Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla oireina lievästi kipeät rinnat ja hieman ällötysoloa iltapainotteisesti ja väsymystä pitkin päivää. Viime raskauksissa (yli 10v sitten) pääsin myös helpoilla oireilla, joten toivottavasti nytkin.
 
Toistaiseksi ainoa yökkäyksen aiheuttava on päivittäinen vitamiinitabletin otto. En ole muutenkaan mikään tablettien nielijä, en vaan saa alas. En tiedä miten pieniin murusiin palastelisin, että menisi helposti. Miksei ole kehitetty raskaus-/imetysvitamiinia, joka olisi purutabletti tai jopa nestemäinen? Että vinkki vinkkiset otetaan vastaan muilta tablettien kakojilta, että millä hämäätte itsenne niitä ottamaan. :grin:)
 
Toistaiseksi ainoa yökkäyksen aiheuttava on päivittäinen vitamiinitabletin otto. En ole muutenkaan mikään tablettien nielijä, en vaan saa alas. En tiedä miten pieniin murusiin palastelisin, että menisi helposti. Miksei ole kehitetty raskaus-/imetysvitamiinia, joka olisi purutabletti tai jopa nestemäinen? Että vinkki vinkkiset otetaan vastaan muilta tablettien kakojilta, että millä hämäätte itsenne niitä ottamaan. :grin:)
Otan ruoan kanssa, muutenkin huono tablettien nielijä saati nyt kun oksettaa koko ajan.
 
Toistaiseksi ainoa yökkäyksen aiheuttava on päivittäinen vitamiinitabletin otto. En ole muutenkaan mikään tablettien nielijä, en vaan saa alas. En tiedä miten pieniin murusiin palastelisin, että menisi helposti. Miksei ole kehitetty raskaus-/imetysvitamiinia, joka olisi purutabletti tai jopa nestemäinen? Että vinkki vinkkiset otetaan vastaan muilta tablettien kakojilta, että millä hämäätte itsenne niitä ottamaan. :grin:)

Mulla on sama ongelma. Minkä merkkistä syöt? Mä otan sen appelsiinimehun kanssa, nii se maku ei tule läpi niin. On mulle ehdotettu, että laittais smoothien sekaan, mut tabletti on niin kova, etten saa hakattua. :hilarious:
 
Hain tämän päivän sairaslomaa, kun oksettava olo jatkuu vaan. Seuraavan kerra töitä on vasta perjantaina, mut saas nähä. Kotonakin on vaikeata olojen kanssa. Eikä mikään ees helpota oloa. :sorry: mulle ehdotettiin mehujäätä ja jääpaloja, mut mehujää ei auta. Mua oksettaa kaikki liian makeat, niin alkaa olla ideat loppu.
 
Hain tämän päivän sairaslomaa, kun oksettava olo jatkuu vaan. Seuraavan kerra töitä on vasta perjantaina, mut saas nähä. Kotonakin on vaikeata olojen kanssa. Eikä mikään ees helpota oloa. :sorry: mulle ehdotettiin mehujäätä ja jääpaloja, mut mehujää ei auta. Mua oksettaa kaikki liian makeat, niin alkaa olla ideat loppu.

Mäkin hain tänään loppuviikon sairaslomaa kun oksentelu on lähtenyt aivan käsistä...
Ainoa mitä itse pystyn (tällä hetkellä) syömään on suolakeksit ja jääkylmät viinirypäleet.
Tsemppiä sinnekin olojen kanssa :Heartred
 
Tänään 5+2 ja nyt pari vuorokautta nää vatsakivut olleet onneksi ihan ihnimilliset. Pari kertaa yössä oon herännyt. Nyt aamulla digitestikin näytti 3+ eli siellä se papu kai kasvaa! Flunssainen olo on ollut ja NÄLKÄ olisi kokoajan (tai närästää..) Pahoinvointia ei oo ollut ainakaan isommissa määrin, ehkä pientä kuvotusta välillä, ja kiva kun lueskelin clearbluen sivuja ja siellä sanottiin että oksentelulla ja terveellä lapsella on todettu mahdollinen yhteys.. Tuntuu kyllä että on joku vika kun ei oksua näy...

Ja mihin on vanhat hymiöt hävinneet, mulla on vaan pari riviä jotain ufoja??
 
Tänään 5+2 ja nyt pari vuorokautta nää vatsakivut olleet onneksi ihan ihnimilliset. Pari kertaa yössä oon herännyt. Nyt aamulla digitestikin näytti 3+ eli siellä se papu kai kasvaa! Flunssainen olo on ollut ja NÄLKÄ olisi kokoajan (tai närästää..) Pahoinvointia ei oo ollut ainakaan isommissa määrin, ehkä pientä kuvotusta välillä, ja kiva kun lueskelin clearbluen sivuja ja siellä sanottiin että oksentelulla ja terveellä lapsella on todettu mahdollinen yhteys.. Tuntuu kyllä että on joku vika kun ei oksua näy...

Ja mihin on vanhat hymiöt hävinneet, mulla on vaan pari riviä jotain ufoja??

Uudistus vei kaiken hyvän täältä :sad001

Mulla edelleen välillä noita kasvukipuja vaikka on 8+4 :) korjaus, nyt onkin jo 8+5 :)
 
Muokattu viimeksi:
Ja ei todellakaan ole pakko oksentaa että saisi terveen lapsen! Lähes kaikki tutut keiltä olen kysynyt, oksensivatko raskaana, niin eivät! Täällä somessa tuntuu että 90% oksentaa :D
 
Ja ei todellakaan ole pakko oksentaa että saisi terveen lapsen! Lähes kaikki tutut keiltä olen kysynyt, oksensivatko raskaana, niin eivät! Täällä somessa tuntuu että 90% oksentaa :D
Kiva kuulla että on ihan yleistäkin tämä :) tosiaan somessa kun keskusteluja selaa niin valtaosa tuntuu oksentavan. Itse en viitsi edes oikein kysellä keneltäkään tutuilta koska en halua raskaudesta vielä kertoa ja kyselytunti voisi herättää epäilyksiä Beaming Face With Smiling Eyes
 
Kiva kuulla että on ihan yleistäkin tämä :) tosiaan somessa kun keskusteluja selaa niin valtaosa tuntuu oksentavan. Itse en viitsi edes oikein kysellä keneltäkään tutuilta koska en halua raskaudesta vielä kertoa ja kyselytunti voisi herättää epäilyksiä Beaming Face With Smiling Eyes
Minulla oli keskenmenneissä raskauksissa pahoinvointia ja oksentelua, joten ei pitänyt tällainen väite ainakaan meidän kohdalla paikkaansa.
 
Ja ei todellakaan ole pakko oksentaa että saisi terveen lapsen! Lähes kaikki tutut keiltä olen kysynyt, oksensivatko raskaana, niin eivät! Täällä somessa tuntuu että 90% oksentaa :D

Terveyskirjaston mukaan 90% odottavista äideistä kärsii ainakin lievästä pahoinvoinnista (tämäkin on varmasti henkilökohtainen kokemus itse kullekin mitä pitää lievänä ja mitä pahempana)... että kyllä se oksentelu aika yleistä on, tosin siitä olen samaa mieltä että oksentaako vai ei, ei kerro mitään terveestä vauvasta tai raskauden kulusta muutenkaan.
 
Pahoinvointiinhan ei tietysti välttämättä kuulu oksentelu. Mullakin on tosiaan pientä ällötystä välillä ollut, mutta sellaista varmaan voi olla ilman raskauttakin niin en oo sille hirveästi laittanut painoarvoa :D ilmavaivat kyllä on lisääntyneet, sen oon huomannut... :'D
 
Mulla on ensisijaisena oireena alavatsan turvotus, väsymys, lihaskivut ja repäisykivut. Viime viikolla oli kolme päivää karmea päänsärky.
Eilen illalla tehty testi näytti raskaana 2-3, luin vasta myöhemmin että viikot voivat näyttää alhaisemmalta, jos testin tekee muulloin kuin aamulla. Täytyy loppuviikosta tehdä uusi testi.
Tämä on yllätykseksi ei-hoitoalkuinen raskaus. Koska mulla ei ole ollut normaalia kiertoa yli vuoteen, kun niihin kaikkiin on jotenkin vaikutettu lääkkeellisesti tai olen ollut raskaana, niin raskauden alkaminen on epäselvä. Jos menisi normaalin kierron mukaan, niin tänään olisi 5+6. Itse veikkaan viikkoa vähemmän. Täytyy käydä ultrassa varmistamassa jossain välissä, en halua mennä kuitenkaan liian aikaisin arvailemaan onko sykettä vaiko ei. Viime kerralla tein tämän virheen ja stressasin sitä pari viikkoa.Mielummin odotan pari viikkoa pidemmälle.
 
Tänään 5+2 ja nyt pari vuorokautta nää vatsakivut olleet onneksi ihan ihnimilliset. Pari kertaa yössä oon herännyt. Nyt aamulla digitestikin näytti 3+ eli siellä se papu kai kasvaa! Flunssainen olo on ollut ja NÄLKÄ olisi kokoajan (tai närästää..) Pahoinvointia ei oo ollut ainakaan isommissa määrin, ehkä pientä kuvotusta välillä, ja kiva kun lueskelin clearbluen sivuja ja siellä sanottiin että oksentelulla ja terveellä lapsella on todettu mahdollinen yhteys.. Tuntuu kyllä että on joku vika kun ei oksua näy...

Ja mihin on vanhat hymiöt hävinneet, mulla on vaan pari riviä jotain ufoja??

Eihä se sitä tarkoita, ku on raskaana että pitäisi oksennella. On mullaki aika kovaa pahoinvointia, mut ei vielä ole oksennus tullut. Ja ultrassa olen jo käynyt ja kaikki oli hyvin. Ole vaan onnellinen, ettei nii voimakasta pahoinvointia ole. :)
 
Tänään 5+2 ja nyt pari vuorokautta nää vatsakivut olleet onneksi ihan ihnimilliset. Pari kertaa yössä oon herännyt. Nyt aamulla digitestikin näytti 3+ eli siellä se papu kai kasvaa! Flunssainen olo on ollut ja NÄLKÄ olisi kokoajan (tai närästää..) Pahoinvointia ei oo ollut ainakaan isommissa määrin, ehkä pientä kuvotusta välillä, ja kiva kun lueskelin clearbluen sivuja ja siellä sanottiin että oksentelulla ja terveellä lapsella on todettu mahdollinen yhteys.. Tuntuu kyllä että on joku vika kun ei oksua näy...

Ja mihin on vanhat hymiöt hävinneet, mulla on vaan pari riviä jotain ufoja??

Mä olen kyllä ymmärtänyt että monenlaiset oireet on ihan normaalia, myös se oireettomuus. Missä siellä Clearbluen sivuilla lukee tollaista? Haluaisin mielelläni tutustua tarkemmin tutkimukseen, jossa on pystytty tällaistä todentamaan.
 
Mä olen kyllä ymmärtänyt että monenlaiset oireet on ihan normaalia, myös se oireettomuus. Missä siellä Clearbluen sivuilla lukee tollaista? Haluaisin mielelläni tutustua tarkemmin tutkimukseen, jossa on pystytty tällaistä todentamaan.
Mua kanssa kiinnostaa, jos joku löytää tämän lähteen :)
T. kaksi ihan tervettä lasta ilman yhtäkään oksennusta maailmaan saattanut (eikä tämäkään raskaus näytä olevan poikkeus, ainakaan vielä)
 
En myöskään ole oksentanut. En viimeksi, enkä nyt vielä. Lähinnä se, minkä omaksi pahoinvoinnikseni lasken, on sellaista kuivaa yökkäilyä, jonka laukaisee erityisen pahalta nyt haiseva astianpesukone tai roskapussi. Tai sitten se ajatus, että pitää ottaa vitamiinitabletti. Ei edes tunnu siltä, että nyt tulee jotain ylös asti, tulee vain se yksi yökkäys. Ruokakin maittaa oikein hyvin, että se syöminen ja yökkäily sujuu ihan hyvin rintarinnan, eri hetkissä. Beaming Face With Smiling Eyes
 
Piti ihan etsiä uusiksi ja näköjään olikin aamupahoinvointi (en tiedä pitikö mun alunperin kirjoittaa niin vai oonko vaan aamuhöperöinyt... :'D ) mutta tosiaan en mitään kummoista pahoinvointiakaan itsessäni tunnista ainakaan vielä. Mutta tosiaan pahoinvointihan välttämättä ei oksentamista sisälläkään.
 

Liitteet

  • Screenshot_20210929-150925_Chrome.jpg
    Screenshot_20210929-150925_Chrome.jpg
    211.4 KB · Katsottu: 15
Takaisin
Top