Raskaaksi 2020

Kyllä siinä selvästi jotain näkyy.

Tein tänään vielä yhden testin, kun olo on niin epäileväinen. Mulla ei ole oikein mitään raskausoireita. Mutta ehkä siellä joku on kyydissä. Tänään kai rv 5+3.

Paljon plussia toivon teille tänne!

Onpa vahvat viivat!!! Wau!!!! Onnea odotukseen! Näyttää todella lupaavalta!
 
Yk 1 keskenmenon jälkeen, dpo 7-8. Tein tänään typeränä jo raskaustestin, no tyhjähän se tietysti oli :grin Odotan niin kovin, että uusi raskaus alkaisi.

Ovulaation jälkeen ollut jatkuvia vatsakipuja ja kovaa turvotusta. Itse ovulaatiokin oli kivulaampi kuin ennen keskenmenoa. Ovulaatio tapahtui n. kp 22 tyhjennyspäivän ollessa kp 1, joten pitkä kierto lienee luvassa.
 
Ei tarvinu testata, vuoto alkoi. Kp 1, yk 5 pyörähtää, pieni pettymys. Lippua ei kannata nostaa korkealle tässä kierrossa sillä mun kesäloma alkaa 2 viikon päästä eli kierron puolivälissä ja lähden ilman miestä viikon reissulle kotiseudulleni heti ekalle lomaviikolleni.

Nyt kun on viielämpi viikko niin ei harmita sinällää menkat kun uimaan ei muutenkaan viitti mennä. Sadekin olis tervetullutta luonnolle!

Toivotan onnea plussanneille, tsempit piinailijoille, tervetuloa uusille. Jokaiselle mukavaa viikkoa!
 
Moi! Pakko tulla tuosta ferritiinistä vielä mainitsemaan, mun siskolla oli syksyllä ferrit 4 ja joutui siis 4 vuorokaudeksi osastolle ja käy yhä säännöllisesti rautatiputuksessa, ja voin kertoa että on aivan eri ihminen nykyään kun ei ole enään niin väsynyt! Eli liian alhaiset ferrit ei ole mikään leikin asia :sad001 Siispä hän ehdotti minullekkin käydä mitatuttamassa se (en ollut aiemmin moisesta kuullutkaan) ja 10/2019 itellä olit ferritiini 32, 12/2019 43, 4/2020 76, 6/2020 82 ja nyt tärppäsi. Aina ovat olleet viitearvon sisällä mutta oon itekkin ollut kyllä paljon virkeämpi nyt. Olen saanut nostettua niitä hitaasti mutta varmasti Ferrodan sekä Ferroforte valmisteilla. Viime kierrossa söin muuten pari pötköä maksamakkaraakin :p Olen myös monta kertaa yrittänyt olla greippimehu ja maca kuurilla, pitänyt niistä välillä taukoa ja tässä kuussa aloin ne taas. Lisäksi aloin juomaan punaista täysmaitoa (lopetin siis maidon juonnin 10 v sitten, jugurtteja ja juustoja kyllä olen syönyt), niin en tiedä liekö näillä vaikutusta mutta eka plussa tuli:love7
 
44297461-A60A-49B1-80EA-1D851682226E.jpeg
FE65309F-9770-4E46-958F-3F6A2C0B530C.jpeg
dpo10 ja rfsu-testillä ei minkäänlaista merkkiäkään, pitäisikö jo heittää hanskat tiskiin tän kierron osalta :banghead: Tiedän, olen hätähousu.

Eilen valitin, tänään dpo11 rfsu 25 herkkyydellä tämmönen! Onko tää nyt vaan joku viivanpaikka:smiley-angelic002
 
Kp15 ja edelleen vilkkuvaa hymiöitä CB:n digiin. Ovis+ antaa siis vielä odottaa itseään. Selailin mun Flo-merkintöjä, ja kp16 on ollut mun yleisin ovispäivä. Nyt tulee siis joko päivällä tai muutamalla heittoa, toivottavasti luteaali ei ainakaan jäisi sitten loppupäässä lyhyemmäksi. :rolleyes:

Enää viisi työpäivää lomaan. Kiireiset ja stressaavat päivät edessä vielä hoitaa kaikki kuntoon loman ajaksi. :nailbiting:

Muita samassa kierron vaiheessa meneviä? :)
 
Miten helposti pääsee ferritiinin mittaukseen? Mulla on aina ollut matala hemoglobiini (90-115 välillä seilannut), ja oon syönyt teini-iästä asti säännöllisen epäsäännöllisiä rautakuureja. Mutta oon pohtinut pitäisikö matalan hemoglobiinin syytä tutkia tarkemmin :bored: yleensä lääkärit/hoitajat on kohauttaneet hartioitaan kun olen kysellyt pitäisikö tehdä laajempi verikoe tms.. ja tiedän että äidilläni on ollut sama homma, matala hemoglobiini ja olematon ferritiini (alle 10).

Tuntuu riippuvan ihan paikasta, että miten helposti pääsee. Osa lääkäreistä ja hoitajista pitää muoti-ilmiönä, mutta osa kyllä lähettää herkästikin testeihin. Neuvolan kautta ite pääsin suht helposti. Omakustanteisestikin käsittääkseni kyllä pääsee, jos ei lähetettä saa. Mutta sun historialla luulisi, että saisit lähetteen kyllä, eli kannattaa kysäistä. :)
 
No niin, aamun ovistestini. Ilmeisesti tosiaan siis huomenna dpo0. Kontrolliviiva vähän epätasainen, haittaako se? No oli niin tai näin, uskon kyllä tulokseen.

Clue tuntuu ennustavan mulle nykyään aina lyhyempää kiertoa kuin se onkaan. Viime vuoden puolella mulla oli normaalia lyhyempiä kiertoja niin vieläkin ne "kummittelee". Tänään kp 16, menkat alkais ehkä 14.7. eli se ois 31 päivän kierto. Tämä taas Cluen veikkaus, vaihtoi näköjään ennustetta kun merkkasin positiivisen ovistestini. Taidanpa r-testailla lauantaina 11.7. :)

Olo onnellinen just nyt :smiley-bounce013 Harmi vaan et mulla on iltavuoro ja ukko lähtee aamulla ennen kuutta työmatkalle, mut taidanpa törkeästi herättää hänet kotiin tultuani et kerkee viel kerran heiluttelemaan. :laughing002 Sit ei auta ku aloittaa piinapäivät.
 

Liitteet

  • IMG_20200629_071626.jpg
    IMG_20200629_071626.jpg
    29.7 KB · Katsottu: 109
View attachment 91031 View attachment 91030

Eilen valitin, tänään dpo11 rfsu 25 herkkyydellä tämmönen! Onko tää nyt vaan joku viivanpaikka:smiley-angelic002

Kyllä hienosti haamuilee! Huomenna tai ylihuomenna varmasti jo vahvempi :) Tarrasukkia sinne ja tuu laittaan kuvia heti kun teet uusiksi :wink



No niin, aamun ovistestini. Ilmeisesti tosiaan siis huomenna dpo0. Kontrolliviiva vähän epätasainen, haittaako se? No oli niin tai näin, uskon kyllä tulokseen.

Clue tuntuu ennustavan mulle nykyään aina lyhyempää kiertoa kuin se onkaan. Viime vuoden puolella mulla oli normaalia lyhyempiä kiertoja niin vieläkin ne "kummittelee". Tänään kp 16, menkat alkais ehkä 14.7. eli se ois 31 päivän kierto. Tämä taas Cluen veikkaus, vaihtoi näköjään ennustetta kun merkkasin positiivisen ovistestini. Taidanpa r-testailla lauantaina 11.7. :)

Olo onnellinen just nyt :smiley-bounce013 Harmi vaan et mulla on iltavuoro ja ukko lähtee aamulla ennen kuutta työmatkalle, mut taidanpa törkeästi herättää hänet kotiin tultuani et kerkee viel kerran heiluttelemaan. :laughing002 Sit ei auta ku aloittaa piinapäivät.


Nyt on selkeä ovis+! Ei muutakun miehen kimppuun :wink
 
Mä en nyt taaskaan tiedä mitä ajatella. Sillon lauantaina tulin tänne kertomaan viivan haalistumisesta ja verenvuodosta. Sen jälkeen taas on tissit ollutkin kipeät enemmän tai vähemmän ja eilen tuli aivastaessa ja ylös noustessa repäisykipuja. Tänään oli pakko oman mielenterveyden vuoksi tehdä yksi testi ja siellä oli tummempi viiva kun kertaakaan aijemmin :wtf

Onko tässä jotain toivoa että pissa oli lauantaina vaan laineempaa ja verenvuoto olikin vaan joku ylimääräinen välivuoto tai valemenkat vai voiko se viiva nyt yhtäkkiä tummeta jos olisikin ollut kemiallinen?
Kohdunulkoinen vähän huolettaa kanssa..


IMG_20200629_091214__01__01__01.jpg IMG_20200627_085401__01__01.jpg
 
Mulla on jatkunut tää etominen ja mitään ei tee oikein mieli syödä, vatsa kauttaaltaan turvonnut. o_O Ilmaa enemmän, kun laki sallii :grin
Tänään nipristeli alavatsaakin navan lähettyviltä, mut en oikein usko tän johtuvan mistään.
Tähän aikaan nähden on melko kosteat oltavat, mut se nyt saattaa johtua siitä, etten puoleen vuoteen ovuloinut normaalisti ja nyt oli selkeää toimintaa jo tapahtunut. Rinnat myös niin kipeät, ettei tunnu lainkaan kivalta. Mut tää tissikipu mulla on ollut aina negakierroissakin :bag:
Nyt ois dpo5. Muuta mainittavaa ei juurikaan ole. Paitsi, että polilta vastattiin, et mun lääkitysasia menee lääkärille kantaa otettavaksi ja päätös raskausajan lääkityksestä tulee sähköisesti viestillä :) Hommat siis etenee, mut voi kyllä kestää toi asian kommentointi, kun kesäsulku alkaa ens viikolla ja kestää pari vkoa. Jospa kerkeis heittää asiaan kuitenkin jonkin kommentin ennen sulkuja :angelic:
 
Mä en nyt taaskaan tiedä mitä ajatella. Sillon lauantaina tulin tänne kertomaan viivan haalistumisesta ja verenvuodosta. Sen jälkeen taas on tissit ollutkin kipeät enemmän tai vähemmän ja eilen tuli aivastaessa ja ylös noustessa repäisykipuja. Tänään oli pakko oman mielenterveyden vuoksi tehdä yksi testi ja siellä oli tummempi viiva kun kertaakaan aijemmin :wtf

Onko tässä jotain toivoa että pissa oli lauantaina vaan laineempaa ja verenvuoto olikin vaan joku ylimääräinen välivuoto tai valemenkat vai voiko se viiva nyt yhtäkkiä tummeta jos olisikin ollut kemiallinen?
Kohdunulkoinen vähän huolettaa kanssa..


View attachment 91040 View attachment 91041

Voihan myös testissä olla jotain häikkää, eihän ne ihan kaikki voi mitenkään olla täysin tasalaatuista.. joku täällä aiemmin kommentoikin oliko miehensä sanoneen, että ne on kuitenkin jotain kiinan tehtaan tusinatavarana tekemiä liuskoja... :hilarious: ja tosiaan kaikki mitä on tehnyt, syönyt jne voi vaikuttaa siihen mitä se testi näyttää. Ja välivuotojahan voi hyvin olla. Eli seuraisin ehkä vielä tilannetta.. ja käsittääkseni voi pyytää verikokeisiin pääsyä, jos on ollut vuotoa ja mietityttää. Mun mielestä tuo sun tämänaamuinen on kyllä erittäin selkeä plussa kuitenkin :) mulla ei kokemusta noista kemiallisista, mutta hassulta tuntuisi, että se voisi tummeta enää jos sellainen olisi ollut.
 
Kp15 ja edelleen vilkkuvaa hymiöitä CB:n digiin. Ovis+ antaa siis vielä odottaa itseään. Selailin mun Flo-merkintöjä, ja kp16 on ollut mun yleisin ovispäivä. Nyt tulee siis joko päivällä tai muutamalla heittoa, toivottavasti luteaali ei ainakaan jäisi sitten loppupäässä lyhyemmäksi. :rolleyes:

Enää viisi työpäivää lomaan. Kiireiset ja stressaavat päivät edessä vielä hoitaa kaikki kuntoon loman ajaksi. :nailbiting:

Muita samassa kierron vaiheessa meneviä? :)
Mulla dpo1 tänään mut ei ole odotuksia tästä kierrosta. Ovisplussa oli jotenkin maltillinen tikussa, olot oli melko tasaiset oviksen aikaan,ei oikein tunnu missään eikä tallettelutkaan menneet läheskään optimaalisesti :woot::shifty:
 
Mä en nyt taaskaan tiedä mitä ajatella. Sillon lauantaina tulin tänne kertomaan viivan haalistumisesta ja verenvuodosta. Sen jälkeen taas on tissit ollutkin kipeät enemmän tai vähemmän ja eilen tuli aivastaessa ja ylös noustessa repäisykipuja. Tänään oli pakko oman mielenterveyden vuoksi tehdä yksi testi ja siellä oli tummempi viiva kun kertaakaan aijemmin :wtf

Onko tässä jotain toivoa että pissa oli lauantaina vaan laineempaa ja verenvuoto olikin vaan joku ylimääräinen välivuoto tai valemenkat vai voiko se viiva nyt yhtäkkiä tummeta jos olisikin ollut kemiallinen?
Kohdunulkoinen vähän huolettaa kanssa..


View attachment 91040 View attachment 91041
Mulla oli ekan raskauden alussa vuotoa ja välillä testi haaleempi, kuin edellisenä päivänä. Sitten alkoikin tummua pysyvästi, eli vaikuttaa laimeus todella paljon. :happy:

Täällä tekisi mieli itkeä onnesta, kun raskaustesti on viimein negatiivinen!!! Eli yritys voi jatkua, ilman stressiä. Kohti uutta ovista. :happy093
 
Ei tarvinu testata, vuoto alkoi. Kp 1, yk 5 pyörähtää, pieni pettymys. Lippua ei kannata nostaa korkealle tässä kierrossa sillä mun kesäloma alkaa 2 viikon päästä eli kierron puolivälissä ja lähden ilman miestä viikon reissulle kotiseudulleni heti ekalle lomaviikolleni.

Nyt kun on viielämpi viikko niin ei harmita sinällää menkat kun uimaan ei muutenkaan viitti mennä. Sadekin olis tervetullutta luonnolle!

Toivotan onnea plussanneille, tsempit piinailijoille, tervetuloa uusille. Jokaiselle mukavaa viikkoa!
Meillä näköjään aika sama tilanne, mulla kans nyt yk4 ja menkat pitäis alkaa ihan näinä päivinä... :meh: en edes tee r-testiä enkä odota että tästä kierrosta olis tärpännyt koska en ilmeisesti ovuloinut tässä kuussa
 
Muokattu viimeksi:
Kp35. Teki kyllä hyvää eilinen irtiotto. Kauhea ikävä kyllä pikkusta joka haetaan päivällä mamilasta.

Rtesti ja ovistesti nyt tikutettu. Kk odottaen. Tulee pitkä odotus jos menee niin pitkäksi kun viimeksi(kp51)

Näänkö mä haamun :bookworm:
 
Takaisin
Top