Millaisia raskausoireita sinulla on?

Kova flunssa. En tiedä, onko se oire, mutta ehkä raskauden syytä, että se tarttui, jos raskaus alentaa puolustuskykyä. Kun ei voi tavanomaiseen tapaan lääkitä, tuntuu varsin ikävältä. Enkä ole sairastanut ikuisuuksiin mitään, kun koronan takia kaikkia tauteja on ollut helppo vältellä. Mutta kun taapero meni päiväkotiin nyt, niin siellä jyllääviä tauteja pidä mikään loitolla. Kieltämättä muut raskausoireet ja niiden tarkkailu jääneet tässä vähän jalkoihin.
 
Jäänyt foorumille kirjoittelutkin, kun olo on mennyt niin huonoksi. Tänään sitten oksensinkin, kun tähän asti oon sen onnistunut välttämään. Aamusta on ihan hyvä olo, mutta siitä sitten pahoinvointi vähitellen pahenee ja illat on kuin krapulassa. Lisäksi väsymys on myös älytön. En nuku käytännössä ikinä päikkäreitä, mutta tänään nukahdin esikoisen viereen, kun sain sen nukkumaan. Täytyy nyt vaan toivoa, että pahenevat oireet tarkottais hyviä uutisia ens viikon ultrasta.
 
Jäänyt foorumille kirjoittelutkin, kun olo on mennyt niin huonoksi. Tänään sitten oksensinkin, kun tähän asti oon sen onnistunut välttämään. Aamusta on ihan hyvä olo, mutta siitä sitten pahoinvointi vähitellen pahenee ja illat on kuin krapulassa. Lisäksi väsymys on myös älytön. En nuku käytännössä ikinä päikkäreitä, mutta tänään nukahdin esikoisen viereen, kun sain sen nukkumaan. Täytyy nyt vaan toivoa, että pahenevat oireet tarkottais hyviä uutisia ens viikon ultrasta.

Täällä kans samat oireet vaivanneet, muttei ole vielä tarvinnut oksentaa, mutta todella tympeää. Ruoka lähinnä ällöttää niin todella hankala välillä löytää syömistä mikä ei ällöttäisi. Tsemppiä ultraan! :)
 
Pitikin sanoa, että aamulla on ok olo. Ei ollu enää tänä aamuna. Asiaa ei yhtään auta tuo huonosti nukkuva esikoinen. Taas oli varsinkin loppuyö yhtä kitinää ja kieppumista.
 
Mulla on kans illat pahimpia, huono olo kuitenkin koko päivän. Eilen illalla piti käydä oksentamassa ennen nukkumaan menoa, kun ei muuten olo helpottanut. Koitan taistella oksentamista vastaan, en kyllä tiedä miksi.
 
Mulla on kans illat pahimpia, huono olo kuitenkin koko päivän. Eilen illalla piti käydä oksentamassa ennen nukkumaan menoa, kun ei muuten olo helpottanut. Koitan taistella oksentamista vastaan, en kyllä tiedä miksi.
Mulla aamut pahimpia. Toisin kuin esikoista odottaessa, silloin paha olo tuli ja meni täysin miten sattui.

Mutta mulla toi sama että taistelen oksennusta vastaan. Inhoan inhoan inhoan oksentamista. Tänäänkin aamulla kyykistelin pytyn ääressä, katselin ylöspäin ja hengittelin ja nieleskelin. Meni ohi. Toissapäivänä sama ei auttanut.
 
Mulla on kans illat pahimpia, huono olo kuitenkin koko päivän. Eilen illalla piti käydä oksentamassa ennen nukkumaan menoa, kun ei muuten olo helpottanut. Koitan taistella oksentamista vastaan, en kyllä tiedä miksi.

Joo tää oksentamassa vastaan taisteleminen. Se oksentaminen kuitenkin helpottaa oloa edes hetkeksi, mutta silti sitä vaan yrittää vältellä viimeiseen asti.
 
Huuh nyt 6+3 ja pahoinvointi astui tällä viikolla kuvioihin.. oksentanut en ole mutta kyllä saa miettiä mitä sitä söisi kun MITÄÄN ei tee mieli Confounded Face sitruunavichy on hyvää Cat With Tears Of Joy
Lisäksi alamaha alkaa olla kohtuu turvonnut ja väsymys on melkoinen. Yöt on todella levottomia, tiedä sitten onko olo senverran huono ettei syvään uneen oikein pääse? En kuitenkaan muista öistä hirveästi muuta kuin että vaikeeta on unta saada. Ne alamahan polttelukivut on aikalailla jääneet pois, jotain pientä silloin tällöin enää onneksi.. Beaming Face With Smiling Eyes
 
Mun kohdalla aamupahoinvointi ei kanssa ole paikkaansapitävä termi. Kyllä se on iltapahoinvointi. Parempi näin, aamulla pääsee reippaasti töihin ilman ongelmia, kiireisessä työpäivässä oireita ei muista huomata, ja illat vaan on sitten kestettävää.
 
Mulla pahoinvointi alkaa aamusta, mut aika mietona, kunnes siitä iltaa kohden voimistuu. Nyt menossa 9+0. Milloin yleensä pahoinvointi alkaa sit vähenemään?
 
Mulla pahoinvointi alkaa aamusta, mut aika mietona, kunnes siitä iltaa kohden voimistuu. Nyt menossa 9+0. Milloin yleensä pahoinvointi alkaa sit vähenemään?
Yleisesti kai se on enimmäkseen ekan kolmanneksen vaiva. Paitsi joillainhan jos on hyperemeesi niin voi jatkua koko raskauden. Anxious Face With Sweat
Mulla itsellä ekassa raskaudessa pahoinvointi jäi just viikolle 12, oksensin nimittäin vikan kerran nt-ultrassa, ja sen jälkeen ei pahoinvointia ollut :) Tähän luotan että nytkin enää olisi muutama viikko ja sitten se olisi ohi!
 
Yleisesti kai se on enimmäkseen ekan kolmanneksen vaiva. Paitsi joillainhan jos on hyperemeesi niin voi jatkua koko raskauden. Anxious Face With Sweat
Mulla itsellä ekassa raskaudessa pahoinvointi jäi just viikolle 12, oksensin nimittäin vikan kerran nt-ultrassa, ja sen jälkeen ei pahoinvointia ollut :) Tähän luotan että nytkin enää olisi muutama viikko ja sitten se olisi ohi!

Sitä mäki mietin, et jos loppuis olot viikolla 12. Tai ainki vähenis. Mulla ei oksennusta oo tullu, vaikka jatkuva huono olo on ja monesti kurkun päässä tuntuu. Tää on mun eka raskaus.
 
Mulla loppui pahoinvointi ekassa raskaudessa rv 16 paikkeilla vasta. Välillä oli parempia päiviä, mutta sitten oksentelu taas jatkui. Todella toivon, että tällä kertaa loppuisi nopeammin. Eilen oli ihan järkyttävä päivä ja varsinkin ilta.
 
Mulla loppui pahoinvointi ekassa raskaudessa rv 16 paikkeilla vasta. Välillä oli parempia päiviä, mutta sitten oksentelu taas jatkui. Todella toivon, että tällä kertaa loppuisi nopeammin. Eilen oli ihan järkyttävä päivä ja varsinkin ilta.

Toivottavasti sinullakin helpottaisi vähän aiemmin. Monellako viikolla olet nyt?
 
Mathilda, meillä näemmä ihan samat vuorokaudet :) mullakin inhottava pahoinvoinnin ja närästyksen yhteispeli jatkuu, jospa muutamassa viikossa helpottaisi... päiviä laskiessa. Tänään oli myös jotenkin todella apea mieliala, oikein ahdisti istua kotona neljän seinän sisällä. Liekö johtuu univajeesta vai mistä, mutta normaalisti olen hyvinkin iloinen ja positiivismielinen ihminen. Ajattelin jo että joko tässä saa synnytyksen jälkeistä masennusta ruveta odotteleen.. Anxious Face With Sweat-
 
6+5 vasta, että saahan tässä vielä voida pahoin jonkun aikaa. Anxious Face With Sweat-

Mulla on ollu nyt huonoa oloa 4 viikkoa ja rv 9 menossa. Ei ole mulla ainkaa viel helpottanu. Vaikka se saattaa välil viedä voimia, ni kumminki itteä lohduttaa, että kaikki on hyvin ku on oloja. Toki voi olla ilmanki hyvi, mut mitä itestä oon nähny. Toivottavasti helpottais meillä kummallaki viimeistää siel rv 12.
 
Mulla on ollu nyt huonoa oloa 4 viikkoa ja rv 9 menossa. Ei ole mulla ainkaa viel helpottanu. Vaikka se saattaa välil viedä voimia, ni kumminki itteä lohduttaa, että kaikki on hyvin ku on oloja. Toki voi olla ilmanki hyvi, mut mitä itestä oon nähny. Toivottavasti helpottais meillä kummallaki viimeistää siel rv 12.
Joulua odotellessa. Jos silloin olis jo parempi olo...

Todellakin toivon, että oireet kertoo normaalisti etenevästä raskaudesta. Silti jotenkin henkisesti vaikeampi kestää tätä pahoinvointia tällä kertaa, kun nyt tietää, että miten kauan siitä voi joutua kärsimään.
 
Te jotka olette alkuraskauksissa kärsineet unettomuudesta, miten ootte saaneet asiaa purettua ja nukuttua paremmin? Tuntuu, että nää masisolot tulee ihan univajeestakin kun pari kertaa yössä täytyy nousta pissalle ja sitten tulee tunti valvomista joka kerta kun ei saa unta Confused Face
 
Takaisin
Top