Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko kellään kokemuksia noista pahoinvointirannekkeista, onko niistä mitään apua?

Ensi viikolla pitäisi mennä käymään toimistolla ja toistaiseksi mun työpäivät on menneet 80% makuuasennossa, joten jännittää, miten pahoinvoinnin kanssa selviää toimistolla..


Mä kävin ostamassa, mutta en itselleni koe olevan hyötyä.
 
Oon ollut viime aikoina kipeä muutenkin, joten huonovointisuuden juurisyytä on välillä ollut vaikea sanoa. Tänään on kuitenkin tullut suuhun niin karsea maku, että pakko johtua raskaudesta. Sellanen suolainen, verinen maku - yök. Mikään ruokakaan ei maistu miltään, mut silti pakko syödä usein ettei ala heikottaa.
 
Tähän asti ollut aika vähän oireita, viikkojakin on toki vasta 4+5. Aluksi oli menkkajomotteluja. Olin jo niiden loppuessa ihan varma että ei siellä mikään kasva. Parina päivänä on ollut vähän etova olo. Valkovuotoa ja kosteutta on paljon. Tissit on arat, se on ainoa oire jonka huomaa jatkuvasti.
 
Tänään sain itkuraivarit ruokapöydässä. Oon niin turhautunut tähän huonoon oloon ja myönnyin, että haen sairaslomaa. Tehtiin hyvää ruokaa, mutta sitä syödessä vatsassa alkoi potkimaan takaisin päin. Hirvee olo, aloin itkemään, kun en muutakaan voi. Turhauttaa, ärsyttää, kun ei pysty mihinkään. Inhottavaa jäädä töistä pois, mutta ei ole reilua olla tässä kunnossa töissäkään, kun yökkisin joka potilashuoneessa. :smiley-angry017
 
Nyt 4+2 ja oireita ei ole "paljon" mutta tuntuu että sitäkin voimakkaampia.. jo dpo11 kun aamulla tein parikin kunnon plussatestiä, alkoi seuraavana yönä aivan valtavat alamahakivut :hungover: hurjaa polttelua aaltoina parin tunnin välein. Nyt jo vähän rauhoittunut tää oire :wacky:
Tissit on turvonneet ja välillä polttelevat. Nännit on kipeät. Aivastelen hirveästi ja joku pieni flunssa näköjään nyt puskemassa päälle. Pahoinvointia oksentelumielessä ei ole ollut, sitä odotellessa...
 
Musta tuntuu, et mun pahoinvointi on hieman helpottanut. Nyt on sellaisia hetkiä, ettei oo huono olo. Muita oireita ei ookkaan hirveästi ollut. Kiva tietysti että on parempi olo, mutta en tiedä pitäisikö ihan tässä vaiheessa rv 8+0 vielä helpottaa.
 
Minulla tämä turvotus on alkanut olla päivisinkin huomattavaa :wacky: nenä myös niin tukossa, että kaiken maailman suolasuihkeita koittanut testata. Nyt tilasin kokeiluun tuollaisen nenäinhalaattorin, jonka pitäis avata nenää. Apteekista sanoi, että pitäisi olla turvallinen myös raskausaikana :)
 
Edelleen on turvotusta, etova olo, huimaus ja nenä vuotaa. Pelottaa jos tästä pahemmaksi menee:nailbiting: mulla on onneks töitä vaa parina päivänä viikossa, mut on neki aika tukalaa olla. :sorry:
 
Sain viikon sairaslomaa pahoinvoinnin vuoksi. Nyt sitten esimieheni tietää asiasta kun soitin ja oli hyvin ymmärtäväinen asian suhteen ja kehoitti huilailemaan :Heartred
 
Tänään olen vähän hepuloinut kun aamulämpö näytti "pahimmillaan" 36,6. Toisella mittauksella sitten 36,8 mutta kun on olleet 36,9- jopa 37,0 nyt monta päivää niin hieman säikäytti. Mieleen hiipii kaikkia kauheuksia :wideyed: pitkävaikutteista panadolia toki eilen päivällä otin että liekö se vaikuttaa sitten vai onko tuollainen lämmönvaihtelu normaalia? Tiedä sitten :bored:
 
Tänään olen vähän hepuloinut kun aamulämpö näytti "pahimmillaan" 36,6. Toisella mittauksella sitten 36,8 mutta kun on olleet 36,9- jopa 37,0 nyt monta päivää niin hieman säikäytti. Mieleen hiipii kaikkia kauheuksia :wideyed: pitkävaikutteista panadolia toki eilen päivällä otin että liekö se vaikuttaa sitten vai onko tuollainen lämmönvaihtelu normaalia? Tiedä sitten :bored:

En ole nyt yhtään testaillut, mutta luulisi että olisi normaalia :scratch
 
Itkuherkkyyttä, rinnat todella kipeät ja turvonneet, villit unet, turvotus ja väsymys :joyful:
 
Tänään olen vähän hepuloinut kun aamulämpö näytti "pahimmillaan" 36,6. Toisella mittauksella sitten 36,8 mutta kun on olleet 36,9- jopa 37,0 nyt monta päivää niin hieman säikäytti. Mieleen hiipii kaikkia kauheuksia :wideyed: pitkävaikutteista panadolia toki eilen päivällä otin että liekö se vaikuttaa sitten vai onko tuollainen lämmönvaihtelu normaalia? Tiedä sitten :bored:
Mullakin oli tänään ouran mukaan lämpötila dropannut yön aikana -0,5 astetta. Toivon ettei ole syytä huoleen, ainakin muut oireet jatkuvat normaalisti. En tiedä kyllä muutenkaan miten paljon lämpöjen vaihteluista voi päätellä, mutta tuo oli sinänsä outoa kun koko raskauden lämpötila ollut plussan puolella ja nyt tänään yhtäkkiä miinuksella
 
Mullakin oli tänään ouran mukaan lämpötila dropannut yön aikana -0,5 astetta. Toivon ettei ole syytä huoleen, ainakin muut oireet jatkuvat normaalisti. En tiedä kyllä muutenkaan miten paljon lämpöjen vaihteluista voi päätellä, mutta tuo oli sinänsä outoa kun koko raskauden lämpötila ollut plussan puolella ja nyt tänään yhtäkkiä miinuksella

Itse rupesin miettimään että voikohan laskuun vaikuttaa se, että istukka ottaa enemmän roolia keltarauhaselta..? Mulla rv5 lopuillaan ja rv6 pitäisi istukan alkaa toimimaan kun sydänkin alkaa sykkimään. Kun eikös keltarauhanen ylläpidä noita lämpöjä?
 
Täällä kauhee päänsärky ollu seurana melkee vuorokauden. :nailbiting: Kylmä vähä auttaa, koska tietenkää parasetamol ei auta ollenkaa enkä uskalla paljoa nyt särkylääkettä ottaa. Mulla on päänsärkyä ollu enempi ja vähempi plussaamisesta asti. Saa nähä kaua jatkuu, nyt vaa pahin eikä lääke auta. :sorry:
 
Tänään olen vähän hepuloinut kun aamulämpö näytti "pahimmillaan" 36,6. Toisella mittauksella sitten 36,8 mutta kun on olleet 36,9- jopa 37,0 nyt monta päivää niin hieman säikäytti. Mieleen hiipii kaikkia kauheuksia :wideyed: pitkävaikutteista panadolia toki eilen päivällä otin että liekö se vaikuttaa sitten vai onko tuollainen lämmönvaihtelu normaalia? Tiedä sitten :bored:

Ehkä sitä lämpöä ei niin kannattais seurata, ettei valmiiksi jo ala stressaan. Mä oon vaa välil mitannu kun on ollut kylmä ja välillä koholla ja välillä ei. En usko lämmön mitään sanovan. Iha normia minusta ettei aina voi lämmöt olla koholla. :happy:
 
Takaisin
Top