Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mielenterveysultra kannattaa aina jos epäilyttää! Ei kannata viikkoja itseä kiusata, varsinkaan jos on mahdollisuus käydä tarkistamassa
Saa nähdä. Tässä kolmen viikon sisäänhän sen pitäisi muutenkin olla. Täällä ultra yksityisellä maksaa vielä sen 200 euroa 😥 Mutta asia askarruttaa sen verran että mielenrauhaa ei tule, vaikka oireiden katoaminen on näköjään aika normaalia tässä vaiheessa.

Perhe-Artella maksaa vain 86€, jos vaan Tampere, Helsinki tai Lahti on mitenkään järkevän matkan päässä.

Itsekin ravaan noissa viikottain, huomenna taas johtuen nyt eilisestä asti kestäneestä alaselkäsärystä… Liikaa tulee flashbackeja keskenmenosta 😥

Perhe-Artella maksaa vain 86€, jos vaan Tampere, Helsinki tai Lahti on mitenkään järkevän matkan päässä.

Itsekin ravaan noissa viikottain, huomenna taas johtuen nyt eilisestä asti kestäneestä alaselkäsärystä… Liikaa tulee flashbackeja keskenmenosta 😥
On liian pitkän matkan päässä. Asun Jyväskylän lähellä, joten Ovumia siellä taitaa olla ainoa. Ainakin kävin varhaisraskauden ultrassa siellä.

Harmi kun joudut käymään niin monesti, toivottavasti on kaikki kunnossa.

On liian pitkän matkan päässä. Asun Jyväskylän lähellä, joten Ovumia siellä taitaa olla ainoa. Ainakin kävin varhaisraskauden ultrassa siellä.

Harmi kun joudut käymään niin monesti, toivottavasti on kaikki kunnossa.
Aivan, onpa kyllä harmi ettei siellä päin ole tuollaista edullisempaa vaihtoehtoa! 😕 Tosiaan oireet voi kadota ja kaikki olla silti hyvin, mutta ymmärrän hyvin huolen, kun itsekin murehdin samoista syistä.

Kiitos ❤️ Saapa nähdä mikä tilanne on, onneksi aika on jo heti aamusta.

löysin vähän myöhässä vasta tänne foorumille ja nyt rv 10+5. Raskausoireita ollut tähän mennessä rintojen ja nännien kasvu sekä alussa arkuus. Rv6 alkanut 24/7 kuvotus ja ällötys ja ruokahaluttomuus. Pahoinvointi ehkä jo hieman kerkesi hellittämään mutta nyt sairastan koronaa (onneksi hyvin lievillä oireilla), mutta se toi pahoinvoinnin 2x pahempana takaisin. Onneksi sain nyt koronan takia muutaman päivän levähtää kotona, sillä töissä käynti tuntui aivan ylivoimaiselta. Hajut on myös pahoja ja ällöttää valtavasti.:smiling-eyes:

löysin vähän myöhässä vasta tänne foorumille ja nyt rv 10+5. Raskausoireita ollut tähän mennessä rintojen ja nännien kasvu sekä alussa arkuus. Rv6 alkanut 24/7 kuvotus ja ällötys ja ruokahaluttomuus. Pahoinvointi ehkä jo hieman kerkesi hellittämään mutta nyt sairastan koronaa (onneksi hyvin lievillä oireilla), mutta se toi pahoinvoinnin 2x pahempana takaisin. Onneksi sain nyt koronan takia muutaman päivän levähtää kotona, sillä töissä käynti tuntui aivan ylivoimaiselta. Hajut on myös pahoja ja ällöttää valtavasti.:smiling-eyes:
Millaisia korona oireita sinulla on? Minulla myös korona. Tähän asti ollut kovaa päänsärkyä, kurkkukipua ja nyt alkanut myös nuha. Kuumetta ei ole, pientä lämpöilyä oli alkuvaiheessa..

Raskausoireita todella vaihtelevasti. Välillä tuntuu että on monta päivää peräkkäin kun ei ole mitään oireita ja sitten taas tulee lähes kokopäivän kestävä etova olo. Mitään ei tee mieli syödä ja väsymystä on eli lähes päivittäin joutuu nukkumaan päikkärit.

Edellinen raskaus (siis loppuun asti mennyt) oli hyvin oireeton.

Tänään 7+6 ekaa kertaa vähän oksettava olo aamulla. Sai oikeen sinnitellä että sai ruoan alas 😄 vielä pitäisi yksi työpäivä sinnitellä ja sit voikin yökkiä lomalla vapaasti

Tänään ollut pahoinvoinnin suhteen jo vähän parempi päivä! Tultiin mummulaan, joten saan levätä, kun mummu hoitaa taaperoa 💕 Se ja maisemanvaihdos kotoa tekee varmaan hyvää + tieto, että miehellä alkaa loma, joten arki myös siten helpottuu kohta. Miehen loman jälkeen taapero meneekin hoitoon ja minä palaan töihin. Luotan, että siihen mennessä omakin olo on tasoittunut 😄

Tää maisemanvaihdos on kyllä jännä juttu. Me lähdettiin Tukholmaan ja olin tosi epäileväinen oman jaksamisen suhteen, kun kotona olin lähinnä maannut ja voinut pahoin. Tänään olen selvinnyt tosi lyhyillä yöunilla ja pitkillä ateriaväleillä ja kävellyt päivän mittaan vaikka kuinka paljon. No, päänsäryn sain, mutta pahoinvointia ei ole juurikaan ollut. Paitsi heti alkaa ällöttävä, kun muistaa mihin kuntoon kotona kämppä jäi 😅

Millaisia korona oireita sinulla on? Minulla myös korona. Tähän asti ollut kovaa päänsärkyä, kurkkukipua ja nyt alkanut myös nuha. Kuumetta ei ole, pientä lämpöilyä oli alkuvaiheessa..
Alko päänsäryllä ja kurkkukivulla. Yhtenä päivänä alussa oli kuumetta ja sen jälkeen vaan flunssaoireita. Melko helpolla pääsin.😅

Tunnistan myös tuon maisemanvaihdoksen. Oon hengaillu omilla vanhemmilla koska siellä olo ollut huomattavasti parempi. Kotona ja töissä aina pahimmat olot😬

Nyt ollut taas joka päivä etova olo, jos yhtään on pystyssä. Paras ois siis vaan maata sohvalla.. 🤪

Mulla menossa nyt arviolta viikot 8+3. Alussa rinnat oli tosi arat ja kipeät. Varsinkin iltaisin ja öisin. Sitten kuvioihin asteli jatkuva pahoinvointi, etova olo ja oksentelu. Huonoimpina päivinä oksentelen 15-20 kertaa ja parempina alle 5. Kuitenkin päivittäin näitä tulee. Tunnen olevani todella kuiva, kun en saa juurikaan syötyä tai juotua. Tänään neuvolassa virtsan proteiini myös näytti kahta plussaa. Olen kuitenkin onnellinen että asiaa selvitellään nyt ja tutkitaan 😊 Nyt ilta mennyt yllättävän hyvin ja viimeksi aamulla oksettanut. Sain jopa vähän syötyä lämmintä ruokaa pitkästä aikaa 😍

Pahoinvointia, väsymystä, kaikki hajut on tosi voimakkaita ja suurin osa hajuista etoo, alavatsaa juilii välillä. Aika pienellä päässyt vielä tähän mennessä kun vertaa esikoisen odotukseen kun oksensin yötä päivää rv18 asti, mutta ehkä sekin sieltä vielä iskee kunnolla :No Evil Monkey:
Mullakin on nuo hajut aivan liian voimakkaita, pahimmat tällä hetkellä (vk 9+4) hiki, kahvi, olut, savu, hajuvedet, märkä eläin 😅
Iltaisin ja öisin vaivaa levottomat jalat, pissahätä ja kohtua jomottaa. Onneksi päänsäryt ovat jo loppuneet.
Kyllä tunteiden vuoristorataakin ollut jonkin verran.
Tekee mieli syödä marjoja koko ajan.

Pahoinvointi on vähentynyt.. olo on lähes normaali.. 😳 Väsymys ja turvotus tosin vielä vaivaa, mutta selvästi on helpompi olla.

Pahoinvointi on vähentynyt.. olo on lähes normaali.. 😳 Väsymys ja turvotus tosin vielä vaivaa, mutta selvästi on helpompi olla.
Mulla ei oikeastaan varmaan mitään virallista pahoinvointia ole ollutkaan. heikotusta vaan silloin tällöin ja yks random oksennus liian rasvaisen ruuan päätteeksi.

MUTTA voin kans sanoa näiden minimaalisten raskausoireiden helpottaneen. nyt siis rv11 🧐 ilmeisen yleistä että alkaa helpottaa, mutta ei saa näin yhtäkkiä helpottaa ja kun NT ultraankin on 9 päivää 🤣 aion kyllä sinne sinnitellä t. 3 kertaa neuroosiultrassa

Mulla ei oikeastaan varmaan mitään virallista pahoinvointia ole ollutkaan. heikotusta vaan silloin tällöin ja yks random oksennus liian rasvaisen ruuan päätteeksi.

MUTTA voin kans sanoa näiden minimaalisten raskausoireiden helpottaneen. nyt siis rv11 🧐 ilmeisen yleistä että alkaa helpottaa, mutta ei saa näin yhtäkkiä helpottaa ja kun NT ultraankin on 9 päivää 🤣 aion kyllä sinne sinnitellä t. 3 kertaa neuroosiultrassa
Oireeton raskaus osoittaa lapsen kiltteyttä, totesi äitini pikkuveljeni ansiosta vähintään sadatta kertaa oksentaessaan jatkaen että tämä onkin tainnut tulla iso enoonsa (sukumme rämäpää raikulipoika).

Sinnittele, äkkiä se 9 kuluu!

Minuakin jännittää nyt kaikki tuntemukset, itsellä oli yksi keskenmeno (kolmas raskaus) ja se jää kyllä kummittelemaan seuraavien kohdalla. Kiva kun mainitsit tuon perhe-arten, en tiennyt siitä vielä. Varasin heti ensi viikolle ajan kun alaselkää niin jomottaa.
Tsemppiä ja voimia sulle, ja turvallista sekä ihanaa odotusta.

Minuakin jännittää nyt kaikki tuntemukset, itsellä oli yksi keskenmeno (kolmas raskaus) ja se jää kyllä kummittelemaan seuraavien kohdalla. Kiva kun mainitsit tuon perhe-arten, en tiennyt siitä vielä. Varasin heti ensi viikolle ajan kun alaselkää niin jomottaa.
Myös Kaunis Odotus on ihana paikka jos olet pk-seudulla ☺️ Kävin itse siellä varhaisultrassa

Keskenmeno on kyllä sen verran traumaattinen kokemus, että se tosiaankin vaivaa seuraavassa/seuraavissa raskauksissa. 🥺 Kiva jos pystyin olla avuksi! ❤️ Kuten Olive sanoi, myös Kaunis Odotus on kuulemma tosi kiva, ja hinta taitaa olla suunnilleen sama kuin Perhe-Artella. Itse nyt olen käynyt Perhe-Artella, koska on paremmin saavutettavissa itselle. 😊

Mulla alaselkäsärky ei onneksi tarkoittanut mitään pahaa, vaan kaikki oli ultrassa hyvin! Toivottavasti näin sinullakin 💕

Takaisin