Osallistu foorumikilpailuun ja voita Lumenen joulukalenteri!

Ainiin, jostain facebookin syövereistä näin yks päivä, kun joku oli ostanut kultajousen koru joulukalenterin. :inpain: Oli oikee hinta ollut yli 40 euroa, mutta sinkku päivänä ostanut alesta onneks. Ihan varotuksena, se yli neljän kympin kalenteri oli täynnä sellasta rihkamaa, että voi jeesus. Melkein pelkkää muovia, sormukset katkennut kun laittanu sormeen, osa näytti sellaisilta helmi koruilta mitä taaperot tekee jossain tarhassa :inpain:. Oli vissiin yhdestä tai kahdesta luukusta tullut sellainen ok aikuisen pidettävä koru. En kyllä ite maksais noin paljoa vaikka taaperolle sen hommais:grumpy:
Aika törkeää! Pitäis tuohon hintaan olla kunnollinen...
 
Toisaalta jos ajattelee, että millaisia koruja saa 24kpl neljälläkympillä, niin en oottaiskaan mitään ihmeellistä. Se on kuitenkin ihmeellistä että on ylipäätään pitänyt väkisin tommoinen tehdä! Olisivat nyt sitten tehneet kerralla paremman ja vaikka vähän tyyriimmän.
 
Tilasin sen Muumi-satujoulukalenterin, en voinu enää vastustaa, kun oli alessa. :happy: vieläköhän ostais sen euron suklaakalenterin lisäks. Lapselle siis. :grin
 
Joulukalenterista pikkusen poiketen: saatteko te ite paljon lahjoja? Haluaisitteko avata jouluna lahjoja?

Mä en saa enää juurikaan, koska mies ostaa mieluummin arkena yllätyksenä entä jouluna kun tietää et se on oletus. Mut haluaisin avata lahjoja. Joten tänä vuonna aion lahjoa itseäni. Aion siis ostaa oikeasti itselleni ne lahjat mitä toivoisin saavan, paketoin ne ja avaan lahjat jouluna. Koska viime jouluna lapsi kysyi miksei äiti saanut yhtään lahjaa. :/

No, toissailtana sama poika kysyi mitä toivon ja sanoin että "toivon että te ette tappele yhteen kokonaiseen päivään". Poika sanoi että "jotain oikeaa lahjaa siis" ja sanoin että haluaisin aamutakin.

No, nyt tilasin aamutakin ja paketoin sen niin poikakin näkee että äitikin saa lahjoja :D

Sain kyllä siis viime vuonna mieheltä silti liput lätkämatsiin (en oo koskaan käynyt hallissa) ja se oli todella huikea lahja. Mutta se lippu oli kotona kun avattiin lahjat mummolassa :)
 
On meillä perinteisesti lahjat ollut toisillemme. Ei sillä sinänsä merkitystä olisi, mutta tykkään kyllä lahjojen avaamisesta minäkin ja yleensä kysellään toiveet aika tarkkaan, niin tulee mieluista hankittua. Tänä vuonna voisikin vinkata vaikka kosmetiikkakalenterista, kun kovasti tekisi mieli sellaista vaikka tammikuulle availtavaksi.
 
Muokattu viimeksi:
Minua jäi vaivaamaan se meillä ollut lasten korukalenteri, kun en muistanut merkkiä ja piti googlettaa. Se oli Glitter :).
 
Joulukalenterista pikkusen poiketen: saatteko te ite paljon lahjoja? Haluaisitteko avata jouluna lahjoja?

Mä en saa enää juurikaan, koska mies ostaa mieluummin arkena yllätyksenä entä jouluna kun tietää et se on oletus. Mut haluaisin avata lahjoja. Joten tänä vuonna aion lahjoa itseäni. Aion siis ostaa oikeasti itselleni ne lahjat mitä toivoisin saavan, paketoin ne ja avaan lahjat jouluna. Koska viime jouluna lapsi kysyi miksei äiti saanut yhtään lahjaa. :/

No, toissailtana sama poika kysyi mitä toivon ja sanoin että "toivon että te ette tappele yhteen kokonaiseen päivään". Poika sanoi että "jotain oikeaa lahjaa siis" ja sanoin että haluaisin aamutakin.

No, nyt tilasin aamutakin ja paketoin sen niin poikakin näkee että äitikin saa lahjoja :D

Sain kyllä siis viime vuonna mieheltä silti liput lätkämatsiin (en oo koskaan käynyt hallissa) ja se oli todella huikea lahja. Mutta se lippu oli kotona kun avattiin lahjat mummolassa :)

Pari pakettia yleensä jostain tulee, mutta eivät aina ehdi aatoksi. Siispä ostan joka joulu myös itselleni lahjan, koska mun mielestä aattona pitää saada avata edes yksi paketti. :rolleyes:
 
Joulukalenterista pikkusen poiketen: saatteko te ite paljon lahjoja? Haluaisitteko avata jouluna lahjoja?

Mä en saa enää juurikaan, koska mies ostaa mieluummin arkena yllätyksenä entä jouluna kun tietää et se on oletus. Mut haluaisin avata lahjoja. Joten tänä vuonna aion lahjoa itseäni. Aion siis ostaa oikeasti itselleni ne lahjat mitä toivoisin saavan, paketoin ne ja avaan lahjat jouluna. Koska viime jouluna lapsi kysyi miksei äiti saanut yhtään lahjaa. :/

No, toissailtana sama poika kysyi mitä toivon ja sanoin että "toivon että te ette tappele yhteen kokonaiseen päivään". Poika sanoi että "jotain oikeaa lahjaa siis" ja sanoin että haluaisin aamutakin.

No, nyt tilasin aamutakin ja paketoin sen niin poikakin näkee että äitikin saa lahjoja :D

Sain kyllä siis viime vuonna mieheltä silti liput lätkämatsiin (en oo koskaan käynyt hallissa) ja se oli todella huikea lahja. Mutta se lippu oli kotona kun avattiin lahjat mummolassa :)
Meillä mies laittaa mieluummin rahat johonkin arkiseen (sohva/robottipölynimuri) ja muulloin kuin jouluna. Ei kyllä juhlistaisi joulua muutenkaan, ei esimerkiksi ymmärrä miksi kuusi pitää hankkia, mutta pojan takia nyt viettää joulua. Ja pojalle haluaa ostaa lahjat. Minua tämä vähän harmittaa, koska meillä on lapsuuden perheessä aina ostettu toisillemme lahjat. Antaminen JA saaminen on kivaa!
 
Viikko aikaa väkertää omat kalenterit valmiiksi! Joko teillä, ketkä tekee itse lapselle kalenterit, on valmista? Minulla olisi vielä vähän tekemistä, mutta onneksi olen vielä viikon opintovapaalla ja saan tehtyä sitä rauhassa päiväsaikaan. :grin
 
Meillä mies laittaa mieluummin rahat johonkin arkiseen (sohva/robottipölynimuri) ja muulloin kuin jouluna. Ei kyllä juhlistaisi joulua muutenkaan, ei esimerkiksi ymmärrä miksi kuusi pitää hankkia, mutta pojan takia nyt viettää joulua. Ja pojalle haluaa ostaa lahjat. Minua tämä vähän harmittaa, koska meillä on lapsuuden perheessä aina ostettu toisillemme lahjat. Antaminen JA saaminen on kivaa!
Sama. Meillä mies on myös sanonut että jos jotain tarvii niin ostaa itse. Oon kyllä itsekin harrastanut arkilahjoja sille mitä se tarvii. Mm ostin uudet kuulokkeet ja tietokoneeseen virtalähteen ja hän oli tosi onnellinen niistä. Mut mies kokee stressiä mun lahjasta joka joulu :D kun pitää tiettynä päivänä jotain hienoa ostaa..
 
Viikko aikaa väkertää omat kalenterit valmiiksi! Joko teillä, ketkä tekee itse lapselle kalenterit, on valmista? Minulla olisi vielä vähän tekemistä, mutta onneksi olen vielä viikon opintovapaalla ja saan tehtyä sitä rauhassa päiväsaikaan. :grin
Nostan kyllä hattua teille, jotka jaksatte itse väkertää! Minäkin tykkään tehdä itse kaikenlaista, mutta en millään saisi itsestäni irti joulukalenterin ideoimista :grin.
 
Täytättekö itse tehdyn kalenterin heti kokonaan vai pikkuhiljaa? Itse ajattelin pikkuhiljaa, mutta joku suunnitelma varmasti pitää tehdä valmiiksi, että olisi sitten joka päivälle jotain. Pikkuhiljaa siksi, että esim. piparien leipomispäivää en kyllä vielä pysty päättämään etukäteen.
 
Täytättekö itse tehdyn kalenterin heti kokonaan vai pikkuhiljaa? Itse ajattelin pikkuhiljaa, mutta joku suunnitelma varmasti pitää tehdä valmiiksi, että olisi sitten joka päivälle jotain. Pikkuhiljaa siksi, että esim. piparien leipomispäivää en kyllä vielä pysty päättämään etukäteen.
Miun pitää tehdä tää nyt kokonaan valmiiksi, koska on siihen mahdollisuus. Jotain voi sit lisätä tarpeen mukaan. Mutta muuten pelottaa, että menee stressaamiseksi, enkä sitä halua. :shy:
 
Joulukalenterista pikkusen poiketen: saatteko te ite paljon lahjoja? Haluaisitteko avata jouluna lahjoja?

Mä en saa enää juurikaan, koska mies ostaa mieluummin arkena yllätyksenä entä jouluna kun tietää et se on oletus. Mut haluaisin avata lahjoja. Joten tänä vuonna aion lahjoa itseäni. Aion siis ostaa oikeasti itselleni ne lahjat mitä toivoisin saavan, paketoin ne ja avaan lahjat jouluna. Koska viime jouluna lapsi kysyi miksei äiti saanut yhtään lahjaa. :/

No, toissailtana sama poika kysyi mitä toivon ja sanoin että "toivon että te ette tappele yhteen kokonaiseen päivään". Poika sanoi että "jotain oikeaa lahjaa siis" ja sanoin että haluaisin aamutakin.

No, nyt tilasin aamutakin ja paketoin sen niin poikakin näkee että äitikin saa lahjoja :D

Sain kyllä siis viime vuonna mieheltä silti liput lätkämatsiin (en oo koskaan käynyt hallissa) ja se oli todella huikea lahja. Mutta se lippu oli kotona kun avattiin lahjat mummolassa :)
Mä taas en halua lahjoja ja ärsyttää suuresti, kun sitä ei suostuta uskomaan. Mulla on kolmen vuoden kynttilät kaapissa, kun niitä on tullut lahjaksi ja mä en polta kynttilöitä. Viimeksi sain pyytämättä uuden suihkupussi ja laitoin sitten oman vanhan kiertoon, koska en tee kahdella mitään.
 
Viikko aikaa väkertää omat kalenterit valmiiksi! Joko teillä, ketkä tekee itse lapselle kalenterit, on valmista? Minulla olisi vielä vähän tekemistä, mutta onneksi olen vielä viikon opintovapaalla ja saan tehtyä sitä rauhassa päiväsaikaan. :grin
Teetko kalenterin siis ihan alusta sti itse? Mä ostin valmiina sen kankaisen itse täytettävän, niin aattelin ens palkasta käydä ainakin ekat 12 luukkua ostamassa täyteen:p
Täytättekö itse tehdyn kalenterin heti kokonaan vai pikkuhiljaa? Itse ajattelin pikkuhiljaa, mutta joku suunnitelma varmasti pitää tehdä valmiiksi, että olisi sitten joka päivälle jotain. Pikkuhiljaa siksi, että esim. piparien leipomispäivää en kyllä vielä pysty päättämään etukäteen.
Tosiaan siis ajttelin ainakin sen ekat 12 luukkua osta valmiiksi. Mull 2 viikon välein palkka päivä ni sit taas kahden viikon päästä voin miettiä seuraavia luukkuja :grin

Noihin lahjoihin sen verran, että ite aina suoraan kerron miehelle mitä haluan jos haluan lahjaksi:hilarious: tänä vuonna se maksaa mulle kestopigmentoinnin kulmiin. Viime vuonna sain yhden tietyn laukun kun vanha oli hajoomassa. Vuonna 2018 kun syntyi meidän tyttö niin se osti mulle yllärinä kyllä auton laughing7 ja sehän tulikin tarpeeseen.
 
Nostan kyllä hattua teille, jotka jaksatte itse väkertää! Minäkin tykkään tehdä itse kaikenlaista, mutta en millään saisi itsestäni irti joulukalenterin ideoimista :grin.
No täälläkin mennään kyllä aika perus "ranskanpastilli + xylitoli" -linjalla, jota täydennetään sit joillain pikkutehtävillä. Tänä vuonna löysin kuitenkin pikkulego-pussin kolmella eurolla, joten 12 osaan jaettu kasausohje on nyt kopioitu ja pilkottu yhdessä asianmukaisten palasten kanssa tuonne paketteihin. Siitä olen kyllä tyytyväinen! Hyvä löytö!
Paketit voisi tietysti täyttää aina edellisenä iltana, mutta veikkaanpa, että kiirettä on sen verran, että ihan hyvä vaan, että laitan kaikki paketit valmiiksi jo heti. Voin sitten myös tulostaa jotkut numerotarrat niihin paketteihin, niin voidaan samalla opetella numeroita. :happy:
 
Teetko kalenterin siis ihan alusta sti itse? Mä ostin valmiina sen kankaisen itse täytettävän, niin aattelin ens palkasta käydä ainakin ekat 12 luukkua ostamassa täyteen:p
Siis ajattelin tänä vuonna tehdä homman niin, että meidän tonttuoven tonttu tuo joka aamu uuden pienen paketin (ts.lahjapaperiin käärityn tulitikkuaskin) esikoiselle. Viime vuonna tonttu muisti esim. itsenäisyyspäivänä ja adventteina, niin poika on odottanut jo varmaan kaksi viikkoa, että milloinkohan tonttu käy. :grin Mutta saa nähdä, kun tämä toinen tulee, että pitääkö keksiä ja tehdä jonkun muunlainen kalenteri tulevaisuudessa. Meidän äiti teki meille semmoisen aika helpon sukkakalenterin, jossa semmoiset pienet joulusukat on ommeltu yhteen pitkään kangaslerpakkeeseen. Ei olisi ihan hirveä possakka, jos sellaisen myös omille lapsille tekisi. Toki hetken vaatisi. Ehkä ensi vuonna. Tai sitä seuraavana, kun tämä tuleva pienikin osaisi jo jotain ymmärtää - vaikkei silloin vielä karkkia saisikaan.
 
Mä taas en halua lahjoja ja ärsyttää suuresti, kun sitä ei suostuta uskomaan. Mulla on kolmen vuoden kynttilät kaapissa, kun niitä on tullut lahjaksi ja mä en polta kynttilöitä. Viimeksi sain pyytämättä uuden suihkupussi ja laitoin sitten oman vanhan kiertoon, koska en tee kahdella mitään.
Tuommoinen lahjonta onkin sitten ihan omaa luokkaansa. Minäkin mieluummin olen lahjatta, kuin saan ihmiset ostamaan krääsää. Ollaan monesti aikuiskavereiden kanssa puhuttukin, että jos lahjotaan, niin lahjotaan jollain oikeasti tarvittavalla (mikä on harvinaisempaa, mutta esim.jossain tupareissa mahdollista) tai käytettävää, kuten syötävää tai juotavaa. Tai sitten voi ostaa jotain, joka nimenomaan huutaa toisen nimeä. Mutta mieluummin vain muistaminen vaikka puhelulla, kuin krääsää.
 
Takaisin
Top