Lokakuun lörpötykset

Mami'

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Huhtimammat 2016
Tammimammat 2017
Kesäkuiset 2021
Lokakuussa tapahtuu paljon jänniä, neuvolaa, vathaisultraa yms :)
 
Kuvotus tulee aina iltaa kohden, myös makaaminen mahallaan tuntuu vähä hankalalt ihanku ois mahan alla pallo.. voiko niipaljon nyt turvottaa?!
 
Täällä kans kuvotus ruvennut nosteleen päätään. Esim tällain aikaisina aamuina en koskaan syönyt aamupalaa, nyt on pakko et pystyy tekee töitä. Kahvi ruvennut ällöttään. Ja hajut ottavat nenään. Huoh. :meh:
 
Mä voisin ottaa vähän sitä kuvotusta tänne päin. :sorry: Mulla oli siis onnistunut raskauskin tosi vähäoireinen, mut nyt mulla on tullut niistä oireista ihan kompleksi, kun viime raskaudessa (kkm) kaikki terveydenhuollon ammattilaiset kovasti kiinnitti huomiota siihen oireettomuuteen. Ihan kuin sillä nyt oikeesti oliski joku salainen merkitys, vaikka muuten sanotaan että jokainen raskaus on yksilöllinen. :wideyed:

Muuten koitan kyllä suhtautua ihan lunkisti tähän hommaan, mutta huomaan kyllä ton tuoreen kkm:n romuttavan vähän itseluottamusta. Jotenki tuntuu siltä että tän on pakko onnistua, koska muuten meidän onnistumislukemat on 1/4.

Sori varhaisaamun synkkä. Mä heräsin tunti sitten kun kelloradion hipaisukytkimet naksutteli itsekseen mun aamuherätystä uuteen uskoon (joo en tiiä mitä henkimaailman hommia :joyful:), enkä saanut enää unta.
 
No ei se aina oo huonomerkki, mulla oli kkm ja 2viikkoa oksentelin ja olin saikulla, ja olikin mennyt kesken. Kaikki oireet kesti keskeytykseen asti, se oli hirveää kun keho luuli olevansa raskaana mutta mieli tiesi ettei siä mitään kehity. :sad001 tsemppiä alkuraskauteen, toivotaan niitä oireita alkavaksi :3some
 
Joo mulla kans kummittelee toi kkm tuolla taustalla ja ei yhtään helpota että alaselkää särkee ja kohtua vihloo öisin ihan huolella. Oon myös kohtalaisen maaninen tissien kanssa, että onko ne kipeät vai ei. Tuntuu että aika matelee vaikka töiden puolesta pitää tosi kiirettä!
 
Huhhuh mikä pahoinvointi.. saa kovin hengitellä ettei oksenna :depressed:
 
Täällä kun on muitakin jotka pelkää kkm, niin miten teillä silloin oireili tuo kkm, ennenkö selvisi, tai mistä aloitte epäileen ettei kaikki ollut hyvin?
 
Täällä kun on muitakin jotka pelkää kkm, niin miten teillä silloin oireili tuo kkm, ennenkö selvisi, tai mistä aloitte epäileen ettei kaikki ollut hyvin?

Mulla oli siis se kkm sellainen keissi että tulin vahingossa raskaaksi joku kp24, alkio vastasi jo ar ultrassa viikkoa pienempää kuin olisi ollut mahdollista, viikko tästä löytyi kuitenkin todettava syke mutta joskus rv9 kohdalla rupesi tulemaan tuhrua ja sitten aivan jäätäviä vatsakramppeja öisin. Mulla oli myös kutina ettei kaikki ollut hyvin, N p ultrassa todettiin sitten sikiön kehitys lakanneen joskus siinä rv9 pintaan. Lääkäri kirjasi tuulimunaksi vaikka ar ultrassa yksityisellä oli näkynyt syke. Tosin en koskaan unohda lääkärin sanoja kun olin lähdössä ja sanoi että mitä vaan voi vielä tapahtua että alkuraskauden keskenmenot ovat todella yleisiä. Jälkikäteen mietin että olisin päässyt helpommalla itse jos lääkäri olisi suoraan sanonut että alkion kehitys ei vastaa viikkoja ja on enemmän kuin todennäköistä että menee kesken. Mutta siis joo, kummittelee pahasti tämä kkm nyt tässä raskaudessa ja selkeästi myös ylianalysoin kaikkia tuntemuksia.
 
Itsellä oli kkm ja ar ultrassa ei löytynyt sykettä viikolla 6 lääkäri halusi ultrata 2 viikonpäästä uudelleen jolloin sykkeen olisi pitänyt näkyä, ei näkynyt, jolloin lääkäri kans sanoi tuulimunaraskaudeksi, mutta äitiyspolin lääkäri sanoi että keskenmennyt raskaus, tiedä sit mikä oli. Mulla ei tullut mitään vuotoja, oikeastaan ainoa oire joka olisi voinut paljastaa oli polttava selkäkipu, mut nivel oireisena, selkä on muutenkin usein kipeä. Raskaus oireet olivat koko ajan. Minkä vuoksi luulinkin kaiken olevan kunnossa. Nyt jotenkin alkaa jännittään, et mitä jos taas on näin. Mut ei tässä auta kun odottaa ja toivoa parasta,kun en pääse ar ultraankaan.
 
Itsellä oli kkm ja ar ultrassa ei löytynyt sykettä viikolla 6 lääkäri halusi ultrata 2 viikonpäästä uudelleen jolloin sykkeen olisi pitänyt näkyä, ei näkynyt, jolloin lääkäri kans sanoi tuulimunaraskaudeksi, mutta äitiyspolin lääkäri sanoi että keskenmennyt raskaus, tiedä sit mikä oli. Mulla ei tullut mitään vuotoja, oikeastaan ainoa oire joka olisi voinut paljastaa oli polttava selkäkipu, mut nivel oireisena, selkä on muutenkin usein kipeä. Raskaus oireet olivat koko ajan. Minkä vuoksi luulinkin kaiken olevan kunnossa. Nyt jotenkin alkaa jännittään, et mitä jos taas on näin. Mut ei tässä auta kun odottaa ja toivoa parasta,kun en pääse ar ultraankaan.

aika jännä toi sun selkäkipu oire! Mut ymmärrän siis täysin ton jännityksen! Mä meen yksityiselle 13.10 kattomaan mikä tilanne, sit ainakin tiedän! Mut pitkät on nää päivät ennen sitä!
 
Hmm. Se selkäkipu oli vähän semmoinen kun välillä menkkojen aikaankin tulee, mut se vaan jatkui ja jatkui. Mä ajattelin ekassa neuvolassa ottaa puheeksi nää pelkoni kkm/km Koitan nyt ottaa rauhallisesti, välillä vaan aika vaikeaa. En oo uskaltanut vielä ekaa neuvola aikaakaan varata. :oops:
 
No ei se aina oo huonomerkki, mulla oli kkm ja 2viikkoa oksentelin ja olin saikulla, ja olikin mennyt kesken. Kaikki oireet kesti keskeytykseen asti, se oli hirveää kun keho luuli olevansa raskaana mutta mieli tiesi ettei siä mitään kehity. :sad001 tsemppiä alkuraskauteen, toivotaan niitä oireita alkavaksi :3some

Voi ei, mikä kokemus. :sad001 Se keskeytyksen odottaminen oli jo ihan ilman oireitakin raskasta aikaa, niin toi vetää kyllä hiljaseks.

Mulla ei kkm kyllä antanu mitään vihiä itsestään (oireettomuutta en tosiaan pitänyt oireena, koska esikoista odottaessakaan en mitenkään rajuista oireista kärsiny). Ultraan menin hakemaan kuvia, että voi kertoa tuleville mummoille ja muille raskaudesta, ei käynyt mielessäkään ettei kaikki ois Ok.

Mikäköhän mun laskureissa mättää, kun la taitaa olla sama ku Minä vaan:lla, mut appien mukaan vasta tänään 5+4. :p
 
Takaisin
Top