Raskaaksi 2021

Teinpä huvikseni vielä tänään aamupissasta ovistestin, ja tuli varmaan vahvin ovisplussa, jonka olen ikinä saanut. :) En ollut aiemmin testaillutkaan aamuisin, kun ohjeen mukaan testi pitäisi tehdä kello 10 jälkeen, mutta näköjään onnistuu näinkin.

Tallettelutkin onnistuivat lopulta, joten nyt ei muuta kuin piinapäiviä kohti! Beaming Face With Smiling Eyes
 

Liitteet

  • 20211028_074415.jpg
    20211028_074415.jpg
    2.7 MB · Katsottu: 81
Phuuh. Piti pitää parin kierron verran taukoa täältä kun jotenki vaan alko ressaamaan koko raskautuminen aiheena ja oli jotenki liikaa kaikkea muutaki menossa. Nyt kuitenkin sen verran jännät hetket menossa, että pakko päästä höpiseen jonnekki ees :D

Tänään kp 36/32, eli menkat on virallisesti myöhässä kolmatta päivää. Ovulaatiota en oo tästä kierrosta ees tikuttanu ku seki jotenki ressas, joten ei oo tärppipäivistä nyt mitään tietoa mutta iäääääääägh! Nännit on ihan sikakipeät, koko ajan väsyttää ja oonki nukkunu useampana päivänä lähes 3 tunnin päikkäreitä ihan vahingossa. Koko ajan on vähän sellanen olo, että kohta alkais menkat, mutta ei näy ei kuulu! Huomenna ehkä uskaltaudun jo tekemään testin, jos ei tämän päivän tai ens yön aikana ala vuoto.

Jännittää.
 
Phuuh. Piti pitää parin kierron verran taukoa täältä kun jotenki vaan alko ressaamaan koko raskautuminen aiheena ja oli jotenki liikaa kaikkea muutaki menossa. Nyt kuitenkin sen verran jännät hetket menossa, että pakko päästä höpiseen jonnekki ees :D

Tänään kp 36/32, eli menkat on virallisesti myöhässä kolmatta päivää. Ovulaatiota en oo tästä kierrosta ees tikuttanu ku seki jotenki ressas, joten ei oo tärppipäivistä nyt mitään tietoa mutta iäääääääägh! Nännit on ihan sikakipeät, koko ajan väsyttää ja oonki nukkunu useampana päivänä lähes 3 tunnin päikkäreitä ihan vahingossa. Koko ajan on vähän sellanen olo, että kohta alkais menkat, mutta ei näy ei kuulu! Huomenna ehkä uskaltaudun jo tekemään testin, jos ei tämän päivän tai ens yön aikana ala vuoto.

Jännittää.

Onpa todella lupaavat oireet! Minulla selvin raskausoire ekassa raskaudessa oli hirveä väsymys.
 
Pilkoin eilen sipulia ja nenä ja silmät vuos vissiin 2 tuntia sen jälkeen. Aukes nenä niin hyvin et haistoin mausteetki ihan eri tavalla :D nyt tänäänki tuntunu ihmeen hyvin hajutCat With Tears Of Joy
Nännit tuntuu ihan tooooosi vähän herkiltä!
Kp25 menossa
 
Kirjoitanpa tännekin!
Ihan keltanokka ja vasta-alkaja olen, yk 1 menossa.
Ikää 28 -vuotta ja pitkä tausta hormonaalisesta ehkäisystä joka reilu kk sitten lopetettu. Nyt yhdet luomumenkat takana. Ihana lukea teidän muiden yrityksestä ja onnistumisesta. Ja suruksi myös epäonnistumisista. Tuun kans tähän joukkoon kertoilemaan meidän yrityksistä ja ihmettelemään ja piinailemaan omia tuntemuksia.

Ovis tuntemukset on ollu jo pari päivää ihan valtavat. Testiin ei oo vaan vielä o+ tullut... se clearbluenkin dual hymynaama vaan jaksoi vilkkua 9 päivää. Nyt vielä tikutan rfsu ovistesteillä, katsotaan... ainakin viiva oli vahvistumaan päin. Nyt toki jo kp 16. Anguished Face Tuo eka kierto ilman pillereitä kesti vaan 22 pv. Onko muilla kokemusta kierron tasaantumisesta cerazettejen jäljiltä?
 
Pilkoin eilen sipulia ja nenä ja silmät vuos vissiin 2 tuntia sen jälkeen. Aukes nenä niin hyvin et haistoin mausteetki ihan eri tavalla :D nyt tänäänki tuntunu ihmeen hyvin hajutCat With Tears Of Joy
Nännit tuntuu ihan tooooosi vähän herkiltä!
Kp25 menossa
Outoja makujaki maistelen suussaniCat With Tears Of Joy
 
Kaipaan hieman apuja nyt vähän erikoiseen tilanteeseen.
Yritystä takana nyt vuosi. Yhtään tärppiä ei ole käynyt ja varmaan johtuu siitä, että seksiä on liian harvoin. Kävin muissa asioissa lääkärissä ja tuli tämä yritys puheeksi. Hän sanoi, että voisi jo kirjoittaa lähetteen lapsettomuuspoliklinikalle. Juttelin asiasta miehen kanssa ja hän totesi, että seksiä pitäisi olla enemmän. Niin pitäisikin, mutta hän tässä on se haluttomampi osapuoli. Kovaa stressiä muuten, niin ei kuulemma kiinnosta. Mainitsin myös, että seksiä varmaan on väärään aikaan. Hän kauhistui siitä, ettei ovulaation ajankohtaa voi tarkalleen tietää ja miten "paljon" seksiä oikein pitäisi harrastaa. Ahdistui silminnähden ajatuksesta vaikka välillä onkin kysellyt, että milloin ovulaatio on.
Oli sitä mieltä, että eikö voida jatkaa näin että tulee jos on tullakseen. Eikä ymmärtänyt myöskään sitä että miksi en jaksa odottaa toista vuotta. "nuorihan vielä olet"

Itse olen tästä aivan hajalla. Haluaisin lapsen enemmän kuin mitään muuta. Hän ei vain ymmärrä sitä. Mitä ihmettä teen? En halua todellakaan painostaa, siksi aiheesta ei juuri koskaan meillä puhuta.
En haluaisi erotakkaan, mutta tämä asia painaa mieltäni todella paljon enkä enää pysty olemaan tämmöisessä löysässä hirressä, jossa kuukaudesta toiseen petyn, kun tärppiä ei näy. Tuntuu että olen tässä lapsiasiassa aivan yksin, vaikka meidän pitäisi olla toistemme tukena.

En voi puhua asiasta kenellekään, joten avaudun nyt täällä. Mitä te tekisitte?
 
Pilkoin eilen sipulia ja nenä ja silmät vuos vissiin 2 tuntia sen jälkeen. Aukes nenä niin hyvin et haistoin mausteetki ihan eri tavalla :D nyt tänäänki tuntunu ihmeen hyvin hajutCat With Tears Of Joy
Nännit tuntuu ihan tooooosi vähän herkiltä!
Kp25 menossa

Mulla myös tuo maustehajut etoneet, tiedä sitten mistä johtuuBeaming Face With Smiling Eyes. Ja kp23 / dpo 6.
 
Vauu miten lupaavia oireita @Harmaja sekä @kirahvi36 Beating Heart Toivotaan että viittaavat juuri siihen mitä eniten täällä toivotaan!

Vierailija: kurja tuo tilanne, toivottavasti pystyisitte vielä uudestaan juttelemaan kumppanisi kanssa, yhteinen prosessihan tämä on ja tuo varmasti turhauttaa kun toinen ei tunnu ottavan tosissaan :sad001 tiedän miltä tuntuu näin vuoden yrityksen jälkeen kun tärppi ei kuulukaan, vuosi on valtavan pitkä aika yrittää, tuntuu että päivätkin tuntuvat välillä viikoilta.. en valitettavasti osa kertoa vinkkejä mitä tilanteessa tekisit muutakuin että yrittäisitte vielä jutella :sad001 Tsemppiä stressaavaan tilanteeseesi Blue Heart

Täällä kp2 ja ensi kuussa tulee vuosi yritystä täyteen. Tuntuu taas synkkä syksy tulevan mielen päälle ihan liikaa :sad001 onneksi täältä noustaan niin kuin joka muukin kuukausi!
 
Vaikka ovis on tietysti yrityksen kannalta hyvä asia, niin kylläpä nämä ovisoireet ovat ikäviä. :sad001 Tärinäkipua, alavatsaa juilii ja muutenkin tosi epämukava olo.

Vierailija: Miten hyvin pystyt itse tekemään aloitteen seksiin? Eli jos itse tiedät, että nyt olisi sopiva ajankohta, saatko miehen houkuteltua hommaan mukaan? Siis tietysti kertomatta, että tiedät ovulaation olevan ovella, jos se kerran miestä stressaa. Me ei olla myöskään kovin aktiivisia, mutta pidän huolen, että ne vähän kerrat ovat sitten mahdollisimman hyvään aikaan. Ei sitä seksiä onneksi tarvitse kovin usein olla, jos vain ajoitus on kohdallaan. :) Ja ovulaation ajankohdan saa kyllä helposti selville ovistesteillä.
 
Vaikka ovis on tietysti yrityksen kannalta hyvä asia, niin kylläpä nämä ovisoireet ovat ikäviä. :sad001 Tärinäkipua, alavatsaa juilii ja muutenkin tosi epämukava olo.

Vierailija: Miten hyvin pystyt itse tekemään aloitteen seksiin? Eli jos itse tiedät, että nyt olisi sopiva ajankohta, saatko miehen houkuteltua hommaan mukaan? Siis tietysti kertomatta, että tiedät ovulaation olevan ovella, jos se kerran miestä stressaa. Me ei olla myöskään kovin aktiivisia, mutta pidän huolen, että ne vähän kerrat ovat sitten mahdollisimman hyvään aikaan. Ei sitä seksiä onneksi tarvitse kovin usein olla, jos vain ajoitus on kohdallaan. :) Ja ovulaation ajankohdan saa kyllä helposti selville ovistesteillä.
Mulla oli vähän sama tyyli, että olin ehkä enemmän itse aloitteen tekijänä aina oviksen aikaan muutamana päivänä mutta jätin ovulaation mainitsematta. Miehelle se oli helpompi niin :) Toki muulloinkin mutta myös silloin.
 
Tervetuloa mukaan Jossu!

Ja vierailijan tilanteessa komppaan edellisiä, että voisitko kokeilla itse olla aktiivinen oviksen aikoihin. Ne harvemmatkin kerrat hyvin ajoitettuna voi riittää.
 
Kaipaan hieman apuja nyt vähän erikoiseen tilanteeseen.
Yritystä takana nyt vuosi. Yhtään tärppiä ei ole käynyt ja varmaan johtuu siitä, että seksiä on liian harvoin. Kävin muissa asioissa lääkärissä ja tuli tämä yritys puheeksi. Hän sanoi, että voisi jo kirjoittaa lähetteen lapsettomuuspoliklinikalle. Juttelin asiasta miehen kanssa ja hän totesi, että seksiä pitäisi olla enemmän. Niin pitäisikin, mutta hän tässä on se haluttomampi osapuoli. Kovaa stressiä muuten, niin ei kuulemma kiinnosta. Mainitsin myös, että seksiä varmaan on väärään aikaan. Hän kauhistui siitä, ettei ovulaation ajankohtaa voi tarkalleen tietää ja miten "paljon" seksiä oikein pitäisi harrastaa. Ahdistui silminnähden ajatuksesta vaikka välillä onkin kysellyt, että milloin ovulaatio on.
Oli sitä mieltä, että eikö voida jatkaa näin että tulee jos on tullakseen. Eikä ymmärtänyt myöskään sitä että miksi en jaksa odottaa toista vuotta. "nuorihan vielä olet"

Itse olen tästä aivan hajalla. Haluaisin lapsen enemmän kuin mitään muuta. Hän ei vain ymmärrä sitä. Mitä ihmettä teen? En halua todellakaan painostaa, siksi aiheesta ei juuri koskaan meillä puhuta.
En haluaisi erotakkaan, mutta tämä asia painaa mieltäni todella paljon enkä enää pysty olemaan tämmöisessä löysässä hirressä, jossa kuukaudesta toiseen petyn, kun tärppiä ei näy. Tuntuu että olen tässä lapsiasiassa aivan yksin, vaikka meidän pitäisi olla toistemme tukena.

En voi puhua asiasta kenellekään, joten avaudun nyt täällä. Mitä te tekisitte?
Jutelkaa miehen kanssa miten hän haluaisi että seksiä olisi. Jos tikutat ovista niin silloin ne "pakolliset" kerrat ois vaan pari kolme eikä niistä ehkä tulis paineita niin kovin. Oisko joku yhteinen juttu miten voisitte päivän aikana esim herätellä himoja, lähettää tuhmia viestejä vaikka ja virittää tunnelmaa? Niin ettei mies ahistus kun vaan hänelle ilmotettas että tänään on pakko? Meillä mies tykkää että pitkin päivää on pikku flirttiä/viestejä joku valmistaa iltaa varten :) hän myös esikoista yrittäessä ahistui kun seksiä oli ns pakko olla koko ajan. Toki meilläkin meni lähes 1,5v ennenku tulin raskaaksi mut se että kerron millon ovis on, helpottaa nyt tässä yrityksessä :) tsemppiä kovasti :Heartred mut koen et avoimuus on tärkein asia ja kysy vaan rohkeesti mieheltä että miten hän haluis asian kohdata :)
 
Kaipaan hieman apuja nyt vähän erikoiseen tilanteeseen.
Yritystä takana nyt vuosi. Yhtään tärppiä ei ole käynyt ja varmaan johtuu siitä, että seksiä on liian harvoin. Kävin muissa asioissa lääkärissä ja tuli tämä yritys puheeksi. Hän sanoi, että voisi jo kirjoittaa lähetteen lapsettomuuspoliklinikalle. Juttelin asiasta miehen kanssa ja hän totesi, että seksiä pitäisi olla enemmän. Niin pitäisikin, mutta hän tässä on se haluttomampi osapuoli. Kovaa stressiä muuten, niin ei kuulemma kiinnosta. Mainitsin myös, että seksiä varmaan on väärään aikaan. Hän kauhistui siitä, ettei ovulaation ajankohtaa voi tarkalleen tietää ja miten "paljon" seksiä oikein pitäisi harrastaa. Ahdistui silminnähden ajatuksesta vaikka välillä onkin kysellyt, että milloin ovulaatio on.
Oli sitä mieltä, että eikö voida jatkaa näin että tulee jos on tullakseen. Eikä ymmärtänyt myöskään sitä että miksi en jaksa odottaa toista vuotta. "nuorihan vielä olet"

Itse olen tästä aivan hajalla. Haluaisin lapsen enemmän kuin mitään muuta. Hän ei vain ymmärrä sitä. Mitä ihmettä teen? En halua todellakaan painostaa, siksi aiheesta ei juuri koskaan meillä puhuta.
En haluaisi erotakkaan, mutta tämä asia painaa mieltäni todella paljon enkä enää pysty olemaan tämmöisessä löysässä hirressä, jossa kuukaudesta toiseen petyn, kun tärppiä ei näy. Tuntuu että olen tässä lapsiasiassa aivan yksin, vaikka meidän pitäisi olla toistemme tukena.

En voi puhua asiasta kenellekään, joten avaudun nyt täällä. Mitä te tekisitte?

Varmasti raskas tilanne. Voisiko muumimuki menetelmä olla vaihtoehto? Oon kuullut että jotkut on erottanut seksin ja yrittämisen ton avulla ni on ollut vähemmän paineita ja kokenut toimivaksi.
 
Mä täältä taas huutelen malttamattomana, mutta mikä dpo on oikeasti järkevintä testata? Mulla ois nyt tasan 6 päivää menkkojen oletettuun alkuun, mutta en jaksa uskoa että vielä näkyisi viivan paikkaakaan predictor earlyllä (6,5mIu). Nyt siis dpo7.
 
Mä täältä taas huutelen malttamattomana, mutta mikä dpo on oikeasti järkevintä testata? Mulla ois nyt tasan 6 päivää menkkojen oletettuun alkuun, mutta en jaksa uskoa että vielä näkyisi viivan paikkaakaan predictor earlyllä (6,5mIu). Nyt siis dpo7.
Kiinnittyminen voi tapahtua dpo 6-12 välillä. Yleisin ajankohta taitaa olla dpo 6 tienoilla (korjatkaa jos oon väärässä), niin siitä muutaman päivän jälkeen vois alkaa herkässä näkyä. Suosittelen odottamaan dpo 10 tienoille (tosin itsehän en siihen koskaan pystynyt Beaming Face With Smiling Eyes ja plussasin dpo 9).

Tsemppiä piinapäiviin ja toivottavasti saat haluamasi tuloksen :)
 
Mä täältä taas huutelen malttamattomana, mutta mikä dpo on oikeasti järkevintä testata? Mulla ois nyt tasan 6 päivää menkkojen oletettuun alkuun, mutta en jaksa uskoa että vielä näkyisi viivan paikkaakaan predictor earlyllä (6,5mIu). Nyt siis dpo7.

Täältä voi katsoa tilastoja, kuinka monta prosenttia raskaana olevista naisista saa positiivisen raskaustestituloksen milläkin dpo:lla. Itse testaan dpo10, koska se on tuon tilaston mukaan se päivä, kun suurin osa (66%) saa jo plussan. Dpo9 yli puolet saa vielä negan, vaikka ovatkin siis raskaana. Olen myös malttamaton, mutta negatestejä on myös ikävä tuijotella.
 
Kiinnittyminen voi tapahtua dpo 6-12 välillä. Yleisin ajankohta taitaa olla dpo 6 tienoilla (korjatkaa jos oon väärässä), niin siitä muutaman päivän jälkeen vois alkaa herkässä näkyä. Suosittelen odottamaan dpo 10 tienoille (tosin itsehän en siihen koskaan pystynyt Beaming Face With Smiling Eyes ja plussasin dpo 9).

Tsemppiä piinapäiviin ja toivottavasti saat haluamasi tuloksen :)

Kiitos :-D

mä luulen myös etten pysty koska olen ihan himotestaaja ja nämä oireet on olleet tosi omituisia, jatkuvaa painontunnetta, nippailuja, pieniä repäisykipuja ja aavistuksen rintojen arkuutta. Turvotustakin, mutta sitä nyt on aina :-D

Postissa pitäis tulla herkkiä halpisliuskoja tänään useampi kipale, niin taidan niitä kuluttaa ennen predictoreita ja cb:ta Beaming Face With Smiling EyesBeaming Face With Smiling Eyes.

Osaako joku muuten vastata tai onko kokemusta piinapäivien valkovuodosta? Itellä nyt valkovuoto vähän lisääntynyt, että onko ihan normi. Siis tässä kohtaa kiertoa.
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos :-D

mä luulen myös etten pysty koska olen ihan himotestaaja ja nämä oireet on olleet tosi omituisia, jatkuvaa painontunnetta, nippailuja, pieniä repäisykipuja ja aavistuksen rintojen arkuutta. Turvotustakin, mutta sitä nyt on aina :-D

Postissa pitäis tulla herkkiä halpisliuskoja tänään useampi kipale, niin taidan niitä kuluttaa ennen predictoreita ja cb:ta Beaming Face With Smiling EyesBeaming Face With Smiling Eyes.

Osaako joku muuten vastata tai onko kokemusta piinapäivien valkovuodosta? Itellä nyt valkovuoto vähän lisääntynyt, että onko ihan normi. Siis tässä kohtaa kiertoa.
Mie huomasin eilen vähän lisääntynyttä valkovuotoa!
Dpo 12 tänään
 
Takaisin
Top