Tammikuiset 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä taitaa mennä kesken :'(

Nyt rv 5+6 tai 6+0, ja alkoi kuukautismaiset alavatsakivut ja (toistaiseksi niukka) verenvuoto. Kyllä turhauttaa ja pelottaa, kun tätä ensimmäistä plussaa odotettiin 9 kiertoa, ja nyt sitten meneekin todennäköisesti kesken :sad001

Voi ei! Toivotaan, että vuoto ja kivut hellittäisivät pian ja olisivat vain väärä hälytys. Tsemppiä!:Heartred

Meillä on tarkoitus mennä varhaisultraan. Varattiinkin viikonloppuna ultra-aika 15.5 Kaunis odotukseen.
Taustalla km ja me molemmat haluamme nyt nähdä pienemme heti kuin mahdollista. Toivottavasti tällä kertaa päästään sinne asti! :Heartred:Heartred

Hei @Sinister16 ! Teillä on kai tänään varhaisultra siellä Kaunis Odotuksessa? Kerro sitten miten meni ja millä viikoilla todellisuudessa olet! Itsekin varasin juuri sinne ajan ensi viikolle. Olisi kiva kuulla vähän kokemuksia :)

Vielä ei ole suureksi kasvanut tuo vuoto, mutta veristä vuotoa kuitenkin, ja aivan samanlaiset alavatsakivut kuin kuukautisten aikana. Olen kyllä hyvin hyvin pessimistinen sen suhteen, että kaikki voisi vielä olla hyvin :sad001
Soitan aamulla neuvolaan tai terveyskeskukseen ja kysyn mitäs nyt. Juuri eilen kävin alavatsakipujen vuoksi tarkistuttamassa neuvolassa raskauden sijainnin, ja kaikki oli kunnossa :'(

Eikö kipujen syyksi kerrottu mitään? Isohkoa keltarauhasta esim? Katsottiinko siellä vain siis sijainti eikä muuta?
Mulla siis hematooma kohdunsuulla joka vuosi viikon, nyt 5pv väliä ja alkoi rusehtava vuoto siitä.
Ettei sullakin olisi siellä jossain hematoomaa jota ei vain huomattu? Elättelen toivoa, että sullakin harmitonta vuotoa, ja olisi vaikka se hematooma siellä kiusaamassa. Pidä meidät ajantasalla, oot ajatuksissa <3

Hei kaikille!
Minäkin tänne kirjoittelen, vaikka aika vahvasti tuntuu siltä ettei tästä valmista tule. Ihana foorumi tämä kun ei vielä olla uskallettu muille kertoa. Sain vertaistukea jo lukemalla teidän muiden kirjoituksia.
Tänään pitäisi olla 6+1 ja melkein 2 vuotiaalle tytölle sisarrusta toivotaan.
Oon nyt kuitenkin tiistaista asti vuotanut ja oireitakin mielestäni paljon vähemmän/juuri ollenkaan mitä esikoisesta oli. Neuvolassa käskettiin vaan nyt odottamaan.
Miten pian raskaustesti näyttää negaa, jos on mennyt kesken?

Viisipäivää sitten testasin plussan, sinä päivänä kun ois pitäny menkkojen alkaa.. Nyt varmaan 4+5 menossa. Jännittää hulluna ja toivon niin paljon että pysyis mukana. Tämä tarttui mukaan esikoisen ensimmäisestä yrityskierrosta, joten on niin uskomatonta että eipä tässä muuta oikein pysty ajattelemaan. Mietin koko ajan että kuinka iso mahdollisuus onkaan vielä että menee kesken.. huuh.. pääsispä jo turvallisemmille päiville, muuten alkaa mielenterveys kärsiä :D

Hei kaikille!
Minäkin tänne kirjoittelen, vaikka aika vahvasti tuntuu siltä ettei tästä valmista tule. Ihana foorumi tämä kun ei vielä olla uskallettu muille kertoa. Sain vertaistukea jo lukemalla teidän muiden kirjoituksia.
Oon nyt kuitenkin tiistaista asti vuotanut ja oireitakin mielestäni paljon vähemmän/juuri ollenkaan mitä esikoisesta oli. Neuvolassa käskettiin vaan nyt odottamaan.

Älä lannistu! Mullakin huomattavasti vähempi oireinen kun noissa kahdessa :) Vuoto voi toki olla harmitonta, toivotaan parasta, pidetään peukkuja! <3

En osaa sanoa miten nopeasti rt näyttää negaa, mutta mulle neuvolassa sanottiin että, kannattaa uusia rt kun vuoto loppuu.

Tsemppiä! <3

Hei, liityn joukkoon! :hello Olen jo pidempään seuraillut näitä keskusteluja, ensin yrityspuolella ja nyt sitten täällä.

Esikoista yritettiin n. vuosi ja pelkäsin että tässä käy samoin, mutta tärppäsikin 4. yrityskierrossa. LA olisi 2.1. Perheeseeni kuuluu mies ja vuonna -16 syntynyt lapsi.

Hei kaikille!

Päätin nyt liittyä tänne, koska tuntuu että vertaistuki olisi nyt tarpeen :) täällä kirjoittelee kahden lapsen äiti. Nyt tulossa siis kolmas, ja tämä raskaus oli iloinen yllätys meille. Yllätys siksi, että molemmat lapset ovat "tekemällä tehtyjä" ja meillä koettiin monta toiveikasta vuotta heitä yrittäessä. Nyt olo on siis hassun epäuskoinen :)

Olen viikoilla 5+3 eli varsin alussa siis.
LA neuvolan mukaan 12.1.2021. Toivotaan, että kaikki sujuisi hyvin!

Hei kaikille!
Mulla vuodon alusta vajaan kolmeviikkoa. Tuntui että ihan seuraavaan ovulaatioon tjli haamuja. Ti tein verestä joka oli 0 ja jo pe hcg72 eli uysi raskaus alkoi heti.

Heippa!

Täällä 29-vuotias kahden lapsen äiti. Esikoinen (mun aikaisemmasta suhteesta) 09/10 ja kuopus 02/19. Kuopusta yritimme lähes kolme vuotta ja hakeuduimme tutkimuksiin vuoden yrittämisen jälkeen. Tällöin selvisi, että miehellä on siittiöitä vähän ja ovat hitaita, joten siirryimme suoraan IVF-jonoon. Kuopus tärppäsikin heti ensimmäisestä alkionsiirrosta ja pakkaseen jäi vielä kaksi alkiota.

Nyt yllättäen teinkin torstaina positiivisen raskaustestin ja nyt siis viikkoja 4+3 ja laskettuaika olisi 20.1.21. Yllätys oli melkoinen, sillä imetän vielä kuopusta ja tosiaan meille ei juurikaan toivoa annettu luomuraskautumiselle. Nyt vaan jännitetään saadaanko tämä meidän pieni ihme syliin asti :Heartred Varhaisultra on 1.6 ja sitten ollaan ainakin hiukan viisaampia. Oireita on jo jonkin verran, pientä kuvotusta, repäisykipuja, palelua ja väsymystä.

Ylihuomenna varhaisultra, jännittää :nailbiting: sillon viikkoja 6+0 joten saa nähdä näkyykö jotain:eek: yksi aamu oksensin mutta muuten ei oireita, rinnat kiristävät aamulla. Päivät vaihtelee väsyneestä ylienergiseen, pissattaa usein, siinä ne :wideyed: vähän ihmettelen että esim hajuherkkyys katosi, tosi outo raskaus, en tunne olevani raskaana :shy:

Ylihuomenna varhaisultra, jännittää :nailbiting: sillon viikkoja 6+0 joten saa nähdä näkyykö jotain:eek: yksi aamu oksensin mutta muuten ei oireita, rinnat kiristävät aamulla. Päivät vaihtelee väsyneestä ylienergiseen, pissattaa usein, siinä ne :wideyed: vähän ihmettelen että esim hajuherkkyys katosi, tosi outo raskaus, en tunne olevani raskaana :shy:
Tsemppiä ultraan. :thumleft

Tsemppiä ultraan, mulla on kanssa tiistaina. Ei kyllä tietoa viikoista, siks meenkin kunnalliselle. Ekan positiivisen tein 3.5.

Tsemppiä ultraan:)toivottavasti kaikki on hyvin!

Tervetuloa kaikille uusille:)

Mulla on aivan järkyttävä pahoinvointi, koko toimintakyky kärsii tästä pahoinvoinnista.. en oksentele mutta ällöttää kaikki ja heikottaa..
Tänään tein viimisen digi testin ja sain siihen 3+eli nyt voi lopettaa testailun ja keskittyä voimaan pahoin:grumpy::hilarious:

Kiitos tsempeistä!

Mulla on pientä ruskeaa vuotoa nyt neljättä päivää, tänään tosin näkynyt enää vessa-asioinnilla yhden kerran, eli mahdollisesti tauonnut nyt.

Mulla on ollut vatsakipuja jo ennen plussatestiä, ja varhaisultrassa rv 5+jotain löydettiin munasarjasta tosi iso keltarauhanen, eli se ainakin on aiheuttanut kipuja. Lisäksi vatsa ei toimi ollenkaan, ja se vasta kipuja aiheuttaakin.
Ihan mahdotonta sanoa onko tähän vuotoon liittynyt "poikkeavaa" kipua :/

Ruskea vuoto alkoi päivää ultran jälkeen, joten elättelen tietysti toiveita että toimenpiteessä olisi tullut joku pikku nirhauma joka nyt tiputtaa.
Kirkasta verta ei ole tullut tippaakaan.

Oireet ovat voimistuneet: lähinnä tämä kamala väsymys, nukun 12 h + 1-2 päiväunet mahdollisuuksista riippuen. Rinnat ovat herkät, ajoittaista hyvin lievää pahoinvointia.

Ultrassa ei ainakaan näkynyt hematoomaa tms. selittävää, mutta koska vuotoja ei tuolloin vielä ollut, ei sellaista etsittykään, varmistettiin vain sijainti.

Vielä viikko, ja uusi ultra, jossa pitäisi sitten jo näkyä sikiökaikua tai jopa syke, jos on näkyäkseen. Hcg-parimittaukseen pääsen viikolla jos haluan.

Kiitos tsempeistä!

Mulla on pientä ruskeaa vuotoa nyt neljättä päivää, tänään tosin näkynyt enää vessa-asioinnilla yhden kerran, eli mahdollisesti tauonnut nyt.

Mulla on ollut vatsakipuja jo ennen plussatestiä, ja varhaisultrassa rv 5+jotain löydettiin munasarjasta tosi iso keltarauhanen, eli se ainakin on aiheuttanut kipuja. Lisäksi vatsa ei toimi ollenkaan, ja se vasta kipuja aiheuttaakin.

Ruskea vuoto alkoi päivää ultran jälkeen, joten elättelen tietysti toiveita että toimenpiteessä olisi tullut joku pikku nirhauma joka nyt tiputtaa.

Oireet ovat voimistuneet: lähinnä tämä kamala väsymys, nukun 12 h + 1-2 päiväunet mahdollisuuksista riippuen. Rinnat ovat herkät, ajoittaista hyvin lievää pahoinvointia.

Ultrassa ei ainakaan näkynyt hematoomaa tms. selittävää, mutta koska vuotoja ei tuolloin vielä ollut, ei sellaista etsittykään, varmistettiin vain sijainti.

Vielä viikko, ja uusi ultra, jossa pitäisi sitten jo näkyä sikiökaikua tai jopa syke, jos on näkyäkseen. Hcg-parimittaukseen pääsen viikolla jos haluan.

Mutta sehän kuulostaa jo tosi hyvältä ja lupaavalta, kun oireet vahvistuu! <3

Tsemppiä ultraan, mulla on kanssa tiistaina. Ei kyllä tietoa viikoista, siks meenkin kunnalliselle. Ekan positiivisen tein 3.5.
En edes kysellyt kun olen kuullut ettei kunnalliselle pääse ellei ole hyvä syy ja mulla on hyvin tiedossa. Mutta siellä sun viikot selviää, kerro sitten mitä siellä näkyi :)

Kiitos tsempeistä!

Toivottavasti siellä on kaikki hyvin, tule sitten kertomaan :)

Joo, tulen kertomaan mihin lopputulokseen tämä johtaa :-)

Kai minä käyn hcg-parimittauksessa, niin saan tietää nousevatko vai laskevatko hormonit.
Stressaavaa aikaa tämä on.

Kiitos tsempeistä!

Mulla tuli kuopuksesta ruskeaa vuotoa sillon tällön johonkin rv 10 asti. Sillon epäiltiin, et tulis kuivilta limakalvoilta. Alkuraskauden vuodot, etenkin ruskea vuoto, on onneksi usein ihan harmitonta :happy:

Takaisin