Millaisia raskausoireita sinulla on?

Yskähdin tänään ja tuntuu ihan kuin välilevy ois pullahtanut ulos! En siis tiedä ennestään miltä välilevyn pullistuma tuntuu, mutta tällaiseksi sen kuvittelisin! Eikä oo juurikaan helpottanut. Kylläpä nyt vaivoja löytyy! :wideyed:
 
Olipas eilen mielenkiintoinen ilta. Oli vähän sellainen etova olo ja samaan aikaan kova tarve syödä... Söin varmaan sit puolen tunnin välein jotain, kun oli 'nälkä'. Mandariinia, munakasta, viinirypäleitä ja mitä nyt kaapista löytyi. Sitten alkoikin tekemään mieli jäätelöä ja lähdin sitä kaupasta ostamaan. Mutta sen jälkeen vasta tulikin ällöttävä olo! En tiedä oliko raskaudesta vai liiasta jäätelönsyönnistä johtuvaa :confused004:dance008
 
Mua on alkanut väsyttää ihan hirveästi. Aiemmin tein ihan mielellään iltaisin töitä, nyt ihan turha yrittää mitään viiden jälkeen ja seiskalta nukahdan jo sohvalle... onko teillä muilla helpottanut tää väsymys jossain vaiheessa?
 
1. Oire kuukautiset myöhässä
2. Inhotus läheistä kohtaan ihan pikkusyystä
3. Herkistyminen uutisista
4. Vatsa turvonnut
5. Kaupasta ei tee mieli ostaa makeaa
6. Ällö olo
 
Mua on alkanut väsyttää ihan hirveästi. Aiemmin tein ihan mielellään iltaisin töitä, nyt ihan turha yrittää mitään viiden jälkeen ja seiskalta nukahdan jo sohvalle... onko teillä muilla helpottanut tää väsymys jossain vaiheessa?

Täälläkin tää väsymys on nyt aivan järkyttävää. Ja tulin tänne samoissa pohdinnoissa, koskahan tämä sitten alkaisi helpottaa...
 
Juu väsymystä on edelleen, 9+1 täällä. Mutta ei ehkä ihan niin kamalana kuin tähän asti. Iltaisin kyllä simahdan heti, ja olisin valmis nukkumaan jo ysin aikaan. Monellahan on toinen raskauskolmannes energisempää aikaa, eli jospa sitten viimeistään alkaisi monella helpottaa väsymyksen kanssa :)
 
Nyt on täällä alkanut olla jo ihan hyvin turvotusta alavatsalla. Alkaa olla tietyissä asennoissa tukala istua, nyt jo :facepalm:
 
Krapulainen etovahko olo, ruoka- ja juomapuoli maistuu aika valikoivasti eikä paljoa pysty kerrallaan. Nälkä tulee tiheästi.

Ihan alkuun josta tiesin jo ennen plussausta olevani raskaana oli ummetus, vatsaturvotus, yöllinen vessakäyntirutiini ilmestyi kuvioihin ja leposyke/yön alin syke nousi kymmenisen pykälää.

Onko huolestuneisuus oire? Sitä riittää :nailbiting:

6+5
 
Muokattu viimeksi:
Mitenkä oireettomuus, alun kuvottava olo on hävinnyt. Eikä oo mitään rintojen arkuutta tai muuta menkkamaisia tuntemuksia.
10+0 nyt ja ei tietty osaa sanoa onko vatsakaan kasvanut. Vähän sellainen epätodellinen olo nyt. Vasta 17.3 seuraava ultra ja oon miettinyt tätä jo yli viikon. Pääsis johonkin edes sydänääniä kuuntelee.

Soitin neuvolaan verikoetuloksista ja siinä yhteydessä kyselin oireettomuudesta. Turussa on Avoneuvolapalvelu (koronan aikana rajoitetusti) mutta sydänääniä voi mennä kuuntelee ilman ajanvarausta. Aina on riski, että ei saada kuulumaan, mikä voi nostaa huolestuneisuutta. No, aion kuitenkin mennä kokeilemaan keskiviikkona. Kiva, että on tällainen mahollisuus, mutta tästäkin olisi ollu kiva kuulla esim ekassa neuvolassa, koska en ollut ennen tietoinen tällaisesta mahdollisuudesta.
 
On ollut kyllä hieman hermoja raastavaa, kun oli "pidempi" aika ilman suuria oireita. Ja tässä tapauksessa pidempi tarkoittaa siis noin viikkoa. Aika varhaisultraan suorastaan matelee!

Mutta nyt on taas ollut selvempiä oireita, mistä oon ollut iloinen. On nimittäin alkanut muun muassa vähän väliä etomaan! Nää on vissiin niitä asioita, joista ei ennen ensimmäistä plussausta olisi voinut kuvitellakaan iloitsevansa... :grin
 
Onko kellään selkäkipuja, alaselkä?
Tietenkin olen googlannut ja tuntuu että suureksi osaksi selkäkipuilu olisi huono asia (km-riski) ja toisena sitten virtsatietulehduksen mahdollinen oire??
Kun tämä ei ole menkkamaista selkäkipua vaan enempikin sitä, että selkä olisi rasittunut tai jumissa, niin mietin että liittyykö tämä edes raskauteen, koska melko aikaisin tulisi nyt jo selkäoiretta (aiemmissa raskauksissa ollut kylläkin ongelmia selän kanssa mutta puhutaan viikoista 20+), vai olenko vain ollut/tehnyt/nukkunut huonossa asennossa ja jumittanut selkäni?
Kokemuksia? Nyt siis 7+2...
 
Täällä oireina armoton väsymys, osittain voi toki johtua kilpirauhasen vt, alavatsan tuntemukset, kipu rinnoissa imettäessä taaperoa,seka pahoinvointi. Oksentaa ei ole tarvinnut onneksi. Mittailin myös itseltäni matalat verenpaineet kotioloissa, mietinkin että voisiko se aiheuttaa tätä kehnoa oloa :depressed:

tämä on niin erikoista kun esikoisesta ei ollut oikeastaan mitään oireita ennen n. 20 rv kun alkoi armoton närästys..
 
Onko kellään selkäkipuja, alaselkä?
Tietenkin olen googlannut ja tuntuu että suureksi osaksi selkäkipuilu olisi huono asia (km-riski) ja toisena sitten virtsatietulehduksen mahdollinen oire??
Kun tämä ei ole menkkamaista selkäkipua vaan enempikin sitä, että selkä olisi rasittunut tai jumissa, niin mietin että liittyykö tämä edes raskauteen, koska melko aikaisin tulisi nyt jo selkäoiretta (aiemmissa raskauksissa ollut kylläkin ongelmia selän kanssa mutta puhutaan viikoista 20+), vai olenko vain ollut/tehnyt/nukkunut huonossa asennossa ja jumittanut selkäni?
Kokemuksia? Nyt siis 7+2...
Onko kipua siis koko ajan? Itse olisin ehkä yhteydessä neuvolaan ja kysyisin mielipidettä, ainakin tulehdus olisi helppo poissulkea..

Itselläni on yleensä vain aamuisin/öisin alaselkä kipeä kun ei meinaa löytyä hyvää asentoa jossa nukkua.
 
Onko kipua siis koko ajan? Itse olisin ehkä yhteydessä neuvolaan ja kysyisin mielipidettä, ainakin tulehdus olisi helppo poissulkea..

Itselläni on yleensä vain aamuisin/öisin alaselkä kipeä kun ei meinaa löytyä hyvää asentoa jossa nukkua.

Periaatteessa kokoajan mutta ei siis varsinaisesti särje? On siis taustalla muttei ilmoita itsestään kuin tietyissä asennoissa enemmänkin. On kipeä, mutta ehkä enempi kuitenkin juminen kipeä kuin kipeäkipeä. En tiedä, kuulostelee kyllä nyt niin herkästi kaikkea tässä...
Neuvolassa ei sanonut eilen mitään kun mainitsin asiasta...
Huomenna vien virtsanäytteen, siinähän se ainakin selviää sitten.
Mietin vain onko ihan perusjumia vai hormonaalista jo vai sitten jotain muuta...:bored:
 
Periaatteessa kokoajan mutta ei siis varsinaisesti särje? On siis taustalla muttei ilmoita itsestään kuin tietyissä asennoissa enemmänkin. On kipeä, mutta ehkä enempi kuitenkin juminen kipeä kuin kipeäkipeä. En tiedä, kuulostelee kyllä nyt niin herkästi kaikkea tässä...
Neuvolassa ei sanonut eilen mitään kun mainitsin asiasta...
Huomenna vien virtsanäytteen, siinähän se ainakin selviää sitten.
Mietin vain onko ihan perusjumia vai hormonaalista jo vai sitten jotain muuta...:bored:
No hyvä että se selviää nopsaa! Vähän googlettelin, niin tässä linkkiä, voisko olla tästä jo kyse? https://www.vau.fi/raskaus/raskausajan-vaivat/lantion-loystyminen/ Toki hieman aikaista, mutta jos siellä olisi ollut jo lähtökohtaisesti jotain virheasentoa ja nyt sitten aktivoituu.. :scratch
 
Kroppa suhtautuu kyllä kummasti hormoneihin ja kaikenlaisia jumeja voi tulla ja löytyä just noiden löystymisten ja muiden vuoksi. Musta esim. tuntuu ainakin että alkaa olla jo liitoskipuja, ei tarttis kyllä vielä alkaa :bored: Mulla oli esikoisen aikana kerran virtsatietulehdus (ei oo koskaan aiemmin ollu) ja olin kyllä tosi kipeä just selästä, mutta oli tosin loppuraskaudesta. Mutta yllättävän kivulias oli eli hyvä että se suljetaan pois.
 
No hyvä että se selviää nopsaa! Vähän googlettelin, niin tässä linkkiä, voisko olla tästä jo kyse? https://www.vau.fi/raskaus/raskausajan-vaivat/lantion-loystyminen/ Toki hieman aikaista, mutta jos siellä olisi ollut jo lähtökohtaisesti jotain virheasentoa ja nyt sitten aktivoituu.. :scratch

Jotain tällaista juuri mietin, tulisiko näin aikaisin jo... Esikoisen odotuksessa tuli ehkä hieman vastaavaa kipua (en enää muista tarkkaan), melko alussa mutta varmaan kuitenkin vasta rv12+? (pitää kaivaa päiväkirja esiin) Hain silloin terveyskeskuksen apuvälinelainaamosta tukivyönkin lainaan. Kesti muutamia viikkoja, ja hellitti.
Toisessa raskaudessa alkoi jo ensimmäistä aiemmin, mutten taas muista kyllä yhtään viikkoja. Niin jos nyt vielä aikaisemmin? Joku hormonipiikkilöystytys, jotain.. On ne Hormonit niin vahvoja muutoksen tekijöitä.
Tai sitten se virtsis. :confused:
 
Kroppa suhtautuu kyllä kummasti hormoneihin ja kaikenlaisia jumeja voi tulla ja löytyä just noiden löystymisten ja muiden vuoksi. Musta esim. tuntuu ainakin että alkaa olla jo liitoskipuja, ei tarttis kyllä vielä alkaa :bored: Mulla oli esikoisen aikana kerran virtsatietulehdus (ei oo koskaan aiemmin ollu) ja olin kyllä tosi kipeä just selästä, mutta oli tosin loppuraskaudesta. Mutta yllättävän kivulias oli eli hyvä että se suljetaan pois.

No sepä, on ne hormonit aikamoisia kyllä.

Mulla on kans ollut vain kerran elämässäni (tietääkseni) virtsatietulehdus, tosin sekin oli oireeton ja selvisi vasta kun kylki kipeytyi järkyttäväksi ja nousi korkea kuume, oli levinnyt jo munuaiseen eli munuaisaltaantulehdus.

Huominen kyllä helpottaa, kun saa sitten ainakin yhden asian varmistettua! :)
 
Olen ollut helmikuun alusta asti
k ä s i t t ä m ä t t ö m ä n väsynyt. Teen etätöitä, ja vain puoli päivää onnistuu... viikonloppuisin saatan ottaa kolmet päikkärit, vaikka ”entisessä elämässä” en koskaan osannut nukkua keskellä päivää. Hieman mietityttää rauta-arvot, tänään oli labra ja myös ferritiini otettiin. Nyt rv 10+0, toivottavasti toisella kolmanneksella alkaa helpottaa. Toinen oire alusta asti ollut rintojen (erityisesti nännien) jatkuva arkuus.
Kivaa lukea kaikkien teidän kokemuksista, tulee turvallisempi olo, että kaikki tämä on ”normaalia”
 
Minkälaista pahoinvointia muilla on ollut nyt tai aiemmissa raskauksissa? Mä jouduin tänään jäämään töistä pois. Aamulla oli vähän etova olo, mutta väkisin söin yhden mandariinin ja join lasin vettä. Sitten lähdettiin miehen kanssa autolla liikkeelle (yhteinen työmatka) ja huono olo vaan lisääntyi. Ehkä jonkun kolmen minuutin ajelemisen kohdalla alkoi oleen sellainen olo, et nyt mä oikeesti oksennan ja koko ajan tuli vaan huonompi olo. Mies päätti sitten kääntää auton ja ajoi mut takas kotiin ja lähti sit itse uudestaan ajamaan töihin.
Kotona olo oli ihan järkyttävän huono, mutta en kuitenkaan oksentanut. En tiedä, olisiko pitänyt, josko se olis helpottanut. Istuin sitten vessan lattialla koira sylissä nojaten lämpimään patteriin ja odotin olon paranevan. Yhden mandariinin vielä söin ja pikkuhiljaa huono olo hellittikin.

Kuinka kovia pahoinvointeja muilla on ollut? Ja miten ne ovat vaikuttaneet työssäkäyntiin? En haluaisi töissä sanoa koko keväänä mitään, koska epäilen saavani alkusyksylle vähemmän tunteja, jos tieto tulee ilmi. Töihin tänään sanoin jotain vain oksennustaudista tms. Tai oikeastaan en oo ihan varma mitä puhelimessa sanoin, kun olo oli just silloin niin huono, etten meinannut saada lauseita muodostettua. :bag::bag:
 
Takaisin
Top