Letrozolin käyttäjiä?

Täällä alkoi menkat tiistaina. Jotenkin huijattu olo kun progesteroni oli näyttänyt 65,7 viikko ovulaation jälkeen (aiemmin mitattuna ollut 19 ja 25) ja limakalvokin oli 16mm juuri oviksen jälkeen. Myös ensimmäinen inssi tehtiin tähän kiertoon. Letroilla ovis tuli aika myöhään (kp 18) tässä kierrossa, mutta noiden muiden tuloksien perusteella ehdin jo hieman olla toiveikkaampi. Raskaustestit näyttivät negaa, tosin ihmettelin kun ovistesti näytti lähes plussaa pari päivää ennen menkkojen alkua. Kokemusta tällaisesta? Menkkakivut ovat olleet todella kovat. Välillä tuntuu että usko vaan hiipuu tähän touhuun, vaikka kuinka yrittää olla positiivinen :sad001


Pahoittelut kuukautisista Broken Heart
 
Heh, mullakin tänään kp15 ja tänään aamulla o-testi räikeän positiivinen, eilen oli vielä ihan hailura viiva ja tuskailin venyykö taas ovis jonnekkin kp20 niinku viime kierrossa Anxious Face With Sweat Tää oli toinen letrokierto :)

Hei kiva että joku menee samoissa päivissä! Beaming Face With Smiling Eyes joo samaa pelkäsin kans kun edellisenä päivänä ei vielä mitään hajuakaan oviksesta, mutta onneks tuli. Täällä kans vielä eilen jaksettiin hommailla illalla. Hyvä että lahjonta onnistu siellä Beaming Face With Smiling EyesClapping Hands



Täälläki mennään tismalleen samoissa päivissä , nyt kp 17. Ovulaatio tapahtui oletettavasti toissapäivänä, ja täällä on nyt kuutena päivänä putkeen yritetty tätä mahdollista ovulaatiota hyödyntää. Tosiaan ensimmäinen letrokierto menossa, ja toiveikkuus ehkä vähän liiankin korkealla..
 
Päivä 3 letroilla ja niin etova olo, ettei pysty kyl juuri syömäänkään. Myös jos on pystyssä hirveen kauan niin sekin etoo ja oksettaa. Alamahaan särkee kans todella kovasti. Innolla odotan ens perjantaita, et miltä siellä ultrassa näyttää.. Onneks oon lomalla, mut miten tälläsessä olossa pystyis ees olemaan töissä?

Yritän kyllä ajatella että hyvän asian vuoksi tässä noita lääkkeitä syödään, mutta HUH!
 
Minulla oli jäänyt hoksaamatta, että tässä keskusttelussa on krskustelu jatkunnut. Joudun ehkä useamman sivun putkeen lukeneena selailemaan taaksepäin ja laittamaan useamman viestin, kun ei millään muista kaikkia asioita mitä piti sanoa.

Tervetuloa uudet! Mukavaa saada lisää aktiivisia tähän ketjuun!

Hallakko, pahoittelut! :sad001 :Heartred
 
Päivä 3 letroilla ja niin etova olo, ettei pysty kyl juuri syömäänkään. Myös jos on pystyssä hirveen kauan niin sekin etoo ja oksettaa. Alamahaan särkee kans todella kovasti. Innolla odotan ens perjantaita, et miltä siellä ultrassa näyttää.. Onneks oon lomalla, mut miten tälläsessä olossa pystyis ees olemaan töissä?

Yritän kyllä ajatella että hyvän asian vuoksi tässä noita lääkkeitä syödään, mutta HUH!

Voi, tsemppiä huonoon oloon! Jospa ei enää tulevissa kierroissa tulisi niin rankkaa.

Joku täällä mainitsi pelkäävänsä letrojen oireita. Itsekin pelkäsin, kun aloitin puoli vuotta sitten, varsinkin migreeniä. Haittavaikutusten lista tuntui melkoiselta... Ekassa kierrossa oli eniten päänsärkyä, joka lisääntyi sitä mukaa, mitä useamman päivän olin letroja syönyt. Seuraavat kierrot ovat olleet helpompia, vain pientä päänsärkyä. Paitsi tämä nykyinen kierto, sillä viime kierrossa pidin taukoa letroista ja nyt tässä kierrossa letroja käyttäessä on taas ollut päänsärkyä enemmän. Tosin on ollut flunssakin.
 
Täälläki mennään tismalleen samoissa päivissä , nyt kp 17. Ovulaatio tapahtui oletettavasti toissapäivänä, ja täällä on nyt kuutena päivänä putkeen yritetty tätä mahdollista ovulaatiota hyödyntää. Tosiaan ensimmäinen letrokierto menossa, ja toiveikkuus ehkä vähän liiankin korkealla..

Mulla kans ensimmäinen letrokierto menossa nyt kun toista lasta yritetään. Esikoinen sai alkunsa letroilla myös. Eilen illalla oli kyllä semmoiset ovis kivut että huhhuh! Varmaan lähti koko munasarja samalla irti Cat With Tears Of JoyAnxious Face With Sweat
 
Kuinka monta kertaa olette Letroja syöneet ennen kuin on tärpännyt? Jos siis aiempi raskaus alkanut Letroilla? :) Mulla tärppäsi kesällä kolmannesta kierrosta, mutta tosiaan meni kesken. Nyt toinen Letrokierto alkanut keskenmenon jälkeen.
 
Menkat alkoi ja huomenna alkaa letrot! Iik, jännää! Toivottavasti tärppäis nyt sit, mahd. nopeesti tottakai. Onkohan monella tärpännyt ekasta tai tokasta kierrosta?

sain myös tänään infuusion, innolla odotan myös että vaikuttaako ferrien nousu tähän meidän projektiin. Menkkojen alkaminen harmitti ihan helvetisti, mut nyt oon ehkä enempi vaan onnea täynnä et jos kaikki meniskin hyvin.

Mulla on muuten ollut aina vahva tunne siitä, et mun on vaikea saada lapsia. Onko muilla?

Toivottavasti letrot auttavat! Ja infuusiostakin olisi hyötyä. Minun yhdellä kaverilla muuttuivat kasvotkin jotenkin terveemmän näköisiksi infuusion jälkeen, vaikka ei hän mitenkään sairaalta näyttänyt ennen sitä.

Tuo on muuten mielenkiintoista. Tunne siitä, että lasten saaminen ei ole helppoa
Itsekin olen tuntenut aina mielenkiintoa lapsettomien tarinoita kohtaan. Olen lukenut niitä jo nuorena esim naistenlehdistä ja tuntenut myötätuntoa ja pohtinut, miltä se tuntuisi omalla kohdalla.
Tuttavapiirissä on lapsettomia pareja jokunen, mutta ei ihan lähisuvussa. Sinkkuna tunsin toisinaan lapsettomuuden tuskaa, lapsettomuuden syy oli luonnollisesti sopivan isän puuttuminen.
Löysimme mieheni kanssa toisemme ei enää niin nuorina ja pohdin mielessäni, mitenkähän helppoa lasten saanti olisi. Suhteelle tuntui hyvältä antaa aikaa kehittyä. Menimme sitten naimisiin ja siitä asti lapsi on ollut kovasti toiveissa. Jotenkin silti itsellä oli aavistus, ettei se välttämättä ihan helposti käy. Olin onneni kukkuloilla, kun puolen vuoden päästä tulin raskaaksi ja nt-ultrassakin oli kaikki hyvin. Ajattelin, että pelkoni lapsettomuudesta ei sittenkään toteutunut. Sitä onnellista aikaa kesti noin kolme viikkoa. 16. raskausviikolla tuli äkkiä keskenmeno. Ja tapahtuikohan siinä keskenmenossa jotain, en tiedä, mutta siitä on kulunut jo puolitoista vuotta, eikä ole tärpännyt. En voi sanoa, että olisin todella aavistanut tätä lapsettomuutta etukäteen, mutta olen tästä vähemmän yllättynyt kuin siitä raskaudesta... Mutta jospa meitäkin vielä onnistaa.
 
Kuinka monta kertaa olette Letroja syöneet ennen kuin on tärpännyt? Jos siis aiempi raskaus alkanut Letroilla? :) Mulla tärppäsi kesällä kolmannesta kierrosta, mutta tosiaan meni kesken. Nyt toinen Letrokierto alkanut keskenmenon jälkeen.

Kuudes letrokierto menossa, ei tärppiä viidestä aiemmasta. Niistä kahdessa ollut inseminaatio. Mutta minulla ei ole pcos, vaan letrot on annettu varmuuden vuoksi. Diagnoosi on naisesta johtuva selittämätön lapsettomuus. :sad001 Letrot tuntuvat täällä tekemieni havaintojen perusteella auttavan varmemmin, jos on pcos. Vaikka kyllä ne minullakin kiertoa lyhentävät ja aikaistaisivat ovulaatiota.

Nyt tällä viikolla kävin yksityisellä tutkittavana. Molemmissa munasarjoissa on iso munarakkula! Kaksosten mahdollisuus siis olemassa, mutta limakalvo on vain 4 mm. Että tuskin on hyvät tsäänssit tälläkään kertaa. Limakalvoasiaa aletaan tutkia ja siihen on pistoshoito tarvittaessa olemassa.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla kans ensimmäinen letrokierto menossa nyt kun toista lasta yritetään. Esikoinen sai alkunsa letroilla myös. Eilen illalla oli kyllä semmoiset ovis kivut että huhhuh! Varmaan lähti koko munasarja samalla irti Cat With Tears Of JoyAnxious Face With Sweat

Meillä myös toisen yritys.
Mulla oli myös ihan jäätävät oviskivut tässä kierrossa, ja nyt ovulaationkin jälkeen paljon tuntemuksia, joita ei ennen ole ollut. Voi toki olla että oon nyt päästänyt itseni liian toiveikkaaksi,ja tunnen sen takia kaikenlaista nippailua Beaming Face With Smiling Eyes ..
 
Meillä myös toisen yritys.
Mulla oli myös ihan jäätävät oviskivut tässä kierrossa, ja nyt ovulaationkin jälkeen paljon tuntemuksia, joita ei ennen ole ollut. Voi toki olla että oon nyt päästänyt itseni liian toiveikkaaksi,ja tunnen sen takia kaikenlaista nippailua Beaming Face With Smiling Eyes ..

Niin ja mehän mentiin samoilla dpo päivillä ja letrokierroilla, kivaa. Täälläkin on kyllä ollu vaikka mitä juilimista alavatsalla mutta varmaan johtuu siitä kun oviskivut oli niin jäätävät Beaming Face With Smiling Eyes mutta siis joo mulla myös suuret odotukset tästä kierrosta, taidan loppukierrosta tipahtaa maanpinnalle ja lujaa Cat With Tears Of JoyAnxious Face With Sweat
 
Kuudes letrokierto menossa, ei tärppiä viidestä aiemmasta. Niistä kahdessa ollut inseminaatio. Mutta minulla ei ole pcos, vaan letrot on annettu varmuuden vuoksi. Diagnoosi on naisesta johtuva selittämätön lapsettomuus. :sad001 Letrot tuntuvat täällä tekemieni havaintojen perusteella auttavan varmemmin, jos on pcos. Vaikka kyllä ne minullakin kiertoa lyhentävät ja aikaistaisivat ovulaatiota.

Nyt tällä viikolla kävin yksityisellä tutkittavana. Molemmissa munasarjoissa on iso munarakkula! Kaksosten mahdollisuus siis olemassa, mutta limakalvo on vain 4 mm. Että tuskin on hyvät tsäänssit tälläkään kertaa. Limakalvoasiaa aletaan tutkia ja siihen on pistoshoito tarvittaessa olemassa.



Oliko sulla mikä kiertopäivä kun kävit tutkittavana?
 
Mulla on ilmeisesti osa ongelmaa, etten ovuloi aina. Välillä ollut ihan todella pitkiäkin kiertoja, ja siihen tämä letro. Ollaan tosiaan n. 1v 6kk yritetty, ja kolmesti olen jo raskautunut. Mutta yhtäkään vauvaa meillä ei niistä raskauksista ole tullut. Tämä kuitenkin selvä merkki sit että joskus ainakin ovuloin, mutta syystä tai toisesta raskaudet eivät ole kestäneet. Ensimmäinen km oli tuulimuna, mutta muiden keskeytymisten syytä en tiedä.

Viimeiseen puoleen vuoteen en ole edes oikein jaksanut uskoa raskautumiseen, enkä ole odottanutkaan kierron lopussa muuta kuin menkkoja. Nyt ensimmäisessä lääkinnällisessä kierrossa toiveet korkealla, ja pelottaa että kuinka kova pudotus onkin sitten jos ja kun ne menkat sieltä taas alkavat.
 
Mä jouduin soittaa just töihin etten ole työkuntoinen! Ihan kauhee tunne, tuntuu että on vaivaks sielläkin vaan.

Mulla on jatkuvia migreenejä, ja etoo päivä päivältä vaan kauheemmin. Kaikki itkettää ja tuntuu että koko maailman paino on mun harteilla. En vaan nähnyt itseäni huomenna töissä kiireen keskellä, missä kerkeen pitää vaan 15 minuutin ruokatauon. Ehkä tästä huonosta omasta tunnosta senkin suhteen pääsee yli.

Eli, suoraan sanottuna, mulla on ollut parempiakin päiviä kun nää lääkityspäivät.
 
Putkilo : Oli kp10 tutkimuspäivänä. Sinänsä sekava tilanne, että ovulaatiotesti ei ollut vielä näyttänyt plussaa, mutta follit ja limakalvo olivat sennäköisiä, että ovulaatio on voinut tapahtua. Koskaan ei kyllä ovulaatiotesti ole näyttänyt niin aikaisin ovulaatiota,aikaisintaan kp14. Huomenna odotan siis o+:n tulevan.

Otan osaa kolmeen suureen menetykseesi! :Heartred Toivottavasti tässä kierrossa tulee pysyvä plussa ja vauva syliin asti!

kaunisuni, kurja että sulla tuli noin pahat oireet! On ihan oikein, että jäät saikulle.
 
Putkilo : Oli kp10 tutkimuspäivänä. Sinänsä sekava tilanne, että ovulaatiotesti ei ollut vielä näyttänyt plussaa, mutta follit ja limakalvo olivat sennäköisiä, että ovulaatio on voinut tapahtua. Koskaan ei kyllä ovulaatiotesti ole näyttänyt niin aikaisin ovulaatiota,aikaisintaan kp14. Huomenna odotan siis o+:n tulevan.

Otan osaa kolmeen suureen menetykseesi! :Heartred Toivottavasti tässä kierrossa tulee pysyvä plussa ja vauva syliin asti!

kaunisuni, kurja että sulla tuli noin pahat oireet! On ihan oikein, että jäät saikulle.


Mulla tehtiin ultra just kp 10, ja limakalvo oli 3,8mm. Olin jo heittänyt hanskat tiskiin tän kierron osalta, mitta sitten kp 13 olikin tehnyt kasvupyrähdyksen ja oli 7,7mm. Ultrassa sanoi että usein saattaa käydäkkin just näin, että tilanne paraneekin ihan parissa päivässä. Toivottavasti olisi sullakin! Beating Heart
Jännä kyllä että näytti siltä että ovis olisi tapahtunut noin aikaisin Astonished Face-
 
Mulla tehtiin ultra just kp 10, ja limakalvo oli 3,8mm. Olin jo heittänyt hanskat tiskiin tän kierron osalta, mitta sitten kp 13 olikin tehnyt kasvupyrähdyksen ja oli 7,7mm. Ultrassa sanoi että usein saattaa käydäkkin just näin, että tilanne paraneekin ihan parissa päivässä. Toivottavasti olisi sullakin! Beating Heart
Jännä kyllä että näytti siltä että ovis olisi tapahtunut noin aikaisin Astonished Face-

Kiitos, on siis toiveita!
 
Mulla on tänään ovistestit näyttäneet ihan kummia. Periaatteessa viivat näyttävät plussaa, mutta Digi ei hymyile... Alin on cb lilan digin testipää. Ei niitä viivoja saisi katsoa, mutta noilla viivoilla on kyllä ennen sillä vaaleanpunaisella cb:llä tullut hymy. Nämä illtapäivällä, neljän tunnin pidätyksellä. Aamulla tuli digillä myös tasavahvat viivat, ei hymyä. Lasken kyllä, että on o+. Olisiko joku maanantaikappale... Kokeilen vielä aamulla.
IMG_20211025_174035.jpg
 
Mulla on tänään ovistestit näyttäneet ihan kummia. Periaatteessa viivat näyttävät plussaa, mutta Digi ei hymyile... Alin on cb lilan digin testipää. Ei niitä viivoja saisi katsoa, mutta noilla viivoilla on kyllä ennen sillä vaaleanpunaisella cb:llä tullut hymy. Nämä illtapäivällä, neljän tunnin pidätyksellä. Aamulla tuli digillä myös tasavahvat viivat, ei hymyä. Lasken kyllä, että on o+. Olisiko joku maanantaikappale... Kokeilen vielä aamulla. View attachment 107588
Sanoisin, että lähellä on, ehkä aamulla tai viimeistään huomenna plussa? :) Pitäiskö tuossa lila korkillisessa vilkkua se hymynaama ensiksi?
 
Takaisin
Top