Heinäkuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Seepra
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heipähei kaikille, nyt itse viimein uskallan ihan kommentoida kun enkä vaan lueskella muiden viestejä. Itsellä ensimmäinen raskaus menossa ja mies on luonteeltaan käytännöllinen ja rauhallinen, joten hän ei todennäköisesti ole vielä sisäistänyt asiaa ja itse "hieman" innostuneena olen lukenut lähiviikkojen aikoina vaikka kuinka. Onneksi mies jaksaa urhoollisesti kuunnella ja useimmiten myös keskustella miten sikiö ja ylipäänsä elämä tulee muuttumaan :hilarious: niin ajattelin jos täällä ei vaikuttaisi yli-innokkaalta :rolleyes:

ymmärrän sen. Mulla oli ihan samat fiilikset ekalla kerralla. Esikoista yritettiin 1,5 vuotta ja sitten toinen nappaskin heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Ilmeisesti sitä jotenkin vaistomaisesti ajatteli että eihän tämä voi nyt näin helposti käydä :joyful: ehkä se oli vaan kiinni siitä että enää siitä ei ottanut niin suurta stressiä kuin esikoisen aikaan.
Mä oon kyllä sellanen stressipesäke, että meillä ei kyllä siitä ollut kiinni. :hilarious:

Mun miehen on jotenkin tosi vaikea uskoa, että ees ylipäätään oon raskaana. Hänen mielestä ei voi sujua hyvin, kun tärppäsi niin nopeasti esikoiseen verrattuna.
Täällä miehellä samat mietteet. Ei pysty sisäistämään, että tällä kertaa tärppäsi heti.

Olinhan kyllä itsekin varautunut täysin pidempään yritykseen.

Tuskin on. Mikään ei voi sitä todistaa, että olisi. Oireet vaihtelee päivittäin niin paljon, eikä oireettomuuskaan, tai oireet, takaa mitään. Pitää vain ajatella että mitään ei voi tehdä ja raskaana on kunnes toisin todistetaan!

Kiitos lohduttavista sanoista :Heartred
Täytyisi varmaan pitää vielä toivoa yllä mutta vähän se huolettaa kun ei nyt moneen päivään oo ollut yhtään mitään kun alkuun oli niin paljon. Tissitkin vaan lässähti alkuperäiseen kokoonsa :sad001
Mutta ens viikolla se viimeistään selviää ja sitä ennen odottelen et jos tulis jotain oireita tilalle tai sitten edes se vuoto. Tietämättömyys tässä piinaa pahiten.

Kiitos lohduttavista sanoista :Heartred
Täytyisi varmaan pitää vielä toivoa yllä mutta vähän se huolettaa kun ei nyt moneen päivään oo ollut yhtään mitään kun alkuun oli niin paljon. Tissitkin vaan lässähti alkuperäiseen kokoonsa :sad001
Mutta ens viikolla se viimeistään selviää ja sitä ennen odottelen et jos tulis jotain oireita tilalle tai sitten edes se vuoto. Tietämättömyys tässä piinaa pahiten.

epätietoisuus on kaikista pahinta. Mä tarkkailin ja pelkäsin hirveästi kaksi edellistä raskautta. Nyt otan selvästi rennommin, olen tajunnut sen että vaikka kuinka tarkkailisin itseäni ja oireita, en voi asialle mitään. Ja ekassa raskaudessa mulla oli oireet kaikista voimakkaimmat ja silti se oli tuulimuna. Tällä yritän sanoa sulle sitä että voi olla täysin mahdollista että sulla on kaikki hyvin vaikka ei mitään oireita olisikaan :Heartred

epätietoisuus on kaikista pahinta. Mä tarkkailin ja pelkäsin hirveästi kaksi edellistä raskautta. Nyt otan selvästi rennommin, olen tajunnut sen että vaikka kuinka tarkkailisin itseäni ja oireita, en voi asialle mitään. Ja ekassa raskaudessa mulla oli oireet kaikista voimakkaimmat ja silti se oli tuulimuna. Tällä yritän sanoa sulle sitä että voi olla täysin mahdollista että sulla on kaikki hyvin vaikka ei mitään oireita olisikaan :Heartred

No se on kyllä valitettavaa ja totta että mitään sille ei mahda :sad001
Kiitos sanoistasi. Jotenkin kyllä tuo enemmän lohtua ja toivoa teidän sanat kun miehen lohtuyritykset. Sille vaan itken että ku et sä kuitenkaan ymmärrä :laughing001

Meistä kahdesta miehellä on ollut vauvakuume jo pidemmän aikaa, joten miehen reaktiot ovat olleet hyvin innostuneet. Varmaan kertoisi jo raskaudesta kaikille kissan kaimoillekin ellen olisi toppuuttelemassa. :hilarious:

Täällä taisi olla jo puhetta joskus niistä kotidopplereista. Mietin, että jos sellaisen tällä kierroksella hankkisi, kun ilmeisesti sen käyttö turvallista on. Vaikka en sitten tiedä tulisiko siitä vaan lisästressiä o_O
Minkälaisia teillä on, onko noissa jotain merkittäviä eroja/mitä kannattaisi huomioida, jos sellaisen innostuu hankkimaan?

Mulle sanoi viimeraskaudessa terv.hoitajani että sitä ei ehkä kannata hankkia, kun sitten tulee hätä jos niitä ei aina löydäkään niitä sydänääniä. Uskoin häntä enkä hommannut dopleria, en varmaan nytkään. Tosin jos joku tuttu lainaisi niin sitten ehkä... Mutta voin kyllä helposti kuvitella paniikin jos en saisi sydänääniä kuuluviin :nailbiting:

Mulle sanoi viimeraskaudessa terv.hoitajani että sitä ei ehkä kannata hankkia, kun sitten tulee hätä jos niitä ei aina löydäkään niitä sydänääniä. Uskoin häntä enkä hommannut dopleria, en varmaan nytkään. Tosin jos joku tuttu lainaisi niin sitten ehkä... Mutta voin kyllä helposti kuvitella paniikin jos en saisi sydänääniä kuuluviin :nailbiting:
Samoja mietteitä, mulla ei kerran saatu edes neuvolassa ääniä kuuluviin, vaikka raskaus oli jo yli puolenvälin. Paniikki olis tullut ellei vauvan liikkeet olis tuntunut selvästi.

Mulla on tallessa esikoisen ajoilta dopleri ja aattelin kokeilla sillä kans tässä raskaudessa. Ainakin esikoisen kohdalla osasin ottaa äänien etsinnän rennosti enkä edes kovin usein niitä kuunnellut. Tähän toki vaikutti kun mulla oli istukka edessä ja jo sen takia tiesin äänien löytymisen olevan hieman tuuripeliä. Mun dopleri myös oli kaikista halvin, joten se ei mikään kaikista toimivin peli oo vaan rätisee ja paukkuu kokoajan korvissa, ni jäi siksikin kuuntelut varmaan vähille. :hilarious:

Löytyy doppler ja varmasti tälläkin kertaa sitä käytetään.
Mulla on tuollainen puhelimeen kiinnitettävä, appilla toimiva vehje.

Kaikkien kolmen lapsen kanssa oli sama doppler (babyfun fetal doppler) ja äänet kuulunut säännöllisesti rv 8+, kolmosesta sain jopa hetkeksi rv 7+5 äänet kuuluviin. Oli kuulokkeilla toimiva ja sykenäyttö lisäksi.
Km raskaudessa ehdin tilata jonkun Angel sounds dopplerin, siinä kaiutin ja sykenäyttö. Ei siis vielä käyttökokemusta muuten kuin että testasin keväällä toimivan ja omat sykkeet kuuluu.

Mulla muuten ei neuvolalääkäri (mies) löytänyt ekalla lääkärikäynnillä sykkeitä, etsi ihan väärästä paikasta, mutta en viitsinyt alkaa opastamaankaan. Tarkisti sitten ultralla että kaikki hyvin :grin

Tänään rakennettiin talkoilla uusi hiekkalaatikko taloyhtiön pihaan ja oli kyl kiva kun jaksoin olla avuksi ja lapioida ja touhuta mukana. Nyt arvelin palkita itteni irtonameilla, mut heti tuli huono-olo niistä :depressed: yöh, ei varmaan sit karkkia tässä raskaudessa, hyvä vai superhyvä :wacky:

Terveisiä Australiasta! Muutettiin koronteenihotelliin :grin

Lentokentällä välillä vihloi mahaa ku kannoin esikoista kantorepussa ja painavaa reppua selässä. Nyt yritin taas kuulostella oireita ja ehkä kohtu tuntuu vähän raskaalta. Toivottavasti on vielä kyydissä mukana!

itselle iski nestehukka taas lennolla ja esikoisen pussiruoan haju pisti vähän etomaan, joten jotain oireita sentään :rolleyes: 4+5 vissiin tänään

Täällä ahdistuneet fiilikset. :sad001

Näin unta alkavasta voimakkaasta vuodosta. Ja vasta nyt luin tarkemmin noiden mun pari kuukautta syömien Inocapsien ravintosisältöä -- ja nyt vasta huomasin että niissä on A-vitamiinia (690 µg päiväannoksessa). Enpä ollut tullut sitä ajatelleeksi, kun noita on suositus että syötäisiin ekan kolmanneksen ajan. Todellakin on aivan maani myynyt ja itselle hirveän vihainen olo. En nyt enää ota yhtäkään, mutta eiköhän vahinko ole jo tapahtunut jos on tapahtuakseen.

Yhdistelmä tästä unesta ja tuosta A-vitamiinilöydöksestä on nyt sitten saanut aikaan sen että lähinnä uskon että varhaisultrassa ei VOI löytyä mitään. :sad001

Sori vuodatus. Ahdistaa ja suututtaa oma tyhmyys vaan niin kamalasti.

Täällä ahdistuneet fiilikset. :sad001

Näin unta alkavasta voimakkaasta vuodosta. Ja vasta nyt luin tarkemmin noiden mun pari kuukautta syömien Inocapsien ravintosisältöä -- ja nyt vasta huomasin että niissä on A-vitamiinia (690 µg päiväannoksessa). Enpä ollut tullut sitä ajatelleeksi, kun noita on suositus että syötäisiin ekan kolmanneksen ajan. Todellakin on aivan maani myynyt ja itselle hirveän vihainen olo. En nyt enää ota yhtäkään, mutta eiköhän vahinko ole jo tapahtunut jos on tapahtuakseen.

Yhdistelmä tästä unesta ja tuosta A-vitamiinilöydöksestä on nyt sitten saanut aikaan sen että lähinnä uskon että varhaisultrassa ei VOI löytyä mitään. :sad001

Sori vuodatus. Ahdistaa ja suututtaa oma tyhmyys vaan niin kamalasti.

Tsemppiä ajatusten kanssa! Ikävää et monta asiaa samaan aikaan sekoittamassa mieltä, mutta toivotaan, että kaikesta huolimatta pienellä olisi kaikki hyvin.:Heartred

Noista inocapseista, nehän taitaa olla aika yleisesti käytössä raskautta yrittäessä, niin olisiko niiden kohdalla sit kuitenkin tutkittu tuo A-vitamiini asia tarkemmin, kun kerta suositus on syödä 1. kolmannes niitä. :rolleyes:

Kiitos sympatioista. :Heartpink Todella toivotaan näin! Ahdistus on kyllä nyt suuri mutta pitää nyt vaan yrittää rauhoittua kun ei voi mennyttä muuttaa. Ehkäpä tuo olisi ihan mietitty juttu -- luin nyt vielä kerran pakkausselostetta ja näin siellä sanotaan tuosta 1. kolmanneksesta (kuva).

20200712_082704.jpg

A vitamiinin riskirajat näytti olevan 3000 mikrogrammaa päivässä tai kerta-annoksena 7500. Aika kaukana kuitenkin tosta 690mikrogrammasta. Toivotaan että varhaisultrassa tulee hyviä uutisia. Itsensä syyttely on turhaa jos ohjekin on että voi syödä 1. kolmanneksella.

Takaisin