Millaisia raskausoireita sinulla on?

Kiitos Eemi kuvasta.

Ei ole tutkimusta merkitty tai kerrottu että mitä tutkimuksessa on sitten oikeasti todettu. Varmaan moni muukin esim tiheentyneellä virtasamisella ja HCG:n nousulla on löydettävissä selvä yhteys. Cat With Tears Of Joy

joka tapauksessa älkööt kukaan huolestuko jos ei tee pahaa! :)
 
Huuuh, puolen tunnin kipukohtaus taas takana.. säteilee alamahasta ja selästä nivusiin, reisiin ja jalkapohjiin saakka. En tiedä voiko vaikuttaa, mutta muistelen että viimeksikin kun oli näin pahana niin olin tehnyt pientä kyykkytreeniä illalla, niinkuin tänäänkin. En tiedä säteileekö pakaraan jotenkin iskiastyyppisenä.
Luulin jo että joudun lanssin soittamaan mutta onneksi helpotti jollain tapaa siedettäväksi Anxious Face With Sweat-
 
Mulla alkaa olla hiukan huonovointisuutta ja röyhtäyksiä, mutta kokonaisuutena ihan hyvä olo. Nälkä on melko jatkuva, olen vähän huono normaalisti muistamaan syömistä, nyt olen syönyt tällä viikolla neljä ateriaa päivässä. Toisaalta se tekee ihan hyvää, mitään herkkuja ei tee edes mieli.
 
Kohtalaisen pieniä on oireet vielä. Pahoinvointia, jomottelua ja repäisykipuja lähinnä ja ei niitäkään kovin usein. Tänään oltiin taaperon kanssa vähän pidempään ulkona ja sitä kun saa nostella milloin mistäkin ojasta ja kiven kolosta, niin nyt selvästi jomottelee enemmän.

Eilen yökkäsin ensimmäisen kerran kissanruualle. Sama ruoka yökötti viime raskaudessa myös niin pahasti, että laitoin miehen ruokkimaan kissat. Silloin kun en ole raskaana, niin se ruoka ei haise oikein miltään. Kissat saa luvan syödä jotain muuta.

Väsymys on aika kova, mutta en laittaisi sitä kokonaan raskauden piikkiin. Tuo taapero kun ei ole vielä koskaan nukkunut kokonaista yötä heräilemättä, niin univelkaa riittää.
 
Väsymys on ollut tosi kovaa! Onko kellään hyviä vinkkejä väsymykseen? :)
 
Olen nyt pari päivää saikulla pahoinvoinnin vuoksi koulusta. Siellä on maskipakko ja sen kanssa monta tuntia paikallaan istuessa pahoinvointi moninkertaistuu. Ennen raskautta mulla ei ole ollut mitään ongelmaa maskin kanssa, eikä se töissäkään tunnu niin kamalalta kun sitä kuitenkin liikkuu jatkuvasti ja ilma vaihtuu. Pitää varmaan päättää pian mitä teen koulun kanssa, kesken se taitaa jäädä. Harmittaa vain jos jätän sen nyt kesken eikä raskaus jatkukaan. Väsymyskin haittaa opiskelua, voisin nukkua koko päivän, jota en normaalisti pysty tekemään. Ja paikallaan istuessa jos on lämmin, meinaan nukahtaa siihen penkkiin. Ajomatkat on pakko laulaa ja kovaa kun pelkään että nukahdan rattiin. Iltaisin olen nukahdellut kesken keskustelun Beaming Face With Smiling Eyes

Syöminen auttaa mulla pahoinvointiin just sen aikaa kun suussa on ruokaa, jos siis ensin vain löytää jotain sellaista, jota voi edes kuvitella sinne suuhun laittavansa. Silti kohta jo taas sama kestokuvotus päällä. En ole vielä oksentanut, mutta maha on koko ajan joko kovalla tai löysällä.

Ulkona metsässä olo on ihan siedettävä, raikas viileä ilma helpottaa. Metsässä myös on tähän aikaan vuodesta vähemmän mitään hajuja, joita pitäisi lähteä karkuun. Puolukoita olen siellä poiminut.
 
Mulla on ollut alusta asti vatsan kanssa ongelmaa. En heti edes tajunnut et mistä hetkittäiset kovat kivut johtuu kunnes kellontarkka vatsani ei enää toiminutkaan joka aamu ja huomasin että vatsakipu helpottaa kun saa ilmaa pihalle.
Oon ottanut avuksi vi-siblinin ja nyt pari päivää sitten vielä cuplaton-kapselit joista jälkimmäiset tuntuu auttavan.
Oli jo aika hankala olla töissä kun hetkenkin paikallaan olo aiheutti hirveät kivut eikä ilma suolessa liikkunut.

onks muilla ollut vatsantoiminnan kanssa ongelmaa?

toinen oire on arat nännit. Painelen niitä sekopäisenä monta kertaa päivässä että vieläkö aristaa.
 
Kauramaito, minulla oli edellisessä raskaudessa jatkuvasti vaikea olla sen vatsani kanssa, muistan että oli ihan alusta asti ylimääräistä ilmaa vatsassa ja vatsa kovalla. Ja on mulla nytkin, ei tosin yhtä pahasti. Kuuluu kuitenkin asiaan, muistaakseni sekin johtuu raskausajan hormoneista ja voi se kohtukin kai painaa sitä suolta.

Itse söin luumuja, join paljon ja kävin aamukävelyllä lääkkeeksi tuohon, mutta kyllä se sama vaiva palaili pitkin raskausaikaa seuraksi.
 
Mulla on ollut alusta asti vatsan kanssa ongelmaa. En heti edes tajunnut et mistä hetkittäiset kovat kivut johtuu kunnes kellontarkka vatsani ei enää toiminutkaan joka aamu ja huomasin että vatsakipu helpottaa kun saa ilmaa pihalle.
Oon ottanut avuksi vi-siblinin ja nyt pari päivää sitten vielä cuplaton-kapselit joista jälkimmäiset tuntuu auttavan.
Oli jo aika hankala olla töissä kun hetkenkin paikallaan olo aiheutti hirveät kivut eikä ilma suolessa liikkunut.

onks muilla ollut vatsantoiminnan kanssa ongelmaa?

toinen oire on arat nännit. Painelen niitä sekopäisenä monta kertaa päivässä että vieläkö aristaa.
Itse oon ollut huomaavinani nyt vähän samaa. Vaikka selkeästi nämä mun kivut liittyy kohtuun niin huomaan että kun istuu pöntöllä ja ilmaa pääsee ulos, se helpottaa jonkinverran. Myös kakka tulee nykyään viiveellä, noina hetkinä istun viitisen minuuttia ennenkuin suoli alkaa toimia. Vaikka on tosi löysälläkin välillä niin silti menee aikaa että tavara kulkee eteenpäin ja ulos.. Cat With Tears Of Joy
Viime yö oli onneksi taas helpompi, kahden maissa taas heräilin mutta kipu oli siedettävän rajoissa onneksi. Cuplatonia voisinkin kokeilla!

Nännit aristaa mullakin, mutta "varoituksen" tai lohdutuksen sanana että välillä ovat normaalit ja sitten taas kipuilevat eli mulla ainakin vaihtelee :)
 
Taitaa tosiaan olla aika yleinen joskin inhottava vaiva noi vatsaoireet. ”Kiva” kuulla ettei ole ainoa niistä kärsivä, tietää sen siis kuuluvan asiaan!

Tosta nännien aristuksesta tosiaan ei pitäis hirveetä stressiä ottaa kun kyllähän ne oireet tietysti vaihtelee. Sitä vaan on jotenkin ihan stressissä kaikesta.
Huh!
 
Ummetus on mua vaivannut, pegorion ollut apua. Pahoinvointikin hieman helpottu yks päivä, kun sain vatsan toiminaan.
 
Järkyttävä väsymys, ällötys ja ummetus. Eipä oo vielä muita oireita ilmaantunut. En ole käyny varhaisultrassa vielä,mutta maha on kuin neljännellä kuulla olisin....Yritä tässä nyt piilotella vielä 5 vkoa.....
 
Järkyttävä väsymys, ällötys ja ummetus. Eipä oo vielä muita oireita ilmaantunut. En ole käyny varhaisultrassa vielä,mutta maha on kuin neljännellä kuulla olisin....Yritä tässä nyt piilotella vielä 5 vkoa.....
Kuin pitkällä oot nyt? Mulla onneks pikkupömppis muutenkin ja huppari usein töissä niin kukaan ei huomaa mitään vaikka välillä pömpöttää Cat With Tears Of Joy
 
Mulla ei ole varsinaista ummetusta, mutta vatsa on kyllä kovalla.
Mulla on selkeä turvotus alavatsassa, mutta eiköhän se siitä laske
 
Alaselkä alkaa oireilemaan, jos seisoo pitkiä aikoja paikallaan. Seison muutenkin paljon, koska työskentelen seisomatyöpisteellä. En jostain syystä pidä istumisesta. Siinä ehkä asento on erilainen ja minulla on seisomatyöpisteelle tarkoitettu matto alla.

Ajattelin, että ehkä seison lantio eri asennossa ja ns luonnollinen notko korostuu
 
Mulla kans tuntuu että ilmaa kerääntyy enemmän ku ennen ja hitaasti vatta toimii. Toki kun mikään ei juuri pysy sisällä oksentelun takia niin eihän sieltä paljoo voi tullakaan, eikä kovin usein. Cat With Tears Of Joy

Nännit on arat ja tissit turvoksissa, tääkin vaihtelee päiväkohtasesti aika paljon. Pahoinvointikin aaltoilee, joinain päivinä oksennan sen 14 kertaa ja nyt jopa ”vain” 5-6 kertaa tänä viikonloppuna. Välillä hennosti jomottelee hetkiä alavatsaa ja nipistelee, välillä ei.

Ja mitä tulee tuohon pahoinvointi/oksenteluasiaan niin siis onhan se tavallista et sitä on, mutta sen puuttuminen ei tarkota ettei kaikki olisi hyvin/menisi hyvin. Beating Heart
On todettu tutkimuksin, että tilastollisesti näyttää pahoinvoivilla ja oksentelevilla olevan pienempi riski keskenmenoihin, mutta kun oksentelun ja pahoinvoinnin selkeitä syitä ei kaikkia täysin tiedetä niin ei se kiveen hakattua ole että sitä pitäisi olla et kaikki menis hyvin. Beating Heart
 
Kuin pitkällä oot nyt? Mulla onneks pikkupömppis muutenkin ja huppari usein töissä niin kukaan ei huomaa mitään vaikka välillä pömpöttää Cat With Tears Of Joy
Nyt 7+6 ,maanantaina varhaisultra, tää maha on valtava....
Kuin pitkällä oot nyt? Mulla onneks pikkupömppis muutenkin ja huppari usein töissä niin kukaan ei huomaa mitään vaikka välillä pömpöttää Cat With Tears Of Joy
 

Liitteet

  • IMG_20210929_162529.jpg
    IMG_20210929_162529.jpg
    1.7 MB · Katsottu: 36
Jos yhtään lohduttaa, mulla on sama juttu Confounded Face
Varhaisultrassa kaikki hyvin, miula mahan koko johtuu tod.näk. edessä olevasta kohdusta sekä kahdesta kasvaimesta siellä,jotka ovat vähän myös kasvaneet.
 
Takaisin
Top