Millaisia raskausoireita sinulla on?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Oireita oli jo heti hedelmöittymisen jälkeen, mutta en niistä edes tajunnut vaikka oli sellaisia mitkä oli viime raskaudessakin.

Hengästyn ihan pienimmästäkin asiasta ja yöllä joutuu nousemaan vessaan. Lisäksi huono olo ruuan jälkeen ja eilen alkoi huonovointisuus ja tänään ei tehnyt enää mieli syödä aamupalaa. Tänään tosiaan vasta DPO 10 :bored:
 
Oireita oli jo heti hedelmöittymisen jälkeen, mutta en niistä edes tajunnut vaikka oli sellaisia mitkä oli viime raskaudessakin.

Hengästyn ihan pienimmästäkin asiasta ja yöllä joutuu nousemaan vessaan. Lisäksi huono olo ruuan jälkeen ja eilen alkoi huonovointisuus ja tänään ei tehnyt enää mieli syödä aamupalaa. Tänään tosiaan vasta DPO 10 :bored:

Sulla on alkanu oireet tosi aikasin!
Mulla on kuukautisista laskettuna rv 4+6 (vai onko se suomalaisittain vasta 4+5??), mutta pidän mahdollisena et ovis olis ollu viikon normaalia myöhempään... Tosin, mullakin ollut jo jonkin verran oireita, että ehkä ei sittenkään :sour: hankalaa :wacky: ajattelin vaan tosta mun raskaustestistä, kun se viiva ei vielä ollut kauheen vahva ja jos ovis ollu normaalisti, olis se ollu jo dpo 17 kun sen testin tein.

Mutta tosiaan niitä oireita on ollut tän viikon, rinnat turvonneet ja arat, etenkin nännit mitä ei oo normi kierrossa. Lisääntynyt ruokahalu ja närästys. Menkkamaiset juilimiset alavatsalla ja selässä, repäisykipuja toisinaan liikkeessä. Tukkosuus ja kurkkukipu, hikoilu ja iltaisin kuumeinen olo (mut nää voi olla myös flunssaa tms...)
Ai niin, ja tota hengästymistä ollut mullakin.. Aattelin vaan että astma taas pahentunu, mut taitaakin johtua raskaudesta :Heartpink samoin syke normaalia korkeammalla.
 
No niin on! Ei oo aikasemmin alkanut näin aikaseem vaikka useampi alkuraskaus jo takana. Tajusin tänään, että pitää vaan syödä kokoajan niin olo pysyy parempana.

Mulla on myös repäisykipuja, mutta niitä on ollut niissäkin kierrossa jossa en ole raskautunut.
 
Tänään dpo10 ja nenä tukossa, pissattaa usein, tissejä kihelmöi. Näillä oireilla aikaisemman (kesken menneet) raskaudetkin alkanut.
 
Mun tisseissä ei oo mitään eloa :laughing002

Mutta tää kuvotus. Jos ei syö on paha olo ja jos syö niin senkin jälkeen on paha olo. Hetken siinä välissä aina ihan ok olo, kun muistaa syödä oikeita ruokia. Pelottaa, et mihin tää oikeen kehittyy…

Pahoinvointia on ollut paljon enemmän tyttöraskauksissa, tosin edellisestä poika raskaudesta on se 11. Vuotta aikaa, joten en kaikkea välttämättä muista :rolleyes:
 
Mulla ei oikeestaan ole (ainakaan vielä) muita oireita kuin arat rinnat. En muista tälläistä olleen koskaan poikien raskauksissa.
 
Onko muilla alavatsatuntemuksia? Minkälaisia? Minulla tuntuu lähes kokoaikaista jomottelua, ei oikeastaan kipua, vaan semmosta paineen ja juilimisen tunnetta. Ei oikeastaan edes menkkakipuihin verrattavaa. Onkohan tämmöinen normaalia?
 
Mulla on bebeplusme samankaltaisia alavatsaoireita ja joita aluksi luulin vaan ”menkkakivuiksi”. Ei oo kokoajan, eikä satu. Tosiaan lähellä menkkakipuja mutta ei kuitenkaan.

Noiden alavatsaoireiden lisäksi väsymys ja joku ihmeen aivosumu. Tuntuu että en osaa ajatella suoraan :wacky:. Mutta hyvällä tuulella kokoajan kun ekasta plussasta niin fiiliksissä :love7
 
Onko muilla alavatsatuntemuksia? Minkälaisia? Minulla tuntuu lähes kokoaikaista jomottelua, ei oikeastaan kipua, vaan semmosta paineen ja juilimisen tunnetta. Ei oikeastaan edes menkkakipuihin verrattavaa. Onkohan tämmöinen normaalia?

Välillä on sellaista pientä nippailua. En osaa paremmin selittää, mutta enemmän mulla on alaselkä kipeä ollut. :depressed:
 
Alavatsalla nippailua, vihlontaa, repäsykipuja, jomotusta, turvotusta, kaiķki ihan normaalia.

Mulla myös alaselkä herkempi tällä hetkellä.
 
Mulla on ihan hirveitä repäisykipuja. Aivan kamalaa aivastaa/ kääntää kylkeä kun sattuu niin paljon. Tiedän kyllä etteivät ole vaarallisia. Ajoittain on jomotellut pienesti, mutta ei koko aikaa. Tänään ja eilen on ollut vasen nivunen kipeä.

Lisäksi turvotus on ihan järkyttävää, näytän ihan raskaana olevalta jo nyt ja entuudestaan tiedän, että tasoittuu vasta kun oikea vauvamasu alkaa kasvaa.
 
Koitan koota edes jotain oireita..hyperin lisäksi :bag: joka jo itsessään turvottaa, joten en voi sanoa raskausturvotuksesta mitään. Tänään enempi nippaillut nivusia/kohdun ympärillä. Ei onneksi kivuliaasti mutta tuntuu kyllä. Rinnat kevyesti arat, ei turvonneet.. herkempi mieliala, helposti itkettää. Hmm olikohan muuta :scratch aika vähäistä..
Ainiin, sairaalassa oksetti välillä ja ei tehnyt mieli ruokaa. Mutta en tiedä johtuiko vain hyperistä vai liittyykö myös raskauteen. Ainakin se, että oksettaa pestä hampaita, voisi johtua raskaudesta..
 
Muokattu viimeksi:
Kunto ei ole ennenkään mitenkään hyvä ollut, mutta hengästyn ja hikoilen nyt helpommin kuin aikaisemmin. Siivoaminenkin hengästytti ihan sikana.:eek:
 
Mulla oli sellasia tuikkasuja tuolla alapäässä jossain 5 viikon tienoilla. Sen jälkeen ei oo onneis ollu. Se oli yks päivä kun niit oli kokoajan ja se kyl pelästytti.

Nyt on pahoinvointi lisääntymään päin. Tänään saanu jo koko aamupäivän (nelisen tuntia) taistella että sais jotain alas eikä tulis oksennusta... En todellakaan muistanut, että tää on näin vaikeaa :arghh: ja mihin sen täst vielä menee, ennen kun helpottaa :nailbiting:

Tänään myös päänsärkyä niskajumien takia, eikä talossa yhtään parasetamolia, buranaa vaan...
 
Täällä on repäisykipuja, etenkin sängyssä kylkeä kääntäessä! Ihan säikähdin ekasta, sitten muistin että olihan näitä viime raskaudessakin :rolleyes:

Nenä on ollut tukkoinen, oli jo monta päivää ennen kuin plussasin. Muutamana päivänä ollut vähän etovaa oloa, esikoista odottaessa se alkoi vasta joskus viikolla 6 (nyt siis 4+2). Toivon ettei pahene, viimeksi en sentään kovin montaa kertaa oksennellut, mutta oli aivan järkyttävän etova olo monta viikkoa, ja kaikki lämmin ruoka kuvotti niin ettei pystynyt syömään.

Toisaalta taas, otan kyllä vaikka minkä pahoinvoinnin riesakseni, kunhan vain raskaus jatkuisi :rolleyes:
 
Mulla oli kkm raskauksista kaikissa jäätävä pahoinvointi ja oksentelu, ettei sekään takaa että kaikki menee hyvin. Raskaushormonit siellä jyllää, vaikka raskaus keskeytynyt. Viimesimmässä kkm oli hcg lähes 120 000, rv 8 paikkeilla, raskaus oli mennyt kesken jo rv 6+.
 
Kunto ei ole ennenkään mitenkään hyvä ollut, mutta hengästyn ja hikoilen nyt helpommin kuin aikaisemmin. Siivoaminenkin hengästytti ihan sikana.:eek:

Mulla on ihan sama. Alkoi heti hedelmöittymisen jälkeen. Sama oli viime raskaudessa, että joka asia hengästytti.
 
Jaaa vai että ne yölliset kyljen kääntämiseen liittyvät repäisyt kuuluu asiaan, hyvä tietää :grin pikkusen ollut nipistelyjä ja jomotusta vatsalla päiväsaikaan ja parina päivänä vähän etova olo. Ja sit tosiaan parina yöllä ollut noita repäsyjä kun erehtynyt kylkeä kääntää.. Mutta ihan alkumetreillähän tässä vasta ollaankin joten odottavalla kannalla oireiden lisääntymisestä.
 
Ainii ja eilen fyssarilla käydessä vatsallaan maatessa en meinannu rinnoille löytää millään sopivaa asentoa, joten eiköhän se rintojen aristaminenkin sieltä ala :p
 
Takaisin
Top