Onnenomena: Hurjasti tsemppiä edessä häämöttävään kolmanteen inssiin! Clapping Hands
Mymms: Olen pahoillani, aarggh tuo on niin kertakaikkisen turhauttavaa. Broken Heart
Kultahippuja: Tuplaonnittelut! Beating Heart
Mitenkäs muilla menee, onko jollakulla viikonloppu edessä piinaillen? Tästä foorumista on tullut itselle tosi tärkeä, päivä päivältä vaan enemmän.
ON. Meillä kuudes ja viimeinen "pelkkä" ovulaation induktio meneillään, asiakkuus siis yksityisellä puolella. Kesä meni ilman ultria letroja syödessä ja irrotuspiikkejä kp 13 pistellessä. Tähän kiertoon söin lääkärin ohjeistuksesta 3 x 2,5 mg letroja. Kehoni taitaa olla melkoinen tampio, kun ei näköjään ole mitään väliä syönkö yksin-, kaksin- vai kolminkertaista annosta, vaste on aina sama: yksi kypsynyt munarakkula.
Toki on positiivista, ettei keho ylireagoi eikä kypsytä yhdyntäkiellon verran munarakkuloita, mutta silti vähän ihmetyttää. Tällä kertaa se ainokainen munarakkula oli tosin entisiä vähän isompi, mutta PCOS:n takia ei tuonkokoisenakaan vielä irronnut itsestään, joten irrotettiin taas kerran Ovitrellellä. Sain aivat mielettömät ovulaatiokivut, en meinannut pysyä töissä pystyssä.. Cold Face
Vuosi yritystä tuli juuri täyteen. Confused Face Päädyimme siihen, että seuraavaksi teemme yksityisellä puolella kaksi ovulaation induktiota, joihon yhdistetään inseminaatio. Näihin tulen syömään 2 x 2,5 mg letroja, koska tosiaan enemmästä ei ollut mitään hyötyä. Lisäksi PCOS:n takia ensi kiertoon aloitetaan metformiini-lääkitys. Mitenkäs muut metformiinia syöneet, mitä havaintoja teillä? Onko tullut sivuvaikutuksia?
Tämä verkkainen tahtimme hoidoissa johtuu siis siitä, että puolisoni ei toivo lasta yhtä paljon ja etenemme askel kerrallaan, jotta hänenkin päänsä kestäisi tässä edes jotenkuten mukana. Mikäli inseminaatioista ei ole hyötyä, yksityiseltä tehdään lähete ja jäämme jonottamaan julkiselle puolelle pääsyä. Toisaalta toivon, että saisimme siellä jo siirtyä ivf-hoitoihin, vaikka ne samalla huolettavatkin paljon. Omista fiiliksistä sen verran, että kyynisyys puskee pintaan. Olen jotenkin aivan varma, että päädymme julkisen jonoon ja ivf-hoitoja suunnittelemaan. Ei vaan pysty ajattelemaan enää optimistisesti, kun on pettynyt niin monta kertaa. Confounded Face
Olen muuten miettinyt, ettei tuo yksityinenkään puoli aina vakuuta asiantuntevuudellaan. Moni asia siellä toimii hyvin ja joustavasti, mutta vaikuttaa, ettei sielläkään lääkärit ehdi kunnolla perehtyä yksittäisiin tapauksiin, ja paljon jää oman aktiivisuuden varaan.
Tyroksiinilääkityksen sain, kun itse vaadin lähetteen uusintaverikokeeseen. Metformiinilääkitykseen sain nyt reseptin, kun itse otin puheeksi, voisiko itse PCOS:lle tehdä vielä jotain enemmän. Angry Face-
Kävin siis maanantaina ultrassa ja silloin illalla pistin Ovitrellen. Lääkäri sanoi, että yhdyntöjä pari kertaa siinä hujakoilla, ehkä ma ja ti/ke, tai vaikkapa ti ja to. Hän aina korostaa, että täytyy ottaa rennosti eikä ottaa liikaa paineita, joopa joo.. Mutta jäin miettimään, että minkä ihmeen takia seksiä olisi torstaina, jos irrotuspiikki on pistetty maanantai-iltana ja näin ollen ovulaatio tapahtuu viimeistään 36 h päästä eli keskiviikko-aamuna..? Anguished Face