Raskaaksi 2020

Tonni, tervetuloa :happy: mä oon lueskellut paljon tota 2019 ketjua, joten sun tarinaa olenkin seurannut. Mä tunsin kans heti alkuun sielujen sympatiaa 2019 aloittaneiden kanssa, mutta koska aloitettiin tämän puolison kanssa yritys vasta huhtikuun lopussa 2020 niin en ilennyt siihen ketjuun kirjotella. Pysyin 2020 puolella ja katselin miten jengi lipui ohi plussanneisiin. Niin tuttua mulle aiemmasta suhteesta :sorry: Nytkin kävin tuolla 21 ketjussa jonkin verran pyörimässä mut ei musta ole siihen :wacky:

Täällä on monella superjännät paikat!! Nyt saadaan kyllä jokunen plussa tähän ketjuun, mä oon varma siitä :smiley-bounce016

Itse meen vasta alkukierrossa, eli menkat loppu just ja kp 6 ehkä menossa. En sitte soittanut mihinkään klinikalle, en pysty vielä, vaikka iän puolesta olis pitäny soittaa varmaan puoli vuotta sitten jo :smiley-ashamed008 Mua niin ahdistaa ajatuskin lähteä siihen touhuun taas. Ja välillä mietin et onko mulla edes oikeutta tuntea pahaa mieltä tästä ns sekundäärisestä lapsettomuudesta, kun niitä lapsia kuitenkin on pari, vaikkakin pitkän (ja kalliin) tien kautta saatuja hekin :Heartpink taitaa olla story of My Life tuo että vaikeuksien kautta.. voittoon tai metsään.

Mun pitäis pureskella aikalailla kaksosia hetki :smiley-ashamed005
Mut sit Toisaalta, jos kysytään inssissä tai alkionsiirrossa et haittaako, jos tulee, niin eihän se nyt haittaa:love7
Mut onhan siinä nyt iso homma verrattuna yhteen. Voisin kuvitella.

Hei mulle on muuten tullu aika paljon epäpuhtauksia ihoon. Tosin voi johtua alkosta ja karkeista, joita en normisti käytä :angelic::hilarious:

Tonni, tervetuloa :happy: mä oon lueskellut paljon tota 2019 ketjua, joten sun tarinaa olenkin seurannut. Mä tunsin kans heti alkuun sielujen sympatiaa 2019 aloittaneiden kanssa, mutta koska aloitettiin tämän puolison kanssa yritys vasta huhtikuun lopussa 2020 niin en ilennyt siihen ketjuun kirjotella. Pysyin 2020 puolella ja katselin miten jengi lipui ohi plussanneisiin. Niin tuttua mulle aiemmasta suhteesta :sorry: Nytkin kävin tuolla 21 ketjussa jonkin verran pyörimässä mut ei musta ole siihen :wacky:

Täällä on monella superjännät paikat!! Nyt saadaan kyllä jokunen plussa tähän ketjuun, mä oon varma siitä :smiley-bounce016

Itse meen vasta alkukierrossa, eli menkat loppu just ja kp 6 ehkä menossa. En sitte soittanut mihinkään klinikalle, en pysty vielä, vaikka iän puolesta olis pitäny soittaa varmaan puoli vuotta sitten jo :smiley-ashamed008 Mua niin ahdistaa ajatuskin lähteä siihen touhuun taas. Ja välillä mietin et onko mulla edes oikeutta tuntea pahaa mieltä tästä ns sekundäärisestä lapsettomuudesta, kun niitä lapsia kuitenkin on pari, vaikkakin pitkän (ja kalliin) tien kautta saatuja hekin :Heartpink taitaa olla story of My Life tuo että vaikeuksien kautta.. voittoon tai metsään.
Mua kyllä vähän jännittää toi rahapolitiikka näissä tulevissa hoidoissa :bag:

Mun pitäis pureskella aikalailla kaksosia hetki :smiley-ashamed005
Mut sit Toisaalta, jos kysytään inssissä tai alkionsiirrossa et haittaako, jos tulee, niin eihän se nyt haittaa:love7
Mut onhan siinä nyt iso homma verrattuna yhteen. Voisin kuvitella.
Mulle siirrettiin kolmesti yks alkio, kaikista tuli nega. Sit neljästi peräkkäin kaks alkiota, kaikista plussat (kaks ekaa meni tosin kesken). En tiedä oliko vaikutus nimenomaan noissa tuplasiirroissa vai alkion kuoren avauksessa, mitä alettiin tehdä kans jossain vaiheessa. Kaksosia en osannut missään vaiheessa "pelätä", edes kuopuksen pas-siirrossa :) mulle sanottiin silloin että joissain tapauksissa kaks alkiota saattaa tukea kiinnittymistä, mut siinä on myös riskinsä jos molemmat kiinnittyy ja toinen vetääkin sit toisen mukanaan ulos mennessään kesken. Vaikeita hommia nämä :sad001 Kuopuksesta mulla oli kramppeja ja veristä vuotoa 5+ viikoilla, mut se loppui päivässä. Ultrassa 7+ viikolla näkyi yks elävä alkio ja joku jälki mikä oli saattanut olla se toinen alkio. Ainakin hcg arvot olivat korkeat, mutta oli ne olleet aiemmissakin korkeat ja silti meni kesken.

Niin ja hoidothan ovat kyllä kehittyneet tässä välissä. Meidän hoidot tehtiin siis vuosina 2008-2010 ja oli tavallista siirtää 2-3 päiväisiä alkioita. Meille siirrettiin aina 3 päiväisinä tai sulatuksen jälkeen ne oli käytännössä 4 päiväisiä sitten.

@Noaidi , voi kunpa nyt malttais se O+ sunnuntaihin :smiley-angelic001

hauskaa @MyyräMatikainen ja @Noora992 , meilläkin talvilomareissu alkamassa viikonloppuna :) kyllä tekee niin hyvää pieni irtiotto arjesta (ja ajatuksista) tähän väliin varmaan itse kullekin!!! meillä tulee mun vanhemmat mukaan reissuun, niin saadaan helpommin järjesteltyä talviurheilut esikoisen hoidon kannalta :cat:

kiitos kaikille vielä myötäelämisestä <3 jotenkin sitä on vuoden elänyt niin pelkästään sitä plussaa varten, ettei oikeastaan oo ees tajunnut ajatella ja pelätä sitä mitä sen jälkeen voi tapahtua. mikä on sinänsä hyvä. mutta jos tässä joskus vielä plussaa uudelleen, niin varmaan on aika lailla erilaiset fiilikset siinä vaiheessa... :nailbiting:

Mä tuun kanssa tänne kirjoittelemaan :greet025 Täällä siis kirjoittelin viime vuoden puolella, ehkä enemmän aktiivisesti kevään ja kesän aikana. Loppu vuodesta siirryin Heinäkuisten 2021-ryhmään, mutta alkuvuodesta takaisin Raskaaksi-ryhmään. Automaattisesti hyppäsin 2021-ryhmään, mutta nääh... Se ei vain ole sama kuin tämä. Ja nyt kun huomasin, että täälläkin vielä aktiivista keskustelua, niin siirryin tänne. Toivottavasti otatte vastaan? :grin

Täällä kp 18 ja ovista en ole vielä saanut tikutettua. Ens kierrossa voisin aloittaa keltarauhashormonin pitkiin kiertoihin. Primolut taisi olla? Onko muilla kokemusta tästä?

Mä tuun kanssa tänne kirjoittelemaan :greet025 Täällä siis kirjoittelin viime vuoden puolella, ehkä enemmän aktiivisesti kevään ja kesän aikana. Loppu vuodesta siirryin Heinäkuisten 2021-ryhmään, mutta alkuvuodesta takaisin Raskaaksi-ryhmään. Automaattisesti hyppäsin 2021-ryhmään, mutta nääh... Se ei vain ole sama kuin tämä. Ja nyt kun huomasin, että täälläkin vielä aktiivista keskustelua, niin siirryin tänne. Toivottavasti otatte vastaan? :grin

Täällä kp 18 ja ovista en ole vielä saanut tikutettua. Ens kierrossa voisin aloittaa keltarauhashormonin pitkiin kiertoihin. Primolut taisi olla? Onko muilla kokemusta tästä?
Tervetuloa takaisin! Onpa kivaa kun tänne on alkanut valua nyt hissukseen enemmän porukkaa!

Tonni tänne vaan! Mäkin tulin kun 2019 niin hiljainen nykyään :(

Noaidi paljonko ne sit oli ne follit?:rolleyes: toiv pääset inssiin! Tulin pikaisesti vaan käymään kesken töiden niin ei kerkeä muuta kirjottelee:bag:

Tonni tänne vaan! Mäkin tulin kun 2019 niin hiljainen nykyään :sad001

Noaidi paljonko ne sit oli ne follit?:rolleyes: toiv pääset inssiin! Tulin pikaisesti vaan käymään kesken töiden niin ei kerkeä muuta kirjottelee:bag:
Ei se ääneen sanonut, mutta ruudulta olin näkevinäni että 14,5mm se mittasi. Musta kyllä tuntuu että kyllä se ovis + lauantaille paukkaa.... tein äsken testin ja aika iso ero aamuiseen...
IMG_20210311_141322.jpg

Täällä on ollut tänään sellaset kunnon limailut, niin uskon kyllä ovulaation olleen tänään (plussa testiin tosiaan tuli eilen, niin senkin puolesta sopisi kuvioon). :) Lisäksi aamulla tuikki jonkun aikaa tonne oikealle, niin elättelen toiveita että se olisi oikealta tullut :happy3 Lämmöt tippui ihan vähän eilisestä mutta edelleenkään en niistä vielä liikaa päättele :hilarious:

Piti vielä sanoa, että viime kierrossa listasin joka dpo kaikki (kuvitellut) oireet ylös, eli nyt jos alan taas kuvitella ”oireita”, niin voin vaan katsoa sitä listaa ja todeta itselleni että näitä oireita oli viime kierrossakin, vaikka en raskaana ollut :grin

Mä kans listailin oireita viime keväänä mutta ei se sit ollu mielelle hyvä :hilarious: nyt ainoa oire mitä tarkkailen on tissikipu. Aristus alkaa ovispäivänä ja loppuu aina tasan 2 pv ennen menkkoja :cat: Loppukierrosta painelen tissejä vähä väliä kun tarkkailen, että vieläkö sattuu :hilarious::hilarious::smiley-ashamed005

Mä kans listailin oireita viime keväänä mutta ei se sit ollu mielelle hyvä :hilarious: nyt ainoa oire mitä tarkkailen on tissikipu. Aristus alkaa ovispäivänä ja loppuu aina tasan 2 pv ennen menkkoja :cat: Loppukierrosta painelen tissejä vähä väliä kun tarkkailen, että vieläkö sattuu :hilarious::hilarious::smiley-ashamed005

Joo en mäkään kyllä nyt ala listailemaan mitään :happy: Ja kuulostaa tutulta toi tissien tarkkailu ja painelu loppukierrosta, teen samaa :smiley-ashamed008

Mä kans kun seurailen tätä ketjua, niin mua rupes jo ihan jännittämään teidän puolesta! :nailbiting::rolleyes:

Kiva kun aktivoitte tän ketjun, mulle seuraavat 10 viikkoa hommaa kun myötäelelen mukana ennen synnytystä :hilarious: :angelic::Heartred

Mä en voi oireita liikaa miettiä ainakaan ennenkuin 10pvää mennyt :nailbiting: koska ovitrellestä ja lugeista tulee kuitenkin oireita. Paitsi nyt jo ollut lievemmät oireet kuin viimeksi :dontknow eli ei niin kipeet tissit. Eikä pahemmin ovisoireita.. blöääh yritän olla toivomatta ja miettimättä liikaa, ei ole oikein uskoa tähän.

Mä kans kun seurailen tätä ketjua, niin mua rupes jo ihan jännittämään teidän puolesta! :nailbiting::rolleyes:

Kiva kun aktivoitte tän ketjun, mulle seuraavat 10 viikkoa hommaa kun myötäelelen mukana ennen synnytystä :hilarious: :angelic::Heartred

Voi kuinka nopeesti aika menee ! Justiinhan sä plussasit :scratch Ihanaa, ettei oo enää paljoakaan aikaa, että saat vauvan syliin :love7 Toivottavasti me muutkin ollaan syksyllä mahat pystyssä :dance008

Takaisin