Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Ihana et tää tuli heti tohon mun himon alapuolelle. :D oon kyllä varmaan tän suhteen vähän luonnonoikku, että mulla se kahvi on himona. Esikoisesta se oli paras vastalääke pahoinvoinnille :D
Sama täällä. En juonut kahvia ennen odotusta, mutta kun kärsin todella pahasta pahoinvoinnista rv8-17 niin kahvi oli ainut mitä en oksentanut ha helpotti pahaa oloa.
Nyt saa nähdä miten käy ei ainakaan vielä näy
 
Mun tekee jatkuvasti mieli kaikkea suolaista ja rasvaista ruokaa, siis pitsaa ja hampurilaisia ja ranskalaisia... :wtf: Ihan kuin oisin joskus jostain kuullut että se olisi myös enne pojasta??
 
Mun ei tee yhtään mieli makeaa, vaikka normaalisti etenkin ruoan jälkeen haluan jotain pientä makeaa. Suolaista ja terveellistä tekee mieli.
 
Mä olen ollut pari edellistä vuotta vähähiilarisella ja pudottanut 18kg pois painoa, jotta hoidoissa oli BMI alle 30.
Ei ole himottanut hiilaripitoiset ruoat, paitsi eilen, kun mies paistoi joulutorttuja pari peltiä :wideyed:
Mulla meni niitä 7kpl! Ja tänään himottaa niitä lisää.... En tiiä onko raskaushimotuksia vai pelkästään sokerihimotusta :laughing002
 
Kylmä sokeriton Jaffa ja kylmä kanasalaatti, niillä elän tällä hetkellä.
 
Mun tekee jatkuvasti mieli kaikkea suolaista ja rasvaista ruokaa, siis pitsaa ja hampurilaisia ja ranskalaisia... :wtf: Ihan kuin oisin joskus jostain kuullut että se olisi myös enne pojasta??

Mulla ainakin :)
 
Kaikki makea maistuu liian makealta :depressed: Siis monet mun suosikkiherkut, kuten valmis luumurahka, joka on yksi mun joulutuotteiden suosikki, maistuvat paljon makeammilta kuin mitä tiedän niiden oikeasti olevan. Eikä niitä edes tee mieli. Miehen mulle ostama suklaapatukka seisoi kaapissa kunnes mies uskalsi kysyä, saako hän syödä sen. :hilarious:
 
Mä himoitsin viime viikolla salmiakkia jota söin tosi paljon. Tajusin tämän vasta nyt jälkikäteen mutta se ainoa himo myös viime alkuraskaudessa. Ja sitähän ei sitten saakaan syödä...
 
Mua jotenkin ällöttää kaikki :dead: sit kun on pakko kuitenkin syödä niin huomaan että saan kyllä syötyä mutta en keksi mitään sellasta mitä esim.ruuaksi tekisin että jo ajatuksen tasolla maistuisi..ainoa mikä kelpaa on luonnonjugurtti ananaksella :sad001
 
Mua on alkanut ällöttää esim. avokado ja päärynä ja muut joiden koostumus "limainen" :yuck: Esikoisestakin muistan että avokado alkoi jossain kohtaa ällöttää, mutta ei kyllä näin aikaisin.
 
Eilen haettiin pizzat ja alko ällöttää kesken pizzan. Piti ihan mennä sänkyyn makaamaan kun tuli niin huono olo.
Jäi syömättä.
 
Ja täytyy myös varmaan myöntää että kahvi on aika jättää pois...oon juonu aamusin peruskahvia ja päivällä murukahvia ja se murukahvi maistuu nykyään aivan järkyttävän pahalle. Toisina aamuina on saanu vielä puoli kuppia tavallista juotua.

Että mitäs teemakuja suosittelette? :grin onko jotain superhyvää?
 
Ja täytyy myös varmaan myöntää että kahvi on aika jättää pois...oon juonu aamusin peruskahvia ja päivällä murukahvia ja se murukahvi maistuu nykyään aivan järkyttävän pahalle. Toisina aamuina on saanu vielä puoli kuppia tavallista juotua.

Että mitäs teemakuja suosittelette? :grin onko jotain superhyvää?

Mä jouduin jättämään vihreän teen juonnin pois, jotta rauta imeytyy, niin suosittelen Rooibos teetä :) Ei ole kofeiinia, eikä pitäsi blokkaa raudan imeytymistä, ellei ämpäritolkulla juo :D
 
Mä jouduin jättämään vihreän teen juonnin pois, jotta rauta imeytyy, niin suosittelen Rooibos teetä :) Ei ole kofeiinia, eikä pitäsi blokkaa raudan imeytymistä, ellei ämpäritolkulla juo :D


Mä oon ymmärtäny et roobois ois kiellettyjen listalla..?
 
Rooibosta suosittelen minäkin :thumleft Niitähän saa vaikka mitä makuja, Lidlistä esim. Caramel Rooibosta. Mun ihan suosikkini on Evergreenin Creamy Rooibos, mutta sitä on tosi vaikea löytää mistään... Tallinnan Rimistä sitä aikoinaan hamstrasin joka reissulla, mutta mielestäni oon jossain Suomessakin nähnyt. Ehkä Stockalla?

Aamulla juon aina kupin mustaa earl greytä. Kahvi on nyt kokonaan pois, vaikka kyllä sekin maistuis. Mut yritän nyt minimoida tuon kofeiinin.
 
Takaisin
Top