Heinäkuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Seepra
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin uusi foorumilainen, moi :)
(Tai olin täällä viimeksi vanhalla foorumilla, joskus alkuvuodesta 2018 kun esikoinen syntyi). Plussa tuli tiistaina, kun olo alkoi olla tosi omituinen, eikä edes karkki maistunut... Asutaan Turun seudulla, eli TYKSissä synnytys. Lisään itseni listoille kun saadaan joku laskettu aika, mulla on tieto vain kiinnittymisvuodon ajankohdasta niin että hiukan arvailuksi menee joka tapauksessa.

Nyt olen (ehkä?) noin seitsemännellä raskausviikolla, ja eilen tuli ihkaensimmäinen aamupahoinvointioksu. Huh. Ensimmäinen raskaus oli tosi helppo ja pahoinvointia oli hyvin vähän, mutta nyt on vissiin hieman eri tyyppisiä oireita tulossa... :grumpy: Tätä on ollut nyt viikon verran, tänään ei ole pysynyt alhaalla mikään muu kuin mustikkakeitto, porkkana ja mehujää. Omena oli Paha Virhe. Näin kahdelta iltapäivällä alan toivoa ihan tosissaan, että kohta tämä "aamu"pahoinvointi helpottaisi ja saisi vähän energiaa jostain.

Pitäisi nimittäin lähteä talkoilemaan illaksi ja koko huomispäiväksi koirajuttuihin, enkä ihan vielä ajatellut kertoa tästä kaikille...

Mäkin voisin varmaan esittäytyä, vaikka muutamia viestejä oonkin tuonne jo kirjoitellut. Ihan alussa mennään, yrittämistä takana noin 1 1/2vuotta. Kuukautiset on olleet niin säännölliset, että kun huomasin niiden olevan kolme päivää myöhässä olin aika varma plussasta. Huomenna 6+0, eli hyvin alussa vasta.

Tämä on mun neljäs raskaus. Ennestään mulla on kolme tyttöä ja miehellä poika. Tämä on siis ensimmäinen yhteinen, eli olemme uusioperhe.

Olihan tämä vähän yllätys, kun olimme jo puhuneet että hyvähän meillä on näinkin. Suunniteltiin yhteisiä matkoja, hankittiin pieni koiranpentu ja aloitettiin 100 vuotiaan talovanhuksen remontointi. Niin ja omaa yritystäkin olen tässä starttaamassa. Eipä tuu tylsää :wink

Olen pahoillani kaakkuri :sad001
Minulle ystävä sanoi Keskenmenon jälkeen, että seuraavat kuukaudet on erityisen hedelmällistä aikaa. Eihän se silloin lohduttanut, mutta tosiaan tämä sai alkunsa heti km jälkeen.
Paljon voimia sinulle!

Kyllä se minua vähän lohduttaa, kiitos. :Heartbigred

Suunniteltiin yhteisiä matkoja, hankittiin pieni koiranpentu ja aloitettiin 100 vuotiaan talovanhuksen remontointi. Niin ja omaa yritystäkin olen tässä starttaamassa. Eipä tuu tylsää :wink

Meilläkin oli noin 1,5 v. yritystä, tosin aika epävarmaa sellaista. Myös vanha talo onremontissa (noin 200 v.),han i kohta suihku taas toimii, ollaan melkein vuosi pärjätty ilman... Huh, sitten synnytyksen lähestyessä (kun nyt sinne päästäisiin ❤️) todella tulee tarpeeseen tieto, että kylppärin hanasta tulee puhdasta ja lämmintä vettä :D Samoin koiranpentukuume ehti iskeä, onneksi vielä ei ollut lyöty mitään lukkoon sillä osastolla.

Kyllä se minua vähän lohduttaa, kiitos. :Heartbigred
Ensinnäkin isot pahoittelut. Tiedän liian hyvin miltä suru ja tyhjä olo tuossa tilanteessa tuntuu. Uutta raskautta voi tosiaan yrittää vaikka saman tien ja on todettu tutkimuksissa, että ensimmäiset 6kk km:n jälkeen on paras aika tulla raskaaksi. Eikä menkkoja väliin tarvitse edes odottaa. Km lasketaan menkoiksi ja eka ovulaatio voi tulla jo 2-3 vkoa siitä. Koska kohtu on ns. puhdistunut se voi olla valmiimpi raskaudelle nyt. Itsellä palautui kierto samantien takaisin ja tulin ensimmäisestä yrityksestä raskaaksi (väliin tuli tosin kolmet menkat koska mies ei halunnut, se aika oli k a m a l a a). Ja nyt siis identtiset jotka toiv pysyy matkassa. Paljon tsemppiä sinulle ja muille joille tullut ikäviä uutisia!

Onko kellään muuten kokemusta lähihoitajan töistä vanhuspuolella?? Mun pitäisi lääkärin kehotuksesta keventää työtä, työ on fyysisesti raskasta ja mietin että miten ihmeessä mä kevennän työtä.. meillä tottakai on kevyempi osasto mutta siellä mulla yhtälailla tulee kipuja.. maanantaina pitäisi pomon kanssa jutella, olen kyllä koeajalla vielä ja sekin jännittää et pystyykö he sitten pitämään minua töissä, ja jos ei niin mitä sitten..

Onko kellään muuten kokemusta lähihoitajan töistä vanhuspuolella?? Mun pitäisi lääkärin kehotuksesta keventää työtä, työ on fyysisesti raskasta ja mietin että miten ihmeessä mä kevennän työtä.. meillä tottakai on kevyempi osasto mutta siellä mulla yhtälailla tulee kipuja.. maanantaina pitäisi pomon kanssa jutella, olen kyllä koeajalla vielä ja sekin jännittää et pystyykö he sitten pitämään minua töissä, ja jos ei niin mitä sitten..

meillä on jotkut saanut korvaavaa työtä työterveyslääkärin kautta määräajaksi. Voisitko ottaa sinne yhteyttä? En tiedä osaston menosta (oon itse kotihoidossa) mutta meillä on jotkut tehnyt korvaavaa työtä siis toimistotyönä.

meillä on jotkut saanut korvaavaa työtä työterveyslääkärin kautta määräajaksi. Voisitko ottaa sinne yhteyttä? En tiedä osaston menosta (oon itse kotihoidossa) mutta meillä on jotkut tehnyt korvaavaa työtä siis toimistotyönä.

kiitos vastauksesta. Pitää selvittää tuo asia!

Tunne siitä, että oireita ei ole tarpeeksi ja vaisto siitä, että kaikki ei ole kunnossa osoittautui oikeaksi, ja keskenmeno alkoi eilen.

Vaikka tiputtelua yms ei ollutkaan, tunne siitä että jotain oli pielessä oli ollut niin vahva että pahaa shokkia ei tullutkaan vaikka alkoi hyvin äkillisesti. Uuteen yritykseen ryhdymme kun vuoto loppuu.

Teille kaikille muille paljon onnea raskauteen!

Ikävä kuulla Kaakkuri, parempaa onnea seuraavan kanssa :Heartblue

Tunne siitä, että oireita ei ole tarpeeksi ja vaisto siitä, että kaikki ei ole kunnossa osoittautui oikeaksi, ja keskenmeno alkoi eilen.

Vaikka tiputtelua yms ei ollutkaan, tunne siitä että jotain oli pielessä oli ollut niin vahva että pahaa shokkia ei tullutkaan vaikka alkoi hyvin äkillisesti. Uuteen yritykseen ryhdymme kun vuoto loppuu.

Teille kaikille muille paljon onnea raskauteen!

Se on jännä kun on tuo tunne ettei kaikki oo hyvin, itselläni sama juuri viime keväänä, ihan plussasta asti oli fiilis ettei tää nyt oo ihan näin. Eikä ollu.
Nyt menossa vko 8+ ja olo niin hirvee et ei pysty mitään olemattomuutta edes ajattelemaan.
Parempia fiiliksiä tästä eteenpäin Kaakkuri:Heartred

Itse oon kotihoidossa töissä. Tosin nyt ollut vuoden hoitovapaalla. Sain lääkäriltä todistuksen johon kirjotti että kevennettyä työtä täytyy tehdä.

Täällä myös uusi maaliskuulainen 2021 ilmottautuu :happy: tänään tein testin ja näytti positiivista.. saa nähdä miten tässä etenee. Itsellä 2 tyttöä, esikoinen 11- vuotias ja pienin täytti torstaina 1-vuotta. Edellisessä raskaudessa oli raskausdiabetes, luultavasti nyt myös.. viikkoja vasta 4+6. Sain muutama viikko sitten tietää että on edellisestä raskaudesta erkaumaa vielä 4cm, vähän kyllä harmittaa kun lääkäri loppu tarkastuksessa sanoi ettei ole, mutta oli väärässä..

Huh uskaltaudun taas kirjoittelemaan, kun pahoinvointi on alkanut helpottaa. Pahimpina päivinä kännykän ruudun tuijottelu lisäsi pahoinvointia, siksi vähän aikaa oli taukoa. Toivon todella, että pahin vaihe olisi nyt ohi :smiley-angelic001

Huh uskaltaudun taas kirjoittelemaan, kun pahoinvointi on alkanut helpottaa. Pahimpina päivinä kännykän ruudun tuijottelu lisäsi pahoinvointia, siksi vähän aikaa oli taukoa. Toivon todella, että pahin vaihe olisi nyt ohi :smiley-angelic001

Olen huomannut saman, olo pysyy kohtuullisena vain jos on katse suurin piirtein horisontissa! Täälläkin alkaa vaikuttaa jo hiukan paremmalta (tosin tänään ollut kestoällötys päällä), eilen talkoilu meni mukavasti ja sain syötyä melkein normaalisti, hyvin pieniä annoksia toki. Tai ehkä tämä on vaan joka toinen päivä parempi, etten kuole nälkään

Musta kans tuntuu välillä ettei voi mitään ruutua tuijottaa kun paha olo vaan pahenee.
Lisäksi mulla on pää ollu nyt useana päivänä kipeä. Tai ei varsinaisesti semmonen kipeäkipeä, mut kutenkin.
Voi johtua siitäkin kun ei oikein saa nukuttua ja sit on niskatkin jumissa ja kaikkea.

Mä vielä odottelen pahoinvoinnin kunnollista alkamista. Toistaiseksi riittää että muistaa syödä tarpeeksi usein, niin olo pysyy aivan hallinnassa. Esikoista odottaessa en kirjannut vointeja mihinkään, mutta muistissa on loppumattomalta tuntunut pahoinvointi, joka vei kyllä energiatasot ihan nolliin. Jännityksellä odotan alkaako sama rumba tälläkin kertaa :depressed:

Mutta kylläpä sen jälkeen 2. raskauskolmannes toikin huikean eron oloon! Toivon että tällä kertaa myös 2. kolmannes sujuu yhtä mukavasti :happy:

Ultrassa kipujen takia käyty. Ultraaja löysi kohdusta kaksi tyyppiä.. tai no tyyppejä ei juurikaan näkynyt viikkoja on varmaan vasta 5+jotain ei osannut tarkkaan arvioida. Mutta raskaus on alkanut kaksoisraskautena ja nyt jännitetään onko toinen myös loppuun asti mukana toinen niistä pallukoista joiden nimeä en enää muista.. oli hiukan pienempi
Wau @Nennaa ! :joyful: paljon onnea, toivotaan että molemmat pallukat pysyvät kyydissä loppuun asti! :Heartpink

Minulla tulee paha olo jos ei muista syödä, muutoin tosi hyvällä fiiliksellä (6+5). Todella toivon, että näillä saisi mennä loppuun asti.:)

Onko kellään muulla hankaluuksia nauttia raskaudestaan... ite poden kauheen huonoa omaatuntoa etten oikein nauti tästä, voin aika-ajoin todella pahoin, muutamia kertoja oksennukseen asti, maha kipuilee vain öisin ja herättää, ja näin ollen tulee vajaat yöunet ja oon päivän aivan järkyttävän väsyny. Olo aivan ilmapallo kun turvonnu ja mikään ei tunnu olevan hyvin, eikä viikkojakaan ole kuin 6+3..

Miten tässä oppisi nauttimaan vai tuleeko se sit myöhemmin :(

Takaisin