Raskaaksi 2019

Mulla on nyt ihan outo olo. En tiedä miten päin olla ja seisoo järki päässä. On outo olo ja ärsyttää ja nuha ja sit vielä suututtaa ku en oo ikinä raskaana saanut pysyä. Mikähän valitusvirsi nytte iski ... Huoh ku sais vaan hoidot aloitettuu. Lääkäri soitti. Covidin jälkeen alkaa hoidot mun autoimmuunisairauksien hoitoon ja myös hoito lapsettomuuteen

Kiitos tsempeistä, ootte ihania :Heartred

Hui tiinu, toivotaan että ei oo koronaa!

Tsemppiä huomiselle ultraan menijöille, nyt hyviä uutisia tänne ryhmään:hello2

Nyt kp25 eikä ikinä näin pitkää kiertoa, paitsi muutama kierto ennen raskautta ku olin ehkäisyn lopettanu.. :woot: jatkan viel ovistestejä ja ehkä rtesti joku päivä..
Ainii onneks laitoin löysät vaatteet, turvottaa.. enkä sit enää 4 jälkee saanu unta :wtf:

Nauratti toi ultra ja popparit, voin samaistua :hilarious: ois kiva nytki nähä speksit?!

Tiinu toivotaan ettei olo pahene!

Pliis nyt :smiley-angelic001

Omanapa: tänään dpo10. Eilen menkka kivut jatku illalla, otin panadolin ja nyt aamulla ei mitään, ei ainakaan menkat vielä. Plus mun naaman iho on kun vauvan pylly :bookworm:

Seuraako joku muu ihon muuttumista kierron aikana?

Minä joo jonkun verran seurailen ihon kuntoa kierron aikana. Ennen menkkoja naamaan, yleensä leukaan tai nenän pieleen tulee yks tai kaks pientä finnin tapaista näppylää ja ne häviää ovikseen mennessä ja oviksen aikana iho näyttää parhaimmalta ja kauniilta ja sitten taas menkkojen lähetessä sama alkaa alusta. Nyt on tosiaan hiusraja täynnään pientä kipeää punasta näppylää ja osa on ihon alla ja kamalan kipeitä ja pinkeitä :(

Omaa napaa :D
Viiva vahvistu eilisestä reippaasti <3
Muutenki alkaa oireet nyt nostaa päätään. päänsärkyä ollu koko aamun ja jatkuva nälkä ja pahamaku suussa. Välillä vähän etoo tai semmonen yök olo. Nyt taitaa olla 3+4 jos lasken oikein :)

Ei täälä pääse testiin jos ei oo riskiryhmää ja selvää altistusta tai sit joudu oireiden takia sairaalahoitoon. Nää ei täyty mun kohdalla

Eikös THL juuri ohjeistanut, että nyt pitäisi päästä testeihin kaikki edes vähän oireilevat? :wideyed: Hesarin sivuilla oli oikein ohjeet eri terveydenhuollon vastuualueille, mihin pitää soittaa ja miten testit on järjestetty.

Outoa, kuinkakohan yleistä et kroppa yrittää irrottaa munaa ja sit viikon päästä kovemmin, ja miksi, mikä mättää :woot: mielummin oisin ollu raskaana, ei tää ovis välttämättä mitään ratkaise :arghh:

Mut mulla oli melkein sama, tikut oli lähes positiivisia mut Ovis olikin sit vasta viikon päästä :angelic: pääsee sit uudelleen jännäileen :rolleyes:

Mä olin siis ihan varma että saan sen tyroksiinin vähän silleen että jes paino vois lähtee helpommin jajajaja, se arvo oli vuosi sitte 4.0 ja 5.2 jitain sen suuntasta niin nyt 2.4 siis mitä hittoa?!? :confused005 siis hyvähän se on mutta oon ihmeissäni..

Oho :woot: ilmeisesti ne voi muuttua sinne tänne

Oho :woot: ilmeisesti ne voi muuttua sinne tänne
Mä olin ihan yhtä oho, mä kanssa luulin että ne ei voi muuttua kun lääkkeillä, mutta silloin ekalla kerralla kun päätettii kontroloida niin se hoitaja sano että se voi muuttua.. mystistä

Mä olin ihan yhtä oho, mä kanssa luulin että ne ei voi muuttua kun lääkkeillä, mutta silloin ekalla kerralla kun päätettii kontroloida niin se hoitaja sano että se voi muuttua.. mystistä

Mun mielestä ku soitin keväällä gynelle ni sanokoha se et se voi itestääki tippua :scratch kaikki arvot mitä oon käyny 2kert kattoo ni noussu siitä ekasta. Kumpa tippuiski joskus..

Mun mielestä ku soitin keväällä gynelle ni sanokoha se et se voi itestääki tippua :scratch kaikki arvot mitä oon käyny 2kert kattoo ni noussu siitä ekasta. Kumpa tippuiski joskus..
Niin kai ne voi samalla lailla nousta kun laskeekin, toivotaan että säkin saat ne joskus laskemaan. Olis vaan ollu niin helppo syyttää tätä tilannetta noista arvoista, ollaan siis edelleen siinä samassa tilanteessa miksi en tule raskaaksi?

Uiiii:love7 se kasvattaja kenelle laitettiin viestiä ni vastas:Heartred viikko sitten on narttu astutettu:Heartred Nyt käpälät ristiin, että koira raskautuu paremmin kuin minä ja elokuun lopussa meillä olisi sitten karvainen perheenlisäys talossa:Heartred voi tätä jännitystä ja onnea:love7

Uiiii:love7 se kasvattaja kenelle laitettiin viestiä ni vastas:Heartred viikko sitten on narttu astutettu:Heartred Nyt käpälät ristiin, että koira raskautuu paremmin kuin minä ja elokuun lopussa meillä olisi sitten karvainen perheenlisäys talossa:Heartred voi tätä jännitystä ja onnea:love7

Ihana hauvavauva :Heartred

Noista kilppareista ni voi kuulemma olla suurtakin eroa riippuen siitä, mihin aikaan on mitattu. Aamulla kuulemma paras, mutta ihan viimeistään pitää mitata klo 14 (mutta ei mielellään). :)

Noista kilppareista ni voi kuulemma olla suurtakin eroa riippuen siitä, mihin aikaan on mitattu. Aamulla kuulemma paras, mutta ihan viimeistään pitää mitata klo 14 (mutta ei mielellään). :)

Joo haluun silti ottaa mahd aikasin eli ennen klo 10, vaikka lääkäri sano et ihan sama mihin aikaan NYKYÄÄN ottaa :hilarious: jännä et piti tommonenki muuttaa. En muista mihin suuntaan ne mahd muuttuu päivän mittaan..

Eikös THL juuri ohjeistanut, että nyt pitäisi päästä testeihin kaikki edes vähän oireilevat? :wideyed: Hesarin sivuilla oli oikein ohjeet eri terveydenhuollon vastuualueille, mihin pitää soittaa ja miten testit on järjestetty.

En lue hesaria mut täälä oli sairaalan sivuilla uusin tieto että näytteidenottoa PYRITÄÄN lisäämään thl n ohjeistuksen mukaisesti mutta kun näytteitä voi testata rajallisen määräm päivässä täälä se raja on vieläki jotai alle 40 täs sairaalas nii ei kaikkia ei vieläkää testata, eli vaan vakava oireiset. Ja yksityisellä otetaan vissii kans mut en kyllä just nyt repee lähes 200 euron laskuun nii en oo ees ottanu selvää. Eikä just nyt jaksa jonottaa mihkään numeroihin. Tk on helppo ku saa soittaa ja ne soittaa takas ja sieltä Tksta soitettiinki ja sanottiin että ootellaa. Mulla ku tiedoissa paniikkihäiriö niin oli heti fiilis arvatenkin että kyseltiiin oonko vaan ahdistunut. Ja kaikkea vaan paniikkihäiriöstä. Jännä jutttu,ku ei voi ollla muuta ku aina paniikkihäiriö!
No ahdistushan se varmaan nostaakin kuumetta yms. Että tuskin sitä apua saa ku vielä jaksaa tolpillaan olla, pakkoha se o n tänää jaksaa esikoisen koulujutut vahtia ku oli koe ja huomenna toine.
Mut eipä täs mitää hätää oo. On sitä A viruksestakin selvitty kahdesti elämän aikana ihan kotihoidollla.

Tuohon ettei uskota on ennenki kokemusta..
2 vuotta sitten menin tkhon hengenahdistuksen takia, oli myös muita flunssan oireita ja limaisuutta, yskää ja kuumettakin vähän. Hoitaja tinkas vaan mun paniikkihäiriöstä ja ahdistuksesta. Tiedän kyllä koska mulla on paniikkikohtaus ja koska ei.. No pääsin lääkärille vaikka hoitaja sano et on jonoa ja se maksaaki sit enempi ym. Lääkäri samalla linjalla että ootko nyt iha varma että ahdistaako. Et kilpirauhanen kyllä tuntuu selvästi, se ei kuulemm yleensä oo niin selvästi tuntuva nöon nuorella, mut ei sen pitäs mitään aiheuttaa.. Kyllä otti päähän, ku ei uskottu, enkä saanut hoitoa.. siitä pari viikkoa niin olinkin vahvalla antibioottikuurilla suoneen keuhkokuumeen takia..

Tiinu kuulostaa hurjalta..

Jannn mulla oli thyroxin käytössä ku olin 12-17 ja sit tauko ja kontrolli aina ja ne on pysynyt siinä normissa siitä asti et ne voi kyl laskea ja varsinkin ne joilla se nousee tai muuttuu teininä tai aikuisena. Jos lapsena niin pysyvä vaiva. Näin mulle lääkäri sano ku äiti kysyi miten mä siitä "paranin" eli oli vajaatoiminta ja sit oireet kuitenkin oli liikatoiminnan puolella eli laihduin yms

Mut ny olo aamupäivän jaksanu suht ok, nyt mies tuli töistä nii pääsin nukkumaan loppupäiväksi jos vaikka lepo helpottaa. En oo eilisen jälkeen oksentanut ja keittoa/ruokaa vähän sain alas, mut juomalinjalla enemmän.

Ja kuume laski tänään panadolilla alle 37.

Jos vaikka jaksais jossai vaiheessa sen testinkin tehdä

Edit. Ja mun aamupäivällä tarkotan tänää n. Klo 12-16 :grin :hilarious: vähä vissii sekasi kellosta

Muokattu viimeksi:
Takaisin