Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täälläkin pahoinvointi jatkuu edelleen. Ulkona raittiissa ilmassa olo on siedettävämpi, ja mitä kylmempi keli, sitä parempi. Meillä on jo lumi maassa ja tänään soutuveneessä untuvatakin alla koin lähes euforiaa siitä ettei ollut yhtään huono olo. Mutta kun ei sinne veneeseen voinut tietenkään jäädä loppuraskauden ajaksi niin etova olo löysi minut heti taas autossa Clown Face
Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa :sad001 Alkoi vaan hymyilyttään ajatus että viettäisit koko loppuraskauden siellä soutuveneessä Cat With Tears Of Joy
 
Vinkkinä kaikille pahoinvoiville, kannattaa kokeilla tuo B6-vitamiini! Eilen otin ensimmäisen kerran ja nyt jo paljon siedettävämpi olo Clapping Hands toki enhän voi tietää mikä olo olisi ilman ja tänään lähti rv10 käyntiin että toivon mukaan muutenkin alkaisi kohta helpottaa, mutta otan kaiken helpotuksen ilolla vastaan Beaming Face With Smiling Eyes
 
Nukkumisesta on tullut nyt katkonaista joka yö ja unet on levottomia. Tästä johtuen päivälläkin olen väsynyt ja toimin robottina automaatiolla. Eilen huomasin hukanneeni hanskani ja tänä aamuna en löytänyt enää auton harjaakaan. Olen aika varma että ovat samassa paikassa, missä ikinä se sitten onkaan :D
 
Tuo yöllinen levottomuus on kyllä niin pyllystä. Normaalisti jos itsekin yöllä herään niin nukahdan kyllä nopeasti takaisin mutta eipä onnistu nyt raskaana ollessa...
Jotenkin rupeaa hämärtymään jo todellisuus mitä oli ennen raskautta, rupee pelottaan että jäänkö oireineni tällaiseksi ikuisesti Anguished Face-Beaming Face With Smiling Eyes
 
Älä huoli Eemi2022, kyllä nämä raskausolot menee ohi synnytyksen jälkeen. Tosin niistä kun pääsee niin mahdollisesti on vuorossa imetysolot ja ehkä myös toisenlaiset väsymysolot Beaming Face With Smiling Eyes
 
Oksettaa, oksettaa, oksettaa. Siinä lyhyesti oireet. Loppuis jo. Confounded Face
 
Arvioin, että ihan pahin ellotus on jo helpottanut. Hajut pistää vielä yökkimään, mutta iltaisin voimistuva huono olo, ei ole niin usein enää läsnä. Aika selkeästi viikot 6+0–10+0 oli omalla kohdalla pahimmat. Mitä siitä tulee, neljä viikkoa. Yhä väsyttää, on aikaansaamaton, rinnat on arat ja jo kasvaneet kokoa, pissattaa. Pahin paleltaminenkin on muuten jo vähentynyt ja jatkuva nenän tukkoisuus.
 
Tää on niin ahterista.. luulin jo että pahoinvointi rupeis helpottaan mutta mitä vielä, tänään ensimmäinen oksennus koko raskausaikana ja kylläpä huolella laattasinkin. Arghhh Confounded Face
Painokin noussut pari kiloa kun ollut vaan pakko syödä kokoajan ja liikkuminen ollut vaikeaa huonon olon vuoksi. Eilen päätin että nyt täytyy vähän yrittää järkeistää syömistä ja vetää vaikka babyporkkanoita suolakeksien sijaan. Purukumi on onneksi mulla helpottanut vähän oloja kun sillä saa raikkaan maun suuhun.
 
Uskon päässeeni pahoinvoinneissa aika vähällä, vaikka välillä on oksenneltukin. Väsymystä sen sijaan on ollut ja nyt ärsytys tulee selvästi tavallista herkemmin. Jotain nivelvaivaakin jo... Turvotus kuulostaa kanssa tutulta: äitiyshousut käytössä ja ensimmäiset epäilyt raskaudesta tulleet läheisiltä.
 
Pahoinvointi vain yltyy, vaikka tänään tuli täyteen rv 13+0
Eilen en enää jaksanut nousta sängystä muuta kuin pakollisiin asioihin. Tänään onkin erilainen aikataulu, on lähdettävä ajamaan etelää kohti. Nt-ultra on satojen kilometrien päässä ja ajan sen kahdessa osassa, olen siinä välillä yötä vanhempieni luona. Jätän vanhemman lapsen sinne hoitoon kun äitiyspolille ei saa ottaa lapsia mukaan.

Olen alkanut tosissaan pelkäämään että kuulun niihin odottajiin joilla pahoinvointi kestää koko raskauden. Väsymys varmasti on osittain huonosti syömisen seurausta, ei tee mieli mitään. Nyt vesi ja hedelmätkin vain pahentavat oloa.
 
Vähän samoja fiiliksiä.. kaikkialla sanotaan että kyllä se viimeistään rv12 loppuu mutta kilinkellit Cat With Tears Of Joy mutta eipä se auta kuin kärsiä.
 
Sama täällä, nyt 13+4 ja edelleen tulee välillä niin oksettava olo ku syö ja maha turpoaa ja yritäpä siinä sit jotain tehä. Anxious Face With Sweat ehkä iha vähäse on helpottanu ettei huono olo pysy koko päivää ja menee pois välillä.
 
Mulla alkoi eilen rv 16 ja koen että pahoinvointi on mennyt ohitse, vaikka mulla tulee edelleen välillä huono olo varsinkin jos en syö tai syön liikaa. On kuitenkin niin paljon helpompi olla kun silloin alussa ei mikään auttanut.
 
Mulla alkoi eilen rv 16 ja koen että pahoinvointi on mennyt ohitse, vaikka mulla tulee edelleen välillä huono olo varsinkin jos en syö tai syön liikaa. On kuitenkin niin paljon helpompi olla kun silloin alussa ei mikään auttanut.

Ihana kuulla, sitä hyvää oloa odottelen vielä. Toivottavasti mullaki alkais pikku hiljaa helpottaa.
 
Ihana olo varmasti kun pahoinvointi hellittää. Ja toi on hassua että liika syöminenkin tosiaan saa olon kauheeksi :D tuntuu että ruokaa on mahasta nieluun saakka.
Mulla oli eilen illalla ja koko yön jotenkin erityisen huono olo, mutta nyt aamulla olikin maha ihan huolella sekaisin. Taisi onneksui jäädä vain tuohon yhteen kertaan.
 
Mulla on kanssa huono yö takana. Oon viikon ollut flunssassa ja voin sanoa, että lisää pahoinvointejakin aika huolella. Nyt yöllä mulla oli kuitenkin alavatsalla pistäviä kipuja, mitkä sai aikalailla huolestumaan. Toivottavasti kyse on kuitenkin vain jostain kohdun kasvamisesta tai kannattimien löystymisestä johtuvasta kivusta. Vaikea tietää, kun ensimmäinen kyseessä. Tosin näillä main oon viimeksi saanut keskenmenon, joten pelot nousee mieleen aika herkästi. Muitakin kipu tuntemuksia kuitenkin aiemmin jo ollut ja nytkin oli ensin selässä/pakarassa samassa kohtaa ja samanlaista kipua kuin aiemmin, joten voi olla samaa oirehdintaa.
 
Mua säikäytti edellisessä raskaudessa sellainen erittäin kova vatsakipu, kun en ollut koskaan kokenut kipua ummetuksen vuoksi. Se kipu oli niin kova että tuskanhiki vaan valui ja jouduin kyyristymään lattialle. Lisäksi se tuli kuin aaltoina - minä tietysti luulin niiden olevan supistuksia. Kun sain käytyä vessassa ja vatsa toimi, kipu meni ohitse.

Tuli siis mieleen tuosta kun ensimmäistä odottaville kaikki on niin uutta eikä oikein tiedä mitä odottaa, ja vähän pelottaakin kun ei tiedä mikä se hetki on kun pitäisi pelätä. Kaikenlaisia kiputuntemuksia kun tulla tupsahtelee pitkin matkaa ja silti pienellä voi olla kaikki hyvin.

Raskaus on kyllä hemmetinmoinen oppitunti epävarmuuden sietokyvystä, ainakin minulle oli. Tämä raskaus on sitten kai kertausta. Minullakin ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon.
 
Mua säikäytti edellisessä raskaudessa sellainen erittäin kova vatsakipu, kun en ollut koskaan kokenut kipua ummetuksen vuoksi. Se kipu oli niin kova että tuskanhiki vaan valui ja jouduin kyyristymään lattialle. Lisäksi se tuli kuin aaltoina - minä tietysti luulin niiden olevan supistuksia. Kun sain käytyä vessassa ja vatsa toimi, kipu meni ohitse.

Tuli siis mieleen tuosta kun ensimmäistä odottaville kaikki on niin uutta eikä oikein tiedä mitä odottaa, ja vähän pelottaakin kun ei tiedä mikä se hetki on kun pitäisi pelätä. Kaikenlaisia kiputuntemuksia kun tulla tupsahtelee pitkin matkaa ja silti pienellä voi olla kaikki hyvin.

Raskaus on kyllä hemmetinmoinen oppitunti epävarmuuden sietokyvystä, ainakin minulle oli. Tämä raskaus on sitten kai kertausta. Minullakin ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon.

Mulla itseasiassa omissa kivuissa kävi mielessä tuokin, että voi olla ummetusta, kun siihen on taipumusta muutenkin. Osa syy saattaa ollakin tuossa, vaikka nyt tuntuu aika selvältä, että kyse on myös kudosten venymisestä. Vatsassa ei nyt ole ollut niin selkeitä kipuja vaan paremminkin lonkissa. Näin ensimmäistä odottaessa on helpottavaa, että netistä yleensä löytyy tietoa ja voi todeta omat kivut ja tuntemukset normaaleiksi.
 
Mulla on kanssa huono yö takana. Oon viikon ollut flunssassa ja voin sanoa, että lisää pahoinvointejakin aika huolella. Nyt yöllä mulla oli kuitenkin alavatsalla pistäviä kipuja, mitkä sai aikalailla huolestumaan. Toivottavasti kyse on kuitenkin vain jostain kohdun kasvamisesta tai kannattimien löystymisestä johtuvasta kivusta. Vaikea tietää, kun ensimmäinen kyseessä. Tosin näillä main oon viimeksi saanut keskenmenon, joten pelot nousee mieleen aika herkästi. Muitakin kipu tuntemuksia kuitenkin aiemmin jo ollut ja nytkin oli ensin selässä/pakarassa samassa kohtaa ja samanlaista kipua kuin aiemmin, joten voi olla samaa oirehdintaa.
Heh, miten sattuikin.. mullakin pari edellistä yötä ollut vaikeita ja tuota nipistelyä/ pistelyäkin oli ja mietin myös että onkohan ihan normaalia. Doplerilla kuunnellen tyyppi kuitenkin porskuttaa hyvinkin eli uskon että teilläkin on kaikki mallillaan ja noi pistelyt normaalia kohdun kasvamista :)

Joko tunnette kohdun häpyluun yläpuolella? Mulla on muutamassa päivässä selkeesti noussut pieni kova kumpu tuohon.
 
Takaisin
Top