Millaisia raskausoireita sinulla on?

Jep, turvotus, argh! Tuntuu, että tässä on varmaan jo pari kiloa napattu lisää. Toki, suolainen ruokavalio varmaan sitonut hyvin nestettä. Mutta ei tästä etomisesta selvitä pelkällä salaatilla:disappointed-face:

Mulla ollu etova olo jo jonkun aikaa, tällä viikolla (7.) jopa oksennellut.. väsymys aivan jäätävä.
Tänään tuli päiväunien jälkeen taas oksennus, sen jälkeen aivan hirveä polttava vatsakipu ja meni maha ihan sekaisin. Eli raivokas ripuli! Mehujäällä korjasin oloa, kun pääsin lopulta vessasta pois ja nyt tuntuu, että kaikki oireet on kadonnut..

Mulla ei oo kyllä yhtään tuota turvotusta, mistä monet puhuu ja vatsakin toimii vähän liian hyvin 😅 tänään taas ollu ihan jäätävän hirvee olo 🤢😵‍💫

Mua turvottaa ja vatsa on vuoroin ummessa, sekaisin tai ”normaali” 😅 tissit arat mutta huomaa lähinnä silloin kun ottaa liivit pois. Satunnaista huimausta on ollut, mutta vain pari kertaa ja neuvolassa todettiin kyllä verenpaineiden ja hemoglobiinin olevan kohdillaan.

Mun housujen vyötärö kutistui! Turvottaa siis kunnolla eka kertaa koko aikana.
Toivottavasti tää on ohimenevää! Kiitos turvotuksesta kuulunee tuoreelle, rasvaiselle, juuri paistetulle kotipullalle.

Itellä ei oo turvotusta vielä. Ruokahaluttomuutta kyllä on, syön paljon vähemmän kuin ennen raskautta. Tuntuu siltä että tuun kylläiseksi nopeammin. Mutta sitten nälkä iskeekin uudestaan tosi nopeasti ja salakavalasti. Ihan äkkiä maha alkaa vaan huutaa ruokaa. Tänään kalkkunaleikkele lensi omasta leivästä pois kun se maistui ihan järkyttävältä. Mies söi sen ja tokaisi että "eihän tässä mitään vikaa ole, mitä sä sekoilet" 😂

Mulla jäi eilen toffee jäde syömättä loppuun, kun se toffee maistui oudolle. Samaa jätskiä söin muuan pv sitten ihan hyvillä mielin ja hyvin maistui.. 🤔

Onneksi on loma, nyt kahtena yönä uni on tullut vasta puolen yön maissa mutta oon herännyt jo ennen viittä pirteänä 😭 Onko kellään muulla samaa?

Täällä tuntuu, että pahoinvointia on iltasella kaikkein eniten ja aamulla herätessä oli kiljuva nälkä! Rintoja ja nännejä aristaa koko ajan etenkin jos on ilman liivejä. :Grimacing Face: Muuten ei kyllä oo tuntemuksia siihen suuntaan että kasvattelisi pikkuista masussa

Mulla oli esikoisesta iltapahoinvointia ja silloin tuli kyllä ylöskin. Nyt ollut aamuisin pientä etovaa oloa vaan väsymyksen ja yöheräilyn lisäksi.

Mulla oli esikoisesta iltapahoinvointia ja silloin tuli kyllä ylöskin. Nyt ollut aamuisin pientä etovaa oloa vaan väsymyksen ja yöheräilyn lisäksi.
Jep, pääsinpä kirjoittamasta niin alkoi etoa ja yökin tässä työpöydän ääressä ja yritän pitää aamiaisen mahassa. Myös väsymys on ihan jotain hirveetä

Onneksi on loma, nyt kahtena yönä uni on tullut vasta puolen yön maissa mutta oon herännyt jo ennen viittä pirteänä 😭 Onko kellään muulla samaa?
Mulla on ollut saman tyyppistä varmaan 1,5 viikkoa, tosin saan illalla hyvin unta jo 22 maissa. Mutta melkeinpä nukkumaanmenoajasta riippumatta herään aina kuuden aikaan 😄

Itsellä alkanut tulla yöpissillä juoksemiset.. viim.yönä pariin otteeseen 😏 onneksi sain aika pian kiinni unenpäästä 😴😴😴

Mulla on ollut saman tyyppistä varmaan 1,5 viikkoa, tosin saan illalla hyvin unta jo 22 maissa. Mutta melkeinpä nukkumaanmenoajasta riippumatta herään aina kuuden aikaan 😄
Tähän saakka oli ihan sama mulla! Pari päivää oli välissä että en ois millään jaksanut herätä. Jotenkin ei uni meinaa tulla ollenkaan nyt. Mutta tuo samaan aikaan herääminen on tavallaan kiva ja toisaalta taas ei 😂

Itsellä alkanut tulla yöpissillä juoksemiset.. viim.yönä pariin otteeseen 😏 onneksi sain aika pian kiinni unenpäästä 😴😴😴
Rakko kyllä täyttyy tosi nopeasti nykyään. Ihan sama vaikka käy vessassa ennen nukkumaanmenoa, aamulla on ihan hirveä vessahätä.

Tähän saakka oli ihan sama mulla! Pari päivää oli välissä että en ois millään jaksanut herätä. Jotenkin ei uni meinaa tulla ollenkaan nyt. Mutta tuo samaan aikaan herääminen on tavallaan kiva ja toisaalta taas ei 😂

Rakko kyllä täyttyy tosi nopeasti nykyään. Ihan sama vaikka käy vessassa ennen nukkumaanmenoa, aamulla on ihan hirveä vessahätä.
Sulla onnekkaalla on super-rakko! Mulla vessan ovi avautuu 3h välein.

5+1 ja ainoat oireet tähän mennessä on yksi öinen vessakäynti joka yö, leposykkeen nousu kymmenellä ja helpommin hengästyminen. Viime raskaudessa mulla yhtäkkiä katosi kaikki oireet, ja olin aivan varma että tuli uus kkm, ja kävin mittaamassa hcg:n kahdesti. Se nousi kauniisti, ja kaikki oli siis aivan täydellisen hyvin. Oireilla on nähtävästi tapana aaltoilla, niin kuin täälläkin monella on käynyt. Kyllä se silti pistää miettimään että onko jokin vialla. Ikinä ei oo hyvä - jos on ikäviä oireita, ei oo kivaa, mutta jos ei oo oireita, niin silloin pohtii että miksei oo. 😅

Torstain jälkeen ei oo ollut taas pahaa oloa lähimaillakaan, ja tuntuu että ainoa oire on rintojen ja nännien arkuus. Vessassakin saattaa joutua öisin käymään, mutta ei aina. Eilen meinasi vähän heikottaa mutta se johtui todennäköisesti helteestä ja meni heti ohi kun söi ja joi.

Täällä tänään 5+0. Oireena aamupahoinvointi joka pahenee päivä päivältä. Ruoka ei maistu ja liha kans tökkii nyt pahasti. Kauhea himo punaseen heraan ja nyt sitä ei enään oo niin sanoin miehelle et hae navetasta maitoa et saan keittää sitä lisää 😂

Takaisin