Raskaaksi 2020

Nyt on kumma. En piinaile yhtään, piti ihan käydä flosta laskemassa mikä dpo(5), ku yleensä kyllä täysin perillä mikä kp ja dpo. Ainaki nyt ollu fiilis ettei ees tuu kiusausta rupee testailee liian aikasin. Ihan hyvä näin ni pystyy välillä vähän rentoutuakin tässä yrityksen keskellä. :) Aattelin et vois lähtä tänään lähirannalle uimaan koiran kanssa ku on niin nätti sää. Katotaa tarkeneeko :hilarious:

Mullon varmaan sunkin piinailut, testit polttelee jo.. pakko pitää vielä ittensä kurissa muutaman päivän :hilarious: Mutta samoissa mennään, täälä Dpo 6!
Hyvää uintiretkeä :angelic:

Joo siis tietenkin näin asia menee, sen ymmärrän, mutta mulla oli mielestäni kaksikin kertaa ovulaatio-limaa ym haluja vauvan ollessa 3-6 kk, mutta kuukautiset ilmaantui 3 kuukauden jälkeen seuraavan kerran vasta kun vauva oli reilu puolivuotias. Että lieneekö mahdollista ovuloida tällä tavoin, sitä olen miettinyt? Ehkä olen vain kuvitellut ovikset, en silloin ole niitä tikutellut eli varmoja oviksia ei ole olleet, mutta olen aina ainakin mukamas tunnistanut ovikset aika selkeästi :happy:... mutta ollaan vältelty silloin touhuamista kun olen niin tuntenut että ovis lähellä ja näitä varmoja päiviä noudattamalla ollaan saatu just sen verran lapsia kun ajateltukin. Nyt tähän yritykseen olen eka kertaa noita ovistestejä edes käyttänyt, koska ajatellut että oishan se kiva maksimoida onnistuminen, kun ikääkin taas enemmän :happy:. Ja kun noita ovistestejä jäi kuopuksen yrityksestä iso kasa, koska sillon en ehtinyt niitä edes käyttää, koska silloin tärppäsi ekasta kierrosta.

Ehkä jos kroppa sillon valmistautu ovikseen mut jäikin sitten menemättä loppuun asti. En tiedä. :confused005 Ihmiskehot (naisten varsinkin) on niin kummallisia et ota niistä sit selvää :hilarious:

Joo siis tietenkin näin asia menee, sen ymmärrän, mutta mulla oli mielestäni kaksikin kertaa ovulaatio-limaa ym haluja vauvan ollessa 3-6 kk, mutta kuukautiset ilmaantui 3 kuukauden jälkeen seuraavan kerran vasta kun vauva oli reilu puolivuotias. Että lieneekö mahdollista ovuloida tällä tavoin, sitä olen miettinyt? Ehkä olen vain kuvitellut ovikset, en silloin ole niitä tikutellut eli varmoja oviksia ei ole olleet, mutta olen aina ainakin mukamas tunnistanut ovikset aika selkeästi :happy:... mutta ollaan vältelty silloin touhuamista kun olen niin tuntenut että ovis lähellä ja näitä varmoja päiviä noudattamalla ollaan saatu just sen verran lapsia kun ajateltukin. Nyt tähän yritykseen olen eka kertaa noita ovistestejä edes käyttänyt, koska ajatellut että oishan se kiva maksimoida onnistuminen, kun ikääkin taas enemmän :happy:. Ja kun noita ovistestejä jäi kuopuksen yrityksestä iso kasa, koska sillon en ehtinyt niitä edes käyttää, koska silloin tärppäsi ekasta kierrosta.
Mulla on nyt ollut ovistuntemuksia tässä kierrossa vähän väliä. Alussa, keskivaiheilla ja lopussa limoineen päivineen. On todella omituista ollut....

Käytättekö te erityistä pre-seed-liukuvoidetta vai ihan tavallista? En tiedä, kannattaisiko laittaa enemmän rahaa tuollaiseen, kun tutkimusta ei näytä kauheasti olevan.
ei käytetä mitään, oon huomannut että kun jättää hormonaalisen ehkäisyn pois niin liukuvoiteet kyllä hoituu ihan itsekseen :laughing002 en itse luottaisi noihin, jos tutkimusta ei oikein löydy.

Käytättekö te erityistä pre-seed-liukuvoidetta vai ihan tavallista? En tiedä, kannattaisiko laittaa enemmän rahaa tuollaiseen, kun tutkimusta ei näytä kauheasti olevan.

Ovulaatio tuntuu lähestyvän, mutta testit loppuivat, joten eikun apteekkiin!

Meillä on pre-seed-voidetta, jota käytetään jos on tarvis. Ostin tuota varuiksi, vaikka tosiaan tutkimusta ei liioin ole.

Mullon varmaan sunkin piinailut, testit polttelee jo.. pakko pitää vielä ittensä kurissa muutaman päivän :hilarious: Mutta samoissa mennään, täälä Dpo 6!
Hyvää uintiretkeä :angelic:

No mä voin sit ens kerralla (toivotaan ettei tuu ens kertaa) ottaa vuorostaan sun piinailut :p

Ja kiitos! Katotaa uskaltaaks sinne veteen mennä ku viimeks oli joutsenia siellä ja niitä en kyl uskalla mennä ärsyttää. :hilarious: Ei nyt liity mitenkään lapsen yrittämiseen, mut meidän mökillä on sellai muovinen joutsen rannassa pelottelemassa muita lintuja pois, niin joka vuos siihen tulee oikee joutsen jonka puoliso on kuollut, ni se on ottanu sen tekojoutsenen uudeks puolisoks. Niillä on niin pahoja parisuhdeongelmia et se muovijoutsen menettää päänsä monta kertaa kesässä :hilarious:

Heippa!

Täällä ilmeisesti muutama muukin odottaa, alkaako uusi kierto vai ei. Itsellä kp 29/27-33. Tietenkin oon jo tehnyt 2 negaa, vaikka mun piti testata vasta, jos olisivat oikeasti myöhässä ja olisi edes mahdollista mitään näkyä :hilarious:

Mieli on kyllä hassu asia ja tää malttamattomuus on hirveetä. Keskiarvon mukaan kierto yleensä tuon 30 pvää, joten jos pe ei ala menkkoja kuulumaan, niin varmaan la aamuna uskaltaisin testailla uudestaan :woot:

En oikeasti edes ajattele, että olisi kovin mahdollista tästä kierrosta edes raskautua, mutta toiveet toisesta lapsesta on suuret. Toivottavasti alkaisi uusi kierto mahd. pian niin pääsee uudestaan yrittämään. Ensi kerralla vois kokeilla myös ekaa kertaa elämässä oviksen tikuttamista, ihan mielenkiinnosta :angelic:

Ketä muita on piinailemassa? :pompus:

^ mä meinasin kans testata lauantaina. eka nega eilen kp30 ja tuolloin lauantaina olis sit kp34. tosiaan eka yk nyt pillerien lopetuksen jälkeen, joten tää voi mennä ihan sen piikkiin. mutta hyvin oon kyllä kuvitellu raskausoireita eli en vielä heitä kirvestä kaivoon :hilarious: meilläkään ei hirveen aktiivista ollut mutta yks tai kaks tallettelua olis voinu osua hyvin, riippuen nyt tulkitsinko yhtään oikein sitä ovulaation mahdollista aikaa.

Täällä myös piinaillaan, dpo 5 luultavasti menossa... Aika hillittyä piinailua toistaiseksi, mutta eiköhän kuume nouse tässä päivien kuluessa :p Olen yrittänyt tehdä parhaani mahdollisen kiinnittymisen avustamiseksi, syönyt vitamiineja, liikkunut ja ottanut rennosti. Eilen otin repertuaariin myös sen pienen lasillisen punaviiniä, josko tuo auttaisi :D

Täällä uusi kirjoittelija.

Meillä toiveissa esikoinen. Yritystä on takana jo reippaasti päälle vuoden. Haastetta tuo pcos ja sen myötä aivan täysin sekaisin menneet kuukautiset. Vuonna 2018 menkat hävisi käytännössä kokonaan. Sen jälkeen ne ovat tulleet vain kerran ilman mitää apuja.

Käyttöön ollaan vihdoin onneksi saatu letrozol. Mikä näyttää toimivan :cat: ihan ihka ensimmäinen plussakin saatiin, mutta se valitettavasti päättyi varhaiseen keskenmenoon.

Nyt odotellaan, että kierto palautuisi ja tulisi ensimmäiset kuukautiset keskenmenon jäljiltä. Itsellä ei tosin ole yhtään luottoa siihen, että keho alkaisi toimimaan itsestään.. Nyt keskenmenosta aikaa noin kuukausi, eikä mitää ovulaatio tai menkka tuntemuksia ole ollut. Noin 2 viikkoa sitten hetkittäin oli hieman ovulaatio oireita, mutta nekin oikeastaan vaan katosivat.

Hurahdin ja tilasin inocapseja äskettäin. Katsotaan onko niistä mitää iloa meille.

Muokattu viimeksi:
Näin ne menkat loppu ku seinään taas. Noh, pääsee taas ovista metsästää. Kp2 vasta ja lämmöt pysyy korkeana. Toki voi olla et ne kunnolla rysähtää tyyliin huomenna. Oudot menkat kyl.

Onnea plussasta ja kyl yhdessä oli joku haamu mut ehkä myöhemmin tulee selkeämpi.

Plussatuulia paljon kaikille <3

Heippa!

Täällä ilmeisesti muutama muukin odottaa, alkaako uusi kierto vai ei. Itsellä kp 29/27-33. Tietenkin oon jo tehnyt 2 negaa, vaikka mun piti testata vasta, jos olisivat oikeasti myöhässä ja olisi edes mahdollista mitään näkyä :hilarious:

Mieli on kyllä hassu asia ja tää malttamattomuus on hirveetä. Keskiarvon mukaan kierto yleensä tuon 30 pvää, joten jos pe ei ala menkkoja kuulumaan, niin varmaan la aamuna uskaltaisin testailla uudestaan :woot:

En oikeasti edes ajattele, että olisi kovin mahdollista tästä kierrosta edes raskautua, mutta toiveet toisesta lapsesta on suuret. Toivottavasti alkaisi uusi kierto mahd. pian niin pääsee uudestaan yrittämään. Ensi kerralla vois kokeilla myös ekaa kertaa elämässä oviksen tikuttamista, ihan mielenkiinnosta :angelic:

Ketä muita on piinailemassa? :pompus:

Täällä kp22/29 menossa. Oon yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa, mutta kyllä sitä vähän väliä kääntyy ajattelemaan josko ois tärpännyt. Alavatsaan ei enää vihlo sillä tavalla kuin aiemmin, välillä tulee tuikkasuja tosin. Eilen vessassa käydessä tuli muutaman sekunnin kestänyt tosi voimakas pistävä kipu alavatsalle. Edelleen vatsa tosi turvoksissa, farkut ei meinannut mennä kiinni vaikka viikko sitten oli hyvät. Odotukset on tosi korkeella, täältä ehkä tiputaan ryminällä....

Ovulaatio tuntuu lähestyvän, mutta testit loppuivat, joten eikun apteekkiin!

Meillä oli tuota pre-seedi liukkari, nyt jo normi vesipohjainen liukkari käytössä aina tarvittaessa. :)

^ mä meinasin kans testata lauantaina. eka nega eilen kp30 ja tuolloin lauantaina olis sit kp34. tosiaan eka yk nyt pillerien lopetuksen jälkeen, joten tää voi mennä ihan sen piikkiin. mutta hyvin oon kyllä kuvitellu raskausoireita eli en vielä heitä kirvestä kaivoon :hilarious: meilläkään ei hirveen aktiivista ollut mutta yks tai kaks tallettelua olis voinu osua hyvin, riippuen nyt tulkitsinko yhtään oikein sitä ovulaation mahdollista aikaa.

Okei! Jännän äärellä myös sielläkin :cat:
Mulla ei ole ollut hormonaalista ehkäisyä ainakaan vuoteen, mutta myös ensimmäinen yk, joka aloitettiin ns yllättäen kesken kiertoa, joten sama homma, että onko osunut touhut oikeille päiville vai ei. Laita sit lauantaina infoa mitä testi näytti! :rolleyes:

Hei tuli mieleen, että onko kellään ovulaation aikaan ihan järjetön nälkä? :joyful: Mä oon joskus aiemmin valitellut miehelle, että välillä on iltaisin ihan hirveä ja sitkeä nälkä, vaikka söisikin iltapalaa. Jossain välissä tuo nälätys aina on kadonnut useiksi viikoiksi. Eilen oli tällainen supernälkäinen ilta taas ja havahduin siihen, että voiskohan tää liittyä kiertoon. Sitten googlasin asiaa ja vaikutti siltä, että joillakin muillakin on juuri oviksen aikaan tämmöistä erittäin sitkeää nälkäisyyttä. :joyful:

Jotenkin yhdistin tän nyt sitten itsekin ovisoireeksi, kun tosiaan viikkokausiksi aina on tuo iltanälkäisyys kadonnut, ja nyt oviksen aikaan oiretta taas esiintyi. Pitää tarkkailla, onko jatkossa ovispäivinä tällaista. :wink

Eilen oli myös todella alakuloinen olo illalla ja väsytti ihan hurjasti. Tosi kaksijakoisia nää ovisajan olot tuntuvat olevan, kun samaan aikaan on ilmassa semmoista energisyyttä jne, ja sit kääntöpuolena myös tämmöistä alavireisempää oloa välillä. :rolleyes:

Mä meinasin just eilen illasta kysellä täältä samaa :D unohdin kuitenkin. Mulla oli ovis eilen, aamulla oli paha olo ja mikään ei maistunut mutta ku oviskivut alkoi helpottaa, tuli myös järkyttävä nälkä. Ja se nälkä on edelleen vaikka ovis meni jo.
Maha kyllä kipuilee edelleen, vatsalihakset on arkana, ihan kuin olisin vatsalihastreenin tehnyt, vasenpuoli pahempi.

Täällä kp22/29 menossa. Oon yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa, mutta kyllä sitä vähän väliä kääntyy ajattelemaan josko ois tärpännyt. Alavatsaan ei enää vihlo sillä tavalla kuin aiemmin, välillä tulee tuikkasuja tosin. Eilen vessassa käydessä tuli muutaman sekunnin kestänyt tosi voimakas pistävä kipu alavatsalle. Edelleen vatsa tosi turvoksissa, farkut ei meinannut mennä kiinni vaikka viikko sitten oli hyvät. Odotukset on tosi korkeella, täältä ehkä tiputaan ryminällä....

Mäkin yritän uppoutua töihin ja kouluun ja lapsen kanssa oleiluun, mutta silti se mieli aina kääntyy asiaa päin ja löydän itseni täältä tai Googlesta :smiley-angelic006

Sun tuntemukset ainakin kuulostaa lupaavilta!

Täällä uusi kirjoittelija.

Meillä toiveissa esikoinen. Yritystä on takana jo reippaasti päälle vuoden. Haastetta tuo pcos ja sen myötä aivan täysin sekaisin menneet kuukautiset. Vuonna 2018 menkat hävisi käytännössä kokonaan. Sen jälkeen ne ovat tulleet vain kerran ilman mitää apuja.

Käyttöön ollaan vihdoin onneksi saatu letrozol. Mikä näyttää toimivan :cat: ihan ihka ensimmäinen plussakin saatiin, mutta se valitettavasti päättyi varhaiseen keskenmenoon.

Nyt odotellaan, että kierto palautuisi ja tulisi ensimmäiset kuukautiset keskenmenon jäljiltä. Itsellä ei tosin ole yhtään luottoa siihen, että keho alkaisi toimimaan itsestään.. Nyt keskenmenosta aikaa noin kuukausi, eikä mitää ovulaatio tai menkka tuntemuksia ole ollut. Noin 2 viikkoa sitten hetkittäin oli hieman ovulaatio oireita, mutta nekin oikeastaan vaan katosivat.

Hurahdin ja tilasin inocapseja äskettäin. Katsotaan onko niistä mitää iloa meille.

Tervetuloa! Minäkin vasta liityin joukkoon. Ikävä kuulla keskenmenosta, mutta ainakin olet saanut nyt apuja kierron käynnistämiseen!

Paljon tsemppiä ja onnea yritykseen! :happy:

En ymmärrä. Maha turvoksissa ja kipeet rinnat ja sit edelleen ihan hukassa pää mut menkat vaan tyrehtyi ilman kunnon vuotoa.. liekö limis niin ohut mut outo ku progesteroni sitä vahvistaa et mul tulee silloin tosi runsas vuoto mut nyt on näköjään taas muuttunut.

Ovistestien ostoon käy mun tieni nyt. En kyl vielä tietenkään testaa mut sit myöhemmin..

Täällä dpo 1. Piinapäiviä edessä siis:facepalm: ensi viikon su dpo 12 ajattelin vasta testata ekan kerra, jos menkat ei oo alkanu. Onneks oon täl hetkel niin innostunu ja uppoutunu uuteen ruokavalioon ja lenkkeilyyn, ettei liian piinaavaa ole:hilarious:

Ja tänään sain kuulla, että kesätöitä on! Riemunpäivä!

Tohon ovis-nälkä hommaan niin nälkä on kova, mut johtuu todennäkösesti siitä, että oon tiputtanu kalori ja hiilarimäärät tosi minimii. Energiaa piisaa kyllä tällä hetkellä. Hieman ehkä ylilevottomuuden puolelle menevää:grin

Mäkin yritän uppoutua töihin ja kouluun ja lapsen kanssa oleiluun, mutta silti se mieli aina kääntyy asiaa päin ja löydän itseni täältä tai Googlesta :smiley-angelic006

Sun tuntemukset ainakin kuulostaa lupaavilta!

Jännä tosiaan että miten sitä löytääkin kokoajan itsensä googlettelemassa kokemuksia tai oireiluja tai parhaimmillaan pitää googletella toisten testejä ja tihrustaa niitä.. Ei se nopeuta ajankulua mut silti se google aina aukeaa.. :laughing021

Takaisin