Helmikuisten höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja annana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla loppui migreenikohtaukset plussaan eli nyt 2kk ei oo kohtauksia ollut. Aluksi tuntu et tässähän on paaaljon parempi olo kuin normisti:rolleyes: No eilen sit alko migreenikohtaus ja pelkällä Paracetamolilla pitäs pärjätä. Yöllä vaan paheni ja sain kyllä aamuyöstä otettua Pamolit jotka ihan hiukkasen auttoi. Sain vielä nukuttua, mutta herätessä oli edelleen ihan järkyttävä migreeni ja pahoinvointi. Koen kyllä phv normaalistikin migreenin yhteydessä, mutta en koskaan oksenna ja saan lääkkeet otettua. Nyt sitten oksensin pian herättyä ja päätä sattuu niin että sekin jo pelkästään oksettaa. Yritin äsken juoda Parat (en pysty nielasee tbl niin käytän suussa hajoavia/pore). En ehtiny paljoo ees juomaan kun piti juosta yrjöömään…. Voi helvetti tätä oloa ja migreeniä en saa mihinkään ilman lääkkeitä:sad010:depressed::depressed:

Uskallatko tai pystytkö ottamaan tehosteeksi kofeiinia/kahvia? Se vähän boostaa paracetamolia. Osaan kyllä kuvitella että sekin tulee äkkiä ylös. Burana taitaa olla poissuljettu vaihtoehto näin alussa.

Uskallatko tai pystytkö ottamaan tehosteeksi kofeiinia/kahvia? Se vähän boostaa paracetamolia. Osaan kyllä kuvitella että sekin tulee äkkiä ylös. Burana taitaa olla poissuljettu vaihtoehto näin alussa.

Yritin kahvia vähän juoda, mut pelkästään jos ajattelenkin et yrittäisin noi lääkkeet uudestaan ottaa niin oksut nousee suuhun:yuck: Yritän hiljalleen juoda sit vaan kahvia…

Nyt litkin kylmää kahvia (koska se on nyt jostain syystä parempaa) ja murskasin Panadolin pieneen määrään jätskiä. Nyt ne on pysynyt noin puolisen tuntia sisällä eli toivo elää jos sais tohon migreeniin edes pientä helpotusta:grumpy::hungover:
Päivän pläänit meni kyllä ihan plörinäksi kun kökötän täällä tuulettimen ääressä ja yritän selviytyä minuutti kerrallaan:hilarious:

Täydet sympatiat kyllä niille, joilla eläimiä tai pieniä lapsia hoidettavana ja kärsivät raskauspahoinvoinnista vieläpä pahimmillaan päivittäin:wideyed:

Tultiin kahden viikon lomalta lapista kotiin. Voin kertoa, että tämä betonikuutio on aivan sairaan kuuma >.< Saa nähdä miten tässä nukutaan. Täytyy varmaan ostaa semmoinen tuuletin mikä edes kierrättää ilmaa.

Ilmanviilentimet on tosi hyviä. Jo semmonen pieni kuutio sängyn vieressä auttaa kummasti nukkumaan yön. Mutta jos on kuuma asunto, niin ilmastointikone on kyllä jokaisen euron arvoinen kapistus.

Olispa ollut fiksu tänään ja ostanut jonkun viilentimen kauppareissulla! Tulis kyllä niin tarpeeseen. Vanha kivikerrostalo, ja täällä ei ole kunnon ilmastointia, ulkona +28 ja täällä sisällä +30. Hikinen yö taas tiedossa:laughing021

Tänään on ollut ehkä piirun verran parempi olo. Sain imuroitua keittiön olojen välissä:happy093.
Ja nyt illasta sain alas kanasalaattia ja pari cocktailpiirakkaa, mikä on ruokaisinta hetkeen. Tälläisenä tämä olo nyt on siedettävä, öllöttävä olo on edelleen päällä ja taustalla mutta on jotenkin hallitumpi olo. Voi kun jatkuisi vain näin eikä ainakaan pahenisi:whacky011

Vedin kyllä eilen suolakeksejä, hodarin joka täytetty pulled porkilla, kurkkuleipien päälle lisäsin suolaa jne.:grin Luulisin et natriumia oon saanut ihan riittävästi:hilarious::hilarious: Kaikki suolanen on maistunut

Tämän kun luki niin rupes tekemään hirveästi mieli suolakurkkuja ruisleivän päällä tai näkkärinpäällä:laughing001

Tämän kun luki niin rupes tekemään hirveästi mieli suolakurkkuja ruisleivän päällä tai näkkärinpäällä:laughing001
Minulla tuolla odottaisi iso purkki maustekurkkuja.. toimiskohan ne? Tänään ollut enemmän pahoinvoiva olo kuin yleensä. Helle vai ehkä sittenkin tyttövauva? Vaikeaa sanoa.

Tähän mennessä oon todennut toimivaksi sen, että aamulla otan suolavettä lasillisen. Sen kanssa otan kilpirauhaslääkkeet. Ja sitten oottelen sen 10-15 min, että lääke imeytyy. Ja jääkaappikylmä hedelmäpiltti vieressä. Heti kun mahis piltti naamariin. Ja sen jälkeen tunnin sisällä pitää syödä paremmin. Mieluiten jotain proteiinipitoista lämmintä ruokaa. Saatan sillä selvitä ilman suurempaa pahoinvointia. Myös väsymys. Tänään oli jo oksu kurkussa. Otin vähän pilttiä ja menin pötkölleen. Ja uni tuli. Pahaolo oli poissa kun nukuin hetken.

Taas mulla taukoa palstalta tässä välissä! Paljon olette jutelleet!

mulla taas on migreenikohtauset nyt helpottanut. Mulla oli ummetusta, ja en tiedä onko se migreenin syy vai oire. Aina ne vaan on samaan aikaan. Joka tapauksessa otin magnesiumia jotta maha toimisi. Nyt migreeni on helpottanut, mutta johtuuko se siitä, että maha toimii, magnesiumista vai ajan kulumisesta, en tiedä :confused005

( onko se magnesiumoksidi joka toimii mahalle, voin selvittää jos tarvii)

Mulla ainut oire tällä hetkellä on nälkä. Väsymys ja etominen tuntuu helpottaneen, kun menossa on 9+0, mikä on välillä vähän jänskättävää...:nailbiting: Normaalisti ei kyllä helteillä nälkä oo, että jotain on varmaan tekeillä. :laughing002

Ja oonhan mä 'lomaillu' mummulassa lapsen kans, että ehkä on tullu levättyä ja syötyä muutenkin enemmän. Helteisen viikonlopun huippuna oli kyllä käydä meressä uimassa. :happy093

Minulla on kans aika selvä kytkös migreenityyppisen pääkivun ja ummetuksen kanssa. Magnesiumhan ainakin vähän löysää vatsaa, mutta yleensä luotan tässä pariin ruokalusikalliseen laktuloosia. Se toimii kuin junan vessa yleensä. Olen lisännyt kyllä kuituja ruokavalioon, ruistäysjyvänäkkäri antaa kivasti kuituja, magnesiumia ja sinkkiä, kun vain pystyy syömään.

Nyt on ollut pientä pääkipua, otsassa samassa kohtaa missä tuntuu kuuma ilma. Eipä ihme, eilen oli kuuma päivä ja tällekin päivää on luvattu +33. En muuten liiku ilpin alta mihinkään. :meh:

Tervehdys!

Tulen varovaisesti mukaan tänne höpisemään :) Elikkäs, toista odotan, laskettu tällä hetkellä 15.2.22 eli viikolla 7+6 mennään. Varhaisultrassa kaikki kunnossa, vahva syke löytyi :Heartred Edellinen raskaus meni kesken, meitä on näköjään useampia täällä kun ketjua lueskelen. Nyt haluan yrittää tsempata ja olla positiivinen, vaikka se ei aina ole helppoa.

Hyhhyh mikä pahoinvointi. Joka toinen päivä tulee oksennettua 10 kertaa/vrk ja joka toinen ruoka menee ihan siedettävästi alas. Viimeisin alkuraskaus oli talvella, kyllä täytyy sanoa että tämä on rankempi pahoinvointeineen ja tuon +27 lämpotilan kanssa mikä tällä hetkellä on..

Nämä helteet tekevät tästä alkuraskaudestakin paljon tuskaisemman, tai ainakin siltä itsestä tuntuu. Muutenkin on inhottava ja lievästi pahoinvoiva olo yli +26 helteissä, mutta nyt kun on vielä alkuraskauden pahoinvointi tähän niin tuntuu että helle pahentaa oloa.
Huomasin että oli helpompi olla ja ei niin öllöttävä kun oli viileässä merivedessä:hungover: kroppa kun jäähtyi niin oli heti vähän parempi olo.

Tänään oon sinnitellyt sisulla töissä. Kesäpäivystys, oon varajohtaja ja vastaan työpaikkahauista jotka on auki niin ei oikein voi olla poissa töistä. Pahoinvointilääkkeen voimalla on menty tämä päivä... tuli kyllä niin pettynyt olo ja inhottava kun otin sen pahoinvointilääkkeen, ihan kuin se nyt muka tekisi minut huonommaksi kun en pärjää pahoinvoinnin kanssa:bag:

Mulla tänään pahoinvointi helpotti huomattavasti, mutta pieni migreeni edelleen muistuttelee takaraivolla. Nyt jo 3 vrk menossa eli varmasti huomenna jo kivuton päivä:smug: Tässähän tää menee loma mukavasti:hilarious: Sit kun työt alkaa niin oon varmaan taas elämäni kunnossa:hilarious: Tänään aion kyllä mennä ratsastamaan ja otan lapset tallille mukaan, ei tästä muuten tule mitään:wideyed:

Lillati, melkoinen sissi olet! Täällä huutelen sohvan pohjalta :greet025

Haaveilen, että pääsisin illalla veden äärelle. Kaipaisin raikasta ulkoilmaa, jospa se auttaisi. Oma piha on niin helteinen, ettei pysty olemaan. Tai ehkä pahin on kaikki hajut. Ihana puutarha parhaassa kukassaan, mutta haisee ja sitten oksettaa.

Veden äärelle, tai oikeastaan mihin vain täältä landelta, täytyy lähteä autolla, mikä taas aiheuttaa myös lisääntyvää pahoinvointia. Ei oo helppoo :D

Sitä piti vielä höpistä, että helmikuu syntymäkuukautena on minusta ihan kiva ajatus. Alkuraskaus kesällä taas saa minun puolestani jäädä tähän yhteen kertaan (toivottavasti) :D

Takaisin