Heinäkuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Seepra
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Pöllönen lähihoitajana vanhus puolella töissä :D ja siis mulla ainakin jo nyt oireilee fyysisesti raskaat päivät.. ikinä ei ole mtn ongelmia ollut mutta nyt näin raskaana vaikkakin vasta rv6 että työpäivän jälkeen alkaa menkkamaiset juilinnat.. yleensä alkanut aika piankin työvuoron päätyttyä, mutta nyt vessahertyksen yhteydessä huomasin et nyt taas koskee..

Työpaikkaan varmasti sopii raskaana oleva hyvin, mutta että riippuu miten paikat kestää. :D musta tuntuu et mun paikat ei kestä kovin kauaa näin raskaassa hommassa kun ei ole aina kiva vuoron jälkeen olla kipeä..

Kiinnostaa minuakin, ja muutenkin kiinnostaa mitä pitää hoitajan työssä, tai ihan missä tahansa työssä raskaana ollessa välttää ehdottomasti o_O
Mulla ainakin liuotin pohjaiset maalit, joita pitää välttää. Museoviraston kohde tällä hetkellä, joten niitä riittää ja pientä luovimista, että saanut ne hommat vältettyä toistaiseksi.
Niin joo ja ei mitään hajua kaunko saa telineillä korkealla työskennellä, putoamisvaara kuitenkin on..

On kyllä hankala, kun ei haluais vielä kertoa töissä raskaudesta, mullakin on pari asiakasta jotka saa sytostaatteja tabletti muodossa ja niitä ei sais tosiaan käsitellä. Toinen ongelma kotihoidossa on se että tosi monet asiakkaat polttaa sisällä :dead:

Tsemppiä teille kaikille jotka painivat tän tunteen kanssa. Minä myös.

Toivon kovasti täällä että tämä olisi esikoisen odotuksen aiheuttamaa neuroottisuutta eikä mikään vaisto.

Tunne siitä, että oireita ei ole tarpeeksi ja vaisto siitä, että kaikki ei ole kunnossa osoittautui oikeaksi, ja keskenmeno alkoi eilen.

Vaikka tiputtelua yms ei ollutkaan, tunne siitä että jotain oli pielessä oli ollut niin vahva että pahaa shokkia ei tullutkaan vaikka alkoi hyvin äkillisesti. Uuteen yritykseen ryhdymme kun vuoto loppuu.

Teille kaikille muille paljon onnea raskauteen!

Onko kukaan vielä pohtinut vaunuasioita? Esikoinen on uuden tulokkaan syntyessä 2v9kk ja ajattelin kuitenkin hankkia tuplat liikkumisen helpottamiseksi. Toisaalta pohdin onko ne aivan turhat noin ”ison” lapsen kanssa. Pärjäisikö paremmin seisomalaudalla ja yksöisvaunuilla. Kokemuksia kiitos :)
Meillä oli aikoinaan esikoinen 2,5v, kun kuopus syntyi. Nopeasti tuolloin totesimme tarvitsevamme tuplat.
Meillä kyllä vahvasti vaikutti se, että esikoinen sai todella voimakkaita kiukku/mustasukkaisuus/uhmakohtauksia, ja hänet oli pakko saada vöillä kiinni istumaan. Muutoin ei olisi päästy kulkemaan missään :grin

Mutta tosiaan, ei meilläkään enää siinä 2v10kk iässä niitä tuplia varsinaisesti sitten tarvittu, kun alkoi herra rauhoittua.
Meidän vaunut saa onneksi muutettua yhden istuttaviksi, joten sitten kuljimme seisomalaudan kanssa.

Mulla ainakin liuotin pohjaiset maalit, joita pitää välttää. Museoviraston kohde tällä hetkellä, joten niitä riittää ja pientä luovimista, että saanut ne hommat vältettyä toistaiseksi.
Niin joo ja ei mitään hajua kaunko saa telineillä korkealla työskennellä, putoamisvaara kuitenkin on..

Me rempataan kotia parhaillaan ja oonkin miettinyt et onko ihan ok olla niissä maalihöyryissä. Maalataan siis ihan vaan kattoa ja seiniä vesiliukoisilla maaleilla, mutta maaliruiskun avulla. Kaikki huoneet on niin hyvin kellotettu, et ilmanvaihto on vähän mitä on :meh:

Ei taida täälläkään pysyä kauaa salassa tämä matkustaja. Normisti oon siis normaali vartaloinen ja vatsa on litteä. Nyt rupeaa olemaan varsinkin iltaa kohden niin komea turvotus, että ei jää arvailun varaa. Jännä miten äkkiä tuli nyt esiin turvotuksen kautta, nyt 7+0, kun esikoisesta pääsi tosi pitkään ennen kuin näkyi. Töissä aikanaan asiakkaat kysyivät sinä päivänä, kun jäin äippälomalle et oonko pieniin päin :angelic:

Ei taida täälläkään pysyä kauaa salassa tämä matkustaja. Normisti oon siis normaali vartaloinen ja vatsa on litteä. Nyt rupeaa olemaan varsinkin iltaa kohden niin komea turvotus, että ei jää arvailun varaa. Jännä miten äkkiä tuli nyt esiin turvotuksen kautta, nyt 7+0, kun esikoisesta pääsi tosi pitkään ennen kuin näkyi. Töissä aikanaan asiakkaat kysyivät sinä päivänä, kun jäin äippälomalle et oonko pieniin päin :angelic:

Mulla kans etenkin iltaisin on aika komiat turvotukset. Mullakaan kun ei muuten tuota vatsaa oikein ole :grin

Tunne siitä, että oireita ei ole tarpeeksi ja vaisto siitä, että kaikki ei ole kunnossa osoittautui oikeaksi, ja keskenmeno alkoi eilen.

Vaikka tiputtelua yms ei ollutkaan, tunne siitä että jotain oli pielessä oli ollut niin vahva että pahaa shokkia ei tullutkaan vaikka alkoi hyvin äkillisesti. Uuteen yritykseen ryhdymme kun vuoto loppuu.

Suuret pahoittelut ja voimia teille! :sad010:Heartpink

Olen pahoillani kaakkuri :sad001
Minulle ystävä sanoi Keskenmenon jälkeen, että seuraavat kuukaudet on erityisen hedelmällistä aikaa. Eihän se silloin lohduttanut, mutta tosiaan tämä sai alkunsa heti km jälkeen.
Paljon voimia sinulle!

Voimia täältäkin Kaakkuri :Heartred

Me rempataan kotia parhaillaan ja oonkin miettinyt et onko ihan ok olla niissä maalihöyryissä. Maalataan siis ihan vaan kattoa ja seiniä vesiliukoisilla maaleilla, mutta maaliruiskun avulla. Kaikki huoneet on niin hyvin kellotettu, et ilmanvaihto on vähän mitä on :meh:
Vesiliukoiset pitäisi olla ok, ainakin työterveyden mukaan. Esikoisesta kasvoi ainakin ihan normaali, töissä olin vähän alle puoliväliin saakka, muista olenkin ollut hoitovapaalla valmiiksi niin ei ole töiden takia tarvinnut säätää.

Paljon voimia! <3

Oon niin pahoillani! :Heartred hirveesti voimia!

Olen pahoillani kaakkuri :sad001
Minulle ystävä sanoi Keskenmenon jälkeen, että seuraavat kuukaudet on erityisen hedelmällistä aikaa. Eihän se silloin lohduttanut, mutta tosiaan tämä sai alkunsa heti km jälkeen.
Paljon voimia sinulle!
Mulla esikoinen saanut alun heti km jälkeen. :)

Mulla on muutenki jonkin sortin pömppämaha, että puol vuotta sitten multa kysyttiin oonko pieniinpäin vaikken ollutkaan. Joten arvioin että saan olla rauhassa kunhan tää "krapulainen" olo pysyisi ajoittain aisoissa.

Mielenkiintoista, miksei sytostaatteja saaneita saa hoitaa?

Sytostaatit ovat teratogeenisia eli sikiölle haitallisia. Eri lääkkeisiin liittyy erilaiset varoajat. Varoaikana raskaana oleva ei saisi joutua kontaktiin sytostaattipotilaan eritteiden tai likaantuneiden vuodevaatteiden kanssa. Ja koskaan ei voi tietää, kuka potilaista oksentaa päälle, niin meillä on se linjaus, ettei raskaanaoleva hoida tällaisia potilaita.

Työterveyslaitoksen sivuilta löytyy paljon tietoa työn riskeistä raskauteen. Jos työssä on raskaana olevalle tai sikiön kehitykselle jotain vaaratekijöitä olemassa, niin pitäisi sitten mahdollisimman pian siirtää toisiin työtehtäviin. Hoitoalalla tällaisia riskejä voi olla sytostaattien lisäksi myös tietyt hormoni- ja viruslääkkeet, anestesiakaasut ja röngtensäteily. Myös yötyö lasketaan riskiksi, eikä sitä ole raskaanaolevan pakko tehdä.

Tänään töissä alkoi todella voimakkaat alavatsa kivut.. jouduin kertomaan pomolle raskaudesta vaikka en olisi halunnut vielä.. piti huominen saada vapaaksi, varasin ajan yksityiselle ultraan, haluan vain varmistaa että kaikki on kunnossa, en olisi malttanut odottaa ensiviikkoon, ensiviikolla on sitten neuvolan kautta lääkäri ja ultra-jos huomenna näyttää että kaikki on kunnossa..

Nennaa, tsemppiä! Toivottavasti kaikki on hyvin :)

Täällä "uusi" foorumilainen :) Tehtiin maanantaina ensimmäinen testi, vaikka oikea testipäivä olisi ollut vasta eilen :grin Meidän esikoinen ja tämä tuleva pieni on saanut alkunsa klinikalla inseminaatiolla, koska ollaan naispari :)

Ultrassa kipujen takia käyty. Ultraaja löysi kohdusta kaksi tyyppiä.. tai no tyyppejä ei juurikaan näkynyt viikkoja on varmaan vasta 5+jotain ei osannut tarkkaan arvioida. Mutta raskaus on alkanut kaksoisraskautena ja nyt jännitetään onko toinen myös loppuun asti mukana toinen niistä pallukoista joiden nimeä en enää muista.. oli hiukan pienempi

Takaisin