Letrozolin käyttäjiä?

Hei te joilla ollut käytössä Ovitrelle irrotuspiikkinä. Tein tänään aamuvirtsasta r-testin kun halusin nähdä onko Ovitrelle häipynyt jo kropasta (tänään pistoksesta 9 päivää) ja testi näytti puhdasta negaa. Tänään työpäivän jälkeen kokeilin uudelleen ja näyttikin viivaa.. :arghh: Tekeekö Ovitrelle myös siis niin että ei välttämättä aamun virtsassa näy, mutta myöhemmin kyllä? Mä ihan luulin että nyt pääsee pian jo testaamaan raskautta vaikka mitään toiveita raskauden suhteen ei oo noussu mutta... :grin

Ei oo ovitrellesta kokemusta, mutta virtsan vahvuushan voi vaikuttaa tosi paljon. Mä oon raskauksissa toisinaan itseasiassa saanut paremmin näkymään viivat aamun tokasta virtsasta kuin siitä ensimmäisestä. Illalla en niinkään. Mut toivottavasti se ei nyt sit olis siitä ovitrellestä vaan et olis tärppi :) sit vaan kattomaan että vahvistuisko.
 
Minä päivänä sinulla Amemos oli letroilla ovulaatio ? Itsellä kp 15 menossa, mieli alakuloinen ja ovisplussaa ei näy ei kuulu, vaikka valkovuoto on melkosen kirkasta ja ovulaatiolimamaista pikkuhiljaa.. toki testasin vasta aikaseen aamulla, en päivän toista testiä ole tehnyt vielä.

Mulla ensimmäinen letrokierto oli ns epäonnistunut, eikä ultrassa löytynyt johotofollia vaan kaksi n 12mm, eikä kumpikaan muutamaa päivää myöhemmin ollut kasvanut mihinkään suuntaan. Kai tärkein on, että niitä isompia tosiaan on vain yksi. Kierto venyi 38 päiväiseksi, vaikka nykyään aika usein ovuloinkin ihan luomunakin (ainakin ovis testien mukaan). En tiiä tuliko sitä ovista lopulta, kun en testannut koko kiertoa.

Nyt tähän kiertoon nostettin annostus siitä 2,5mg -> 5mg niin johtofolli löytyi ja sain o+ kp 15.. maanantaina menen progesteroni verikokeeseen niin selviää että tapahtuiko se ovulaatio varmasti. Mutta suht luottavaiset fiilikset kuitenkin :)
 
Eli toivoa voisi olla. Saan siis luomunakin ovisplussan kp 18-20 välille, ja todistetusti keltarauhanenkin on kp 21 löytynyt ensikäynnillä, mutta silti ei ole tärpännyt luomuna. Nyt kp 16, ovistesti edelleen negaa, ei vahvistumistakaan näy. Kp 13 oli jo vahvanpuoleinen viiva mutta ei plussaa silti vielä tullut.
Onko muita oireita ovulaatiosta?
 
Onko muita oireita ovulaatiosta?
No tällä hetkellä maha aristaa, ovulaatiotestit ovat vahvistumaan päin, nyt on kp17.. taidan kokeilla vielä yhden kierron tällä 2,5 mg annostuksella ja jos vieläkin näyttää pitkittyvän niin sitten otan omalle polille yhteyttä.
En kuitenkaan halua heittää turhaan lääkekiertoja hukkaan jos vaste ei tällä 2,5 mg ole silti oikeanlainen. Meillä siis 6 kiertoa letrozoleilla. Sit siirrytään letrozol avusteiseen inseminaatioon.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ensimmäinen letrokierto oli ns epäonnistunut, eikä ultrassa löytynyt johotofollia vaan kaksi n 12mm, eikä kumpikaan muutamaa päivää myöhemmin ollut kasvanut mihinkään suuntaan. Kai tärkein on, että niitä isompia tosiaan on vain yksi. Kierto venyi 38 päiväiseksi, vaikka nykyään aika usein ovuloinkin ihan luomunakin (ainakin ovis testien mukaan). En tiiä tuliko sitä ovista lopulta, kun en testannut koko kiertoa.

Nyt tähän kiertoon nostettin annostus siitä 2,5mg -> 5mg niin johtofolli löytyi ja sain o+ kp 15.. maanantaina menen progesteroni verikokeeseen niin selviää että tapahtuiko se ovulaatio varmasti. Mutta suht luottavaiset fiilikset kuitenkin :)

Minulla lääkäri piti tätä n 12 mm follikkelia "johtofollikkelina" vaikkakin pienenä sellaisena. Minulla siis tosi paljon follikkeleita pcon takia muutenkin mutta olivat niin pieniä että niistä ei vaivaa pitäisi olla. Kuulema jos ovistesti näyttäisi plussaa niin lääke toimii toivotusti, mutta en sit tiedä.. omat "luomuovikset" tulee kuitenkin kp 18-20 tienoilla ja kierto 34-37 päivää normaalisti, tai ollut viimevuotisen keskenmenon jälkeen.

Meillä siis tausta vähän hassu, ehkäisy jätetty pois n 1,5 v sitten, toisesta kierrosta raskaaksi ja varhaisultrassakin syke todettu 7+ viikoilla ja np-ultrassa todettu että keskeytynyt keskenmeno, kasvu lakannut 8+ viikolle eli n viikkoa myöhemmin varhaisultrasta. Keskenmenon jälkeen tiesin suoraan että kehossa joku vialla mutta maaliskuussa sitten suostuivat ottamaan hoitojonoon ja elokuussa oli ensikäynti ja tässä 11.9 aloitettiin lääkkeet.

En sitten toki tiedä onko vaikutusta koronarokotteella tähän huonoon vasteeseen, otin päivä ennen kuurin alkua toisen rokotteen ja tulin siitä ihan tosi kipeäksi..
 
Hei te joilla ollut käytössä Ovitrelle irrotuspiikkinä. Tein tänään aamuvirtsasta r-testin kun halusin nähdä onko Ovitrelle häipynyt jo kropasta (tänään pistoksesta 9 päivää) ja testi näytti puhdasta negaa. Tänään työpäivän jälkeen kokeilin uudelleen ja näyttikin viivaa.. :arghh: Tekeekö Ovitrelle myös siis niin että ei välttämättä aamun virtsassa näy, mutta myöhemmin kyllä? Mä ihan luulin että nyt pääsee pian jo testaamaan raskautta vaikka mitään toiveita raskauden suhteen ei oo noussu mutta... :grin

Minullakaan ei ovitrellesta kokemusta, mutta keskenmenneessä raskaudessa aamun raskaustesti oli nega vaikka oli herkkä, ja sitten työpäivän jälkeen ei herkkä testi oli melkoisen vahva eikä jättäny mitään epäilyn varaan.

Toivottavasti tulisi sinulle iloisia uutisia !
 
Kuulumisia oman pään sisältä, taas tuskastuttaa koko touhu, eilen illalla kp 17 tuli tasavahvat viivat ovistestiin eli kaipa se plussa on, mutta normaalisti testiviiva on ollut vahvempi kuin kontrolliviiva. Ovis kai tiedossa tänään tai huomenna.

Testit eivät siis yhtään sen vahvempaa ole tänäkään aamuna.

Jotenkin en jaksa uskoa että tästä voisi tärpätä mitenkään...
 
Täällä dpo7 ja en oikeen tiiä pitäiskö antaa haaveilulle valta vai pysyä vain pessimistisenä ja ajatella, et ei tästä mitään plussaa oo tulossa. Maha on ollu ovulaatiosta lähtien tosi turvonnu, johtuukohan noista letroista?
 
Hei te joilla ollut käytössä Ovitrelle irrotuspiikkinä. Tein tänään aamuvirtsasta r-testin kun halusin nähdä onko Ovitrelle häipynyt jo kropasta (tänään pistoksesta 9 päivää) ja testi näytti puhdasta negaa. Tänään työpäivän jälkeen kokeilin uudelleen ja näyttikin viivaa.. :arghh: Tekeekö Ovitrelle myös siis niin että ei välttämättä aamun virtsassa näy, mutta myöhemmin kyllä? Mä ihan luulin että nyt pääsee pian jo testaamaan raskautta vaikka mitään toiveita raskauden suhteen ei oo noussu mutta... :grin

Miten kävi? :)
 
Voi harmi :( Toivittavasti pysyvä plussa tulis pian :)

Täällä dpo 9 ja sorruin testaamaan jo äsken, katsoin eka huonossa valossa, et ois ollu jokin viivan tapainen ja innostuin, mut sit katoin tarkemmin, et eihän siinä mitään ollu :(
 
Meillä ensimmäinen Letrokierto keskeytyneen keskenmenon jälkeen. Keskenmenon jälkeen bongasin kyllä oviksen, tosin paljon myöhemmin kuin normaalisti ja kierto venyikin sitten 5 viikon mittaiseksi. Myös luteaalivaihe jäi liian lyhyeksi :(

Nyt neljäs Letrokierto ja annostus "normaali" kp 3-7, 2,5mg. Aiempina Letrokiertoina ovis on tullut paljon aiemmin kuin ilman lääkkeitä (kp 12-14 välillä), mutta nyt seurantaultrassa kp11 oli näkyvillä vähän hitaampaa toimintaa. Useampi pienempi folli ja isoin vasta 11mm. Outoa oli, että ovistestin hymynaama alkoi kuitenkin jo kp11 vilkkumaan ja on jatkanut vilkkumista siitä asti. Myös limakalvo oli vasta 4,4mm. Nyt meneillään kp13 ja uusi seurantaultra perjantaille. Tässä kierrossa olisi tarkoitus tehdä myös ensimmäinen inssi ja harmittaa jos menee nyt hukkaan..

Jos jollain on kokemusta keskenmenosta niin millainen limakalvon tilanne teillä on ollut keskenmenon jälkeen? Entä onko kierto muuttunut aiemmasta? Entä onko muilla ollut Letroihin yhdistettynä loppukierron tukea? Mun ongelma tuntuu olevan juurikin tuo hidas alkukierto, ovis jää myös ilman lääkkeitä "vajaaksi" ja luteaalivaihekin tuppaa jäämään liian lyhyeksi. Positiivista toki, että Letroilla olen tullut raskaaksi eli lääkkeistä on selkeästi apua. Tuntuu ettei omat keinot riitä buustaamaan omaa hormonitoimintaa vaikka kovasti olen yrittänyt elää terveellisesti, nukkua hyvin jne jne.
 
https://ibb.co/Fz3bVW3 toimiikohan tämä linkki ? :)
Jotain pientä olen näkevinäni eli varmaan viivanpaikan(en loukkaannu, jos muut ei näe Beaming Face With Smiling Eyes) Mutta musta on kiva tehdä testejä just dpo10-12, kun sillon ei välttämättä vielä edes näy mitään ja ei sit ihan täysin masennu..
 
https://ibb.co/Fz3bVW3 toimiikohan tämä linkki ? :)
Jotain pientä olen näkevinäni eli varmaan viivanpaikan(en loukkaannu, jos muut ei näe Beaming Face With Smiling Eyes) Mutta musta on kiva tehdä testejä just dpo10-12, kun sillon ei välttämättä vielä edes näy mitään ja ei sit ihan täysin masennu..

Hmm, nään jotain, mutta en ole varma onko väriä vai viivanpaikka vain. Toivotaan että vahvistuu!

Itsellä piinapäivät menossa, dpo3.. ja nyt jo jotenkin mieli tiedostaa että tämä kierto epäonnistuu.
Odotan juuri milloin saan lääkärin konsultaatioviestin että nostetaanko annos seuraavaan kiertoon.
 
Meillä ensimmäinen Letrokierto keskeytyneen keskenmenon jälkeen. Keskenmenon jälkeen bongasin kyllä oviksen, tosin paljon myöhemmin kuin normaalisti ja kierto venyikin sitten 5 viikon mittaiseksi. Myös luteaalivaihe jäi liian lyhyeksi :sad001

Nyt neljäs Letrokierto ja annostus "normaali" kp 3-7, 2,5mg. Aiempina Letrokiertoina ovis on tullut paljon aiemmin kuin ilman lääkkeitä (kp 12-14 välillä), mutta nyt seurantaultrassa kp11 oli näkyvillä vähän hitaampaa toimintaa. Useampi pienempi folli ja isoin vasta 11mm. Outoa oli, että ovistestin hymynaama alkoi kuitenkin jo kp11 vilkkumaan ja on jatkanut vilkkumista siitä asti. Myös limakalvo oli vasta 4,4mm. Nyt meneillään kp13 ja uusi seurantaultra perjantaille. Tässä kierrossa olisi tarkoitus tehdä myös ensimmäinen inssi ja harmittaa jos menee nyt hukkaan..

Jos jollain on kokemusta keskenmenosta niin millainen limakalvon tilanne teillä on ollut keskenmenon jälkeen? Entä onko kierto muuttunut aiemmasta? Entä onko muilla ollut Letroihin yhdistettynä loppukierron tukea? Mun ongelma tuntuu olevan juurikin tuo hidas alkukierto, ovis jää myös ilman lääkkeitä "vajaaksi" ja luteaalivaihekin tuppaa jäämään liian lyhyeksi. Positiivista toki, että Letroilla olen tullut raskaaksi eli lääkkeistä on selkeästi apua. Tuntuu ettei omat keinot riitä buustaamaan omaa hormonitoimintaa vaikka kovasti olen yrittänyt elää terveellisesti, nukkua hyvin jne jne.
Minulla oli ensimmäisen letrokierron kp12 ultrassa limakalvo muistaakseni 6-7mm, eli ei kovin kummoinen mutta lääkärin mielestä riittävä ja nätin kolmikerroksinen, ja minullakin oli vain n 12 mm follikkeli, plussan sain kp17-18 tienoilla vasta.

Oman keskeytyneen keskenmenon jälkeen ei ole limakalvosta tietoa, kuukautiset toki lyhyet, n 3 päivää ja vuodon laatu on jotenki outoa vaikka limakalvo on hyvä.

Sanoiko lääkäri että olisi huolestuttava tämä 4,4 mm limis, ja oliko uuteen ultraan kasvua tapahtunut? Itse toki olen vielä vähän pihalla koko letrojen toiminnasta ja kaikesta näistä vaikka paljon olen lukenut ja "opiskellut"
 
Täällä dpo12 ja r-testi nega :( Masentaa ja turhauttaa.. :( Menkat pitäis alkaa viimeistään keskiviikkona, toivottavasti nyt tulis ovulaatio vähän aikaisemmin..
 
Takaisin
Top