Himot ja ällötykset

Mä oon ymmärtäny et roobois ois kiellettyjen listalla..?

Kielletty? :wideyed: Ei ole tullut vastaan, että olis kielletty. Laita vaikka jottain lähdettä, luen mielelläni. Mieluummin tässä touhussa varovaisempi oon kun riskiä otan
 
Ei kunnolla mitään. Ennen join limuja aika paljon, nyt en. Ei pahemmin tee mieli eivätkä olisi terveellisiä. Juomana lähinnä vesi.
Suolaista mieluummin kuin makeaa, mutta pystyn pieniä määriä makeaa syödä. Ruisleipä juustolla ja kurkulla nam :p pelkkä kurkku kuulostaa myös hyvältä, mutta en ole vielä alkanut pelkkää kurkkua syömään :rolleyes:
 
Kielletty? :wideyed: Ei ole tullut vastaan, että olis kielletty. Laita vaikka jottain lähdettä, luen mielelläni. Mieluummin tässä touhussa varovaisempi oon kun riskiä otan

En sen tarkemmin ole tutkinut mutta googlettamalla varmasti löytyy tietoa ja tässä kuvankaappaus neuvolasta tulleesta infosta
Screenshot_20201211-174709_Word.jpg
 
Nyt on kyllä outoa. Voin syödä eineksiä, mutta en missään nimessä kotiruokaa joka on säilytetty meidän jääkaapissa. Enkä voi syödä keittiössä. Hajut tekee pahaa. Mutta pääasia, että voin syödä jotain.. Maha meni hieman sekaisin kun join pari päivää pelkkää mehua
 
Mies teki hurjan hyvän tuoksuista pihvimarinadia huomiseksi. Huomaan miettiväni, että tekisi mieli vetäistä pihvit ja marinadit. Vaikka sellaisenaan :hilarious:
 
Mandariinit (tai klementiinitsatsumatmitkälie) maistui niiiiiin hyvälle tänään. Mutta muuten haluaisi vetää kyllä suolaista.
 
Oon himoinnut pari päivää tomaattimehua :woot:Varmaan monille muille olisi ällötys :hilarious:
 
En sen tarkemmin ole tutkinut mutta googlettamalla varmasti löytyy tietoa ja tässä kuvankaappaus neuvolasta tulleesta infosta
View attachment 97195

Joo yrttiteestä olen lukenut, mutta rooibos ei ole yrtti. En tiedä onko tää semantiikkaa...en löytänyt ihan heti mitään rooiboksesta.
Mutta hitto jotain lämmintä mikä ei blokkaa rautaa pitäs juoda, kun tässä alkuraskaudessa paleltaa koko ajan :p

EDIT: No nyt kun kaiveli niin alkoi löytymään. Rooibos taitaa mennä siihen kategoriaan, että ei suositella, kun ei ole virallisesti tutkittu. Ilmeisesti esim. Saksassa Rooibos teetä suositellaan raskaana oleville, koska siinä ei ole kofeiinia.
 
Muokattu viimeksi:
Ensimmäinen himo löytynyt! Appelsiinimehu! Oon juonut parina päivänä litratolkulla :D

Ällötyksiä on melkeen kaikki lämmin ruoka. Pystyn kyllä niitä syömään mutta ei tee yhtään mieli ja ällöttää.
 
Joo yrttiteestä olen lukenut, mutta rooibos ei ole yrtti. En tiedä onko tää semantiikkaa...en löytänyt ihan heti mitään rooiboksesta.
Mutta hitto jotain lämmintä mikä ei blokkaa rautaa pitäs juoda, kun tässä alkuraskaudessa paleltaa koko ajan :p

EDIT: No nyt kun kaiveli niin alkoi löytymään. Rooibos taitaa mennä siihen kategoriaan, että ei suositella, kun ei ole virallisesti tutkittu. Ilmeisesti esim. Saksassa Rooibos teetä suositellaan raskaana oleville, koska siinä ei ole kofeiinia.


Näin ymmärtäisin että tutkittua tietoa ei ole. Useassa paikassa rooboista kuvaillaa sanoilla yrttitee tai yrttijuoma.

En usko että tässä kohdassa riski on kuitenkaan mitenkään valtava :)
 
Ensimmäinen himo löytynyt! Appelsiinimehu! Oon juonut parina päivänä litratolkulla :D

Ällötyksiä on melkeen kaikki lämmin ruoka. Pystyn kyllä niitä syömään mutta ei tee yhtään mieli ja ällöttää.

Mulla on tää sama. Mulla on mennyt jo monta monta litraa appelsiini mehua. Onhan siinä hirveästi sokeria... Mutta nyt en välitä!!
 
Näin ymmärtäisin että tutkittua tietoa ei ole. Useassa paikassa rooboista kuvaillaa sanoilla yrttitee tai yrttijuoma.

En usko että tässä kohdassa riski on kuitenkaan mitenkään valtava :)

Mä ekaks mietin, että "miten niin yrtti" ja menin sitten googlettemaan niin onhan se jostain puskasta. Sit jäin miettimään, että mistä mulla on jäänyt sellanen mielikuva, että se on jotain kaarnaa. Mutta varmaan kanelista! Kun mun mielestä rooibos on vähän joulunen niinkun kanelikin. Ehkä siitä jäänyt se kaarna mielikuva ja en myöskään ajatellut sitä yrttinä.
Mutta hyvä taas tiedostaa tämänkin riski ja hyvä että tuli puheenaiheeksi täällä!
En onneksi tästä ota mitään paniikkia. Muutama kuppi sitä on mennyt mutta laitan niin vähän teetä yleensäkin annokseen, että en usko esim. päivittäisen annoksen olleen kovin korkea.

Tulostettlin se ruokalista jääkaapin oveen, kun ei me kaikkia riskejä niin hyvin muisteta aina. Tuntuu, että hirveen monessa asiassa on lähinnä riski, kun ei ole tutkittu kunnolla :grin
 
Muokattu viimeksi:
Mulla kans menny liikaa mehuja, korvaamaan noita kofeiinipitoisia juomia :shy:
 
Mä en kyennyt edes ottamaan annosta lasagnea lautaselle, kun ällötti niin paljon. Eilen söin sitä ihan hyvällä ruokahalulla, mutta nyt se oli niin limaista ja mössöistä, etten kyennyt olemaan samassa huoneessa. Söin lounaaksi siis vain leipää.
 
Takaisin
Top