BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ylhäällä pysytään mut näköjään lähtenyt vetämään siksakkia. Katsotaan miten kehittyy, tosin juhannus ehkä taas rajoittaa käyttökelpoisia mittauspäiviä.
Screenshot_20220624-070712__01.jpg

@lepus timidus toi katkoviiva on karkea arvio (ehkä vähän aiempiin kiertoihin perustuen) siitä miten lämpötila voisi mennä. Sinänsä en anna sille mitään painoarvoa. NC= Natural cycles, tää on lähtökohtaisesti "ehkäisysovellus" mutta toimii hyvin myös tähän päinvastaiseen. Tosin veikkaan että vaatii aika säännöllisen kierron ja muutenkin rytmin unien osalta, että toimii luotettavasti. Tän toiminta siis perustuu täysin bbt:n mittaamiselle.

Mä en oo aiemmin ajatellut tuota huoneen lämpötilan vaikutusta mittaamiseen. Pitääkin alkaa tarkkailemaan. Ja ehkä yrittää saada makkari järkevään lämpötilaan nyt kesäksi.
Onko muut huomanneet että tuolla huoneen lämpötilalla olisi merkittävä vaikutus?

@Lorena varmasti huoneen lämpötila vaikuttaa jonkin verran! Mutta en oo vielä itse mittailujen aikana huomannut vaikutuksen suuruutta kun ei ole ollut vielä niin isoja eroja meillä. Nyt kun tulee superhelteet niin meillä varmaan kans nousee sinne lähemmäs 30 kotona niin katsotaan mitä omat lämmöt sitten näyttää 🤒

Ja vielä oma päivitys! Yöllä heräsin kipuihin ja nyt aamulla alkoi vuoto edellisen kierron aikatauluun nojaten dpo16. Lämmöt tuli alas myös. Tasan 2vkon päästä IVF-suunnittelu. Olis se nyt ollu aika ihmeellistä että nyt just olis tärpännyt ekaa kertaa, mutta kyllä sitä silti viimeiseen asti toivoi 😑😞

Screenshot_20220624-090648.jpg

@lepus timidus
Kp3 menossa ja saa seuraavia oloja odotella sellanen reilu 2vkoa.

@Kultahippi pahoittelut ❤️ kyllä sitä aina toivoo! Oliko niin, että teillä ei oo nyt yrityksen aikana tullut yhtään plussaa? Onneksi ivf onnistumisprosentit on jo paljon paremmat kuin inssien ❤️ Tsemppiä suunnittelun odottamiseen ja toivottavasti pääsette hetimmiten aloittamaan!
Kiitos ❤️ joo, ei oo tullut plussia, eikä edes haamulaisia. Ei voi muuta kun toivoa parasta ❤️

Voi harmi @Kultahippi! 😔 Oon tosi pahoillani uudesta kierrosta ❤️ on kyllä niin onni että noi IVF/ICSI hoidot on kuitenkin yleisesti tosi tehokkaita, kyllä me vielä joskus saadaan ne plussat, meillä vaan on vähän pidempi matka siihen. Sulla oli kyllä todella esimerkillinen lämpökäyrä tässä kierrossa!
❤️

Juhannus vietetty töiden merkeissä ja nyt vähän vapaata.. kp11 menossa ja oviksen tikutuksen aloitin eilen.. jospa tällä viikolla se neljäs inssi sit onnais.
Käppyrääkin pitkästä aikaa näytille. Ihan normaalit lämmöt on ollu, vaikka helteitä ja kuumia öitä on piisannu. 👍
Screenshot_20220627-102055_Flo.jpg

Mun lämmöt ei yhtään normaalit, sisällä +29 ja sen kyllä huomaa bbt:ssakin, kun jopa +0,3 astetta yli normin mennään jo nyt, vaikka 1-2h liian aikaisin tullut mitattua :tears: mulla lämpö normaalisti nousee tosi laiskasti oviksen jälkeen ja vasta silloin dpo6-8 pomppaa. Näistä lämmöistä ei kyllä pysty ennakoimaan tätä kiertoa yhtään, että mihin päättyy ja koska tai tapahtuuko tässä välissä jotain huomioimisen arvoista.

Tosin jos laitan nuo kp12 ja kp13 sittenkin tulkittavaksi käyrään, niin ovis siirtyykin kp13:sta jolloin eka ja vahvin o-plussa. Sen mukaan dpo5 nippaili ja tökki tuol jossain kohtu/munis osasolla ihan huolella. Mut sitten uus kierto alkaisi ihan liian aikaisin siitä laskettuna. Jos taas jätän nuo 12 ja 13 päivän lämmöt pois, ovis pysyy kp15 ja silloin noi tökkäisyt oli dpo3, myös kierto olisi sen mukaan laskettuna normaalimittainen. Koska lämmöt kuitenkin huitelee ihan omissa lukemissaan tällä hetkellä, niin mysteeriksi jää tämä kierto lämpöjenkin suhteen, että missä oikeasti mennään. No eipähän tuu mitään mielikuvitusoireilua.

jun-07-2022.jpg

Mulla on jäänyt nyt mittaillut kokonaan! Nukun ihan superhuonosti, hiki on jo nukkumaan mennessä.. Odottelen viileämpiä päiviä 😅
Mä oon yrittänyt mittailla mut kuumuuden takia unet kaukana normaalista ja vähän joo tulokset heittää. Tosin just eri suuntaan kuin @lepus timidus ja mulla on ollu alemmat lämmöt kuin normaalisti pitäisi olla tähän aikaan kiertoa.
Ikkunasovittimen kun saan tuunattua ni sais ilmastointilaitteen tulille ja kämppää viileämmäksi. Jospa sitten tulisi taas mittauskelpoisia tuloksia.. 😅

Mulla Oura hoitaa mittailun niin ei tarvi miettiä! Ja ihan uskottavat lämmöt ollu helteistä huolimatta :) mulla on kaapissa vaan yks ovistesti enää ni en oo raaskinu testata eikä oo tullu ostettua uusia 😆 tai on mul digitestejä, mut säästän ne tuleviin hoitokiertoihin! Kalenterin mukaan jos mentäs täysin säännöllisellä kierrolla, ni ovis olis pe. Mut tänään jo oli kananmunanvalkuaiset eli katotaan ny!

Screenshot_20220628-114509.png

Mulla Oura hoitaa mittailun niin ei tarvi miettiä! Ja ihan uskottavat lämmöt ollu helteistä huolimatta :) mulla on kaapissa vaan yks ovistesti enää ni en oo raaskinu testata eikä oo tullu ostettua uusia 😆 tai on mul digitestejä, mut säästän ne tuleviin hoitokiertoihin! Kalenterin mukaan jos mentäs täysin säännöllisellä kierrolla, ni ovis olis pe. Mut tänään jo oli kananmunanvalkuaiset eli katotaan ny!

View attachment 114075
Mites Nurpun ovistilanne? 🌈

Mites Nurpun ovistilanne? 🌈
Kiitos kysymästä! Vähän hukassa on 🤔 tänään toiveikkaana tein sen ovistestin mut se oli kyl ihan nega. Oireet oli sellaset et olin ihan varma plussasta! Ny en oo ihan varma et olisko se jo menny vai vasta tulossa 😆 no halut on vielä koholla, et varmaan vasta matkalla. Katotaan totteleeko kalenteria ja tulee perjantaina! Mut hei, kun otin pussistaan sen "vikan" ovistestin, niin siellä olikin vielä toinen. Eli mahis on vielä saada se testilläkin kiinni :D

Vähänkö toivon että sä saat nyt kaivatun tuen siitä Cyclogestista! 🙏

Tässä vielä teeman mukainen lämpökäyrä:

Screenshot_20220629-224557.png

Kiitos kysymästä! Vähän hukassa on 🤔 tänään toiveikkaana tein sen ovistestin mut se oli kyl ihan nega. Oireet oli sellaset et olin ihan varma plussasta! Ny en oo ihan varma et olisko se jo menny vai vasta tulossa 😆 no halut on vielä koholla, et varmaan vasta matkalla. Katotaan totteleeko kalenteria ja tulee perjantaina! Mut hei, kun otin pussistaan sen "vikan" ovistestin, niin siellä olikin vielä toinen. Eli mahis on vielä saada se testilläkin kiinni :D

Vähänkö toivon että sä saat nyt kaivatun tuen siitä Cyclogestista! 🙏

Tässä vielä teeman mukainen lämpökäyrä:

View attachment 114107
Jännä kun sun lämmöt oli ennen sitä hysteroskopiaa aina ihan äärettömän tasaiset ja niistä oli aina aivan kateellinen ja nyt edellinen kierto ja tämä on ollut tollasta siksakkia.. 🤔 Toki varmaan helle vaikuttaa myös! 😊

Jossulle pidän hirveesti peukkuja! 👍👍🤩

Nurpun ovis siellä ihan varmana nurkan takana, tsemppiä hellehommailuihin! 🥵

Mä en siis pysty ja jaksa tehdä yhtään mitään näin kuumalla.. toivottavasti ens viikolla olis oikeesti vähän viileämpää että halut taas kohoais 😂

Tässä nyt munkin käppyrä, vähä laiskasti jaksoin juhannuksen aikaan ottaa lämpöjä kun oli alkoholia ja valvomista ja muuta. Yllättävän normaalitasoa ne on nyt ollu kuitenki vaikka makkarissa on monta astetta normaalia kuumempaa! Mutta nyt siis vasta kp7!

Screenshot_20220630-075800.jpg

Enää 4 työpäivää ennen lomaa 🥳

Takaisin