Inseminaatio/muut hoidot 2018

Nyt on vahvaa biotiinia tilattu :hilarious: ja sinkkiä. Luin että biotiini vahvistaa limakalvoja :angelic:
 
Nyt on vahvaa biotiinia tilattu :hilarious: ja sinkkiä. Luin että biotiini vahvistaa limakalvoja :angelic:

Ja mä luin kans jostain että sinkin pitäis auttaa myös:) söin just kuuriluontosesti isomman annoksen 3kk.

Toivotan teille kaikille hurjasti tsemppiä ja plussatuulia :smiley-angelic001
 
Tätä onnea ei kauan jatkunut.. Rv8 ja varhaisultrassa todettiin että tuulimunaraskaus kyseessä ja lääkkeellinen tyhjennys piti tehdä :sad001

Onko teillä tietoa että jatkuuko hoidot jo tänä keväänä?
 
Tätä onnea ei kauan jatkunut.. Rv8 ja varhaisultrassa todettiin että tuulimunaraskaus kyseessä ja lääkkeellinen tyhjennys piti tehdä :sad001

Onko teillä tietoa että jatkuuko hoidot jo tänä keväänä?

Pahoittelut :sorry:

Hoitoja ilmeisesti jossain lähdetään aloittelemaan pikkuhiljaa esim KYS aloittaa ensi viikolla mut muualla Suomessa julkiset ei kait oo infonnu sellaista(?) Varmaan kaupunkikohtaista milloin ja millä aikataululla.
 
Olen niin pahoillani Peonies :sad001

Löysin tämän ketjun, joten hyppään mukaan. Aivan mahtava uutinen tuo KYS:in hoitojen aloittaminen! Itse olen "potilaana" Taysissa, missä ei vielä mitään tietoa hoitojen jatkamisesta. Olin kkm:n jälkitarkastuksessa tämän kuun alussa ja silloin lääkäri sanoi, että toivottavasti toukokuussa pääsisivät taas jatkamaan, mutta eipä siitä mitään varmaa tietoa ole.

Minulla tosiaan kävi niin uskomaton tuuri, että tulin raskaaksi heti ensimmäisestä inseminaatiosta tammikuussa, mutta tuuri loppui keskenmenoon rv 8. Nyt yritetään luomuhommina taas tämän tauon aikana. Se voisi hyvin onnistuakin, kun lähinnä meillä ongelmana on se, ettei tavara pääse oikeaan paikkaan oikeaan aikaan. Mutta vaikea sitä on uskoa, kun kaksi vuotta niinkin yritettiin jo ilman tulosta :sorry:

Tsemppiä kaikille tähän odotteluun!
 
Tätä onnea ei kauan jatkunut.. Rv8 ja varhaisultrassa todettiin että tuulimunaraskaus kyseessä ja lääkkeellinen tyhjennys piti tehdä :sad001

Onko teillä tietoa että jatkuuko hoidot jo tänä keväänä?

Ei:Heartred olen pahoillani:Heartred

Kävin viikolla gynellä, kertoi että tyksissä kaavaillaan hoitojen jatkoa heinä-elokuulle. Toivon mukaan jo aiemmin kun muut paikat alkavat jo toteuttaa hoitoja.

Täällä tänään kp1. Mulla todettiin munasarja endometriooma. Että jos en aikaisemmin uskonut meidän raskautumismahdollisuuksiin ilman ivf, nii nyt en usko sit senkään vertaa:sorry: mut kp3-7 taas letrot naamaan ja leuka ruvella uusiin pettymyksiin.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin:Heartred
 
Tätä onnea ei kauan jatkunut.. Rv8 ja varhaisultrassa todettiin että tuulimunaraskaus kyseessä ja lääkkeellinen tyhjennys piti tehdä :sad001

Onko teillä tietoa että jatkuuko hoidot jo tänä keväänä?


Voi ei!! Todella ikävä kuulla, tsemppiä! Tuo on varmaan se mitä kaikki pelkää eniten, että kun vihdoin saa positiivisen raskaustestin ja saa kokea sen onnen, niin sitten se viedään pois. Todella ikävää että jouduit kokemaan sen.

Ei ole HUSilta kuulunut mitään, me olemme toki jonossa IVFään joten emme muutenkaan odota kuulevamme mitään sieltä kun aikaisintaan kesäkuussa (alkuperäinen arvioitu aika suunnittelukäynnille).
 
Taysin tiedote eiliseltä:

"Koska pandemiatilanne maassamme on tällä hetkellä rauhallinen, Taysin hormoni- ja lapsettomuuspoliklinikan toiminta on käynnistymässä uudelleen Euroopan fertiliteettiyhdistys ESHRE:n suositusten mukaisesti. Tässä vaiheessa aloitamme ovulaation induktiot, inseminaatiot ja pakastealkion siirrot.

Koeputkihedelmöityshoitoja ei päästä vielä tässä vaiheessa jatkamaan. Koeputkihedelmöityshoitoa odottaville potilaille ilmoitetaan, kun kyseisiä hoitoja päästään jatkamaan.

Mikäli haluat jatkaa hoitoasi pandemian aikana, ota yhteyttä"

Soitin sinne ja ensi kierrosta päästään sitten inssiin. Minulla ovulaatio tulee ihan näillä näppäimillä, joten ei ihan ehditty tällä kierrolla, koska aloittavat konkreettiset hoidot vasta maanantaina.

Että jos nyt ei luomuihmettä pärähdä, niin ensi kuussa inssiyk 2 :)



 
Ei:Heartred olen pahoillani:Heartred

Kävin viikolla gynellä, kertoi että tyksissä kaavaillaan hoitojen jatkoa heinä-elokuulle. Toivon mukaan jo aiemmin kun muut paikat alkavat jo toteuttaa hoitoja.

Täällä tänään kp1. Mulla todettiin munasarja endometriooma. Että jos en aikaisemmin uskonut meidän raskautumismahdollisuuksiin ilman ivf, nii nyt en usko sit senkään vertaa:sorry: mut kp3-7 taas letrot naamaan ja leuka ruvella uusiin pettymyksiin.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin:Heartred

Tsemppiä sullekin :Heartred Oireiliko sun endometriooma jotenkin vai tuliko täytenä yllätyksenä että on sellainen?
 
Tsemppiä sullekin :Heartred Oireiliko sun endometriooma jotenkin vai tuliko täytenä yllätyksenä että on sellainen?

No siis ei tullut yllätyksenä periaatteessa. Oon sitä kyllä pelännyt, kun mulla on kohta 1,5v ollut tosi massiivisia vuotohäiriöitä, mille ei oikein mistään ole löytynyt selitystä.

Vasta kun hoidoissa ultrattiin ovulaation jälkeenkin, niin alettiin kiinnittää huomiota että toisessa munasarjassa on jatkuvasti sellainen ylimääräinen pallura. Ei mulla oo siis mitään massiivisia kuukautiskipuja tai mitään. On kipuja, mut oon ihan toimintakykyinen ja näin. Eihän sitä tietty tiedä mitä edessä päin on tulossa...
 
Tätä onnea ei kauan jatkunut.. Rv8 ja varhaisultrassa todettiin että tuulimunaraskaus kyseessä ja lääkkeellinen tyhjennys piti tehdä :sad001

Onko teillä tietoa että jatkuuko hoidot jo tänä keväänä?
Voi peonies! Oon niin pahoillani :sad001:Heartred
 
Taysin tiedote eiliseltä:

"Koska pandemiatilanne maassamme on tällä hetkellä rauhallinen, Taysin hormoni- ja lapsettomuuspoliklinikan toiminta on käynnistymässä uudelleen Euroopan fertiliteettiyhdistys ESHRE:n suositusten mukaisesti. Tässä vaiheessa aloitamme ovulaation induktiot, inseminaatiot ja pakastealkion siirrot.

Koeputkihedelmöityshoitoja ei päästä vielä tässä vaiheessa jatkamaan. Koeputkihedelmöityshoitoa odottaville potilaille ilmoitetaan, kun kyseisiä hoitoja päästään jatkamaan.

Mikäli haluat jatkaa hoitoasi pandemian aikana, ota yhteyttä"

Soitin sinne ja ensi kierrosta päästään sitten inssiin. Minulla ovulaatio tulee ihan näillä näppäimillä, joten ei ihan ehditty tällä kierrolla, koska aloittavat konkreettiset hoidot vasta maanantaina.

Että jos nyt ei luomuihmettä pärähdä, niin ensi kuussa inssiyk 2 :)
Mä en ois tajunnu koko asiaa jos en ois täältä lukenut! Täytyy huomenna soittaa! :eek::eek::eek::eek:
 
Hei, vieläkö mahtuu mukaan tänne uusi inssiläinen :) Takana yritystä 1,5 vuotta, ei yhtään raskautta. Inseminaatiot piti alkaa alkuvuodesta, omasta päätöksestä vielä päätettiin yrittää omin avuin pari kiertoa ja kun olisi lopulta inssiin oltu menossa, oli hoidot tauolla koronan vuoksi. Nyt kuitenkin meidän sairaanhoitopiirissä jatketaan inssejä ja meilläkin siis eka hoito edessä n. puolentoista viikon päästä. :nailbiting: Välillä on toivo hyvinkin hukassa, kun lähipiirissä kaikki sikiää tyyliin miehen nähtyään, mutta ehkä se pieni vielä meillekin suodaan.
 
Heippa Nabss! :welcome

On kyllä ihanaa, että nämä hoidot taas jatkuvat ja toivo elää :) Jos/kun menkat taas alkaa, niin tietää ainakin, että pääsee uudestaan inssiin. Minulla siis yksi tehtynä ja tulin siitä heti raskaaksi, mutta se meni sitten kasiviikolla kesken.

Toivottavasti teilläkin tärppäisi heti ekasta! Hoitomuotona tuo inssi on ainakin mukava, kun ei ainakaan minua sattunut yhtään.
 
Olen pommittanut omaa lapsettomuuspolia jo niin monilla kysymyksillä, että en viitsi enää tätäkin sieltä kysyä. Onneksi on tämmöinen palsta. :woot: Onko insseissä miehen toimitettava näyte heti aamulla, vai vaihteleeko sekin inseminaation ajankohdan mukaan? Ensikäynnillä muistelen tästä jotain mainittaneen, mutta siitä on jo useampi kuukausi aikaa ja käynnillä oli niin tunteet pinnassa, ettei muistu mieleen tarkemmin.
 
Takaisin
Top