Inseminaatio/muut hoidot 2018

Teroluteista kauhee migreeni koko ajan, ja pitää aina miettiä et uskaltaako sumatriptaania aina ottaa siihen. Se vissiin vähissä määrin on ok esim raskauden aikana. Vaikken uskokaan että eka inssi onnistui, mut aina noita lääkkeitä miettii! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mut jos sumatriptaanin ottaa joka päivä niin se ei ehkä oo ”vähissä määrin”
Yh. En tiiä miten päin olis tän pään kanssa :Face Without Mouth:

Kiinnostuin myös hirveesti akupunktiosta ja haluaisin sitä kokeilla! Jos ootte käyneet niin ootteko ennen inssiä vai inssin jälkeen?

Tämäpä. Täällä kp9 ja jäätävä migreeni :Grimacing Face: Kaksi Migardia ja yksi limakalvon tuhoaja aka Burana 800. Inssin jälkeen kun tuli migreeni, niin menkathan siellä...

Akupunktiosta vissiin on hyötyä sekä ennen, että jälkeen. Ite en ole kokeillut, mutta kaikki lääkkeettömät vaihtoehdot tosiaan kiinnostelisi :Nerd Face:
 
Meillä ei tokakaan inssi tuottanut tulosta.

Tämä tuleva kierto on nyt lääkkeetön ja inssitön, kun tutkitaan polyyppiepäily. Mä niin toivon että sieltä tosiaan löytyy polyyppi joka voidaan poistaa! Olis niin hienoa, että selittämättömyydelle löytyiskin selitys, jonka voi vaan nipsasta pois!
 
Teroluteista kauhee migreeni koko ajan, ja pitää aina miettiä et uskaltaako sumatriptaania aina ottaa siihen. Se vissiin vähissä määrin on ok esim raskauden aikana. Vaikken uskokaan että eka inssi onnistui, mut aina noita lääkkeitä miettii! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mut jos sumatriptaanin ottaa joka päivä niin se ei ehkä oo ”vähissä määrin”
Yh. En tiiä miten päin olis tän pään kanssa :Face Without Mouth:

Kiinnostuin myös hirveesti akupunktiosta ja haluaisin sitä kokeilla! Jos ootte käyneet niin ootteko ennen inssiä vai inssin jälkeen?

Mä varmaan varuiksi soittaisin teratologiseen tietopalveluun, sieltä saa aina niin mahtavaa palvelua. Mä en itse enää muista mikä se ohjeistus oli aikoinaan sumatriptaaneista, kun en enää syö niitä. Esikoista yrittäessä ja odottaessa niitä mulla vielä oli, mutta raskaana ollessa krooninen migreeni helpottui niin paljon, etten muista tarvinneeni niitä ollenkaan. Toisaalta niiden tehokin itsellä ollut aika olematon.

Mut sympatiat täällä migreenikoille, itsellä letrot laukaisi tässä kierrossa migreeniputken mikä ei meinannut katketa sitten millään, helpotti nukkuessa ja alkoi aina seuraavana aamuna uudelleen. Ei oo ollut noin pahana aikaisemmissa kierroissa, mut kyllä joka kerta viimeiset kaksi letroa aiheuttaa jonkun tasoisen hedarin. Jos tää yli viikon putki meininki toistuu vielä seuraaavassakin letro kierrossa niin saavat kyllä keksiä mulle jotkut muut lääkkeet, ei riitä energiat tälläiseen kuukaudesta toiseen.

Mutta jos jotain hyvääkin, niin ovis nyt kuitenkin tuli, vähän viiveellä. Ja juilinnat kesti useamman päivän, ja fiilis on hirveen luottavainen tähän kiertoon.. saatiin talleteltua ja tää extra juilinta tuo mieleen meidän yhden plussa kierron, joten toivon parasta :Person With Folded Hands: seuraavan kierron ovis tod näk osuu viikonloppuun jos flo:n on luottaminen, joten se vähän masentaa, ellei kierto veny taas.. tuntuu ettei päästä ikinä eteneen kun jää inssit koko ajan välistä.

EDIT: lisätään nyt vielä että tosiaan dpo 3, piinailu fiiliksiä odotellessa :)
 
Meillä ei tokakaan inssi tuottanut tulosta.

Tämä tuleva kierto on nyt lääkkeetön ja inssitön, kun tutkitaan polyyppiepäily. Mä niin toivon että sieltä tosiaan löytyy polyyppi joka voidaan poistaa! Olis niin hienoa, että selittämättömyydelle löytyiskin selitys, jonka voi vaan nipsasta pois!

Sori jos olet jo selostanut asiaa jossain täällä mutta miten sulla alettiin epäilemään polyyppiä? Mulla lekuri oli kirjannut johonkin tietoihin epäilynsä mutta ei sanonut meille eikä myöskään näkynyt meille tiedoissa. Aukkarin tehnyt lääkäri lipsautti sitten tämän epäilyn kun jostain oli lukenut ja kohdusta tosiaan löytyi yli 1cm kokoinen ryökäle.
 
Sori jos olet jo selostanut asiaa jossain täällä mutta miten sulla alettiin epäilemään polyyppiä? Mulla lekuri oli kirjannut johonkin tietoihin epäilynsä mutta ei sanonut meille eikä myöskään näkynyt meille tiedoissa. Aukkarin tehnyt lääkäri lipsautti sitten tämän epäilyn kun jostain oli lukenut ja kohdusta tosiaan löytyi yli 1cm kokoinen ryökäle.
Se tuli ilmi tässä kierrossa folliultran yhteydessä, kun lääkäri kysyi, että onko mulle aiemmin kukaan sanonut että siellä on ehkä polyyppi. Ei ollut. Lääkäri totes, että se kannattaa sit tarkastaa ja poistaa ens kierrossa. Inssissä oli eri lääkäri, joka kaikin puolin tuntu suhtautuvan kaikkeen vähän sillee epäileväisesti ja vähätteli koko polyyppiä. Se tosi kauan sitä ultralaitetta pyöritteli ennen ku löys sen. (Eli ehkä sit ymmärrettävää et aiemmin ei oo löytyny?) Soitti sille aiemmalle lääkärille kuitenki sit ja juttelivat ja yhessä sit totesivat että hyvä se on tarkastaa ja poistaa. Oon tosi kiitollinen sille ekalle lääkärille joka sen bongas ja ohjeisti tutkimaan! :)
 
Mä en tiiä miten mun dpot lasketaan, kun maanantaina oli inssi ja olin sunnuntaina tehny vilkkuvan naaman digitestiin. Ja sillon oli myös irrotuspiikki. En kokenut tarpeelliseksi maanantaina inssipäivänä tehdä enää edes ovistestiä..
Mutta rinnat on sivuilta kipeät, valkovuotoa oikean hulahtelee ja eilen itketti padelpelissä kun ei onnistunut ja katselin mun iskää. Eli ei normaalia itkuherkkyyttä:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mut nämä pistän hyvin vahvasti terolutin piikkiin… toki en edes tiedä mitä ”raskausoireita” edes odottelenkaan, kun koskaan en oo raskaana ollut.

toivottavasti siska sun juilinnat kertoo vaan hyvää:Thumbs Up Sign:
 
Tänään oli täällä jännä päivä, ensimmäinen inseminaatio, pysyvä hymynaama aamulla testiin ja ovulaatio oli tapahtunut jo päivällä kun käynti oli. Toivottavasti siellä oltiin vielä vastaanottavaisia, eikä olisi myöhässä ja tulisi toiveille vastetta. Meillä nyt kaksi vuotta tullut täyteen "yritystä" ja selittämättömiä ollaan. En ole juurikaan täällä kirjotellut, mutta seurannut kyllä aktiivisesti foorumia.
 
Täällä kp11 ja toinen aamu vilkkuvaa hymynaamaa. Auto hajosi ja on ainakin huomisen pajalla. Sano mun sanoneen et huomenna kuitenkin tulee se pysyvä hymynaama ja sit pitää aamulla meuhkaa jollain taksilla Tilkkaan :rolling: Mies oli jo satavarma, että niin tulee käymään. Jos nyt vielä pidättelis niin kauan että sais sen auton takas :folded:
 
Hehee, taksilla inssiin olis kyl jotenki hauska :D mihis on matka? No lasta tekemään :Eyes:

Mä sain ny perjantaille ajan sinne aukkariin! Kutsun sitä aukkariks ku kuvittelen että on sama toimenpide, mutta rehellisesti en ihan satavarma oo onko sama! Keittosuolaliuoksesta mulle kokoajan puhutaan, eikä kai niitä montaa erilaista sellasta tutkimusta oo? :D
 
Mulla vielä viikko siihen et saa testata ja oon yrittänyt pitää itseni kiireisenä :rolling: Mutta kyllähän ne ajatukset silti taka-alalla on.
 
Mulla oli ultra ja siellä möllöttikin jo kaksi hyväkokoista follia. Oikealla isompi ja vasemmalla hieman pienempi. Riski kaksoisraskauteen on, mutta todennäköisintä että tuo oikealla puolella oleva sieltä irtoaa. Limakalvo oli hyvä 9mm. Tänään siis kp 10 (yleensä mulla on tosiaan ovis vasta siellä kp 17-19). Olin yllättynyt, että letrot toimi minulla noin hyvin, eli aikaistivat ovista kuten toivottiin. Mutta oletin että follien kokojen perusteella ovis varmaankin osuu viikonloppuun ja lääkäri tämän tyrmäsi heti "ei missään nimessä, inseminaatio tänään tai huomenna". Oho! Olin aivan varautunut siihen, että ei tulla pääsemään inssiin tai sitten hyvällä lykyllä se menisi ensi viikon alkuun. Nopeat ohjeistukset siinä sitten Pregnylin käytöstä, ruisku ja neulat kouraan ja kotiin pistämään. Äkkiä soitto miehelle, että huomenna raivaa tilaa työkalenteriin aamusta. Eli inseminaatio onkin nyt sitten jo huomenna. Jännittää!

Meillä on viimeisimmästä peiton heilutteusta nyt jo aikaa, unohdin kysyä että olisiko hyvä että viimeisimmästä siemensyöksystä olisi 1pv vai haittaako että on useampi päivä.. Taitaa olla n.1,5 viikkoa. Mutta no päätettiin, että kai se on vaan parempi säästellä huomiselle ja toivotaan, että tulee hyvä näyte, vaikka on nyt hyvin hautunutta. :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Täytyy tulla tällekin puolelle jakamaan järkytys...

Tänään eka inseminaatio aamupäivällä ja lääkäri kertoi, että valitettavasti siemennesteen laatu oli heikko ja todennäköisyys tulla raskaaksi tästä kierrosta on hyvin pieni. :loudlycrying: Siinähän oli käynyt nyt sitten niin, että ensimmäisen loistonäytteen jälkeen siittiömäärä oli romahtanut radikaalisti. Ensimmäisessä näytteessä siittiöitä oli 58 miljoonaa, nyt vain 7 miljoonaa... :Weary Cat Face::disappointed-face: Lääkäri kyllä selitti, että näissä määrissä voi olla suurtakin vaihtelua, mutta oli toki hänkin hieman hämillään, että miksi näin suuri ero kahden näytteen välillä. Vielä ongelmallisempi asia oli kuitenkin valkosolujen määrän lisääntyminen. Ensimmäisessä näytteessä niitä oli 3 miljoonaa (ei saisi olla mielellään edes yli 1 milj.) Mutta silloin vielä todettiin, että tuolla tuskin hedelmällisyyteen on vaikutusta. Mieheltä ohjelmoitiin kaikki sukupuolitautitestit sekä virtsanäyte. Ne oli kaikki puhtaat. Tämän päivän näytteessä valkosolujen määrä oli 9 miljoonaa ja lääkäri sanoi, että sillä kyllä on jo vaikutusta hedelmöityskykyyn. Eli se voi hyvinkin olla yksi syy, miksi meillä on ollut välissä pitkä aika ilman tärppiä. Pesun jälkeen siittiöitä jäi tuosta 7 miljoonasta vaivaiset 0,5 miljoonaa.. :side_tear: Tehtiin silti inseminaatio ja se oli täysin kivuton ja helppo toimenpide. Mutta.. Tuskinpa tästä nyt sitten raskautta alkaa. :disappointed-face: Vaikka ei se täysi mahdottomuus ole, muuten kai inssiä ei olisi tehty.. Kyselin, että mistä valkosolujen lisääntynyt määrä voisi johtua ja kuulemma eturauhasen krooninen tulehdus voisi olla selittävä tekijä. Heillä on ensi viikolla joku palaveri lääkäreiden kanssa ja hän konsultoi sitten urologia, että mitä tutkimuksia miehelleni suosittaisi. Lääkäri kertoi tämän päivän käynnillä, että jos tutkimuksista selviää jokin hoidettavissa oleva asia, niin todennäköisesti inseminaatioillakin on mahdollisuus onnistua. Mutta jos ei, tai siittiöiden määrä sekä siemennesteen laatu jää toistekin noin heikoksi, niin se olisi sitten IVF.

Että niin vaan hetkessä kaikki voi taas kääntyä päälaelleen.
 
Täytyy tulla tällekin puolelle jakamaan järkytys...

Tänään eka inseminaatio aamupäivällä ja lääkäri kertoi, että valitettavasti siemennesteen laatu oli heikko ja todennäköisyys tulla raskaaksi tästä kierrosta on hyvin pieni. :loudlycrying: Siinähän oli käynyt nyt sitten niin, että ensimmäisen loistonäytteen jälkeen siittiömäärä oli romahtanut radikaalisti. Ensimmäisessä näytteessä siittiöitä oli 58 miljoonaa, nyt vain 7 miljoonaa... :Weary Cat Face::disappointed-face: Lääkäri kyllä selitti, että näissä määrissä voi olla suurtakin vaihtelua, mutta oli toki hänkin hieman hämillään, että miksi näin suuri ero kahden näytteen välillä. Vielä ongelmallisempi asia oli kuitenkin valkosolujen määrän lisääntyminen. Ensimmäisessä näytteessä niitä oli 3 miljoonaa (ei saisi olla mielellään edes yli 1 milj.) Mutta silloin vielä todettiin, että tuolla tuskin hedelmällisyyteen on vaikutusta. Mieheltä ohjelmoitiin kaikki sukupuolitautitestit sekä virtsanäyte. Ne oli kaikki puhtaat. Tämän päivän näytteessä valkosolujen määrä oli 9 miljoonaa ja lääkäri sanoi, että sillä kyllä on jo vaikutusta hedelmöityskykyyn. Eli se voi hyvinkin olla yksi syy, miksi meillä on ollut välissä pitkä aika ilman tärppiä. Pesun jälkeen siittiöitä jäi tuosta 7 miljoonasta vaivaiset 0,5 miljoonaa.. :side_tear: Tehtiin silti inseminaatio ja se oli täysin kivuton ja helppo toimenpide. Mutta.. Tuskinpa tästä nyt sitten raskautta alkaa. :disappointed-face: Vaikka ei se täysi mahdottomuus ole, muuten kai inssiä ei olisi tehty.. Kyselin, että mistä valkosolujen lisääntynyt määrä voisi johtua ja kuulemma eturauhasen krooninen tulehdus voisi olla selittävä tekijä. Heillä on ensi viikolla joku palaveri lääkäreiden kanssa ja hän konsultoi sitten urologia, että mitä tutkimuksia miehelleni suosittaisi. Lääkäri kertoi tämän päivän käynnillä, että jos tutkimuksista selviää jokin hoidettavissa oleva asia, niin todennäköisesti inseminaatioillakin on mahdollisuus onnistua. Mutta jos ei, tai siittiöiden määrä sekä siemennesteen laatu jää toistekin noin heikoksi, niin se olisi sitten IVF.

Että niin vaan hetkessä kaikki voi taas kääntyä päälaelleen.

Voi harmi! Meillä myös oli tosiaan tässä kierrossa kökkö siemennestetilanne. Viimeksi jäi pesun jälkeen 18milj ja nyt 2,4milj. Miehelle määrättiin kivesten ultraääni koska myös alkututkimuksissa oli kahdella kertaa todella paljon vaihtelua.

Yksihän siihen onnistumiseen kuitenkin lopulta tarvitaan, eli toivoa kannattaa joka tapauksessa vaikka asia harmittaakin :folded:
 
Voi Indi, harmi että oli tuollainen siemennesteyllätys :sad001 meillä kans oli miehellä aiemmin hyvä määrä siittiöitä, mut sit inssissä oli molemmilla kahdella kerralla enää n. 10-15milj/ml ja sit pesun jälkeen oli eteenpäin liikkuvia ekalla kerralla 0,6milj/ml ja tokalla olikohan 1,1milj/ml. Kummastakaan ei tullu toivottua tulosta. Mut aina on toivoa kun sinne kuitenkin vipeltäjät suihkautetaan just oikeeseen aikaan ja oikeeseen paikkaan :red-heart: toivotaan kovasti että silti onnistais!

Mulla oli tänään se keittosuolaliuostutkimus polyypin metsästykseen (joka ei ollu aukkari kuitenkaan, oon ihan pihalla näistä selkeesti!). Piti kolme kertaa tuikata pilli sisään ja ruiskutella keittosuolaliuokset ennen kuin lääkäri löysi sen, mutta kyl vaan sieltä sellanen joku sentin kokonen polyyppi löyty. Onneks tällä kertaa meni se pilli ongelmitta sisään, kun kolme kertaa tarvi se tuikata - ai kamala jos olis kolme kertaa tarvinu kestää se kiinni nappasu! Tämä oli sama lääkäri kuin se, joka viimeks joutu nappasta kiinni. Eli tuurista tosiaan taitaa olla kiinni se, meneekö sisään vai ei. Oli kuulemma niin hankalassa paikassa se polyyppi, että oli vaikea löytää. Totesin siihen, että ei sit ehkä ihme, ettei oo aiemmin löytyny!

Nyt jää inssit tauolle siihen asti että tulee kutsu tähystykseen. Kuulemma menee ehkä parisen kuukautta. Mutta pyysin lähetteen siihen progesteronitestiin tähän kiertoon, niin saadaan ainakin se selville. :)
 
Mulla testipäivä vasta keskiviikkona mut uskaltaisinkohan testata jo maanantaina :Grinning Face With Smiling Eyes: ovitrellestä sillon kumminkin jo 15 päivää ja inssistäkin 14 päivää. Usko raskautumiseen on kyllä 0%, mutta sais rupee valmistautumaan sitte jo henkisesti ivfään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mulla testipäivä vasta keskiviikkona mut uskaltaisinkohan testata jo maanantaina :Grinning Face With Smiling Eyes: ovitrellestä sillon kumminkin jo 15 päivää ja inssistäkin 14 päivää. Usko raskautumiseen on kyllä 0%, mutta sais rupee valmistautumaan sitte jo henkisesti ivfään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Kuulostaa kyllä hyvältä! Miten pitkä luteaali sulla normaalisti on? Mä olisin jo juhlimassa raskautta 14 päivällä :tears:
 
Kuulostaa kyllä hyvältä! Miten pitkä luteaali sulla normaalisti on? Mä olisin jo juhlimassa raskautta 14 päivällä :tears:

12-14 päivää on varmaan ollut luteaali. En oo kiinnittäny siihen oikeestaan ihan hirveesti huomiota, enkä edes testailekkaan ikinä. Viimekskin ku menkat oli 9 päivää myöhässä ni sit vasta testasin :rolling:
Ehkä teen maanantaina jo, niin vois vaikka lopettaa terolutit. T. Synkkyyden vesissä
 
Keskustelu puolison kanssa:

Minä: Kato, ne siirsi sitten sitä (tehyn) lakkoa eteenpäin. No nyt jos saadaan ylipäätään meidän työpisteessä lakkoilla, niin päästään sitten inssiin helpommin, mikäli se ovis osuu arkeen.
Puoliso: Niin niin, hyvä hyvä, mutta kuka ne inssit labroineen sitten tekee?
Minä: Ei helvetti, niin joo.. :loudlycrying:


Villejä veikkauksia meneekö seuraavakin mahdollinen inssi sitten ohi vai kykeneekö ne lääkärit ilman hoitajia ja labraväkeä (sillä oletuksella että ovat tehyläisiä/superilaisia) siihen hommaan :Grimacing Face: ei sillä, tod näk osuu viikonloppuun ovis, että voi olla omalta kohdalta ihan turha pohdinto.
 
Takaisin
Top