Letrozolin käyttäjiä?

Täällä dpo12 ja r-testi nega :sad001 Masentaa ja turhauttaa.. :sad001 Menkat pitäis alkaa viimeistään keskiviikkona, toivottavasti nyt tulis ovulaatio vähän aikaisemmin..

Voi höh! :sad001 toivottavasti ei kuitenkaan tulisi vuoto ja tulisi vielä ylläriplussa.
Minulla ollut aika paljon kipuja alavatsalla ja kramppeja. En tiedä johtuuko metformiinista vai huonosta keltarauhasesta .. nyt mennään dpo5 ja kuukautisiin n 10 päivää..
 
Kiitos vastauksesta @Mymms :)

Perjantaina uudella ultrakäynnillä (kp 15) limakalvo olikin nyt tosi hyvä, 8,6 mm. Myös 17,6 mm johtofolli oli havaittavissa. Tuntuisi siis kypsyvän tässä kierrossa vain hitaammin. Tänään kp 17 ja vieläkin testi näyttää vain vilkkuvaa hymiötä vaikka nippailua vatsan/munasarjojen seudulla onkin. Toivottavasti huomenna pärähtäisi pysyvä hymynaama :) Jännä vaan kun aiemmin Letrot ovat aikaistaneet ovista reippaasti ja nyt sitä ei ole tapahtunut. Esim. kesäkuun kierrosta (jossa raskauduin), ovis tuli jo kp 12. Toivottavasti toivoa silti on vaikka ovis tulisi myöhemmin.
 
Kiitos vastauksesta @Mymms :)

Perjantaina uudella ultrakäynnillä (kp 15) limakalvo olikin nyt tosi hyvä, 8,6 mm. Myös 17,6 mm johtofolli oli havaittavissa. Tuntuisi siis kypsyvän tässä kierrossa vain hitaammin. Tänään kp 17 ja vieläkin testi näyttää vain vilkkuvaa hymiötä vaikka nippailua vatsan/munasarjojen seudulla onkin. Toivottavasti huomenna pärähtäisi pysyvä hymynaama :) Jännä vaan kun aiemmin Letrot ovat aikaistaneet ovista reippaasti ja nyt sitä ei ole tapahtunut. Esim. kesäkuun kierrosta (jossa raskauduin), ovis tuli jo kp 12. Toivottavasti toivoa silti on vaikka ovis tulisi myöhemmin.

Uskon että toivoa on, lueskelin muistaakseni useammankin raskautuneen vaikka ovis ollutkin myöhemmin :)

Itse en usko että tässä ensimmäisessä letrokierrossa vielä toivottua tulosta tulee, mutta toivon parasta. Kp18-19 välisenä yönä oli niin kova repivä kipu alavatsalla että ihan heräsin siihen, ei ole viimeiseen vuoteen ollut keskenmenon jälkeen ollutkaan niin kipeitä tuntemuksia mitä nyt tässä letrokierrossa.
 
Meillä ensimmäinen Letrokierto keskeytyneen keskenmenon jälkeen. Keskenmenon jälkeen bongasin kyllä oviksen, tosin paljon myöhemmin kuin normaalisti ja kierto venyikin sitten 5 viikon mittaiseksi. Myös luteaalivaihe jäi liian lyhyeksi :sad001

Nyt neljäs Letrokierto ja annostus "normaali" kp 3-7, 2,5mg. Aiempina Letrokiertoina ovis on tullut paljon aiemmin kuin ilman lääkkeitä (kp 12-14 välillä), mutta nyt seurantaultrassa kp11 oli näkyvillä vähän hitaampaa toimintaa. Useampi pienempi folli ja isoin vasta 11mm. Outoa oli, että ovistestin hymynaama alkoi kuitenkin jo kp11 vilkkumaan ja on jatkanut vilkkumista siitä asti. Myös limakalvo oli vasta 4,4mm. Nyt meneillään kp13 ja uusi seurantaultra perjantaille. Tässä kierrossa olisi tarkoitus tehdä myös ensimmäinen inssi ja harmittaa jos menee nyt hukkaan..

Jos jollain on kokemusta keskenmenosta niin millainen limakalvon tilanne teillä on ollut keskenmenon jälkeen? Entä onko kierto muuttunut aiemmasta? Entä onko muilla ollut Letroihin yhdistettynä loppukierron tukea? Mun ongelma tuntuu olevan juurikin tuo hidas alkukierto, ovis jää myös ilman lääkkeitä "vajaaksi" ja luteaalivaihekin tuppaa jäämään liian lyhyeksi. Positiivista toki, että Letroilla olen tullut raskaaksi eli lääkkeistä on selkeästi apua. Tuntuu ettei omat keinot riitä buustaamaan omaa hormonitoimintaa vaikka kovasti olen yrittänyt elää terveellisesti, nukkua hyvin jne jne.

Minulla oli ensimmäisessä kierrossa keskenmenon jälkeen limakalvo 7 mm pari päivää ennen menkkoja (kävin ultrassa kohtutulehdusepäilyn vuoksi). Eli ohuempi kuin normaalisti. Mutta sem jälkeen vuoden kuluttua on ollut yhdessä mittauksessa 7 mm jo ennen ovista.
 
Kiitos sullekin vastauksesta @Onnenomena :)

Ovulaatiotestissä tosiaan näkyi eilen vihdoin pysyvä hymynaama ja tänään oli ensimmäinen inseminaatio. Ultra tänään kp 19: ovis juuri mitä ilmeisimmin tapahtunut ja limakalvon paksuus oli 16 mm! Ei ole ikinä ollut tuollaisia lukemia vaikka olisi ultrattu ns. ovispäivänä, joten yllätyin kyllä. Nyt sitten taas piinaillaan. Onko muille tehty inseminaatiota?

Tsemppiä kaikille piinailijoille tai uuden kierron alottaneille :)
 
Kiitos sullekin vastauksesta @Onnenomena :)

Ovulaatiotestissä tosiaan näkyi eilen vihdoin pysyvä hymynaama ja tänään oli ensimmäinen inseminaatio. Ultra tänään kp 19: ovis juuri mitä ilmeisimmin tapahtunut ja limakalvon paksuus oli 16 mm! Ei ole ikinä ollut tuollaisia lukemia vaikka olisi ultrattu ns. ovispäivänä, joten yllätyin kyllä. Nyt sitten taas piinaillaan. Onko muille tehty inseminaatiota?

Tsemppiä kaikille piinailijoille tai uuden kierron alottaneille :)
Onpas mahtavan kuuloisia uutisia Hallakko! Toivottavasti inssi tuottaa tulosta!

Minullakin piinailut meneillään, dpo 8 (tai 7). Lääkäri konsultoi tänään jatkoa ja 2,5 mg annostuksella mennään. Annostusta nostetaan jos ei ovisplussaa tule ollenkaan tai jos menkat alkaa olla myöhässä eikä raskautta ole.
Eilen alkoi oudot nipistelyn tai neulan piston tuntemukset tuossa alamahalla, häpyluun yläpuolella.
 
Kiitos sullekin vastauksesta @Onnenomena :)

Ovulaatiotestissä tosiaan näkyi eilen vihdoin pysyvä hymynaama ja tänään oli ensimmäinen inseminaatio. Ultra tänään kp 19: ovis juuri mitä ilmeisimmin tapahtunut ja limakalvon paksuus oli 16 mm! Ei ole ikinä ollut tuollaisia lukemia vaikka olisi ultrattu ns. ovispäivänä, joten yllätyin kyllä. Nyt sitten taas piinaillaan. Onko muille tehty inseminaatiota?

Tsemppiä kaikille piinailijoille tai uuden kierron alottaneille :)

Toittavasti inssistä tärppää! Minulle on tehty kaksi ja kolmanteen menen kunhan tämä koronarokotushässäkkä on ohi. Olen toiveikas kolmannen inssin suhteen, mutta jos se ei tuota tulosta, haluaisin varmaan kokeilla vielä pari inssiä yksityisellä ennen ivf:ää.
 
Heips! Laitan nyt vielä tänne, tänään käyty varhaisultrassa jossa yllätyksenä näkyi kaksi tyyppiä sykkeineenBeating Heart vastasivat viikkoja 7+0 tai päivän tai pari pidemällä. Toivottavasti kaikki menisi hyvin!
Vau, onnittelut! Blue HeartBlue Heart
 
Dpo10 ja kirkuva nega. Mahakivut ja poltteet alkanu, eiköhän se vuoto ala ihan muutaman päivän päästä.
 

Liitteet

  • 20211008_054140.jpg
    20211008_054140.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 66
Onnenomena: Hurjasti tsemppiä edessä häämöttävään kolmanteen inssiin! Clapping Hands

Mymms: Olen pahoillani, aarggh tuo on niin kertakaikkisen turhauttavaa. Broken Heart

Kultahippuja: Tuplaonnittelut! Beating Heart

Mitenkäs muilla menee, onko jollakulla viikonloppu edessä piinaillen? Tästä foorumista on tullut itselle tosi tärkeä, päivä päivältä vaan enemmän.

ON. Meillä kuudes ja viimeinen "pelkkä" ovulaation induktio meneillään, asiakkuus siis yksityisellä puolella. Kesä meni ilman ultria letroja syödessä ja irrotuspiikkejä kp 13 pistellessä. Tähän kiertoon söin lääkärin ohjeistuksesta 3 x 2,5 mg letroja. Kehoni taitaa olla melkoinen tampio, kun ei näköjään ole mitään väliä syönkö yksin-, kaksin- vai kolminkertaista annosta, vaste on aina sama: yksi kypsynyt munarakkula.

Toki on positiivista, ettei keho ylireagoi eikä kypsytä yhdyntäkiellon verran munarakkuloita, mutta silti vähän ihmetyttää. Tällä kertaa se ainokainen munarakkula oli tosin entisiä vähän isompi, mutta PCOS:n takia ei tuonkokoisenakaan vielä irronnut itsestään, joten irrotettiin taas kerran Ovitrellellä. Sain aivat mielettömät ovulaatiokivut, en meinannut pysyä töissä pystyssä.. Cold Face

Vuosi yritystä tuli juuri täyteen. Confused Face Päädyimme siihen, että seuraavaksi teemme yksityisellä puolella kaksi ovulaation induktiota, joihon yhdistetään inseminaatio. Näihin tulen syömään 2 x 2,5 mg letroja, koska tosiaan enemmästä ei ollut mitään hyötyä. Lisäksi PCOS:n takia ensi kiertoon aloitetaan metformiini-lääkitys. Mitenkäs muut metformiinia syöneet, mitä havaintoja teillä? Onko tullut sivuvaikutuksia?

Tämä verkkainen tahtimme hoidoissa johtuu siis siitä, että puolisoni ei toivo lasta yhtä paljon ja etenemme askel kerrallaan, jotta hänenkin päänsä kestäisi tässä edes jotenkuten mukana. Mikäli inseminaatioista ei ole hyötyä, yksityiseltä tehdään lähete ja jäämme jonottamaan julkiselle puolelle pääsyä. Toisaalta toivon, että saisimme siellä jo siirtyä ivf-hoitoihin, vaikka ne samalla huolettavatkin paljon. Omista fiiliksistä sen verran, että kyynisyys puskee pintaan. Olen jotenkin aivan varma, että päädymme julkisen jonoon ja ivf-hoitoja suunnittelemaan. Ei vaan pysty ajattelemaan enää optimistisesti, kun on pettynyt niin monta kertaa. Confounded Face

Olen muuten miettinyt, ettei tuo yksityinenkään puoli aina vakuuta asiantuntevuudellaan. Moni asia siellä toimii hyvin ja joustavasti, mutta vaikuttaa, ettei sielläkään lääkärit ehdi kunnolla perehtyä yksittäisiin tapauksiin, ja paljon jää oman aktiivisuuden varaan.
Tyroksiinilääkityksen sain, kun itse vaadin lähetteen uusintaverikokeeseen. Metformiinilääkitykseen sain nyt reseptin, kun itse otin puheeksi, voisiko itse PCOS:lle tehdä vielä jotain enemmän. Angry Face-

Kävin siis maanantaina ultrassa ja silloin illalla pistin Ovitrellen. Lääkäri sanoi, että yhdyntöjä pari kertaa siinä hujakoilla, ehkä ma ja ti/ke, tai vaikkapa ti ja to. Hän aina korostaa, että täytyy ottaa rennosti eikä ottaa liikaa paineita, joopa joo.. Mutta jäin miettimään, että minkä ihmeen takia seksiä olisi torstaina, jos irrotuspiikki on pistetty maanantai-iltana ja näin ollen ovulaatio tapahtuu viimeistään 36 h päästä eli keskiviikko-aamuna..? Anguished Face
 
Onnenomena: Hurjasti tsemppiä edessä häämöttävään kolmanteen inssiin! Clapping Hands

Mymms: Olen pahoillani, aarggh tuo on niin kertakaikkisen turhauttavaa. Broken Heart

Kultahippuja: Tuplaonnittelut! Beating Heart

Mitenkäs muilla menee, onko jollakulla viikonloppu edessä piinaillen? Tästä foorumista on tullut itselle tosi tärkeä, päivä päivältä vaan enemmän.

ON. Meillä kuudes ja viimeinen "pelkkä" ovulaation induktio meneillään, asiakkuus siis yksityisellä puolella. Kesä meni ilman ultria letroja syödessä ja irrotuspiikkejä kp 13 pistellessä. Tähän kiertoon söin lääkärin ohjeistuksesta 3 x 2,5 mg letroja. Kehoni taitaa olla melkoinen tampio, kun ei näköjään ole mitään väliä syönkö yksin-, kaksin- vai kolminkertaista annosta, vaste on aina sama: yksi kypsynyt munarakkula.

Toki on positiivista, ettei keho ylireagoi eikä kypsytä yhdyntäkiellon verran munarakkuloita, mutta silti vähän ihmetyttää. Tällä kertaa se ainokainen munarakkula oli tosin entisiä vähän isompi, mutta PCOS:n takia ei tuonkokoisenakaan vielä irronnut itsestään, joten irrotettiin taas kerran Ovitrellellä. Sain aivat mielettömät ovulaatiokivut, en meinannut pysyä töissä pystyssä.. Cold Face

Vuosi yritystä tuli juuri täyteen. Confused Face Päädyimme siihen, että seuraavaksi teemme yksityisellä puolella kaksi ovulaation induktiota, joihon yhdistetään inseminaatio. Näihin tulen syömään 2 x 2,5 mg letroja, koska tosiaan enemmästä ei ollut mitään hyötyä. Lisäksi PCOS:n takia ensi kiertoon aloitetaan metformiini-lääkitys. Mitenkäs muut metformiinia syöneet, mitä havaintoja teillä? Onko tullut sivuvaikutuksia?

Tämä verkkainen tahtimme hoidoissa johtuu siis siitä, että puolisoni ei toivo lasta yhtä paljon ja etenemme askel kerrallaan, jotta hänenkin päänsä kestäisi tässä edes jotenkuten mukana. Mikäli inseminaatioista ei ole hyötyä, yksityiseltä tehdään lähete ja jäämme jonottamaan julkiselle puolelle pääsyä. Toisaalta toivon, että saisimme siellä jo siirtyä ivf-hoitoihin, vaikka ne samalla huolettavatkin paljon. Omista fiiliksistä sen verran, että kyynisyys puskee pintaan. Olen jotenkin aivan varma, että päädymme julkisen jonoon ja ivf-hoitoja suunnittelemaan. Ei vaan pysty ajattelemaan enää optimistisesti, kun on pettynyt niin monta kertaa. Confounded Face

Olen muuten miettinyt, ettei tuo yksityinenkään puoli aina vakuuta asiantuntevuudellaan. Moni asia siellä toimii hyvin ja joustavasti, mutta vaikuttaa, ettei sielläkään lääkärit ehdi kunnolla perehtyä yksittäisiin tapauksiin, ja paljon jää oman aktiivisuuden varaan.
Tyroksiinilääkityksen sain, kun itse vaadin lähetteen uusintaverikokeeseen. Metformiinilääkitykseen sain nyt reseptin, kun itse otin puheeksi, voisiko itse PCOS:lle tehdä vielä jotain enemmän. Angry Face-

Kävin siis maanantaina ultrassa ja silloin illalla pistin Ovitrellen. Lääkäri sanoi, että yhdyntöjä pari kertaa siinä hujakoilla, ehkä ma ja ti/ke, tai vaikkapa ti ja to. Hän aina korostaa, että täytyy ottaa rennosti eikä ottaa liikaa paineita, joopa joo.. Mutta jäin miettimään, että minkä ihmeen takia seksiä olisi torstaina, jos irrotuspiikki on pistetty maanantai-iltana ja näin ollen ovulaatio tapahtuu viimeistään 36 h päästä eli keskiviikko-aamuna..? Anguished Face

Varmasti aiemmin kuin torstaina on parempi. Tässä artikkelissa https://www.terveyskyla.fi/naistalo/lisääntymisterveys/hedelmällisyys/raskauden-alkaminen on diagrammi, jonka mukaan hedelmöittyminen on todennäköisintä dpo -2 ja hyvät mahkut on jopa dpo - 4. Mutta voihan olla, että torstai olisi vielä "varmistus". Ja kyllähän seksi rentouttaa, joten ei se hukkaan mene. Alkionsiirroissa paremmat tulokset ovat yhden tutkimuksen mukaan saaneet ne, jotka harrastivat seksiä Alkionsiirron jälkeen.
 
Hei kaikki uudet ja vanhatCall Me Hand Light Skin Tone. Mielettömästi onnea plussanneilleClapping Hands Light Skin Tone.
Olin hetken poissa varhaisen keskenmenon/kemiallisen raskauden vuoksi. Tämä pisti mielen matalaksi.Anxious Face With Sweat.
Uusikierto aloitettii 15.9. Nyt meneillää kp27/26. Ovulaatiotesti näyttää vahvaa positiivista ja raskaustesti negatiivista. Kyllä ärsyttää. Enempää en testaa ennen viikonloppua!Confounded Face Voihan tuo olla syyskuun alussa otettu koronapiikkikin syynä, kun kierto venyy. Oireita ei oo mitään mihinkään suuntaan.Confused Face.

Tietääkö joku miten usein/mistä syystä pco aiheuttaa positiivisen ovulaatiotestiin? Ja voiko aiheuttaa sen myös näin letrotzolien kanssa?

Plussatuulia kaikilleClapping Hands Light Skin Tone
 
Muokattu viimeksi:
Tsemppiä @kizu :Heartred Toivottavasti pian tärppää sinullakin uudestaan! Mulla aika samantapainen tilanne kuin sulla, keskeytynyt keskenmeno (7+1) heinäkuussa (elokuussa lääkkeet kun ei vuoto alkanut) ja nyt ensimmäinen normaali kierto meneillään ekojen menkkojen jälkeen. Mulla nyt kp 26 (dpo 7), mutta en usko että menkat vielä hetkeen alkavat kun ollut varmuuden vuoksi Cyclogest tukemassa loppukiertoa. Lisäksi ovis tuli aika myöhään tässäkin kierrossa, vaikka Letrot olivat käytössä. Normikierto mulla n. 28-31 päivää. Keskenmenon jälkeen bongasin oviksen (normaalia paljon myöhemmin), mutta luteaalivaihe jäi vain n. 9 päivään. Toinen koronarokote tuikattiin myös muhun syyskuussa, mutta eipä sitä tiedä mikä on vaikuttanut mihinkin. Näkisipä jostain mitä kropassa oikeasti juuri nyt tapahtuu :D
 
Tsemppiä @kizu :Heartred Toivottavasti pian tärppää sinullakin uudestaan! Mulla aika samantapainen tilanne kuin sulla, keskeytynyt keskenmeno (7+1) heinäkuussa (elokuussa lääkkeet kun ei vuoto alkanut) ja nyt ensimmäinen normaali kierto meneillään ekojen menkkojen jälkeen. Mulla nyt kp 26 (dpo 7), mutta en usko että menkat vielä hetkeen alkavat kun ollut varmuuden vuoksi Cyclogest tukemassa loppukiertoa. Lisäksi ovis tuli aika myöhään tässäkin kierrossa, vaikka Letrot olivat käytössä. Normikierto mulla n. 28-31 päivää. Keskenmenon jälkeen bongasin oviksen (normaalia paljon myöhemmin), mutta luteaalivaihe jäi vain n. 9 päivään. Toinen koronarokote tuikattiin myös muhun syyskuussa, mutta eipä sitä tiedä mikä on vaikuttanut mihinkin. Näkisipä jostain mitä kropassa oikeasti juuri nyt tapahtuu :D


KiitosBlack Heart

Ompa kurja kuulla tästä.Anguished Face- Hurjasti zemppiä sinne ja plussatuulia tähän kiertoon.Beating Heart

Täällä alkoi kun alkoikin nyt illalla tutut poltot, jouduin turvautumaan ihan jo miranaxiin yötä vasten. Anxious Face With Sweat-Joten olisikohan huomenna kp 1 ja matka kohti 1. Inseminaatiota.Anguished Face
 
KiitosBlack Heart

Ompa kurja kuulla tästä.Anguished Face- Hurja
sti zemppiä sinne ja plussatuulia tähän kiertoon.Beating Heart

Täällä alkoi kun alkoikin nyt illalla tutut poltot, jouduin turvautumaan ihan jo miranaxiin yötä vasten. Anxious Face With Sweat-Joten olisikohan huomenna kp 1 ja matka kohti 1. Inseminaatiota.Anguished Face

Pahoittelut, mutta haluan olla optimistinen inssin suhteen!
 
kizu, mä tikuttelin ovista tasan yhdessä kierrossa, letrot oli silloin käytössä, ja ultrapäivänä sain sekä liuskaan että digiin plussan. Ultrassa kuitenkaan ei näkynyt johtofollia, kaikki oli alle 7mm. Eli voi pco aiheuttaa tuota, en tosin tiedä miten yleistä on! Ite annoin ovistestini pois tän tapauksen vuoksi, mulla ne on täysin epäluotettavia.
 
kizu, mä tikuttelin ovista tasan yhdessä kierrossa, letrot oli silloin käytössä, ja ultrapäivänä sain sekä liuskaan että digiin plussan. Ultrassa kuitenkaan ei näkynyt johtofollia, kaikki oli alle 7mm. Eli voi pco aiheuttaa tuota, en tosin tiedä miten yleistä on! Ite annoin ovistestini pois tän tapauksen vuoksi, mulla ne on täysin epäluotettavia.

Hei, kiitos paljon kun jaoit kokemuksi. Itsellä ei ollut kuin 1 krn ultra ja labrat kun aloitin letrotzolit. Silloin kaikki oli hyvin tutkimusten mukaan. Ja vaste hyvä. Sen jälkeen on vaan kösketty tikuttaa ovista. Confused Face otan asian puheeksi kun saamme uuden ajan..
 
Takaisin
Top