BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikkamoi parin päivän tauon jälkeen! Piti vähän taas ottaa omaa aikaa kun iski pms-olot niin vahvana 😖 eilen siis dippas ihan kunnolla, ja tiesin sen siis jo su illalla kun alkoi hikoiluttaa ja samalla tuli taas vahva fiilis ettei ole tärpännyt. Se meni vähän itkeskelyksi taas kun alkoi jännittää/pelottaa ivf ja kaikki 😅 huoh, hormonit!
Eilen illalla palelsi ja tänään sit taas pomppaskin lämmöt ylös, mutta en usko että on merkki mistään hyvästä, huomenna varmaan taas laskee 😅 ke/to pitäis alkaa ja vahvat olot on kyllä jo.

Screenshot_20220621-074520.jpg

Me aletaan tallettelemaan yleensä siinä menkkojen jälkeen 1-2 pv välein ja seurataan usein limoja ja haluja 😂 sit jos oon ovista testaillu niin katon vähä vahvenevien viivojen mukaan vielä ajoituksia mut ei mietitä sitä kovin tarkkaan. Aina jälkikäteen katsottuna tallettelut on osunu oikein hyvin 😅

Joo meillä kans vähän sama, että jos miehellä on yhtään esim. stressiä tai enemmän pitkiä työpäiviä alla, niin ei se mihinkään lämpeä, niin mentävä sen mukaan. Mä oon koittanu laskea parhaimmat päivät sitten.

Oli vielä ennen km:ää helppoa laskea nuo hyvät päivät kun ovuloin nopeasti, 12h sisään o-plussapäivänä, mutta nyt keskenmenon jälkeen en enää nähtävästi ovuloikaan yhtä nopeasti.. Kolmas kierto menossa km:n jälkeen ja ovis taas näköjään vasta parin päivän päästä plussasta niin ajoitukset menee näköjään aika pipariksi, ollaan liian ajoissa. Kaikista oloista yms huolimatta taas ovis luultavasti vasta tänään enkä usko että sunnuntain dpo-2 touhuilla mitään tärppimahdollisuutta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Meilläkin on tainnu kaikki tärpit olla dpo -2!

Voi @Kultahippi ❤️ inhottavia noi PMS oireet! Mul oli tos sunnuntaina vähän mieli maassa ja ite sillon järkeilin et ny varmaan liittyy hormoneihin. Ja mietin että miten ikävää on niillä joilla on oikeesti pahat PMS:t. Toivon kuitenkin että noi lämmöt ei tuliskaan alas sulla! ❤️

Tajusin tänään et mulla jatkuu sittenki se siksak! Nyt matkataan alaspäin :D

Screenshot_20220621-081846.png

No joo dpo-1 ja dpo-2 vissiin ne parhaimmat + ovispäivä eri tutkimuksien mukaan, meilläkin tärppi tai sen yritys on ollut -1 tai -2. Perus masennus tänään että taas pitäs yrittää luottaa yhteen hässimiskertaan et se riittää :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Tämmöset tulokset joku käsittääkseni vähän tiiviimpi tutkimus antoi. Jännä miten ainakin tässä tutkimuksessa dpo-3 on huonompi kuin dpo-4!

nejm199512073332301_t1.jpegnejm199512073332301_f2.jpeg

Mut saa nyt nähdä että koska se ovis ylipäätään suvaitsee olla vai onko ees :tears: Vieläkin vahvasti plussa tuo o-testi ja sitten kun sattuu olemaan samaan aikaan muutenkin nuo tyystin epänormaalit lämpöhäröilyt, niin FF ihan sekaisin ja epävarma kaikesta. Voi olla, että jätän o-plussan tähän päivään FF:n, niin se merkkaa tämän päivän ovispäiväksi ja menen sitten sen laskujen mukaan loppukierron.

Sans titre 2.jpg

Muokattu viimeksi:
@NewMoon nyt on jännät lämmöt 😮 pistää kyllä mietityttämään että onko kuitenkin voinut mahdollisesti olla kiinnittymisyritys...

Näytän täl kertaa mun toisesta lämpökäyrästä et miltä näyttää lämmöt edellisen kuukauden ajalta, ku tässä näkyy kokonaiskuvaa paremmin. Alaspäin ollaan menossa haipakkaa siksakkia nyt, katotaan millon se meinaa pysähtyä 🤔

Screenshot_20220622-102326.png

Flossa ei taida olla tuollaista säännöllisyysmittaria?

En osaa tätä menetelmää vielä: olen mitannut kainalosta, kesken kierron alettiin nukkumaan ikkuna sängyn pääpuolella auki, en tiedä onko mittari hyvä, liian monta epävarmuustekijää... Mutta pientä nousua on nyt ja se yhdistettynä kauhean kipeisiin rintoihin ja eläviin uniin sekä varhaiseen heräämiseen nyt dpo 8 alkaa taas toivo herätä...

1655936944605.png

20220623_071814.jpg
tässä mun käyrää! Viime viikon ke poistui tosiaan isot raskausmateriaalit ja hauska kun sen huomaa lämmöistä että to poistui ne loputkin jotka silloin ultrassa näkyi vielä keskiviikkona olevan tulossa. Nyt on lämpö viimein palannut normaalille tasolle, ovistesti alkanut tummenemaan mutta ei vielä ovulaatiota eikä munasarjojen nippailua kummempaa. Vähän jännittää kun nippailee välillä molemmilta puolilta että irtoaako kaksi munasolua. 😅 Vasen nyt kuitenkin tuntuu olevan aktiivisempi. Tärppä irtosi myös vasemmalta. Toki se vasemman puolen nippailu ja kipuilu voi kai johtua myös siitä, että siellä näkyi aina ultrassa vähän nesterakkulaa kun siellä oli se raskauden tuottanut munasolu irronnut, voisko olla näin?

@Pian 41 v. Oijoi, toivottavasti olisi hyvä merkki ja lämmöt nyt jäisi koholle! 🤩

@Jossu123 hyvä että lämmöt palautuneet! Jännä kyllä miten se materiaalien poistuminen näkyy lämmöissä! Toivottavasti se oviskin sieltä tulisi pian 😍 mulla on ainakin ollut useamman kerran niin että johtofollikkeli on ultrassa todettu olevan just toisella puolella kun mitä olisin nippailujen perusteella ite sanonu 😄🧐

Tässä vielä käyräni! En usko että välttämättä alkaakaan vielä tänään. Jostain syystä olin ihan unohtanu että viime kierrossakin alkoi menkat vasta dpo16 eikä dpo15 😂 eilen illalla ja tänään aamulla kun ei ole ollut menkkojenalkamisoloja vielä eikä lämmötkään ihan täysin romahtaneet. Mut huomenna sit romahdetaan taas sanan kaikilla merkityksillä 😆

Screenshot_20220623-074318.jpg

Minä täällä taustalla taas teidän juttuja seurailen ja elän mukana kaikkien kiertojen vaiheita ja lämpöjä. Pahoittelut, etten erikseen kommentoi kaikille 😔

Itsellä tylsä vaihe menossa, kp7 ja ovista alan tikuttamaan juhannuksen jälkeen. Ens viikolle pitäis oviksen osua ja jos osuu nytkin, niin päästään siihen neljänteen inssiin.
Jos tästäkään inssistä ei nappaa, niin seuraavaks olis sit ivf-suunnittelukäynti edessä.
Voi kun nyt saakeli vieköön tärppäis!! 😭😭

Minä täällä taustalla taas teidän juttuja seurailen ja elän mukana kaikkien kiertojen vaiheita ja lämpöjä. Pahoittelut, etten erikseen kommentoi kaikille 😔

Itsellä tylsä vaihe menossa, kp7 ja ovista alan tikuttamaan juhannuksen jälkeen. Ens viikolle pitäis oviksen osua ja jos osuu nytkin, niin päästään siihen neljänteen inssiin.
Jos tästäkään inssistä ei nappaa, niin seuraavaks olis sit ivf-suunnittelukäynti edessä.
Voi kun nyt saakeli vieköön tärppäis!! 😭😭
Mä pidän niin megapeukkuja teille!! 👍👍❤️

Harmi 89, meillä on myös ivf suunnittelukäynti ensi keskiviikkona. Elokuulle kai se aloitus menee. Kp 25 ja dpo 9 testasin herkällä testillä puhtaan negan. Aivan selvästi samat oireet kuin viimeksi "onnistuneessa" kierrossa. Kai sitä vain toivoo niin kovasti.
Screenshot_20220623-132208_Flo.jpg

Tänään varmistui ovis tapahtuneen tiistaina kp15, eli ei tarvitse enää arpoa sitäkään enää. Saa nähdä kun nuo helteet rykäsee nyt päälle ja jos nukkuu tuulettimen kanssa, miten epänormaalin korkealle lämmöt nousee. Meillä kämpän lämpötila voi nousta lähelle 30 kun on helteet :Face Without Mouth:

jun-07-2022.jpg

@Lorena, mikä toi NC on, appiko? Näyttääkö se taustalla tuolla katkoviivalla edellisen kierron lämmön vai arvion tms.?
@Kultahippi miltäs näyttää tilanne tänään?? :Smiling Face With Open Mouth
@Harmi89 peukut pystyyn tärpille, varmasti tavalla tai toisella tulee :red-heart:
@NewMoon aika paha tuo 1% :tears: se on kyl vähän veikeä mittari, samoiten se mistä Nurppu jo laittoikin kuvan silloin, raskauden mahdollisuusko siinä luki. Näyttävät vähän höpöjä. Mut itse asiaan, eli mites lämmöt tänään, onko oloja jompaan kuumpaan suuntaan? :Face With Stuck Out Tongue:

Muokattu viimeksi:
Takaisin