Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tää on mun kolmas raskaus ja mulla ei oo yhdessäkään raskaudessa ollut mitään oireita. Ainut oli, että esikoista odottaessa kärsin alussa muutamia viikkoja migreenistä. Mut siinäpä se. Loppuraskaudet on jokaisessa ollut sit kivuliasta kylkien kohdalta.
 
Edellisestä ei ollu juurikaan isompia oireita, sillon muistaakseni rintoja vähän aristeli. Nyt taas tuntuu et oireita on senkin edestä. Rinnat on kipeenä, alavatsassa on erilaisia tuntemuksia, etovaa oloa pitkin päivää varsinkin jos on pitkä väli edellisestä syömisestä ja toisaalta etoo aamulla sen jälkeen kun on syönyt aamupalan sekä järjetön väsymys ja turvotus. Tässäpä nää suurinpiirtein on
 
Mulla on vaan jäätävä väsymys ja herkkyys. Aloin tänään itkemään bussissa, koska mies soitti että auto on viety korjaamolle :joyful: mulla on pyyhkiessä tullut pientä verenlimaista, yleensä lenkin jälkeen. Esikoisestakin tätä oli ja johtu ilmeisesti kuivista limakalvoista. Tää alku on aina niin stressaavaa, kun tarkkailee koko ajan, onko mulla nyt oireita tai miks mulle tuli nyt tällänen oire :hilarious:

Joo tää on kyllä tämmöstä itsensä tarkkailua, onko tissit tänään yhtä kipeet ku eilen ja miksei väsytä niin paljon ku pari päivää sitten.. mut aina kun keskenmenon pelko alkaa hiipiä mieleen niin mä päättäväisesti yritän syrjäyttää sen ja nauttia tästä tilasta nyt :Heartpink kun ei sitä voi tietää mitä huominen tuo tullessaan niin mieluummin nautin nyt ja koitan olla stressaamatta
Mulla myös tullut parina päivänä tuota ruskeaa tuhrua mikä tietysti mietityttää.. toistaiseksi kuitenkin oon ihan luottavaisin mielin :)
 
Omalla kohdalla rasksus alkoi pakastealkionsiirrosta. Joten en ole varma mitkä oireista johtuu tukilääkityksestä ja mitkä raskaudesta.

Ensimmäinen oire oli juurikin tuo iso nälkä, iltapalat ja aamupalat piti käytännössä vetää tuplamäärillä. Sitten tissit tuli kipeiksi, tällähetkellä (6+4) tämä on pahimmillaan aamulla. Nyt on yli viikon ollut aaltoillen ihan todella huono olo pitkin päivää ja vatsa jonkin verran sekaisin aamuisin. En kyllä ole vielä oksentanut vaika olenkin kulkenut kotona ämpäri kainalossa useamman päivän. Välillä todella haasteellista olla töissä kun olo on tämä. Yöllä vaatii vähintään 8h unta ja sillä yleensä on pärjännyt ilman päikkäreitä. Myös matkapahoinvointi on tullut nyt nopeammin, kerran jopa itse autoa ajaessa :hungover:
 
Tänään on ollut fiilis, kuin olisi flunssa iskemässä ja samaan aikaan toipumassa vatsataudista. Velloo ja ällöttää siis, mutta pystyy syömään. Nenä on tukkoinen, sekin voi johtua vaan kuivista limakalvoista. Toivotaan niin, en haluisi sairastua. Mutta ihanaa kun on oireita ja eihän tämä ole mitään niiden verralla, jotka oksentaa ja ovat pahimmillaan tiputuksessa. Tsemppiä siis kaikille huonovointisille!
 
Tänään on ollut fiilis, kuin olisi flunssa iskemässä ja samaan aikaan toipumassa vatsataudista. Velloo ja ällöttää siis, mutta pystyy syömään. Nenä on tukkoinen, sekin voi johtua vaan kuivista limakalvoista. Toivotaan niin, en haluisi sairastua. Mutta ihanaa kun on oireita ja eihän tämä ole mitään niiden verralla, jotka oksentaa ja ovat pahimmillaan tiputuksessa. Tsemppiä siis kaikille huonovointisille!

Eilen ilmaantui mulle samoja oireita, jotenkin tuntui kuin olisi käsiin räjähtänyt. Ja väsymys meni niin ultimaattiseksi, että jos en olisi tällä hetkellä lomautettu niin varmaan olisin sairaslomaa hakenut. Ällöttää eikä tee mieli syödä, onneksi ei vielä ainakaan ole kunnon pahoinvointi alkanut (toki olen vielä hyvin hyvin alussa 4+2). Ja ilman villasukkia ei pärjää! Vatsan vihlonta alkoi paljon aikaisemmin kuin keskenmenneessä, on jo viime viikolla tuntunut mutta eilen piti mennä istumaan kesken kauppareissun, kun tuntui että jalat lähti alta.
Osaatteko sanoa, johtuuko se juurikin siitä edellisestä raskaudesta? Keskenmenon jälkeen olen esimerkiksi ovulaation tuntenut paljon voimakkaammin kuin ennen. Jotenkin päässäni olen ajatellut, että kun kohtu on ollut jo "koetuksella", niin siitä tulee sen jälkeen herkempi.
 
Huomaa, että mielialat on ruvennu päivä päivältä vaihtelemaan enemmän, eniten tuntuu tällä hetkellä olevan ärsytystä, v*tutusta ilmassa.. Samoin ruokahaluttomuutta on ollut enemmän, nälkä ois vähän väliä mutta oikeen mitään ei tee mieli mutta pakko jotain yrittää suuhunsa laittaa.
 
Sain eilen haalean plussan ja tänään turvotus on ihan uskomatonta. Viime viikkoina on lähes kaikki leffat itkettäny ja ruoka on maistunu. Nukuin myös pääsiäisenä päikkärit esikoisen kanssa, mitä en tee ikinä :grin
 
Vasta 4+2 menossa - kohdussa tuntuu jomotusta/painetta ja välillä vähän nippailee kevyesti. Muuten ei oo ollu ihmeempää, paitsi just äsken kävelyltä tullessa iski todella yököttävä olo... :depressed: Oliskohan tää jo raskauspahoinvointia? :grin
 
Nippailua täälläkin ja aamulla oli vähän huono olo, mutta onneksi se meni ohi. 4+2 täällä.
 
Vasta 4+2 menossa - kohdussa tuntuu jomotusta/painetta ja välillä vähän nippailee kevyesti. Muuten ei oo ollu ihmeempää, paitsi just äsken kävelyltä tullessa iski todella yököttävä olo... :depressed: Oliskohan tää jo raskauspahoinvointia? :grin

Uteliaisuuttani kun meillä näyttää olevan ihan samat viikot ja hyvin samantyylinen historiakin (:p), onko sulla kuinka vahvoja noi alavatsan nippailut olleet? Mietin tekikö se edellinen kkm tästä kohdusta niin herkän vai mikä on, kun itsellä ne on yhtä kipeitä jo nyt 4+3 kuin keskenmenneessä joskus 7-8 viikoilla. Olen tietenkin googletellut ja diagnosoinyt kaiken kaksosista kohdunulkoiseen. :banghead::banghead: Onneksi enää reilu 2vko niin pääsee sinne varhaisultraan, siinähän saa ainakin tietää onko kaikki hyvin! Odottavan aika vain on niin valtavan pitkä..... :wtf::wtf:
 
Uteliaisuuttani kun meillä näyttää olevan ihan samat viikot ja hyvin samantyylinen historiakin :)p), onko sulla kuinka vahvoja noi alavatsan nippailut olleet? Mietin tekikö se edellinen kkm tästä kohdusta niin herkän vai mikä on, kun itsellä ne on yhtä kipeitä jo nyt 4+3 kuin keskenmenneessä joskus 7-8 viikoilla. Olen tietenkin googletellut ja diagnosoinyt kaiken kaksosista kohdunulkoiseen. :banghead::banghead: Onneksi enää reilu 2vko niin pääsee sinne varhaisultraan, siinähän saa ainakin tietää onko kaikki hyvin! Odottavan aika vain on niin valtavan pitkä..... :wtf::wtf:

Must on kans tuntunut nyt vahvemmilta kohdun tuntemukset kuin viimeksi. Oon ajatellut et se olis hyvä merkki, mut eihän näistä voi tietää... Jostain jos kysyy niin aina sanotaan kaiken (oireiden tai oireettomuuden) olevan ihan normaalia raskaudessa :hilarious:

Mulla on kyl ollut sen kkm jälkeen ylipäätään huomattavasti aiempaa enemmän kohtuun liittyviä tuntemuksia (esim. ovis ja loppukierron oireilut) ihan jo ennen tätä raskauttakin (kaikki kuitenkin ultrattu olevan ok), ja oon miettinyt että johtuuko siitä, et kohtu on herkempi, vai kiinnittääkö niihin kaikkiin tuntemuksiin vaan niin paljon enemmän huomiota kuin aiemmin :confused005
 
Nyt plussan jälkeen uskallan lukee oireiksi..

- väsymys tavallista pahempaa (oon leipomo työssä joten aina väsyttää muutenki aikaisten herätysten vuoksi.)

- h i m o i t s e n hiekkaa, se ääni kenkien alla on Ihana

- epämääräsii repäsykipuja

- valkovuoto lisääntyny

- turvotusta hieman

- himottaa eräs tietty bonaquan kuplavesi ja lapsien istuttamat herneenversot

- ällötystä on ollut nyt pari päivää, esikoisesta oksensin viikot 8-18 aina iltapainotteisesti, kuopuksesta vaan paristi koko raskausaikana.

- paleltaa

- toivoisin taas suklaa ällätystä koska ei haittaisi yhtää tämmönen 9kk irtiotto siitä taas. Heheh
 
Must on kans tuntunut nyt vahvemmilta kohdun tuntemukset kuin viimeksi. Oon ajatellut et se olis hyvä merkki, mut eihän näistä voi tietää... Jostain jos kysyy niin aina sanotaan kaiken (oireiden tai oireettomuuden) olevan ihan normaalia raskaudessa :hilarious:

Mulla on kyl ollut sen kkm jälkeen ylipäätään huomattavasti aiempaa enemmän kohtuun liittyviä tuntemuksia (esim. ovis ja loppukierron oireilut) ihan jo ennen tätä raskauttakin (kaikki kuitenkin ultrattu olevan ok), ja oon miettinyt että johtuuko siitä, et kohtu on herkempi, vai kiinnittääkö niihin kaikkiin tuntemuksiin vaan niin paljon enemmän huomiota kuin aiemmin :confused005

Mulla myös kaikki tuntunut selvemmin, ja juuri samoin olen järkeillyt. :grin Mulla tosin tuntuu niin paljon selvemmin, että tiedän ettei aiemmin näin voi voimakasta etenkin ovisoireilu ole ollut. o_O
 
Oireista vielä: muutamana iltana on ollut tosi voimakasta palelua, ja sit nyt jo pitkäään (käytännössä melkein ovulaatiosta asti) valkovuoto on lorahdellut ihan hysteerisiä määriä! :eek: Saa pelkäämään vessassa käymistä, kun iskee vähän väliä pelko, et eihän vaan olisi verta lorahtanut, mut ei onneksi ainakaan toistaiseksi mitään merkkiä siitä.. On tää vaan niin piinaavaa!
 
Mulla on ollut tosi oireettomat edelliset raskaudet. Nyt tuntuu painetta ja nippailua vatsassa ja keskenmenoja useamman kokeneena mietin tietysti et liittykö siihen vai pitäisikö tuntemuksista olla iloinen. Vaikea vielä edes oikein uskoa kunnolla raskauteen, niin kovasti toivon että pysyy vauva itsellä ja teillä muilla matkassa :Heartbigred
 
Nyt on vasta 24/25, mutta oireita ollut jo melkein viikon päivät.
  • Etovaa oloa (ompa ihanaa jos tämä tästä vielä voimistuu)
  • Nippailuja, paljon!
  • Palelee
  • Hiki nousee pienestäkin suorituksesta, ja haisee!
  • Kaikki haisee voimakkaalle ja useimmiten pahalta
  • Väsyttää, mutta silti ei uni tuu kunnolla ja loppuu aivan liian aikaisin
  • Unet eläviä. Tänäkin aamuna heräsin omaan nauruuni kun oli niin hauska uni.


Mullakin on ollut unet jotenki tosi eläviä ja todentuntuisia viime aikoina. Tosi omituista :D
 
Melko oireettomasti tämä raskaus on alkanut. Tai oireita on, mutta miten tuntuu, että ne esikoista odottaessa olivat voimakkaampia. Tässä raskaudessa oireina:
- aamuyön unettomuus (tänäänkin jo neljältä heräsin pyörimään)
- ehkä sen myötä ja muutenkin väsymys
- iltapalelu ja yöllinen hikoilu (koska on illalla nukkumaan mennessä ladannut vaatetta ja vilttiä)
- alamahan juilinnat ja turpoaminen aina iltaa kohden
- jano
- näläntunteen puuttuminen ja makean syönti lakannut tyystin (tosi outoa minulle :wink)
Koko ajan kuulostelee itseään ja toivoisi selkeää raskaanaoloa. Vaikea selittää mitä tällä haen. Pitäisi vain nauttia, jos näillä oireilla saa raskaana olla.
 
Onko muilla ilmenny esim.ylös noustessa huimausta? Mulla on nyt muutaman päivän heitättäny kun noussu esim. lattialta tai nopeesti sohvalta, sängyltä tms.
 
Takaisin
Top