jälkeen. 😖🤦‍♀️ En mä nyt kuitenkaan vielä voi siirtää tiskaamista kokonaan miehenkään vastuulle, kun me esikoisen kanssa tehdään päivisin suurinosa tiskeistä, ja mieheltä vaan joku satunnainen murokulho, plus sitten loppuis äkkiä astiat kesken jos odottais miestä tiskaamaan. 😅
Höh, kuulostaapa hankalan malliselta tiskipöydältä 😔 Kuulostaa siltä, että on sulle vähän liian korkealla? Onnistuisko osan astioiden pesu veskin altaassa yhtään paremmin? Mullakin vaikka mitä selkävaivoja ollut jo vuosia ja voin hyvin kuvitella kuinka kipeäksi tuo voi äityä 😵 Mulla kipeytyy about heti selkä jos vaihdan lapsen vaipan sängyn reunalla itse vieressä seisten. Se liian matala korkeus on mulle ihan no no 😔

Muokattu viimeksi:
  • Tykkään
Reaktiot: MM
Höh, kuulostaapa hankalan malliselta tiskipöydältä 😔 Kuulostaa siltä, että on sulle vähän liian korkealla? Onnistuisko osan astioiden pesu veskin altaassa yhtään paremmin? Mullakin vaikka mitä selkävaivoja ollut jo vuosia ja voin hyvin kuvitella kuinka kipeäksi tuo voi äityä 😵 Mulla kipeytyy about heti selkä jos vaihdan lapsen vaipan sängyn reunalla itse vieressä seisten. Se liian nataka korkeus on mulle ihan no no 😔
Vessan allas on niin matalalla, että kauhulla odotan taas vauva-aikaa pyllynpesuineen, viimeksi selkä meinasi sanoutua irti yhteistyöstä. 😳 Kävin nyt katselemassa tiskipöytää "sillä silmällä" 😅 ja suurin syy taitaa olla altaan sijainti, ei niinkään korkeus. Siinä on etureunassa varmaan lähemmäks 15cm pöytätilaa ennen allasta, joten joutuu tosiaan kurkottelemaan/kumartumaan eteenpäin ihan reilusti yltääkseen altaassa yhtään peremmällä oleviin tiskeihin sekä hanaan. Ei se ns normaalitilassa ole kovin suuri haitta, mutta nyt kun väliin alkaa vähitellen kasvaa maha, mitä ei auttaisi litistää niin tulee ongelmia. 🤦‍♀️ Kukakohan tuonkin on suunnitellut. Varmaan sama kuka koko muunkin kämpän... 🙄

Vessan allas on niin matalalla, että kauhulla odotan taas vauva-aikaa pyllynpesuineen, viimeksi selkä meinasi sanoutua irti yhteistyöstä. 😳 Kävin nyt katselemassa tiskipöytää "sillä silmällä" 😅 ja suurin syy taitaa olla altaan sijainti, ei niinkään korkeus. Siinä on etureunassa varmaan lähemmäks 15cm pöytätilaa ennen allasta, joten joutuu tosiaan kurkottelemaan/kumartumaan eteenpäin ihan reilusti yltääkseen altaassa yhtään peremmällä oleviin tiskeihin sekä hanaan. Ei se ns normaalitilassa ole kovin suuri haitta, mutta nyt kun väliin alkaa vähitellen kasvaa maha, mitä ei auttaisi litistää niin tulee ongelmia. 🤦‍♀️ Kukakohan tuonkin on suunnitellut. Varmaan sama kuka koko muunkin kämpän... 🙄
Okka, onpa ärsyttävää 😬 Sun pitää hommaa siihen sit varmaan joku aikuisen painon kestävä korokejakkara 🤭🤩

• Hauska
Reaktiot: MM
Meinasin olla töissä pulassa kun mua alkoi itkettämään kuinka ihania asiakkaita mulla on ja ihan sain purra kieltä että pysyin kasassa 😂 teen töitä kouluikäisten lasten kanssa ja ne on vaan niin symppiksiä tyyppejä mut en mä kyllä aiemmin oo töissä joutunut kyyneliä pidättämään 😅

Ei muuta kuin tiskikoneostoksille 😁

Ei muuta kuin tiskikoneostoksille 😁
Oliskin paikka mihin laittaa, niin oltais ostettu jo vuosia sitten. 😅 Täytyis räjäyttää tiskipöytä&allaskaappi systeemit atomeiksi ja sitten aloittaa putkarin tilaamisella uuden rakentaminen. 😬 Pari vuotta katseltu jo vähän sivusilmällä uutta kämppää, niin ei oikein jaksais panostaa tämän remppaamiseen. 🤣

Mulla oli jotenkin kauhean raskas päivä töissä. Ärsyynnyn myös helpommin kuin yleensä. 🙈
Mulla on kanssa hermot jotenkin ihmeen kireällä. Ei mitään erityistä syytä, periaatteessa kaikki ihan hyvin, mutta 4v esikoisen ei tarvitse kuin esittää joku vähän turhan kärkäs/näsäviisas kommennti tai kysymys, niin mulla napsahtaa päässä saman tien ja tulee tiuskittua ties mitä vastaukseksi. 🙈 Lapsikin jo pyyteli anteeksi ja puhu, ettei halua mun hermostuvan. 😥 Ja siis niinkin "vakavaa" kuin, että olin käymässä kuorimaan porkkanoita, kun lapsi huusi vessasta pesemään pyllyään, takaisin keittiöön palattua tuli heti vaativa kysymys "missä ne kuoritut porkkanat viipyy", niin mä tiuskin vastaukseksi, ettei ne itekseen kuoriudu kun mä olin pyllyäs pesemässä. Tuonkin olisi voinut sanoa ihan asiallisesti hermoja menettämättä. 🙄🤦‍♀️🙈 Ja muutama muu vastaava juttu tälle päivää. 🙄🤦‍♀️

nukuin ihan pienet päikkärit kun oikeesti pilkin jo ruoan jälkeen eilen, nukuin alle 2h mutta silti ihan täysin uneton yö takana! toivottavasti ei jää pyörimään tää unettomuus 🙄

nukuin ihan pienet päikkärit kun oikeesti pilkin jo ruoan jälkeen eilen, nukuin alle 2h mutta silti ihan täysin uneton yö takana! toivottavasti ei jää pyörimään tää unettomuus 🙄
Mä siis herään joka yö siihen että makaan mahallani ja rintoja alkaa sattua ja sit takaisin nukahtaminen kestää. Oon vannoutunut mahalla nukkuja niin saa nähdä miten tää muiden asentojen opettelu onnistuu 😅

Mä siis herään joka yö siihen että makaan mahallani ja rintoja alkaa sattua ja sit takaisin nukahtaminen kestää. Oon vannoutunut mahalla nukkuja niin saa nähdä miten tää muiden asentojen opettelu onnistuu 😅
Mä tykkäsin esikoista odottaessa käyttää Doomoo-raskaustyynyä nukkumisen tukena. Sen halailuun, kun tottui, oli tosi hyvä. Helporti tosi paljon nukkumista. Otan taas käyttöön, kun masu alkaa selvästi kasvaa. Lämmin suositus tuolle tai jollekin vastaavalle 😊

onks sullaki sellasta et jos on vatsallaan nii tuntuu et rintoihin kertyis kauheesti painoo ja sit se oikeesti sattuu no anteeks kielenkäyttö mut siis ihan vittuna 😂😂 sit kestää jonku hetken ja sit taas helpottaa

Mä tykkäsin esikoista odottaessa käyttää Doomoo-raskaustyynyä nukkumisen tukena. Sen halailuun, kun tottui, oli tosi hyvä. Helporti tosi paljon nukkumista. Otan taas käyttöön, kun masu alkaa selvästi kasvaa. Lämmin suositus tuolle tai jollekin vastaavalle 😊
Kiitos! Pitää ehdottomasti laittaa hankintaan :)

onks sullaki sellasta et jos on vatsallaan nii tuntuu et rintoihin kertyis kauheesti painoo ja sit se oikeesti sattuu no anteeks kielenkäyttö mut siis ihan vittuna 😂😂 sit kestää jonku hetken ja sit taas helpottaa
Joo on ja siis välillä ei tunnu mitään ja sit esim mies kun tulee halaamaan ja rutistaa kovaa niin joudun työntämään sen pois kun sattuu rintoihin 😅 oon siis lähtökohtaisesti jo iso rintanen niin eilen kun suihkussa nostin rintoja niin ihan ääneen kirosin kun sattui ja sit seuraavassa hetkessä ei enää mitään 😅

Takaisin