BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sillä ei oo väliä käsittääkseni monelta herää, mutta kunhan mittaisi about samaan aikaan. Mulla lämpö alempi mitä normaalia aikaisemmin herää ja ylempi mitä normaalia myöhemmin. Ja sit heittelee jos nukkuu huonosti tai liian hyvin 😄 Kainalosta ei oo myöskään niin tarkka ja on erityisen häiriöaltis tietääkseni. Ja ovistestit ei kerro tapahtuiko ovis, kertoo vain tulevasta, mutta vasta aamulämmöt paljastaa tapahtuiko se vai ei. Mullakin ollut ylläreitä pari kertaa, että ovis onkin ollut vähän oletettua myöhemmin, vaikka ovistestit viittaisi et juu ois nyt heti tulossa ja yleensä ovuloinkin nopeasti, mutta ei kroppa aina kellontarkasti pelitä.

Ompa muuten jännä että kertalaakista lävähtää noin tummaksi testi, kun yleensähän se tummenee astettain 😄 testaatko miten usein/mihin aikoihin yleensä? Jos vertaa muiden testien kontrolliviivan vahvuuteen alimpaa testiä, niin mun kököllä puhelimella jää tulkinnan varaa onko vielä plussa. Itse jatkaisin testailua 2-3x päivässä kunnes ois tosi haalee tai haalenee kaikki selkeästi.
Viimeinen testi oli tuoreeltaan käärittynä paperiin toisin kuin nuo aiemmat. Siksi se on noin haalea. Testiviiva kuitenkin alle minuutissa tuli vahvemmaksi kuin kontrolliviiva. Mulla aina aaltoilee tuo hormoni ennen plussaa ja piikki tulee nopeasti. Kerran päivässä iltapäivällä testaan.

Viimeinen testi oli tuoreeltaan käärittynä paperiin toisin kuin nuo aiemmat. Siksi se on noin haalea. Testiviiva kuitenkin alle minuutissa tuli vahvemmaksi kuin kontrolliviiva. Mulla aina aaltoilee tuo hormoni ennen plussaa ja piikki tulee nopeasti. Kerran päivässä iltapäivällä testaan.
Joo siis yritin vertailla vanhempien testien kontrolliviivaan, mutta jos testiviiva pärähti heti niin kyllä sitten kunnon plussa 👌

Mulla myös nopea piikki yleensä, siksi testattava vähintään kahdesti päivässä heti kun alkaa selkeämmin vahvistumaan. Muuten menisi ohi.

Munkaan ei tarvinnut odottaa iltaan asti ovisplussaa, kun tuli jo hyvissä ajoin iltapäivällä!

Mies tosin tuli just kotiin työreissusta ja ilmoitti että on ihan kuitti, että tooosi kiva, mutta täytyy lämmittää sen puolesta sauna ja yrittää vietellä yhteisen hyvän vuoksi edes tänään jotta ei mene ihan vihkoon tämä kierto, koska en jaksais todellakaan odottaa taas kuukautta 🤣
IMG_20220619_164845.jpg

Joo siis yritin vertailla vanhempien testien kontrolliviivaan, mutta jos testiviiva pärähti heti niin kyllä sitten kunnon plussa 👌

Mulla myös nopea piikki yleensä, siksi testattava vähintään kahdesti päivässä heti kun alkaa selkeämmin vahvistumaan. Muuten menisi ohi.
Joo! Pärähti kyllä nopeasti. Oli pakko kääriä märkänä paperiin ja laittaa meikkipussiin kun en ollut kotona. Siksi haalea.

Mulla on puolentoista vuoden aikana kahdesti jäänyt plussa tulematta. Eli luulisin, että kerran päivässä testaus mulla riittää, vaikka piikki on nopea. Seuraavana päivänä aivan olematon viiva aina. Kyllähän tässä iässä jää ovulaatio valitettavasti ymmärtääkseni välillä välistä. Ja voi ilmeisesti jäädä testiplussasta huolimattakin.

Mä ainaki huomasin viime kesänä että mun Oura-lämmöt meni ihan sekasin! Uskon että liittyy siihen ku on nii kuuma ettei voi peiton alla olla. Ton tajuttuani oonki alkanu erityisesti kiinnittää huomiota että pitäsin edes käden peiton alla :D käyny rehellisesti mieles et pitäskö mun vetää joku hanska käteen yöks 😆😆 toki mul eri mittapaikka! Mut tässä esim viimevuoden kesäkuun lämmöt, hiukkasen enempi siksakkia vielä jopa viime kierron rinnalla:

Screenshot_20220619-211358.png

Mä ainaki huomasin viime kesänä että mun Oura-lämmöt meni ihan sekasin! Uskon että liittyy siihen ku on nii kuuma ettei voi peiton alla olla. Ton tajuttuani oonki alkanu erityisesti kiinnittää huomiota että pitäsin edes käden peiton alla :D käyny rehellisesti mieles et pitäskö mun vetää joku hanska käteen yöks 😆😆 toki mul eri mittapaikka! Mut tässä esim viimevuoden kesäkuun lämmöt, hiukkasen enempi siksakkia vielä jopa viime kierron rinnalla:

View attachment 113896
Haha!! Mahtavaa. Eli alkukierto - ikkuna öisin kiinni - ei ole verrannollinen loppukiertoon, kun ikkuna on yön aivan sänkymme pääpuolen yläpuolella auki? Tai ainakaan ei pitäisi tuuletella kainaloita yöllä 😀 Kiitos tämä lievensi huolta mahdollisesti väliin jääneestä ovulaatiosta.

Muokattu viimeksi:
No voi itku @NewMoon 😐 oli kyllä tosi jännä kierto sulla kirjaimellisesti ihan loppuun saakka!

Mää sain kellistettyä miehen eilen (tai oikeastaan se itse kerkes tulla kysymään että tehdäänhän talletukset ❤️), mutta en osaa sanoa oliko ovis jo eilen kuitenkin vai tänään. Tikut läks haalenemaan tänään mut kuitenkin plussaa (ei kuitenkaan kirkuvaa kuten kahdessa aikaisemmassa kierrossa) eikä lämmöistä voi sanoa yhtään mitään, mut sit kuitenkin tuntuu tänäänkin vielä limoja olevan ja eilen oli illalla vaan 35,97 lämpö, että ehkä eilinen oli ovista edeltävä dippi ja tänää ovispäivä, eli ota tästä nyt selvää sitten vieläkö pitäisi tänään yrittää talletella varuilta 🤪

Screenshot_20220620_164948.jpg

Siis mun mies oli jotenkin tuudittautunut siihen ajatukseen että oon ollu raskaana ja eilen sen kauneimman lopuksi sitten talletti mun vatsan päälle... 🤣 kysyin että mitä ihmettä ja se oli itekki ihan pihalla että niin joo oisko pitäny tulla sisään. 🤣 no onneksi ei oo mitkään kriittiset päivät.

@Jossu123 apua haha 😂😂

Hei millä taktiikalla työ kaikki tyypit tallettelette oviksen tienoilla? Tai onko taktiikkaa ylipäätään? Musta tuntuu ettei meillä oo mitään taktiikkaa, kuha ees sinne päin sohii mahdollisuuksien mukaan hedelmällisiä päivinä 😂

@Jossu123 apua haha 😂😂

Hei millä taktiikalla työ kaikki tyypit tallettelette oviksen tienoilla? Tai onko taktiikkaa ylipäätään? Musta tuntuu ettei meillä oo mitään taktiikkaa, kuha ees sinne päin sohii mahdollisuuksien mukaan hedelmällisiä päivinä 😂
Hmm öö, meillä on vähän taktiikat vaihdellu matkan varrella :D suurimman osan ajasta on suurinpiirtein ollu sellanen taktiikka, että mä yritän öbaut kommunikoida millon ehkä on ovis, ja siitä noin viikko ennen ja niihin aikoihin tullaan oikeeseen paikkaan, muuten saa tulla muuallekki. No nyt just pari kuukautta sit päätettiin et josko nyt kokeiltas vähän aikaa sellasta että ajankohdasta riippumatta tullaan aina oikeeseen paikkaan (kun nyt ei tuo toinen taktiikka oo toiminu ni epätoivoset keinot käyttöön!) Ja kohtahan ei meidän ees tarvi taktiikoita miettiä ku lääkäri hoitaa taktikoinnin meidän puolesta 😆 mutta tämä kierto ainakin vielä :)

@Jossu123 apua haha 😂😂

Me ollaan yleensä koko ajan arjesta niin väsyneitä (mies varsinkin yrittäjänä) että mikään jtp koko kierron ei onnistu meillä. Mä testaan ovista ja sit ku kiertopäivä, tikku ja kroppa kertoo lähestyvästä oviksesta yritän kellistää miehen pari kertaa edes joka toinen päivä. Yritän pitää huolen että siellä ois tuoreita kavereita tarjolla. 🤣 yleensä vinkkaan miehelle mahdollista ovisajankohtaa jo kun on menkat, tässä auttaa säännöllinen kierto.

@Jossu123 apua haha 😂😂

Itsellä säännöllinen kierto, joten oviksen paikan suunnilleen tietää. Ideaali tilanteessa aloitetaan tallettelut noin 4-5 pvä ennen arvioitua ovista, kerran päivässä tai ees joka toinen päivä. Tikutan yleensä 2-3 pvä että saan vielä plussan sitä kautta varmistettua.
Tosin töiden ja milloin minkäkin menojen takia tää ideaali tilanne harvemmin toteutuu 😅

Joo meillä kans vähän sama, että jos miehellä on yhtään esim. stressiä tai enemmän pitkiä työpäiviä alla, niin ei se mihinkään lämpeä, niin mentävä sen mukaan. Mä oon koittanu laskea parhaimmat päivät sitten.

Oli vielä ennen km:ää helppoa laskea nuo hyvät päivät kun ovuloin nopeasti, 12h sisään o-plussapäivänä, mutta nyt keskenmenon jälkeen en enää nähtävästi ovuloikaan yhtä nopeasti.. Kolmas kierto menossa km:n jälkeen ja ovis taas näköjään vasta parin päivän päästä plussasta niin ajoitukset menee näköjään aika pipariksi, ollaan liian ajoissa. Kaikista oloista yms huolimatta taas ovis luultavasti vasta tänään enkä usko että sunnuntain dpo-2 touhuilla mitään tärppimahdollisuutta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Joo meillä kans vähän sama, että jos miehellä on yhtään esim. stressiä tai enemmän pitkiä työpäiviä alla, niin ei se mihinkään lämpeä, niin mentävä sen mukaan. Mä oon koittanu laskea parhaimmat päivät sitten.

Oli vielä ennen km:ää helppoa laskea nuo hyvät päivät kun ovuloin nopeasti, 12h sisään o-plussapäivänä, mutta nyt keskenmenon jälkeen en enää nähtävästi ovuloikaan yhtä nopeasti.. Kolmas kierto menossa km:n jälkeen ja ovis taas näköjään vasta parin päivän päästä plussasta niin ajoitukset menee näköjään aika pipariksi, ollaan liian ajoissa. Kaikista oloista yms huolimatta taas ovis luultavasti vasta tänään enkä usko että sunnuntain dpo-2 touhuilla mitään tärppimahdollisuutta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Dpo-2 on parhaat todennäkösyydet! :D Tässä tää naistalon sivuilta löytyvä taulukko:

Muokattu_Raskaus yhdyntäpäivä.jpeg

Takaisin