Tammikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko teil kuulunu sykkeet doplerillq neuvolassa? rv14 nyt meneillää eikä niiy sykkeitä kuulunut.. ma oli se ultra jossa kaikki hyvin. Se terkka kyl sano jo et viel ihan normaalia et ne ei kuulu kun nii pieni.viikonpäästä uus yritys. Rakko oli kyl täynnä et olisko sekin sit vaikuttanu..? Vähä pieni harmitus kun ainahan se mieltä rauhoittaa kun kuulee sykkeet.

Toivottavasti viikon päästä jo kuuluu sykkeet! 🙏🏻 Mulla on itellä vasta huomena neuvola, joten en omalta kohalta osaa mitään sanoa, mutta mun sisko psyykkas jo ettei sykkeet välttämättä kuulu ainakaan heti. Hänellä oli molemmissa raskauksissa kuulunu tosi viiveellä, koska istukka oli kummassakin ollut edessä.

Onko teil kuulunu sykkeet doplerillq neuvolassa? rv14 nyt meneillää eikä niiy sykkeitä kuulunut.. ma oli se ultra jossa kaikki hyvin. Se terkka kyl sano jo et viel ihan normaalia et ne ei kuulu kun nii pieni.viikonpäästä uus yritys. Rakko oli kyl täynnä et olisko sekin sit vaikuttanu..? Vähä pieni harmitus kun ainahan se mieltä rauhoittaa kun kuulee sykkeet.

Olen ymmärtänyt, että joillakin ei välttämättä sykkeet kuulu vielä tuolloin toisellakaan käynnillä.
Luultavasti, jos olisi ollut jotain huolestuttavaa niin olisivat siellä neuvolassa ultranneet tai laittaneet lähetteen äitipolille. :)

Hyvä, että pääset uudelleen kuunteluttamaan viikon päästä ja hyvä, että ultrassa oli kuitenkin kaikki hyvin maanantaina. ❤️

Sykkeen löytymiseen vaikuttaa kuitenkin niin moni asia. Esim. Istukan paikka, kohdun suunta, laitteen käyttäjän taidot ja dopplerin laatu.

Ei oo kauaa aikaa, kun joku jossain toisessa ketjussa kertoi ettei sykkeitä ollut löytynyt neuvolassa vaikka hän oli jo usean viikon ajan kuullut ne itse kotona kotidopplerilla. Sen jälkeen kotona oli kuunnellut omalla dopplerilla ja löytänyt sykkeet heti. 🤷🏻‍♀️

Toivottavasti pieni oli tänään vain piilosilla. ☺️🌈❤️

Jep. Siinä toivossa täytyy elää et se syke löytyy sitte.. pitkä viikko vaan odotella! 🙏 kovasti täs googlaillu ja koittanu rauhotella mieltä et tää ihan normaalia. Aijemmin kaikkilla kerroilla syke löytyny heti. Ja jospa se johtuis siitä et tosiaa rakko oli aika täys ja ei se terkka kovin kovaa sitä anturia painellut.

Mulla oli eilen lääkäri, eikä se meinannu millään saada sykkeitä kuulumaan. Istukan virtaus vaan yritti puskea läpi. Lääkäri alko jo kysellä multa kaikkea et onko aiemmin kuulunu, kuinka monta siellä pitäis olla jne. Itsekin jo huolestuin, kunnes se syke saatiin vihdoin kuulumaan. Mulla on nyt siis 16+2.

Mulla oli myös täys rakko, joten mietin kans et johtuko siitä. Mun kohtu on myös taaksepäin kallistunut, joten ehkä silläkin merkitystä? Ja sen jälkeen kun vielä vilkaistiin ultralla, niin siellä se potki jaloillaan ja oli selvästi liikkeessä. Tiedä vaikka olis ollut paljonkin liikkeessä sillon kun yritettiin niitä sydänääniä kuunnella. Varmasti silläkin jotain merkitystä, et löhöileekö se vaan paikoillaan vai vetääkö jotain spurttia siellä kohdussa just sillon. 😅

Jep. Siinä toivossa täytyy elää et se syke löytyy sitte.. pitkä viikko vaan odotella! 🙏 kovasti täs googlaillu ja koittanu rauhotella mieltä et tää ihan normaalia. Aijemmin kaikkilla kerroilla syke löytyny heti. Ja jospa se johtuis siitä et tosiaa rakko oli aika täys ja ei se terkka kovin kovaa sitä anturia painellut.

Katsoitko löytyisikö esim. Torista teidän lähettyviltä edullista doppleria, että voisi kotona kokeilla rauhassa kuunnella?

Hei! Oon tuolla helmikuisten etujoukoissa, jostapa syystä kysyn täällä. Onko teillä ollut rv12+5 alkaen samoja oireita?
Kävellessä keuhkoja kiristää, ja selällä oleminen toimiston sohvalla työntää jotain kurkkuun ja jopa nostaa hengitystiheyttä. Auttaa kun makaa pää ylhäällä.
Kyljellä sängyssä tyynyn puolen korvassa suhisee, kuin kuuluisi oma syke?
Aamulla ollut tukkoisuutta, nenää pitänyt pari kertaa niistää, ei kuumetta.
Tein kotikoronatestin, nega.

Mulla oli eilen lääkäri, eikä se meinannu millään saada sykkeitä kuulumaan. Istukan virtaus vaan yritti puskea läpi. Lääkäri alko jo kysellä multa kaikkea et onko aiemmin kuulunu, kuinka monta siellä pitäis olla jne. Itsekin jo huolestuin, kunnes se syke saatiin vihdoin kuulumaan. Mulla on nyt siis 16+2.

Mulla oli myös täys rakko, joten mietin kans et johtuko siitä. Mun kohtu on myös taaksepäin kallistunut, joten ehkä silläkin merkitystä? Ja sen jälkeen kun vielä vilkaistiin ultralla, niin siellä se potki jaloillaan ja oli selvästi liikkeessä. Tiedä vaikka olis ollut paljonkin liikkeessä sillon kun yritettiin niitä sydänääniä kuunnella. Varmasti silläkin jotain merkitystä, et löhöileekö se vaan paikoillaan vai vetääkö jotain spurttia siellä kohdussa just sillon. 😅
Mulla myös taaksepäin kallistunut kohtu. Et elämme nyt siinä uskossa et johtui siitä ja odotellaan tulevaa. Onneks oma mieli alkaa pikkuhiljaa rauhoittumaan ja luotto siihen et kaikki ok kova.

• Tykkään
Reaktiot: MMV
Vinkkejä liitoskipuihin kaivataan! Mulla on nyt viikon pari vaivannut enemmän ja vähemmän liitoskivut. Kovasti haluttais kävellä nyt kun pahoinvointi sen jo sallii, mutta ilmeisesti kävelyn iskutus ei oikeen sovi.

Kuinka ootte saanu helpotettua kipuja? Onko esim. vinkata hyviä tukivöitä tai liikuntamuotoja, jotka mahollisesti auttasivat? Minä en millään haluais luopua liikunnasta, kun sillä pysyy ajatukset freeseinä ja mieli hyvänä. ✨

Mulla myös taaksepäin kallistunut kohtu. Et elämme nyt siinä uskossa et johtui siitä ja odotellaan tulevaa. Onneks oma mieli alkaa pikkuhiljaa rauhoittumaan ja luotto siihen et kaikki ok kova.
Hyvä kuulla, että mieli rauhottunut! Nyt toivotaan nopeaa ajankulua ja ensi viikkoa niin pääset uudestaan kuulostelemaan sykkeet. ❤️ Kyllähän tuo kohdun asento varmasti vaikuttaa tosi paljon.

Hei! Oon tuolla helmikuisten etujoukoissa, jostapa syystä kysyn täällä. Onko teillä ollut rv12+5 alkaen samoja oireita?
Kävellessä keuhkoja kiristää, ja selällä oleminen toimiston sohvalla työntää jotain kurkkuun ja jopa nostaa hengitystiheyttä. Auttaa kun makaa pää ylhäällä.
Kyljellä sängyssä tyynyn puolen korvassa suhisee, kuin kuuluisi oma syke?
Aamulla ollut tukkoisuutta, nenää pitänyt pari kertaa niistää, ei kuumetta.
Tein kotikoronatestin, nega.
Mulla ei ainakaan noita muita oo ollut, mutta tota on ollut jo pitkään että etenkin makuuasennossa nousee ns. pala kurkkuun. Mutta mää oon kyllä koko ajan ajatellut sen olevan närästystä kun mua myös röyhtäilyttää usein. Välillä ollut sen verran pahaa, että oon nukkunut puoli-istuvassa asennossa.

UiMulla ei ainakaan noita muita oo ollut, mutta tota on ollut jo pitkään että etenkin makuuasennossa nousee ns. pala kurkkuun. Mutta mää oon kyllä koko ajan ajatellut sen olevan närästystä kun mua myös röyhtäilyttää usein. Välillä ollut sen verran pahaa, että oon nukkunut puoli-istuvassa asennossa.
Jep, voikin olla pientä verenpainetta työtressistä (aivosumu vaatii aiempaa enemmän ajatusta +aikaa rutiinien läpivientiin) ja tietenkin närästystä !
Onhan se hapan vadelma/ puutarhamansikka/ kiivi ja nyt metallinen avain vähintäänkin greipiksi venyneen kohdun sisällä luonnollinen syy ruuansulatuksen monille muutoksille ja ... eikös se greippi sieltä näillä viikoilla pyri ylöspäinkin työntäen mahaa kai kohti keuhkoja?

Hyvä kuulla, että mieli rauhottunut! Nyt toivotaan nopeaa ajankulua ja ensi viikkoa niin pääset uudestaan kuulostelemaan sykkeet. ❤️ Kyllähän tuo kohdun asento varmasti vaikuttaa tosi paljon.
Viestittelin kaverin kaa joka neuvolatäti ja se sano et ei edes yritä elle 15vk riski tähän paniikin luontiin nii iso ja pitää tajuta kuunnella tarpeeks alhaalta jne.. nyt vaa ens viikkoa odottelemaan

• Tykkään
Reaktiot: MMV
Jep, voikin olla pientä verenpainetta työtressistä (aivosumu vaatii aiempaa enemmän ajatusta +aikaa rutiinien läpivientiin) ja tietenkin närästystä !
Onhan se hapan vadelma/ puutarhamansikka/ kiivi ja nyt metallinen avain vähintäänkin greipiksi venyneen kohdun sisällä luonnollinen syy ruuansulatuksen monille muutoksille ja ... eikös se greippi sieltä näillä viikoilla pyri ylöspäinkin työntäen mahaa kai kohti keuhkoja?
Niin ja relaksiini hormoni löystyttää, kaiken muun lisäksi, myös ruokatorven sulkijalihasta.

Niin ja relaksiini hormoni löystyttää, kaiken muun lisäksi, myös ruokatorven sulkijalihasta.
Huomenna käytän tuota: " Hei äijät, kun tuo relaksaani luontaisesti tosta vähenee, niin eiköhän hommat taas sitten suju." Luulevat satavarmasti kyseessä olevan neukkaritilan rikkonaisen ilmanpuhdistinkoneen aiheuttama "tilapäinen" ongelma 😁.

Muokattu viimeksi:
Takaisin