Esittäytymisketju

Agnés

Sukkela juttelija
Elokuiset 2021
Tänne voitaisi kertoa yleisesti vähän itsestämme niin päästään tutustumaan :)


Voin aloittaa. Olen 30v, joulun alla 31 täyttävä lähihoitaja Espoosta. Perheeseeni kuuluu mies ja poika. M:n kans alettiin seurustella 4/2010, mentiin naimisiin viime kesänä, alunperin häät piti olla jo huhtikuussa mut kiitos koronan, alle 2 viikkoa ennen meidän päivää piti perua kaikki. Onneks nyt vihdoin olen vaimo :love017
Esikoisemme on juuri 3 vuotta täyttänyt ihana poika.

Meillä on nyt muutto tulossa joulukuussa, löydettiin vihdoin unelmien koti tästä läheltä. Juuri kun saatiin pojalle vahvistettua uusi hoitopaikka naapuritalosta, sillä pojan pph muuttaa alueelta pois myös jouluna. Eli just kun me muutetaan niin vaihtuu myös hoitopaikka, uudelta kämpältä kävelymatka on ehkä 20 min mut se on paljon silloin kun mulla alkaa arkiaamuvuorot (teen 2-vuorotyötä). Ja on se pitkä matka verrattuna siihen että pph on asunut samassa taloyhtiössä :laughing002
Haetaan varmaan pian siirtoa lähempään päiväkotiin, mut hoidetaan nyt nää muuttokiireet alta ensin pois ja katsellaan asiaa sitten. Paljon hässäkkää siis meidän elämässä tällä hetkellä :hilarious:
 
Muokattu viimeksi:
No hei! Tuo aloitusviesti kuulostaa aika tutulta eli 31v lähihoitaja/lastenhoitaja Espoosta täälläkin. Mieheenkin tutustuin 2010 ja viime talvena mentiin naimisiin. Esikoispoika on kohta 9kk eli olen vielä vanhempainvapaalla töistä ja aion jatkaa kotona oloa jos tämä raskaus pysyy mukana.
 
Lyhyesti.
Olen kohta 34 vuotta täyttävä maatilanemäntä. Meillä on miehen kanssa uusioperhe ja tämä olisi ensimmäinen yhteinen lapsi.
Minulla on yksi poika 14 vuotias jo. Eli iso ikäero luvassa :)
 
Lyhyesti.
Olen kohta 34 vuotta täyttävä maatilanemäntä. Meillä on miehen kanssa uusioperhe ja tämä olisi ensimmäinen yhteinen lapsi.
Minulla on yksi poika 14 vuotias jo. Eli iso ikäero luvassa :)
Meillekin tulossa iso ikäero, jos tämä syliin asti saadaan. Meillä on siis 14-, 12- ja 9-vuotiaat lapset. Ikää on mulla jo yli 40 ja tämä vauvakuume tuli puskista sen jälkeen kun vuosi sitten tuli yllätysraskaus ja kkm. Kesällä oli toinenkin keskenmeno ja siksi jännittää miten tässä raskaudessa käy.
 
Meillekin tulossa iso ikäero, jos tämä syliin asti saadaan. Meillä on siis 14-, 12- ja 9-vuotiaat lapset. Ikää on mulla jo yli 40 ja tämä vauvakuume tuli puskista sen jälkeen kun vuosi sitten tuli yllätysraskaus ja kkm. Kesällä oli toinenkin keskenmeno ja siksi jännittää miten tässä raskaudessa käy.

Toivotaan että me kaikki saadaan vauva syliin asti. Ei se tosiaan ole niin itsestään selvää, mutta kuitenkin toivoo ettei koko odotusta varjosta pelko. :) Onko sinulla nyt eri fiilis tai oloja suuntaan tai toiseen? Millä viikoilla kkm tapahtui?
 
Täällä 28-vuotias yhden pienen pojan äiti moi! :greet025 Esikoinen nyt vuoden ikäinen. Miehen kanssa oltu yhdessä reilu 6 vuotta, naimisissa pian jo 4 vuotta! Ennen esikoista mulla oli 2 keskenmenoa rv 6+ jotain ja 7+jotain (ehkä kai muistaakseni?). Nyt vähän sellanen fiilis, että tämän ja seuraavan raskauden pitää kanssa mennä kesken ennen kuin voi lapsen saada. :/ toivotaan, että tää tästä jatkuisi kuitenkin loppuun asti. :)
 
Uskaltaakohan sitä jo liittyä tänne.. Oon 36-vuotias, esikoinen on jo koululainen joten ikäeroa olisi tulossa täälläkin. Esikoinen syntyi parisuhteessa, eron jälkeen vauvakuume ei ole laantunut eikä miestä löytynyt, joten olen ollut itsellisenä lapsettomuushoidoissa yli vuoden. Nyt testi näytti ensimmäisen IVF-hoidon ja tuoresiirron jälkeen plussaa. LA olisi 2.8. mutta olo on tosi epäuskoinen, voisinko olla niin onnekas että tää onnistuisi :love7
 
Toivotaan että me kaikki saadaan vauva syliin asti. Ei se tosiaan ole niin itsestään selvää, mutta kuitenkin toivoo ettei koko odotusta varjosta pelko. :) Onko sinulla nyt eri fiilis tai oloja suuntaan tai toiseen? Millä viikoilla kkm tapahtui?
Lääkkeellinen tyhjennys oli rv 11+0, mutta vastasi viikkoja 9+2. Viime kesänä keskenmeno rv 6+5. Itsellä ikä varmasti aiheuttaa nämä keskenmenot, koska silloin 10+ vuotta sitten kun sain nuo kolme lasta, ei ollut yhtään keskenmenoa ja kaikista raskauduin heti. Omasta fiiliksestä en osaa sanoa. Nuo kaksi keskenmenoa ovat saaneet niin varpailleen. Jälkimmäisessä keskenmenossa oli kyllä alusta asti sellainen olo, että ei ehkä kaikki ole Ok. Nyt ei vielä ole samaa fiilistä, lähinnä vaan epäuskoinen olo.
 
Uskaltaakohan sitä jo liittyä tänne.. Oon 36-vuotias, esikoinen on jo koululainen joten ikäeroa olisi tulossa täälläkin. Esikoinen syntyi parisuhteessa, eron jälkeen vauvakuume ei ole laantunut eikä miestä löytynyt, joten olen ollut itsellisenä lapsettomuushoidoissa yli vuoden. Nyt testi näytti ensimmäisen IVF-hoidon ja tuoresiirron jälkeen plussaa. LA olisi 2.8. mutta olo on tosi epäuskoinen, voisinko olla niin onnekas että tää onnistuisi :love7

Sinullakin pitkä taival takana. Toivotaan että kaikki menee hyvin. Ja on koululaisesta jo vähän apuja, kun vauva saapuu.
 
Hei:happy3 Olen 35-vuotias kahden lapsen äiti. Esikoinen 9v. ja kuopus täyttää jouluaattona 6-vuotta. Keskenmeno kesäkuussa, todettu RV 11 (meni lääkkeelliseen kun ei tyhjentynyt kunnolla). Karsea kokemus. Nyt odottava ja jännittynyt olo:smiley-angelic001 Puolison kanssa 13-vuotinen taival takana. Työskentelen asiakaspalvelualalla esimiestehtävissä ja opiskelen ohessa (loppumetreillä onneksi). Lähellä Turkua asutaan.
 
Moikka! ☺️ Täällä kirjoittaa 24-vuotias yhden 2,5 tytön äiti. Miehen kanssa ollaan oltu kohta 6 vuotta yhdessä ja 2 vuotta naimisissa.

Esikoisen raskaus päättyi ennenaikaisesti hätäsektioon istukan ablaation takia. Alkuraskauden keskenmenopelon lisäksi mukana kulkee siis myös vahva pelko ablaation uusiutumisesta tässäkin raskaudessa.

Plussasin tämän viikon keskiviikkona kp 28/28 haalean, mutta kuitenkin selvän plussan. Vähän huolettaa onko kaikki ok, kun plussa oli kuukautisten oletettuna alkamispäivänä haalea, vaikka esikoisesta en liuskatesteillä saanut missään vaiheessa kunnolla tummaa viivaa testiin ja silti kaikki meni hyvin...
 
Moi!

Liityin tänne varovasti, tein tänään haaleahkon plussatestin (dpo 12) ja kiva orientoitua tulevaan samassa jännittävässä tilanteessa olevien kanssa; kävi miten kävi - yritän olla innostumatta liikaa, vaikka vaikeaa se on!

Olen 32v. ja 5-vuotiaan äiti. Ekan raskauden pahoinvointia ja selkäkipuja en muistele lämmöllä ja synnytyskin oli melko karsea, joten toivon tästä kaikin puolin eheyttävää kokemusta ihan sen lisäksi tietysti, että pieni voi hyvin ja pääsee syliin asti.

Eka raskaus oli iloinen yllätys, joten näitä jännittäviä ja vahvistuvia plussaviivoja sekä alkuraskausjuttuja tai vauvafoorumeita en olekaan aikaisemmin syynäillyt.

Ihanaa, että kanssaeläjiä löytyy myös täältä!
 
Moi! Kiva kun tulee uusia tänne, saadaan pikkuhiljaa lisää keskustelua aikaiseksi :)
Ja kaikki olleet tähän mennessä uudelleensynnyttäjiä!
 
Heippa kaikille! Tein viime lauantaina elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin. Olen 42 vee ja esikoista varovaisesti odotan.
Matka plussaan ei ole ollut helppo. Ehkäisy jätetty pois monta vuotta sitten ja ikäni vuoksi mentiin suoraan yksityiselle IVF-hoitoihin, kun mitään ei alkanut kuulumaan. Meillä ei virallista syytä lapsettomuuteen löytynyt, muuta, kuin että kohtuni on hieman aikaisessa verrattuna normaaliin hormonisykliini. Eli laittaa ns. ovet kiinni aiemmin, kun normaalisti. Tämä tietysti voi aiheuttaa ongelmia, jos alkiot ei ehdi kiinnittyä. Ja en ole ollut tiedettävästi raskaana aiemmin.

Tämä siirretty alkio, josta plussasin on meidän ensimmäisen IVF-kierroksen viimeinen (kahdeksas) alkio. Oli niin vähän oireita, että sovittiin jo 2.IFV kierroksen päiviä tälle viikolle. Plussa oli aik iso yllätys! :Heartred
Varovaisesti tulen tänne, koska ymmärrän, kuinka paljon koitinkiviä tässä on vielä edessä, ennenkuin olisi lapsi sylissä. Keskenmenoriski on korkea meillä iäkkäämmillä, sekä 1.ultraa odotan kauhulla, kun ei voi tietää onko ketään edes kyydissä.
Että pelonsekaisin mutta onnellisin tuntein täällä odotellaan :) Jännään on. Ja miten voikin väsyttää näin paljon :grin
 
Heippa kaikille! Tein viime lauantaina elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin. Olen 42 vee ja esikoista varovaisesti odotan.
Matka plussaan ei ole ollut helppo. Ehkäisy jätetty pois monta vuotta sitten ja ikäni vuoksi mentiin suoraan yksityiselle IVF-hoitoihin, kun mitään ei alkanut kuulumaan. Meillä ei virallista syytä lapsettomuuteen löytynyt, muuta, kuin että kohtuni on hieman aikaisessa verrattuna normaaliin hormonisykliini. Eli laittaa ns. ovet kiinni aiemmin, kun normaalisti. Tämä tietysti voi aiheuttaa ongelmia, jos alkiot ei ehdi kiinnittyä. Ja en ole ollut tiedettävästi raskaana aiemmin.

Tämä siirretty alkio, josta plussasin on meidän ensimmäisen IVF-kierroksen viimeinen (kahdeksas) alkio. Oli niin vähän oireita, että sovittiin jo 2.IFV kierroksen päiviä tälle viikolle. Plussa oli aik iso yllätys! :Heartred
Varovaisesti tulen tänne, koska ymmärrän, kuinka paljon koitinkiviä tässä on vielä edessä, ennenkuin olisi lapsi sylissä. Keskenmenoriski on korkea meillä iäkkäämmillä, sekä 1.ultraa odotan kauhulla, kun ei voi tietää onko ketään edes kyydissä.
Että pelonsekaisin mutta onnellisin tuntein täällä odotellaan :) Jännään on. Ja miten voikin väsyttää näin paljon :grin

Toivottavasti kaikki menee hyvin. Olet pitkän matkan kulkenut. Tervetuloa jännittämään meidän kanssa!!
 
Moi kaikille!
Tein eilen positiivisen testin ja valtava tarve päästä jonnekin höpöttelemään aiheesta, kun en vielä uskalla julkisesti kertoa :D

Olen 36 v ja meille on kolmas lapsi nyt tulossa. Esikoinen on kuusi ja toinen lapsi neljä. Olin jo kerran päättänyt, että nämä lapset riittää ja iso osa vauvatarvikkeista lähti myyntiin, mutta niin se mieli vaan muuttuu.

Tällä hetkellä eniten pelottaa töissä kertominen, sillä töiden suhteen tämä raskaus ei tule hyvään saumaan. Mutta yritän nyt olla stressaamatta sitä etukäteen. Nyt ollaan vielä niin alussa, että täytyy yrittää pitää jäitä hatussa. Muuten tiedän, että tämä tulee olemaan lähisuvun ja ystävien kesken yllätys, koska vielä pari vuotta sitten olin hyvin painokkaasti sitä mieltä, että meidän lapsiluku on täynnä. Olen kuitenkin varma, että yllätys on pääsääntöisesti positiivinen.

Ihana lukea teidän juttuja ja päästä tutustumaan ja jakamaan vertaistukea näin virtuaalisesti :Heartred
 
:):cat::cat::cat::cat::cat:
Moi kaikille!
Tein eilen positiivisen testin ja valtava tarve päästä jonnekin höpöttelemään aiheesta, kun en vielä uskalla julkisesti kertoa :D

Olen 36 v ja meille on kolmas lapsi nyt tulossa. Esikoinen on kuusi ja toinen lapsi neljä. Olin jo kerran päättänyt, että nämä lapset riittää ja iso osa vauvatarvikkeista lähti myyntiin, mutta niin se mieli vaan muuttuu.

Tällä hetkellä eniten pelottaa töissä kertominen, sillä töiden suhteen tämä raskaus ei tule hyvään saumaan. Mutta yritän nyt olla stressaamatta sitä etukäteen. Nyt ollaan vielä niin alussa, että täytyy yrittää pitää jäitä hatussa. Muuten tiedän, että tämä tulee olemaan lähisuvun ja ystävien kesken yllätys, koska vielä pari vuotta sitten olin hyvin painokkaasti sitä mieltä, että meidän lapsiluku on täynnä. Olen kuitenkin varma, että yllätys on pääsääntöisesti positiivinen.

Ihana lukea teidän juttuja ja päästä tutustumaan ja jakamaan vertaistukea näin virtuaalisesti :Heartred
Mahtavaa, tervetuloa!
Tää vauvafoorumi on ollut ihan parasta just nyt, kun ajatukset plussassa koko aika, mutta ei vielä oikein tohdi kodin ulkopuolella höpötellä :)
 
Moikka!

Olen 29v ja olen ekaa kertaa raskaana. Meillä on uusperhe puolison kanssa ja puolisolla ennestään yksi lapsi edellisestä suhteesta.

Vähän jännittää, koska mielessä pyörii prosentit ja tuntuu että kyllähän jokaisella täytyy yksi keskenmeno/tuulimuna/kohdunulkonen tms. olla ennen kun pääsee ”tositoimiin”. Varhaisultraa siis odotellaan kovin jännityksellä!

Ollaan siis naispari ja lapsi saanut alkunsa klinikalla, joten siksikin toivoisi että tämä menisi maaliin asti, koska nuo hoidot on aika raskaita, vaikka ei olla vielä ”rankempiin” hoitoihin jouduttu.
 
Heippa:greet025
Siinä ja siinä viitsiikö tässä vielä liikoja innostua saatika itseään esitellä, rv3+5 siis vasta meneillään... Mutta menkööt:)
Olen 36v ja ensimmäinen olisi minulle. Miehellä (38v) 6v lapsi ennestään. Yritystä ollut alkuvuodesta asti, eli lähes vuosi, ja keväällä yksi varhainen km.. Kovin varovaisesti siis tähänkin suhtaudutaan.
Kolme vuotta yhdessäoloa tuli täyteen viikonloppuna: Kuinka ollakaan vuosipäivänä paukahti testiin plussa - sattumaako:biggrin:confused005
Tein testin ihan varmuuden vuoksi, koska valmistauduin juomaan skumppaa ihan huolella. No, skumppa vaihtui mehuun, ja mies sai minunkin kuohuvat:happy:
Keravalla asutaan ja kolme pientä koiraa olisi meidän lisäksi tulokasta vastaanottamassa:love7 Jännää on...
 
Hei vaan!

Olen 31v ja toinen lapsi olisi nyt tuloillaan. Vasta raskausviikot 4+2 ja tiedän,että mitä vaan voi käydä.

Kovasti toivotaan että onnistuisi. Nyt tuli siis eka kierto, jossa sain ovis hymiön ja myöhemmin ihan oikean plussan . 3 vuotta yritetty, letrozol ja terolut combo avitti tämän kierron sujumista.

Taustalla pcos, ylipitkät kierrot (viime kierto oli 90päivää).

Kotona on tyttö -16,jota yritimme myös 3 vuotta.
 
Takaisin
Top