Himot ja ällötykset

Hetken oli että ei tehnyt mieli oikein mitään, mutta nyt on tullut siihen että on ”koko ajan” nälkä ja karkkia tekisi mieli
 
Mua ällöttää mm. kanan, kalan. possun ja jauhelihan paistaminen. Mietin, että mitenhän tässä kohta voi laittaa enää perheelle ruokaa.

Himoina on fetajuusto, sipsit ja etenkin kaikki kirpeä.
 
Mua ällöttää mm. kanan, kalan. possun ja jauhelihan paistaminen. Mietin, että mitenhän tässä kohta voi laittaa enää perheelle ruokaa.

Himoina on fetajuusto, sipsit ja etenkin kaikki kirpeä.

Joo sama nuo lihat, mies on saanut hoitaa ruoanlaiton suurimmaksi osaksi. Linssejä ja sosekeittoja on tullut valmistettua aika paljon viime aikoina..
 
Joo ei tee täälläkään yhtään mieli tehdä lämmintä ruokaa, joku lihan paistaminen, hyh hyh. Ylipäätään koko ruuanlaittoon liittyvä hajumäärä, oksennus meinaa lentää pelkästä pannun hajusta :tears: Mangojogurtti alkoi nyt myös tökkimään. Leivänpäällisjuustokin alkoi yks kaks haisemaan ihan järkylle (vaikkei ollut mitään vikaa) niin tuli sitten juustoonkin totaalinen stoppi.

Nälkä kyllä on ja edelleen pitää vähän väliä puputtaa jotain tai paha olo ryöpsähtää päälle, mut syön sen mukaan mikä menee alas, eli enimmäkseen leipää, erilaisia jogurtteja, valmisruokia (niihin ei liity tuo ruoanlaitosta tuleva haju) yms.

Iskender kebabia tosin on alkanut tekemään mieli ihan hulluna, en oo kahteen vuoteen syönyt, mutta varmaan ajettava 15km hakemaan sitä kunhan koronasta paranee :rolling:
 
Neljäs(?) päivä kun lämmin ruoka maistuu ihan okei :smiling-eyes::folded:

Välillä tulee yhtäkkisiä todella pahanolon tunteita, yleensä linkittyy nälkään tai vähän pidempään taukoon syömisissä..
 
Jaahas, mies on ostanut meetwurstia kaupasta ja se haju jääkaapissa :disappointed-face: Piti laittaa se omaan rasiaan ettei koko jääkaappi lemuaisi niin kauhealle. Toivottavasti syö nopeasti pois eikä osta heti perään uutta pakettia :Face With Tears Of Joy:
 
Jaahas, mies on ostanut meetwurstia kaupasta ja se haju jääkaapissa :disappointed-face: Piti laittaa se omaan rasiaan ettei koko jääkaappi lemuaisi niin kauhealle. Toivottavasti syö nopeasti pois eikä osta heti perään uutta pakettia :Face With Tears Of Joy:
Jääkaappi on kyllä niin yks vitsaus tän öllötysolon kans. Ihan ku joulukalenteria avais "oksettaako tänään joku haju vai ei, mikähän tuoksu sieltä tänään hyppää naamalle" :rolling:
 
Koiranruoka haisee niin pahalle! Ja tiskit.

Testasin tänään Fazerin Salta Katteneita kun kävin mittaa alhaiset verenpaineet. Ei oikeen iskenyt, ehkä aakkosiin vertautuu. Kun mulla taas tekee mieli oikein suolaisia kovia salmiakkeja. Ehkä Namituvalle pitää laittaa tilaus. Ootteko testanneet niitä?
 
Koiranruoka haisee niin pahalle! Ja tiskit.

Testasin tänään Fazerin Salta Katteneita kun kävin mittaa alhaiset verenpaineet. Ei oikeen iskenyt, ehkä aakkosiin vertautuu. Kun mulla taas tekee mieli oikein suolaisia kovia salmiakkeja. Ehkä Namituvalle pitää laittaa tilaus. Ootteko testanneet niitä?

Testasin näitä edellisessä raskaudessa ja olivat kyllä hyviä! Mutta tosiaan kovia ja tosi suolaisia :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Itse oon välillä syönyt muutaman laku/salmiakin jos on tehnyt mieli.
Toisaalta bongasin myös että jotkut turkinpippuri chocot olisi ok syödä! En oo koskaan maistanut, mutta voisi testata.
 
Koiranruoka haisee niin pahalle! Ja tiskit.

Testasin tänään Fazerin Salta Katteneita kun kävin mittaa alhaiset verenpaineet. Ei oikeen iskenyt, ehkä aakkosiin vertautuu. Kun mulla taas tekee mieli oikein suolaisia kovia salmiakkeja. Ehkä Namituvalle pitää laittaa tilaus. Ootteko testanneet niitä?

Tästä on kyllä jo useampi vuosi aikaa, mutta söin lääkärin määräyksestä alhaiseen verenpaineeseen muutaman salmiakin kerralla. Sanoi, että isompi riski se matala oireineen on kun pari salmiakkia.
 
Tästä on kyllä jo useampi vuosi aikaa, mutta söin lääkärin määräyksestä alhaiseen verenpaineeseen muutaman salmiakin kerralla. Sanoi, että isompi riski se matala oireineen on kun pari salmiakkia.

Joo oon lukenut myös et usein neuvolassakin vielä näin vinkataan. Täytyy jutella miten toimia
 
Pari viikkoa sitten ällötti lämpimät ruuat, söin vain leipää, jugurttia, hedelmiä yms. Nyt jo taas alkanut maistumaan ruoka.
Mitään himoja ei vielä ainakaan ole
 
Mullakin alkanut pikkuhiljaa lämmin ruoka taas maistumaan. Edelleen hajut ällöttää pahasti ja paistetut ruoat erityisesti.
Mulla on ruokahimoksi ilmestynyt nyt juusto! Käyn vähän väliä jääkaapilla hakemassa siivun juustoa:rolling:
 
Himotuksia viime päivinä mustikkakeitto, oliivit, suklaajäätelö, grahamlihapiirakat, paahtis ja päällä avokado-tonnikala-salaatti. Ällöttää todella vahvasti kana ja välillä on päiviä joilloin hajut on ihan järkkyjä!
 
Suolakurkut ei maistu, vaikka normaalisti menee. Niiden maku on jotenkin liian voimakas, tunkeva ja viipyvä :D

kaikki liha haisee rasvaiselle eltaantuneelle ja kuolleelle elukalle, se on kyllä ihan hirveä haju

mielelläni söisin vain tuoreita kasviksia ja hedelmiä, porkkanaraaste tunti sitten raastettuna ja kylmänä on :Heartred
 
Kaikki kirpee, hapokas ja suolanen maistuu. Salt&vinegar sipsipussi käsissä. Jos mä muutaman vaan…Kaikki lämmin kotiruoka alko uppoo heti isosti. Ruokiin lisään sitruunaa. Paistettu tomaatti on pop. Samoin uusimpina vesikrassi ja parsakaali. Suolaa ja sitruunaa, ni ahh. Makeitten mieliteko on jääny kokonaan pois. Paitsi aamusin syön vaniljavanukkaan. Joskus jotain raikasta jäätelöä. Ennen oikein suklaiset herkut on ollu niitä joita aina valitsen, mut nyt iha no no.

Ihan alusta loppu heti kahvi ja tee, joiden suurkuluttaja oon ollu. Ikävä aamukahveja, mutta kun ei uppoo, niin ei. Samoin kaurapuuro, suklaapalalla (1 kpl oikeesti), jäisiä marjoja päälle ja vaniljareajuustosta kruunu, saa aikaan yökkäilyn, siiis ajatuskin siitä. Vaikka ennen raskautta oli suuri herkku.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla alkuraskaudesta rv. 5-14 lähes kaikki ruoat olleet ällöttäviä ja joutunut oikein miettimään, mitä söis ettei tulis paha olo. Joku ruoka joka maistui edellisenä päivänä, ei välttämättä maistunut enää seuraavana. Myös milloin mitkäkin hajut ällöttää edelleen ja niin myös kahdessa aiemmassa raskaudessa. Tässä raskaudessa hampaidenpesu on ollut ällöttävää ja on edelleen, vaikka jo rv.16+2. Mitään himoja ei juurikaan vielä ole ollut.
 
Takaisin
Top