Letrozolin käyttäjiä?

Kizu kuulostaa tutulle.. vuotoa ennustava pääkipukin on muttei vuotoa vielä, eikä edes tiputtelua. Ovis ollut oletettavasti kp19, nyt kp35 menossa. Menkkoja edeltävät poltteet oli viikonloppuna mutta nekin hävinnyt.. kp12 ultrassa oli "johtofollikkeli" n 12 mm eikä lääkärin mukaan ole tarvetta enää ultrata jatkossa..
Oon huomannu ite että oon ollu ihan tosi itkuinen ja koen jotain huonoa omaatuntoa ja itseinhoa itseäni,kehoani ja ajatuksiani kohtaan..
 
Täällä alkoi kp 1 järkyttävän pääkivun/migreenin saattelemana, eikä varmaan tätä pääkipua edesauta kauhean jännittyneet niska-hartialihakset..
Lauantaina alkakoon letrokierros nro2
 
Täällä ei vieläkään vuotoa. Kaikki tutut pms oireet kyllä löytäneet paikalle. Kp 30/26.
Oletko tehnyt uutta raskaustestiä?
Tai eikö ole mahdollista käyttää terolutia kierron käynnistämiseen?
Tuo on kyllä niin turhauttavaa kun odottaa uutta kiertoa ja sitä ei ala kuulumaan..
 
Oletko tehnyt uutta raskaustestiä?
Tai eikö ole mahdollista käyttää terolutia kierron käynnistämiseen?
Tuo on kyllä niin turhauttavaa kun odottaa uutta kiertoa ja sitä ei ala kuulumaan..

En oo tehnyt uutta testiä. Eilen oli taas kovat kivut ja olin 100 varma että aamu valkenee vuodoin. Vaan eipä näy mitään. Teen varmaankin huomen aamulla testin.

Esikoista yrittäessä oli clomifem ja terolut käytössä... Nyt vain letrotzol. Mitä ihmettelin kyllä. Kun on pcos ja endo. Todistetusti vain oikea munasarja on auki.
 
Heippa! Oon ihan uusi täällä. Menkat on alkamassa ihan just tänään tai huomenna. Letrot odottaa kaapissa. Jännittää ihan hirveesti mitä tuleman pitää. Oon tosi paha migreenikko ja lääkkeen sivuoireet jännittää ihan hirveesti, koska aika useasta lääkkeestä sivuoireita saan. Ahdistaa myös et tuleeko tästäkään mitään… mieli on alhaalla, meillä ei mitään muuta syytä lapsettomuuteen oo kuin se, että mä en välttämättä aina ovuloi ja mulla oli tosi paljon munarakkuloita. Kohta 1,5 vuotta yritetty, ja tässä kuussa oli tosi hyvä fiilis kun sain tosi vahvan ovisplussan mut ei taaskaan tärpännyt…☹️
 
Minäkin liityn tänne, kun ensimmäinen letrokierto menossa. Pikainen "esittäytyminen" alkuun.
Eli toisen yritystä takana nyt noin 1v 6kk , ja kolme km tässä välissä. Ensikäynti lapsettomuuspolille oli vähän yli kuukausi sitten.

Nyt menossa kp10, joten tän kierron letrot jo syöty. Tänään oli ultra, jossa todettiin että toivottu johtofolliikkeli kasvaa, mutta kohdun limakalvo vain 3,8mm. Maanantaina uusinta ultra, ja toivotaan että olisi paksuuntunut tarpeeksi siihen mennessä. Jos ei, niin ilmeisesti pistoshoidot on seuraava vaihtoehto.
 
En oo tehnyt uutta testiä. Eilen oli taas kovat kivut ja olin 100 varma että aamu valkenee vuodoin. Vaan eipä näy mitään. Teen varmaankin huomen aamulla testin.

Esikoista yrittäessä oli clomifem ja terolut käytössä... Nyt vain letrotzol. Mitä ihmettelin kyllä. Kun on pcos ja endo. Todistetusti vain oikea munasarja on auki.

No terolutiahan ei periaatteessa pitäisi tarvita jos ovulaatio tulee.. tai näin olen asian ymmärtänyt..
Itsellä ainakin keskenmenneessä raskaudessa (1v 1kk sitten) oli paljon menkkakramppien kaltaisia tuntemuksia ja kipuja..
 
Heippa! Oon ihan uusi täällä. Menkat on alkamassa ihan just tänään tai huomenna. Letrot odottaa kaapissa. Jännittää ihan hirveesti mitä tuleman pitää. Oon tosi paha migreenikko ja lääkkeen sivuoireet jännittää ihan hirveesti, koska aika useasta lääkkeestä sivuoireita saan. Ahdistaa myös et tuleeko tästäkään mitään… mieli on alhaalla, meillä ei mitään muuta syytä lapsettomuuteen oo kuin se, että mä en välttämättä aina ovuloi ja mulla oli tosi paljon munarakkuloita. Kohta 1,5 vuotta yritetty, ja tässä kuussa oli tosi hyvä fiilis kun sain tosi vahvan ovisplussan mut ei taaskaan tärpännyt…☹️

Minä kärsin kanssa paljon ja usein migreenistä, itsellä oli samat pelot. Letrozol aiheuttaa kyllä semmosta tympeää pääkipua ainakin itsellä (vain 1 kierron verran vasta kokemusta) mutta siitäkin selvisi särkylääkkeillä.

Minullakaan ei lapsettomuuteen ole löytynyt syytä, myös paljon rakkuloita, toisessa johtimessa n 20 toisessa n 25 ja todistetusti ja tutkitusti ovuloin ja keltarauhanen on selvä ja vahva, luteaalivaihekkin on hyvän mittainen 14-16 päivää.

Itse olen ajatellut sivuoireet ajatuksella että oon valmis ne kärsimään jos lääkkeiden avulla meille lapsi suotaisi. Meillä yritystä takana siis ollut myös n 1,5 vuotta, tulin raskaaksi toisesta virallisesta yrityskierrosta josta keskeytynyt keskenmeno 1v 1 kk sitten ja ei sen jälkeen tärpin tärppiä vahvoista ovisplussista huolimatta, eli hyvin tiedän tunteesi..

Toivon niin suuria plussapuhureita ja tuulia jokaiselle tuleviin kiertoihin !
 
Hei! Olen 2019 täällä kirjoitellut ja neljännellä letrokierrolla silloin raskaus alkoi. Nyt on lapsi 1,5 vuotias, ja päästiin aloittamaan tässä kierrossa letrot uuden raskauden toivossa. Tänään on jo kp10 ja kävin seuranta ultrassa. Limakalvo oli hyvän paksuinen ja oikealla johto folli n.16mm, vasemmalla oli toinen n.10mm. Ihanaa päästä kunnolla vauvan tekohommiin, kun tietää että nyt viimein munasarjoissakin jotain tapahtuu Beaming Face With Smiling EyesClapping Hands
 
No terolutiahan ei periaatteessa pitäisi tarvita jos ovulaatio tulee.. tai näin olen asian ymmärtänyt..
Itsellä ainakin keskenmenneessä raskaudessa (1v 1kk sitten) oli paljon menkkakramppien kaltaisia tuntemuksia ja kipuja..


Teroluthan ei ovulointiin varsinaisesti vaikuta. Vaan kasvattaa limakalvalvoa. "vaikuttaa keltarauhashormonin tavoin kohdun limakalvoon. Se sopii käytettäväksi silloin kun tarvitaan tukea elimistön omaan keltarauhastuotantoon."

letrotzolia sekä clomifemia käytetään munarakkulan kypsyttämiseksi. Hoitoa käytetään, jos on todettu, ettei ovulaatiota tapahdu tai on kyse selittämättömästä lapsettomuudesta.

Mutta mutta... Jahka menkat alkaa niin saapi ottaa yhteyttä HUS yhteyttä ja sopia inseminaatiosta.


Testin tein aamulla. Jonkinlainen viivan paikka tuli. Mutta en pysty siitä nyt vielä yhtään innostumaan.
 
Heippa! Oon ihan uusi täällä. Menkat on alkamassa ihan just tänään tai huomenna. Letrot odottaa kaapissa. Jännittää ihan hirveesti mitä tuleman pitää. Oon tosi paha migreenikko ja lääkkeen sivuoireet jännittää ihan hirveesti, koska aika useasta lääkkeestä sivuoireita saan. Ahdistaa myös et tuleeko tästäkään mitään… mieli on alhaalla, meillä ei mitään muuta syytä lapsettomuuteen oo kuin se, että mä en välttämättä aina ovuloi ja mulla oli tosi paljon munarakkuloita. Kohta 1,5 vuotta yritetty, ja tässä kuussa oli tosi hyvä fiilis kun sain tosi vahvan ovisplussan mut ei taaskaan tärpännyt…☹️


Tervetuloa!

Mä sain alkuun päänsärkyä Letrotzoleista. Muutamassa kierrossa keho tottui.
 
Liitynpä minäkin joukkoonne uutena jäsenenä. Tuntuisi että täältä saa ehkä paremmin vertaistukea jne kuin facebookista ja whatsapp ryhmästä jossa suurin osa on jo plussannut.

Elikkäs meidän tarina menee niin että ollaan nyt yritetty 1v 6kk, ja tämä on ensimmäinen letrokierto. Ovuloin luomustikkin mutta koska selittämätön lapsettomuus niin..

Maanantaina oli ensikäynti lapsettomuuspolilla ja jos ovulaatio tulee ajoissa niin päästään jo ensi perjantaina inssiin taysiin. Ensi maanantaina menen aukiolotutkimukseen ❤

Matka tähän pisteeseen on ollut suht pitkä, viime maaliskuussa kävin terveyskeskuksessa ja aloitettiin thyroxin. Nyt on 2 kiertoa ollut hyvät kilppariarvot ja viime kierrossa sain haamun pregcheckiin dpo 11 mutta se oli kemiallinen sitten. Ja en oo koskaan saanut yhtäkään haamua ennen tota Nyt siis kp 6.
 
Teroluthan ei ovulointiin varsinaisesti vaikuta. Vaan kasvattaa limakalvalvoa. "vaikuttaa keltarauhashormonin tavoin kohdun limakalvoon. Se sopii käytettäväksi silloin kun tarvitaan tukea elimistön omaan keltarauhastuotantoon."

letrotzolia sekä clomifemia käytetään munarakkulan kypsyttämiseksi. Hoitoa käytetään, jos on todettu, ettei ovulaatiota tapahdu tai on kyse selittämättömästä lapsettomuudesta.

Mutta mutta... Jahka menkat alkaa niin saapi ottaa yhteyttä HUS yhteyttä ja sopia inseminaatiosta.


Testin tein aamulla. Jonkinlainen viivan paikka tuli. Mutta en pysty siitä nyt vielä yhtään innostumaan.

No toivottavasti pian saisit jonkun selvyyden tilanteeseen, onhan se nyt tympeää kun odottaa ja odottaa..
 
Ovulaatiotestissä tänään hymynaama, kp 11 (kierrot yleensä reilusti yli 30pv..) Eilen kohdun limakalvo tosiaan ultrassa sen 3,8mm eli eihän tästä nyt mitään voi tulla vaikka ovis olisikin. Surettaa, suututtaa,äh.
 
kizu ja Mymms kiitos vastauksista! Tottakai just kun olin henkisesti valmistautumassa noihin letroihin ni nyt menkat on myöhässä, mutta r-testi siis kyllä nega. Lääkäri myös viestitti mun kanssa, et mun olis hyvä mennä meidän tilanteessa rautainfuusioon, koska mun ferrit 29. Sekin jännittää. Lääkärit ylipäätänsä jännittää, mä meen yleensä ainoastaan pää kainalossa lääkäreille ja sillonkin vähän mun juttuja vähätellen. aah, jotenkin tuntuu et on niin paljon kaikkea. Mieli on ihan maassa ja ajatukset niin sekasin, et on myös vaikea keskittyä töissä missä on todella hektistä.. Onneks täällä nyt on päässyt vähän avautumaan näistä ajatuksista, tuntuu etten oo viittinyt puhua kellekkään kavereille tai meidän perheelle näistä asioista..
 
kizu ja Mymms kiitos vastauksista! Tottakai just kun olin henkisesti valmistautumassa noihin letroihin ni nyt menkat on myöhässä, mutta r-testi siis kyllä nega. Lääkäri myös viestitti mun kanssa, et mun olis hyvä mennä meidän tilanteessa rautainfuusioon, koska mun ferrit 29. Sekin jännittää. Lääkärit ylipäätänsä jännittää, mä meen yleensä ainoastaan pää kainalossa lääkäreille ja sillonkin vähän mun juttuja vähätellen. aah, jotenkin tuntuu et on niin paljon kaikkea. Mieli on ihan maassa ja ajatukset niin sekasin, et on myös vaikea keskittyä töissä missä on todella hektistä.. Onneks täällä nyt on päässyt vähän avautumaan näistä ajatuksista, tuntuu etten oo viittinyt puhua kellekkään kavereille tai meidän perheelle näistä asioista..

Mie ja varmana muutkin ymmärtää tuon mieli maassa tunteen, eikä se ole mikään ihmekkään, hoidot (jopa nämä "lievemmät") on kuitenki raskaita, kuten lapsettomuus ylipäätään.
Rauta-arvot kannattaa kyllä hoitaa kuntoon, onhan niillä vaikutus jo muuhunkin kuin raskautumiseen :)

Itsellä kanssa ollut aika vuoristorataa ajatuksien kanssa, etenkin kun koen jotenki viallisuutta oman itseni suhteen.
Ja herkästi vauvauutisia jos tulee niin ensimmäisenä herää katkeruus ja kateus, ainakin itsellä, siitäkin koen suurta ahdistusta.

Tänään toisen letrokierron eka tabletti otettu, viimekierrossa otin illalla, nyt kokeilen aamua. yllättävän vähän haittoja, kuumia aaltoja alkaa näköjään yötä kohti tulla...
 
Mie ja varmana muutkin ymmärtää tuon mieli maassa tunteen, eikä se ole mikään ihmekkään, hoidot (jopa nämä "lievemmät") on kuitenki raskaita, kuten lapsettomuus ylipäätään.
Rauta-arvot kannattaa kyllä hoitaa kuntoon, onhan niillä vaikutus jo muuhunkin kuin raskautumiseen :)

Itsellä kanssa ollut aika vuoristorataa ajatuksien kanssa, etenkin kun koen jotenki viallisuutta oman itseni suhteen.
Ja herkästi vauvauutisia jos tulee niin ensimmäisenä herää katkeruus ja kateus, ainakin itsellä, siitäkin koen suurta ahdistusta.

Tänään toisen letrokierron eka tabletti otettu, viimekierrossa otin illalla, nyt kokeilen aamua. yllättävän vähän haittoja, kuumia aaltoja alkaa näköjään yötä kohti tulla...


Mulla sit just nyt menkat alko. Joten ylihuomenna siis letrot. Mä otan lääkettä kaks kertaa päivässä, aamuin illoin.

Meillä myös ystävät lisääntyy ympärillä, ja vaikka haluan ja olen onnellinen heidän puolestaan, niin en voi kieltää etteikö olo olisi katkera. Että minkä takia just meiän pitää mennä vaikean kautta. Koen, et tää on niin hirveen iso näkymätön suru, eikä kukaan ymmärrä ja välillä tekiskin mieli huutaa maailmalle tästä tilanteesta.
 
Mulla sit just nyt menkat alko. Joten ylihuomenna siis letrot. Mä otan lääkettä kaks kertaa päivässä, aamuin illoin.

Meillä myös ystävät lisääntyy ympärillä, ja vaikka haluan ja olen onnellinen heidän puolestaan, niin en voi kieltää etteikö olo olisi katkera. Että minkä takia just meiän pitää mennä vaikean kautta. Koen, et tää on niin hirveen iso näkymätön suru, eikä kukaan ymmärrä ja välillä tekiskin mieli huutaa maailmalle tästä tilanteesta.

Itse olen katsonut jos vuoto alkaa klo 18 jälkeen niin olen vasta seuraavan päivän laittanut kp 1 ja tämä taisi olla ohjeistus poliltakin että kirkas verinen vuoto jos tulee vasta klo 18 jälkeen niin kp 1 on seuraava päivä. Oliko sinulla kp 3-7 letrojen syönti ?

Minä olen ollut melko avoin meidän tilanteesta. Isä, äiti, appivanhemmat tietää, samoin monet ystävät ja ainakin itselle se on ollut hyvä asia. Suosittelen että jos voisit edes yhdelle ystävälle vaikka kertoa teidän tilanteesta niin saattaisi vähän helpottaa sitä surua. Minullakaan ei ole yhtään semmoista ystävää kuka olisi samassa tilanteessa ollut, mutta tukea saan heiltä paljon ja voin puhua aina jos tuntuu että oma henkinen jaksaminen hoitojen aikana on vähäinen.

Itse ehkä haluan olla avoin asiasta senki takia että kun paljon sanotaan "rentoudu ni tulet raskaaksi" "ei nuorilla voi olla ongelmaa" sun muut yleiset kliseet (itsekkin olen näitä kommentteja saanut) että ei se aina ole kii niistä asioista.
 
Itse olen katsonut jos vuoto alkaa klo 18 jälkeen niin olen vasta seuraavan päivän laittanut kp 1 ja tämä taisi olla ohjeistus poliltakin että kirkas verinen vuoto jos tulee vasta klo 18 jälkeen niin kp 1 on seuraava päivä. Oliko sinulla kp 3-7 letrojen syönti ?

Minä olen ollut melko avoin meidän tilanteesta. Isä, äiti, appivanhemmat tietää, samoin monet ystävät ja ainakin itselle se on ollut hyvä asia. Suosittelen että jos voisit edes yhdelle ystävälle vaikka kertoa teidän tilanteesta niin saattaisi vähän helpottaa sitä surua. Minullakaan ei ole yhtään semmoista ystävää kuka olisi samassa tilanteessa ollut, mutta tukea saan heiltä paljon ja voin puhua aina jos tuntuu että oma henkinen jaksaminen hoitojen aikana on vähäinen.

Itse ehkä haluan olla avoin asiasta senki takia että kun paljon sanotaan "rentoudu ni tulet raskaaksi" "ei nuorilla voi olla ongelmaa" sun muut yleiset kliseet (itsekkin olen näitä kommentteja saanut) että ei se aina ole kii niistä asioista.

Joo niin mäkin aattelin et vaikka eilen alko niin tänään on vasta kp1. Mä sain ohjeistuksen että kp2-kp7 syön letroja.

Töissä olen ollut avoin esimiehelle, ja tykkään olla rehellinen ja avoin. Mutta mies vähän empii kertomista, ja siksi ei olla puhuttu. Mut toki nyt kun tää menee tähän, että saadaan apua, voiko tätä nyt kutsua kevyeksi hoidoksi, niin luulen että hänkin halua siitä puhua. Hän ei oo ehkä ennen vielä tajunnut ja ymmärtänyt asian ”vakavuutta”, mutta nyt toki harmitteli kovastikin kun ei onnistuttu luomuna ja lääkkeet on alotettava.
 
Takaisin
Top