Pulinaketju

Onnea _vompatti_ :Heartred. Hurja alku, mutta onneksi kaikki on hyvin.

Ja onnea myös Peppipupulle poikalupauksesta :Heartblue

Mulla on itellä aina ollut ajatus, että jos joskus lapsen saan niin se on tyttö. Ja tytölle on nimi ollut valmiina parikymppisestä. 20 vuotta siinä meni, mutta nyt on juurikin sen nimimen tyttö :Heartred

Meillä on siis 2 v 7 kk varsinainen tahtotaapero täällä. Todella toivon, että pitää paikkaansa se, että kenellä on paha uhmaikä niin olisi helpompi murrosikä. En ymmärrä mistä tuo on perinyt voimakkaan tahtonsa. Mutta kyllä täällä vaikeimpina hetkinä itkee niin lapsi kuin äitikin.
Minulla esikoinen on ollut vahvatahtoinen aina! Kantava ääni oli jo synnytyssairaalasta lähtien, vahvaa uhmaa taaperona ja leikki-ikäisenä yltyen pitkään ja kuohuvaan murrosikään, mutta aikuisena vahvasta luonteesta on ollut pelkkää hyötyä ja ihana ihminen hänestä kasvoi. Ja minusta viisas äiti, mutta onhan se ollut melkoinen korkeakoulu.
 
Tyttö syntyi klo 10.42 kovaäänisesti protestoiden, pituus 45.5cm, paino 2245g ja hattu 31cm.

Paljon onnea, onneksi kaikki päätyi hyvin. :dummy1::Heartred

Peppipupu, mihin tämä aika menee, tiedätte jo sukupuolen!! Onnea poika lupauksesta:hello2 En tiedä onko väärin toivoa, mutta haluaisin pojan, koska ennestään kaksi tyttöä.

Vaihdoin tosiaan työpaikkaa ja että ottaa voimille opetella uusia paikkoja, nimiä, missä mikäkin tavara on, ym. Hoitotyö on samaa mitä aikaisemminkin tehnyt, siinä ei juurikaan uutta ole. Tässä ollut perehdytyspäiviä ja olen ollut ihan (positiivisella tavalla) poikki. Aikaisemmassa paikassa olin yli 15vuotta, niin tekee aivoille aika hyvä tällainen vaihtelu :joyful:
 
Katmalle tsemppiä yritykseen!

Karinha onko haikeaa kun poika kasvaa? Hieno etappi!

Sari anna ja Vompatti teille onnea matkaan loppumetreille!

Suski joo me saatiin siis puhtaat paperit!

Ja nyt on sitten vahvistettu : POIKA TULEE!:Heartblue:sign17:wav:welcome


Onnea Peppipupu :joyful:! Olen tosi iloinen puolestasi. Olin foorumilla ennen eri nimellä (jota en nyt valvomiselta muista) ja odotin kolmosia.. Heistä syntyi lopulta vaikeuksien kautta kaksi: tyttö ja poika. He täyttävät kohta vuoden. Eilen tein testin ja olen taas raskaana :rolleyes:..
 
Onnea Peppipupu :joyful:! Olen tosi iloinen puolestasi. Olin foorumilla ennen eri nimellä (jota en nyt valvomiselta muista) ja odotin kolmosia.. Heistä syntyi lopulta vaikeuksien kautta kaksi: tyttö ja poika. He täyttävät kohta vuoden. Eilen tein testin ja olen taas raskaana :rolleyes:..
Wow, onneksi olkoon plussasta!! Toivotaan hyvin etenevää raskautta, eikä vuodelepoa :nailbiting:.. On varmaan kädet aika täynnä pikkuisten kanssa :smiley-bounce013!
Saitko tietää kolmosraskaudesta millä viikoilla? Onhan extra jännää siellä, millä mielellä olet itse?
 
Mä tein testin tänään kp 24/28 dpo10 ja ihmeekseni tikkuun alkoi samantien muodostua viiva. Yritän silti olla innostumatta liikaa, kun noita keskenmenoja ja kemiallisia sattui sen verran monta viime vuoteen.
 

Liitteet

  • C0F196A5-AB31-468D-ACF6-E8175506B7F7.jpeg
    C0F196A5-AB31-468D-ACF6-E8175506B7F7.jpeg
    44.7 KB · Katsottu: 89
Mä tein testin tänään kp 24/28 dpo10 ja ihmeekseni tikkuun alkoi samantien muodostua viiva. Yritän silti olla innostumatta liikaa, kun noita keskenmenoja ja kemiallisia sattui sen verran monta viime vuoteen.
Sormet ja varpaat ristiin, jännittävää!!!!
 
Wow, onneksi olkoon plussasta!! Toivotaan hyvin etenevää raskautta, eikä vuodelepoa :nailbiting:.. On varmaan kädet aika täynnä pikkuisten kanssa :smiley-bounce013!
Saitko tietää kolmosraskaudesta millä viikoilla? Onhan extra jännää siellä, millä mielellä olet itse?


Sain tietää viikolla 7 varhaisultrassa. Sitä ennen "tiesin" jo, että jotain outoa on, koska hcg oli niin korkea. Ultran aikana lääkärin ilme oli ikimuistettava ja kätilötkin hihitteli, mulla kun piti alkaa ivf seuraavista kuukautisista. Kyseinen lääkäri oli lapsettomuuslääkäri, joka olisi tehnyt hoidot.
Keskiraskaudessa kuitenkin yksi heistä nukahti. Oli raskasta pelätä kahden muun puolesta 4 kuukautta :arghh:.

Kieltämättä tämä monikkoäitiys on ollut 24/7-duuni. Ei ole tullut esimerkiksi huvikseen puettua lapsia, kun on ollut pyykkiä muutenkin :wtf:. Ollaan menty paljon kietaisubodeilla, puolipotkareilla ja sukkahousuilla.

Tämä uusi raskaus tuli täytenä pommina. Kromosomiriski hirvittää. Pärjääminen kolmen tai neljän alle 2-vuotiaan kanssa jännittää. Jos tuleekin taas kaksoset. Jos joutuukin taas vuodelepoon. Kuka hoitaa heidät. Jos tulee nostelukielto, kuka hoitaa heitä. Miljoona ajatusta pyörii päässä :wacky:. Tuntuu ettei tämä voi olla edes totta, mutta kuitenkin on. :love022
 
Vitsit Marcipa, kyllä huikaisee aina nähdä plussaa tikussa, peukkuja juuri tälle alulle, jatkukoon suotuisasti seuraavat 9kk :smiley-angelic001!
 
Sain tietää viikolla 7 varhaisultrassa. Sitä ennen "tiesin" jo, että jotain outoa on, koska hcg oli niin korkea. Ultran aikana lääkärin ilme oli ikimuistettava ja kätilötkin hihitteli, mulla kun piti alkaa ivf seuraavista kuukautisista. Kyseinen lääkäri oli lapsettomuuslääkäri, joka olisi tehnyt hoidot.
Keskiraskaudessa kuitenkin yksi heistä nukahti. Oli raskasta pelätä kahden muun puolesta 4 kuukautta :arghh:.

Kieltämättä tämä monikkoäitiys on ollut 24/7-duuni. Ei ole tullut esimerkiksi huvikseen puettua lapsia, kun on ollut pyykkiä muutenkin :wtf:. Ollaan menty paljon kietaisubodeilla, puolipotkareilla ja sukkahousuilla.

Tämä uusi raskaus tuli täytenä pommina. Kromosomiriski hirvittää. Pärjääminen kolmen tai neljän alle 2-vuotiaan kanssa jännittää. Jos tuleekin taas kaksoset. Jos joutuukin taas vuodelepoon. Kuka hoitaa heidät. Jos tulee nostelukielto, kuka hoitaa heitä. Miljoona ajatusta pyörii päässä :wacky:. Tuntuu ettei tämä voi olla edes totta, mutta kuitenkin on. :love022
Elämä on ihmeellinen matka! Ja aina jotenkin suttaantuu kaikki tilanteet. Pikkuisetkin voi onneksi laittaa es päivähoitoon jos itselle tulee es nostokielto.
Ja hei, ei oo pukeutumista tullut lapsille harrastettua yksöstenkään kanssa, sukkahousut on loistava keksintö! Tsemppiä, pidä meitäkin ajan tasalla!
 
Onnea Vompatille pienestä tytöstä:Heartpinkonneksi kaikki meni hyvin.

Onnea myös Peppipupu poikalupauksesta:Heartblue

Onnea Marcipa plussasta:Heartpink

Viime yönä supisteli taas kipeämmin, supistukset pysyivät pois parisen viikkoa ja toivon todella etteivät nyt palaakaan.
Tänään alkaa rv 34 että enää 4 vko niin saisi vaikka jo tullakin. äippäpolilla viime maanantaina tilanne oli pysynyt samana, eli nyt mennään näin, ja Vapun jälkeen taastarkastukseen, niin ja vauvan painoarvio oli silloin 1850g:Heartblue

ihanaa viikonloppua kaikille:Heartbigred
 
Muokattu viimeksi:
Vompatti : paljon onneal! Olihan kertomus!:Heartbigred

Marcipa ja Kisumau : pidän peukkuja kummallekin, että plussat pysyy!!!

Kiitos kaikille onnitteluista ja omien tarinoiden jakamisesta. Itsellä kanssa alun pienen pettymyksen ( joka liittyi siis poikien rumiin vaatteisiin) olen aivan ihmeissäni ja onnellinen!
 
Vompatti : paljon onneal! Olihan kertomus!:Heartbigred

Marcipa ja Kisumau : pidän peukkuja kummallekin, että plussat pysyy!!!

Kiitos kaikille onnitteluista ja omien tarinoiden jakamisesta. Itsellä kanssa alun pienen pettymyksen ( joka liittyi siis poikien rumiin vaatteisiin) olen aivan ihmeissäni ja onnellinen!

Kyllä pojillekin on paljon kauniitakin vaatteita :angelic:. Polarn o Pyretillä ja Metsolalla on ainakin paljon unisextyyppisiä eläinhahmovaatteita, joita olen pitänyt vuorotellen molemmilla :joyful:. Samoin Mololla ja Mini Rodinilla. Eniten olen ostanut Polarn o Pyretin kietaisubodeja yms, koska ovat laadukkaita, pehmeitä ja kestäviä :wacky:. Tokmannilta löytyy myös yllättävän laadukkaita ja söpökuvioituja kietaisubodypuolipotkarisettejä koossa 50-74 edullisesti.
 
Vompatti : paljon onneal! Olihan kertomus!:Heartbigred

Marcipa ja Kisumau : pidän peukkuja kummallekin, että plussat pysyy!!!

Kiitos kaikille onnitteluista ja omien tarinoiden jakamisesta. Itsellä kanssa alun pienen pettymyksen ( joka liittyi siis poikien rumiin vaatteisiin) olen aivan ihmeissäni ja onnellinen!
Älä huoli, pojille löytyy loppujen lopuksi paljon kivaa, esim söpöjä eläinkuoseja. Mä harmittelin aluksi ihan samaa, kun kaupoissa tyttöjen vaatteita on suunnilleen kilometrin hyllyä enemmän.
 
Vompatti : paljon onneal! Olihan kertomus!:Heartbigred

Marcipa ja Kisumau : pidän peukkuja kummallekin, että plussat pysyy!!!

Kiitos kaikille onnitteluista ja omien tarinoiden jakamisesta. Itsellä kanssa alun pienen pettymyksen ( joka liittyi siis poikien rumiin vaatteisiin) olen aivan ihmeissäni ja onnellinen!
Minä olen tykännyt pojalla Paapiin vaatteista ja Lindexissä on toisinaan myös kivoja.
 
Ja näin tyttölapsen äitinä voin sanoa, että on ihan hyvä ettei sitä valikoimaa ole ehkä niin paljoa. Tytöille in ihan liikaa kaikkea ihanaa.
 
Meillä poika tykkää kirkkaista väreistä jostain syystä. Olen kyllä hiukan koittanut poiketa ns. perinteisistä poikien värisistä vaatteista, punaista ja keltaista on pojan joissain vaatteissa, myös vaaleanvihreää löytyy. Poika itse tykkää ainakin vielä. Päiväkodissa ovat kehuneet pojan värikkäitä vaatteita. Osa vaatteista toki on hillitympää värimaailmaa. En välttämättä pidä kovin paljoa varsinkaan kuviollisista housuista, paidoissa ne taas on kivoja. itselle tulee hirveän levoton olo, jos sekä paidoissa että housuissa on jokin kuviointi. Poikaa ei kyllä sekään tunnu haittaavan yhtään :D
 
No niin...eli yöllä tosiaan supisteli hyvin epäsäännöllisesti, eikä ollut niin voimakkaita supistuksia että olisin ajatellut liittyvän synnytykseen.

Aamulla nousin sängystä ihan normisti ja tein aamuhommat taaperon kanssa. Otin käyrää ja söin hyvällä ruokahalulla puuroni.
Yhdeksän maissa aloin miettiä ulkoilua pojan kanssa mutta pissareissu muutti suunnitelmat...verta alkoi valua kuin hanasta laskemalla, ei kipuja kuitenkaan.
Soitto osastolle ja kiireellisen ambulanssikyydin tilaaminen. Herättelin isommat pojat katsomaan taaperon perään samalla ku hätyytin miehen töistä kotimatkalle.

Kyyti tuli noin 10 minuutissa ja oikeasti vuotoa tuli kuin olisi jonkun teurastanut. Siteet ei pitäneet ja paareille siirtyessä oli jo housutkin märät.
Pillit päällä päivystykseen ja siitä alkoikin hulabaloo...kasvoja vilisi ympärillä enemmän kuin kerkesin laskea.
Reilu puoli tuntia ja oltiinkin jo leikkurissa. Puudutusta laitettiin kolmeen kertaan, kun kaksi ensimmäistä meni jotenkin pieleen, sitten laskikin jo omat verenpaineet todella alas, mutta nopsaan saivat tilanteen korjattua.

Tyttö syntyi klo 10.42 kovaäänisesti protestoiden, pituus 45.5cm, paino 2245g ja hattu 31cm. Siirtyi seurantaan jossa ei onneksi ole lisähappea tarvinnut.
Minut siirsivät juuri osastolle ja kunhan pää kestää nousta ylös niin pääsen vauvan luokse.

Vaan edelleen olen kiitollinen meidän terveydenhuollon tasosta, kokoajan on pidetty niin hyvää huolta ja vähän väliä kyselty vointia ja tarpeita. Kipulääkkeitä menee ja pää niistäkin vähän sekaisin ja lisänä tuo valvottu yö. Mutta kaikinpuolin kaikki hyvin ja odotan vain että saan vauvan rinnalle huomenna kun pääsee eroon neopuffista
Huh mikä tarina! Onneksi loppu kuitenkin oli onnellinen. Paljon onnea vauvasta! :Heartred

Täällä ollaan viikolla 31+1. Viikon päästä on äitipolilla kontrolli etisen istukan vuoksi. Istukka on lisäksi jotenkin hankalasti kiinnittynyt ja kontrollissa selviää leikataanko paikallisessa keskussairaalassa vai lähetetäänkö toiseen kaupunkiin yliopistolliseen sairaalaan.
 
Poison Ivy onko sinulla tuo istukka oireillut mitenkään?
Minullahan oli ensimmäinen vuotoepisodi jo rv29+2 ja samalla meni vedet. Mutta tuo ensimmäinen vuoto oli kuitenkin määrällisesti vähäinen. Onneksi sentään näinkin pitkälle päästiin.

Ollaan vauvan kanssa edelleen sairaalassa, kun pikkuisen oma syöminen on vähän hitaanlaisesti käynnistynyt, mutta toiveissa olisi josko tämä viikko toisi jo muutoksen
 
Takaisin
Top