Tammikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo tänään alkoi kauhea turvotus alavatsalla ja näytän kyllä siltä, että oon raskaana.
Aamulla oli ihan tosi kipeä alavatsa ja piti ihan mennä makuulle. Myös väsymys iski kunnolla tänään. Tänään vissiin 5+0!

Tervetuloa! Jos laskettu aika on tammikuussa, olet ihan oikeassa paikassa. :smiling-eyes: Nimimerkin voit vaihtaa, kun menet profiiliin (painamalla yläoikealta nimimerkkiä). Nuo Kyfi-nimet ovat foorumin automaattisesti generoimia, eli kannattaa vaihtaa se johonkin sellaiseen, joka on helpompi muistaa.
Joo laskettu aika on tammikuussa! Sain vaihdettua nimimerkinki, kiitos neuvosta :Smiling Face With Smiling Eyes:

Joo tänään alkoi kauhea turvotus alavatsalla ja näytän kyllä siltä, että oon raskaana.
Aamulla oli ihan tosi kipeä alavatsa ja piti ihan mennä makuulle. Myös väsymys iski kunnolla tänään. Tänään vissiin 5+0!
Turvotus on kyllä jotain ihan uskomatonta! Onko sulla siis ihan aamusta asti sitä turvotusta? Mulla on tällä hetkellä vaan iltaisin. 🙈

Uskaltaisitteko syödä italialaista pecorino raastetta joka on terminoidusta maidosta tehty...? Pecorinohan on kova juusto että pitäisi kai olla turvallinen?

Uskaltaisitteko syödä italialaista pecorino raastetta joka on terminoidusta maidosta tehty...? Pecorinohan on kova juusto että pitäisi kai olla turvallinen?

Uskaltaisin, vaikka se taitaakin olla Suomessa kiellettyjen listalla. Parmesaanityyppisissä juustoissa (kuten pecorino) on hyvin alhainen vesipitoisuus ja lisäksi aika paljon suolaa, joten ne ovat huono kasvualusta bakteereille.

Mä uskaltaisin kans! Itseasiassa en olisi tajunnut varmaan edes miettiä että uskallanko syödä. 🙈

Mä uskaltaisin kans! Itseasiassa en olisi tajunnut varmaan edes miettiä että uskallanko syödä. 🙈
No tämäpä. Mä en nyt sitten uskaltanut sitä syödä, mutta ihan hirviä ku tekee jotain ruokaa mieli ja sit vasta kesken tajuaa että kaikkea ei saa edes syödä mitä siihen tulis. 😂😂

Uskaltaisin joo, kova juusto. Muistan ku olin viime raskaudessa italialaisessa ravintolassa syömässä. Mulla oli jo ihan selkee raskausvatsa, niin tilatessa (mies)tarjoilija sano mulle, et sulle ei sit parmesania päälle. Vastasin sit, et eiku kyl voi laittaa. Sillä meni ihan pasmat sekaisin. 😅

Turvotus on kyllä jotain ihan uskomatonta! Onko sulla siis ihan aamusta asti sitä turvotusta? Mulla on tällä hetkellä vaan iltaisin. 🙈
Jooo tänään oli ihan aamulla tosi järkky turvotus:rolling: saa nähdä miten huomenna ja jatkossa:Grinning Face:

Uskaltaisin joo, kova juusto. Muistan ku olin viime raskaudessa italialaisessa ravintolassa syömässä. Mulla oli jo ihan selkee raskausvatsa, niin tilatessa (mies)tarjoilija sano mulle, et sulle ei sit parmesania päälle. Vastasin sit, et eiku kyl voi laittaa. Sillä meni ihan pasmat sekaisin. 😅
Aika jännä, että miestarjoilija edes tietää tuollaisesta! Yleensä miehet tietävät vain suunnilleen sen, ettei saa juoda alkoholia. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Liitynpä tänne mukaan keskusteluun. Mustikkatäplän muistankin jo marraskuisten 2019 ryhmästä. Mulla jäi siellä keskustelu aika pian vauvan syntymän jälkeen kun vauvavuosi ei ollut mikään helpoin. Senpä takia tätä toistakin harkittiin pitkään ja itse oon vieläkin ihan kahden vaiheilla että oliko tää nyt fiksua.

Meillä tää toka sai alkunsa ihan heti. 12 päivää ehkäisyn jätöstä tein jo pos testin 😄 ekaa tehtiinkin sit vähän pidempään. Olin myös noin viikon päästä ovulaatiosta melko varma että oon raskaana ja pari päivää myöhemmin olin jo ihan varma. Ei vaan oo ikinä tuntunut mahassa semmoiselta kuin raskaana ollessa. Nyt se tunne on kyllä jo lähtenyt ja tilalle on tullut jatkuva elohiiri alavatsalla 😄

Liitynpä tänne mukaan keskusteluun. Mustikkatäplän muistankin jo marraskuisten 2019 ryhmästä. Mulla jäi siellä keskustelu aika pian vauvan syntymän jälkeen kun vauvavuosi ei ollut mikään helpoin. Senpä takia tätä toistakin harkittiin pitkään ja itse oon vieläkin ihan kahden vaiheilla että oliko tää nyt fiksua.
Mäkin muistan sut! Tervetuloa! Just tänään sattumoisin mietin, et sattuukohan kukaan siitä vanhasta ryhmästä myös tänne. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Muutama siellä on kyllä raskaana kans, mutta eri kuussa laskettu.

Onnea kaikille plussista! :folded::Two-hearts: Itse tein ekan plussan tiistaina ja nyt menkoista laskettuna 5+1. Testit tummentuneet kivasti mutta pelko keskenmenosta on silti kova. Edellinen raskaus joka meni kesken oli lokakuussa.
Yksi ensikuussa 2v lapsi ennestään joten vähän tietää mitä odottaa saattaa.
Oireet mistä aloin epäillä raskautta oli vuoto nänneistä (??!!) (joka on jo kylläloppunut) ja arat rinnat.
Neuvolaan en ole soitellut enkä soittele vasta kuin joskus varhaisultran jälkeen kun tiedän varmasti onko siellä joku mukana. Varasin ultran kuun loppuun jolloin pitäis olla 7+6.

Ainiin ja edellisestä raskaudesta sen verran että alkuraskaudessa aina viikolle 12 tuli usein vuotoja... tosi raastavaa kun ei löytynyt mstä johtui joten toivon että tämä ei vuotaisi :Person With Folded Hands:
Mää soitin tänään neuvolaan vaikka olin kans ensin ajatellut että soitan vasta kuun lopussa. Hyvä että soitin kun selvis sit että ekassa neuvolassa pitäis käydä 8-9 viikoilla että saa ajoissa ajan NT-ultraan. Toki käytännöt varmasti vaihtelee kunnittain, mutta näin täällä meillä.

Meillä tää toka sai alkunsa ihan heti. 12 päivää ehkäisyn jätöstä tein jo pos testin 😄 ekaa tehtiinkin sit vähän pidempään. Olin myös noin viikon päästä ovulaatiosta melko varma että oon raskaana ja pari päivää myöhemmin olin jo ihan varma. Ei vaan oo ikinä tuntunut mahassa semmoiselta kuin raskaana ollessa. Nyt se tunne on kyllä jo lähtenyt ja tilalle on tullut jatkuva elohiiri alavatsalla 😄
Mullakin oli toi elohiiri!! Jo sillon ennenkun tajusin että oon raskaana😂

Minäkin ehkä uskallan tänne liittyä! Marraskuussa todennäköisesti kemiallinen raskaus ja yllättävän kauan kesti, kun ensimmäinen sai aikoinaan alkunsa vahingossa ja toinen ensimmäisestä kierrosta. Jospa nyt pysyisi mukana ☺️ Turvotus tässä vaiheessa raskautta on ihan uutta, aikaisemmissa olen pystynyt salaamaan raskauden lähes puoleen väliin asti 😅

Meidät on kutsuttu häihin tämän kuun lopussa ja kovasti pitäisi yrittää keksiä syytä olla juomatta alkoholia ja syömättä kaloja.. Siihen mennessä kun ei ehdi olemaan edes ensimmäistä neuvolaa. Hiukan aiheuttaa stressiä.

Mäki liityn tähän vuotavaan sakkiin.. :sad001 toivottavasti ei oo mitään vaarallista. Tosin tuli vaan haaleeta paperiin. Toivottavasti en ala enempää vuotaa ku tuntuu et oireetkin loistaa poissaolollaan.
Hyvä lohduttaa näin 5 päivää itse panikoineena, mutta toivotaan että on harmitonta!❤️ Mua lohdutti kun neuvolassa sanoivat, että kunhan vatsaa ei kramppaa ja vuoto ei ole kirkasta verta, niin ei ole hätää! Ja mullakaan ei kyllä ole vielä oireitakaan juuri, joten normaalilta kuulostaa molemmilla😊

Tervetuloa @Hrrr ja @sonic ja onnittelut plussista!😍

Takaisin