Yleistä alkuvuoden höpinää

Daiya

Luottohahmo langoilla
Toukokuun äidit 2019
Lokakuiset 2021
Hei,

Ajattelin luoda myös tällaisen ketjun, jos on sellaista yleistä mikä ei oikein mihinkään muualle tunnu passaavan niin tänne voi höpötellä... Mitä nyt mieleen tulee :)

Oon vähän malttamaton itse, ja olis kiva myös se salainen ryhmä saada, niin toivottavasti löytyy muitakin höpöttelijöitä :hilarious: Nää ensimmäiset viikot on kyllä niin piinaavia, kun miettii että eteneekö raskaus, ja odottelee vaan ultraa ja muuta... Samalla koko ajan pelkää, että jotain sattuu. Enempi pitäisi kyllä vaan ajatella, että raskaana kunnes toisin todistetaan, ja koittaa nauttia tästä hetkestä kun ei ole vielä pahoja oireita eikä isoa mahaa :grin Kun tässä vaiheessa ei myöskään voi itse asioihin vaikuttaa mitenkään. :nailbiting:
 
Olen samaa mieltä. Kammottavan piinaavaa tämä alkuraskaus. Haluis jo niin että alkais maha näkymään ja tuntis liikkeitä ja kaikkee. :angelic: Kauhee turvotus on kyllä.. mutta ei sitä taideta laskea raskausmahaksi? Heh...

Vielä pitäs joku kuus viikkoa odotella ultraakin, yäää, nii pitkä aika... Sitte taas iskee semmonen olo, että hihkuuko tässä nyt ihan turhaan. Pettymyskin voi vielä tulla.
 
Hei,

Ajattelin luoda myös tällaisen ketjun, jos on sellaista yleistä mikä ei oikein mihinkään muualle tunnu passaavan niin tänne voi höpötellä... Mitä nyt mieleen tulee :)

Oon vähän malttamaton itse, ja olis kiva myös se salainen ryhmä saada, niin toivottavasti löytyy muitakin höpöttelijöitä :hilarious: Nää ensimmäiset viikot on kyllä niin piinaavia, kun miettii että eteneekö raskaus, ja odottelee vaan ultraa ja muuta... Samalla koko ajan pelkää, että jotain sattuu. Enempi pitäisi kyllä vaan ajatella, että raskaana kunnes toisin todistetaan, ja koittaa nauttia tästä hetkestä kun ei ole vielä pahoja oireita eikä isoa mahaa :grin Kun tässä vaiheessa ei myöskään voi itse asioihin vaikuttaa mitenkään. :nailbiting:


Veit sanat suustani! Yhtä odottelemistahan tää on koko 9kk ni voisipa tästä alustakin osata jo nauttia, mutku laskee vain päiviä rv 12 ja ultraan että tietäisi siellä oikeasti jonkun olevan ja kaikki ok :nailbiting::Heartred
 
Millä laskurilla olette laskeneet tuota laskettua aikaa? Mulla menee jo pää sekaisin, kun kaikki laskurit antaa eri päivämäärän, kun ei ole oppikirjakierto :hilarious: Eikös hedelmöitysajankohdan mukaan liene paras, kun se kuitenkin on tiedossa? Edelliset kk alkaneet 31.12.2020, mutta ovulaatio oli vasta 21.1.2021 :bookworm: Sen mukaan saisin LA 14.10. :joyful:
 
Millä laskurilla olette laskeneet tuota laskettua aikaa? Mulla menee jo pää sekaisin, kun kaikki laskurit antaa eri päivämäärän, kun ei ole oppikirjakierto :hilarious: Eikös hedelmöitysajankohdan mukaan liene paras, kun se kuitenkin on tiedossa? Edelliset kk alkaneet 31.12.2020, mutta ovulaatio oli vasta 21.1.2021 :bookworm: Sen mukaan saisin LA 14.10. :joyful:

no niin mäkin sen ajattelisin, mutta neuvolaa ei kiinnosta ovulaatiot tai seksin harrastamispäivät vaan ne laskee lasketun ajan viimeisistä kuukautisista. :sorry: Mullakin hedelmöityksen mukaan olisi jo 6+0 mutta neuvola laski 5+2 :wtf: ei auta ku mennä näillä :grin
 
no niin mäkin sen ajattelisin, mutta neuvolaa ei kiinnosta ovulaatiot tai seksin harrastamispäivät vaan ne laskee lasketun ajan viimeisistä kuukautisista. :sorry: Mullakin hedelmöityksen mukaan olisi jo 6+0 mutta neuvola laski 5+2 :wtf: ei auta ku mennä näillä :grin
Mulla taas hedelmöityksen mukaan vasta 3+5 mutta kuukautisten mukaan "jo" 4+2/4+3/4+5 riippuen mitä laskuria käyttää ja mitä tietoja se haluaa :dead:
 
Minäkin malttamaton kaikkeen. Olisi kiva jo tietää että kaikki on masussa hyvin mutta eihän näillä viikoilla mitään näy. Eli aika matelee.
Toivottavasti lisää keskustelijoita ruppee pikkuhiljaa tulemaan enempi kun muutkin plussailevat.
 
Mä laskin lasketun ajan flon näyttämän keskiarvon mukaan ku mulla kierto on sen 24-28pv ja keskiarvo ois 26pv.

Tänään oli ihan kamala aamu, esikoinen kouluun kasiks ja toinen päiväkotiin about samaan aikaan, ja hirvee yrjööminen heti aamusta ku kahvia kerkesin juoda puol kuppia. En oo valmis vielä luopumaan kahvista :sad001

Mä haluisin et aika vieris vaan nyt varhaisultraan, sit voi mennä hiiitaasti :grin Tää kun on viimeinen lapsi meille niin haluun et tää kestää mahdollisimman pitkään.
 
Millä laskurilla olette laskeneet tuota laskettua aikaa? Mulla menee jo pää sekaisin, kun kaikki laskurit antaa eri päivämäärän, kun ei ole oppikirjakierto :hilarious: Eikös hedelmöitysajankohdan mukaan liene paras, kun se kuitenkin on tiedossa? Edelliset kk alkaneet 31.12.2020, mutta ovulaatio oli vasta 21.1.2021 :bookworm: Sen mukaan saisin LA 14.10. :joyful:

Mullakin vaihteli, mutta suurin osa antoi hedelmöitymisen perusteella 8.10. joten mennään sillä toistaiseksi :grin neuvola ei puhelimessa sanonut mihin laski, sanoin oviksenkin päivämäärän ja kysyi sen vielä uudestaankin joten saattoi laskea myös sillä. Selviää sitten varhaisultrassa että mille päivälle ne sen sai :rolleyes:
 
Mä laskin lasketun ajan flon näyttämän keskiarvon mukaan ku mulla kierto on sen 24-28pv ja keskiarvo ois 26pv.

Tänään oli ihan kamala aamu, esikoinen kouluun kasiks ja toinen päiväkotiin about samaan aikaan, ja hirvee yrjööminen heti aamusta ku kahvia kerkesin juoda puol kuppia. En oo valmis vielä luopumaan kahvista :sad001

Mä haluisin et aika vieris vaan nyt varhaisultraan, sit voi mennä hiiitaasti :grin Tää kun on viimeinen lapsi meille niin haluun et tää kestää mahdollisimman pitkään.

Onpa kurjaa jos alkaa pahoinvointi jo nyt :wtf: mulla ekaa kertaa kaupassa tuli vähän sellainen että kaikki hajut teki pahaa ja mitään ei tehnyt mieli, tosi kiva yrittää miettiä mitä ruokaa sitä laittais. Tätä se on varmaan taas melko monta viikkoa, paahtoleipä kohta taas ainoa mikä maistuu :hilarious:
 
Oon kyllä samaa mieltä, niin piinaavia nää ekat viikot. Meillä on 19 päivää varhaisultraan. Toivottavasti aika menisi nopeasti ja kaikki menisi hyvin. :smiley-angelic001

Tietty mietityttää kun ei oo mitään kauheita oireita, testit kuitenkin vahvistuu ja Digi näytti oikeat viikot joten ei auta kun luottaa ja odotella.
Päätin et yritän huomenna soittaa neuvolaan ja vaihtaa tätiä. :smiley-angelic006

Mä haluisin kans et olis jo joku rv16, ihana pieni masu ja vois ruveta ottelee liikkeitä:smiley-angelic003 Se masu on niin ihana kun kerrankin saa esitellä masua eikä tarvii tunkee sitä mihinkään tiukkoihin housuihin:smiley-bounce013
 
Mä laskin lasketun ajan flon näyttämän keskiarvon mukaan ku mulla kierto on sen 24-28pv ja keskiarvo ois 26pv.

Tänään oli ihan kamala aamu, esikoinen kouluun kasiks ja toinen päiväkotiin about samaan aikaan, ja hirvee yrjööminen heti aamusta ku kahvia kerkesin juoda puol kuppia. En oo valmis vielä luopumaan kahvista :sad001

Mä haluisin et aika vieris vaan nyt varhaisultraan, sit voi mennä hiiitaasti :grin Tää kun on viimeinen lapsi meille niin haluun et tää kestää mahdollisimman pitkään.
Onpa kurjaa että on pahoinvointia!

Mulla taas ei kahvi maistu, kuten esikoisenkaan raskausaikana ennen toista kolmannesta. Ensimmäinen raskausoire silloin ja nyt :love7

Onpa jännää tämäkin, kun saa vertailla tätä odotusta edelliseen :hello2
 
Minäkin olin aivan kujalla mikä päivä menossa vaikka kolmas raskaus. Oli 28,29syyskuuta,sitte 3 ja 4 lokakuuta.. Ei näitä vaan muista... :hilarious: neuvolatäti sitte varmisti että 4.10.. Ovulaatiopäivän ja muut hommat tiedän tasan tarkkaan et vois siitäkin laskea mutta mennöön nyt neuvolan ajan mukaan. :)
 
Millä laskurilla olette laskeneet tuota laskettua aikaa? Mulla menee jo pää sekaisin, kun kaikki laskurit antaa eri päivämäärän, kun ei ole oppikirjakierto :hilarious: Eikös hedelmöitysajankohdan mukaan liene paras, kun se kuitenkin on tiedossa? Edelliset kk alkaneet 31.12.2020, mutta ovulaatio oli vasta 21.1.2021 :bookworm: Sen mukaan saisin LA 14.10. :joyful:

Meen melkein päivälleen samoissa sun kanssa! Viimeisin vuoto oli 31.12. ja ovis (ehkä, en oo tikuttanut) 20.1. Mullakin kierrossa ollut heittoa. Näillä spekseillä arvoin itselleni vau.fi laskurilla la:n 15.10. :grin
 
Meen melkein päivälleen samoissa sun kanssa! Viimeisin vuoto oli 31.12. ja ovis (ehkä, en oo tikuttanut) 20.1. Mullakin kierrossa ollut heittoa. Näillä spekseillä arvoin itselleni vau.fi laskurilla la:n 15.10. :grin
Heh, kiva kun on kiertokaima! :grin
Komeet vahvat viivat olit saanut testeihin!
Mä ajattelin vielä himotestailla pc liuskoilla dpo16 asti, jotta näen progression :bag:
 
Minä myös tuun mielelläni tänne höpöttelemään, että saadaan salainen puoli auki :)

Tsemppiä Vavec pahoinvointiin! Mulla oli eilen illalla ekaa kertaa ihan lievää etomista. Mulla tosin vasta 3+4, että kohtuu oireetonta vielä.
 
Heh, kiva kun on kiertokaima! :grin
Komeet vahvat viivat olit saanut testeihin!
Mä ajattelin vielä himotestailla pc liuskoilla dpo16 asti, jotta näen progression :bag:

Juu on kiva vertailla oireiluja ym, kun joku menee melkein päivälleen samoissa :) Mäkin ajattelin testata vielä jollain aikavälillä, seurailen vahvistuuko viiva hyvin. Vähän arveluttaa toi km viime kierrossa. Plus osto just hirveen arsenaalin kaiken maailman testejä, niin on mitä uittaa :hilarious:
 
Hyppään kans malttamattomana höpöttelee!

Täällä meinaa väsy viedä voiton. Esikoista odotellessa oli niin eri, kun oli mahdollisuus käydä töiden jälkeen päiväunille, nyt se ei enää samalla lailla onnistu mutta on tää niin Ihanaa silti, vaikka aina tää alku meinaa olla raastavaa..

Tsemppiä kaikille jännään alkuun
 
Mä odotan jo kovin sitäaikaa kun rupee tuntee liikkeet. Edellisestä raskaudesta jo 10 vuotta ni en mä mitään muista. Kaikki on taas uutta ja ihmeellistä. Tosin pelko nyt kaikesta mahdollisesta varjostaa vähän kaikkea. En mä ainakaan vielä osaa nauttia.
 
Takaisin
Top